Juli måned
Første pladsen - men alvorlige skader
Kampprogram for Juli måned:
1/7-2006: New York - DC United
10/7-2006: FC Dallas - DC United
17/7-2006: DC United - Salt Lake
22/7-2006: Kansas City - DC United
29/7-2006: Chivas US - DC United
4 ud af 5 kampe er på udebane og jeg får da noget af et hårdt program. Det sværeste kamp er nok mod Kansas City. Dette bliver en hurtig gennemgang af de kommende måneder uden billeder.
Racing Club i Argentina er også kommet med et tilbud på Erpen. Jeg takkede pænt nej tak.
Bestyrelsen er meget tilfreds med min indsats som manager.
Ligakamp 17:
New York VS DC United
Seneste møde:
DC United - New York 2-1
Jeg vandt det seneste rival opgør og New York har faktisk skuffet en del. Havde regnet med de ville blande sig i toppen.
29´ Gros (0-1)
50´ Guevara (1-1)
MOM: Guevara(7)
Det var en smule overraskende at Gros fik scoret hans første sæsonmål på et hovedstød. Godt nok har Gros mange styrker, men ikke hovedspillet og det var til stor overraskelse at han efter små 30 minutter kom til vejrs på et hjørne sparket af Adu.
Kort efter pausen så kom New York ufortjent på 1-1. Guevara var målscoren. Derefter sad jeg på hele kampen, havde et par giftige forsøg, specielt Moreno var tæt på, desværre ville bolden ikke i mål og den endte 1-1
Flere af mine spillere har kontrakt udløb i Dec 2006, bla Walker, John Wilson og Rimando. Jeg har så prøvet at forlænge med reserve keeperen, Rimando.
Heldigvis fik både min venstre back, Brian Carroll og reserve målmand, Rimando forlænget deres kontrakter.
Der var dømt kamp mellem American All stars East mod American All stars West. På East holdet havde jeg følgene spillere med:
Erpen, Ben Olsen, Moreno, Adu <- følgene spillere startede inde.
Perkins, Donnet <- sad på bænken.
East holdet vandt med 2-0 på mål af Ben Olsen og Eddie Johnson.
Ligakamp 18:
FC Dallas VS DC United
Seneste møde:
DC united - FC Dallas 1-2
Dallas har et udmærket hold og slet ikke et man skal undervurdere. De har 2 målfarlige herre i Cooper og Oduro.
Moose er skadet og ind på hans plads kommer Donnet.
53´ Moreno (0-1)
55´ Donnet (0-2)
88´ Simms (0-3)
MOM: Erpen(9)
Det var nok en af de bedre kampe jeg har haft med holdet. Dallas pressede, som et hjemmehold burde gøre men fik ikke så meget ud af det og general i første halvleg var der ikke mange store chancer men tempoet var højt.
På 2 minutter i anden halvleg så vendte kampen, først var det Moreno og lige efter Donnet som scorede til 1 og 2-0. I det 88 minut lukkede indskiftet Simms kampen med 3-0 målet.
Så efter mit uafgjorte resultat i sidste kamp så fik jeg overtaget 1 pladsen da Kansas tabte med 5-4.
Den seneste tid har specielt Adu og Erpen spillet rigtig godt. Erpen er virkelig en god styrmand, selvom han kun er 23 år så kan han lære 17 årige Nik Besagno en masse. Det skal også nævnes at Brian Carroll som er venstre back virkelig er en stabil spiller.
Som nævnt er Brian Carroll en fornuftig venstre back men iøjeblikket er jeg på udkig efter en ung kommende venstre back. Jeg har set på et par spillere og var tæt på at hente en fra en anden MLS klub, desværre faldt handlen igennem da klubbens trup kun må have en samlet løn på 830.000 og jeg har nu 745.000, så forstår ikke hvorfor.
Jeg har valgt at smide Walker på free transfer da jeg alligevel ikke får brug for ham.
Ligakamp 19:
DC United VS Salt Lake
Seneste møde:
Salt Lake - DC United 0-1
30´ Adu (1-0)
82´ Adu (2-0)
89´ Cunningham (2-1)
90´ Adu (3-1)
MOM: Erpen(9)
Salt Lake har en spændende spiller i truppen. Det er 32 årige midter forsvaren Eddie Pope. Med 82 landskampe for USA bag sig så er han en vigtig spiller for deres defensiv.
Moreno er skadet og bliver erstattet af Chris. Gomez er på bænken selvom han kun er 87 %. Simms starter inden i stedet for Ben Olsen på MC.
Total Adu show i dag! Adu var virkelig tændt til opgøret mod Salt Lake og med 3 kasser blev han også kåret til MOM med et flot 10 tal. Carroll og indskiftet Gomez lagde op til 2 af målene. I slutningen af kampen fik Salt Lake dog skabt lidt spænding da Cunningham scorede til 2-1, Adu fik dog minuttet efter lavet sejrsmålet.
Ligakamp 20:
Kansas City VS DC United
Seneste møder:
Kansas - DC 4-1
DC - Kansas 1-1
Som i kan se har jeg ikke haft de bedste resultater mod Kansas. Kansas ligger 2 point efter og jeg vil være godt tilfreds med et uafgjort resultat. Holdet store stjerne er Eddie Johnson, han har lavet 20 mål i 20 kampe...
Desværre må jeg undvære min angriber Moreno til endnu en kamp, han ventes dog klar til næste match.
28´ Gros (0-1)
45´ Victorine (1-1)
89´ Eskandarian (1-2)
MOM: Besagno(8)
Kampen var, som en topkamp skal være! Der var godt med tempo og chancer i begge ender. Kansas havde dog et lille overtag i starten. 24 årige Joshua Gros fik efter 28 minutter bragt DC på 1-0 efter oplæg fra Donnet. En smule ufortjent.
Kansas City fik presset lidt mere efter scoringen til 1-0 og presset gav bonus da Victorine udlignede få sekunder før pausen. 13.738 tilskuere var på plads og de kunne se DC United være dominerende fra anden halvlegs start. Der var lidt chancer til begge mandskaber men begge keepere var velspillende.
Vi skulle helt frem til slutminutterne før den afgørende scoring kom, Eskandarian fik bolden og afdriblede et par mænd, han kom alene igennem og fik scoret - dermed var han matchvinder i denne vigtige topkamp. I overtiden havde Perkins en klasse redning på Eddie Johnson´s forsøg.
Med sejren over Kansas så ligger jeg nu 5 point foran dem. Der mangler forsat 12 kampe så alt kan ske endnu. I Western Conference så har Los Angeles lagt sig i spidsen. De er hele 8 point foran Houston. Det ser surt ud for Salt Lake som ligger hele 11 point efter FC Dallas på 4 pladsen.
Der blev trukket lod til Lamar Hunt U.S open Cup. Her bliver modstanderen Houston og det er jeg ikke helt tilfreds med. Kampen bliver spillet den 2 August.
Kedeligt nyt. Moreno var netop vendt tilbage til træningen og ved styrketræningen så fik han forstrukket hans ryg og det betyder at han er ude i 3-4 uger. Gomez og Eskandarian forventes at starte inde i angrebet.
Ligakamp 21:
Chivas USA VS DC United
Seneste møde:
DC - Chivas 0-0
Abdul-Wahab Abu Al-Hail får chancen på den centrale midtbane i stedet for Ben Olsen. Chivas ligger nr 5 i Western Conference. De har også brug for nogen point da de er 8 point efter en top 4 placering.
Nok verdens kedeligste 0-0 kamp. Adu blev skadet efter 11 minutter og efter kampen kom meddelsen om at han er ude i 3-4 uger ligesom Moreno. Han fik forvredet anklen, så et stor tab den næste måneds tid. Ellers skete der ikke noget i kampen, Chivas havde faktisk kampens eneste chance inden for rammen.
August måned
Cup Exit
Kampprogram for August måned:
2/8-2006: Houston - DC United (US Cupen)
5/8-2006: DC United - New England
12/8-2006: DC United - Houston
19/8-2006: Chicago - DC United
26/8-2006: DC United - Columbus
(Kan ske ændringer hvis jeg går videre i US Cupen)
Ser det som et fornuftigt program for august måned. også denne måned hvor de europæriske klubber kan købe spillere og muligvis er der et salg på vej.
4 runde i U.S Cup:
Houston VS DC United
Jeg har jo Adu, Moreno og Dyachenko ude med skader. Så jeg bliver nød til at sætte Gomez ned på AMC og Chris i front med Eskandarian. Rimando har også fået chancen på målet.
33´ Twellman (1-0)
48´ Ching (2-0)
63´ Rosario (3-0)
79´ Rosario (4-0)
MOM: Besagno(8)
Jeg må indrømme at have spillere som Perkins(DK), Stokes(DR), Ben Olsen(MC), Adu(AMC) og Moreno(FC) er svære at undvære når modstanderen hedder Houston på udebane. Det blev en slem kamp, Houston gav mig en kæmpe røvfuld. Hele 4-0 endte den og det er slet ikke godt nok. Stortset alle spillere fik et 5 eller 6 tal. Jeg overvejer lige nu at se efter en AMC/FC fra udlandet. Med Adu og Moreno ude så har jeg problemer.
Houston havde virkelig godt fat i mig og jeg tror sagens de kan vinde U.S Cupen. En spiller som Dwayne de Rosario kan blive en afgørende spiller for dem.
Ligakamp 22:
DC United VS New England
Seneste møde:
DC - New England 0-1
New England - DC 2-1
Har tabte begge mine seneste møder mod New England. De ligger på en 4. plads i min gruppe og er 8 point efter.
Jeg stiller med følgene lineup:
Perkins
Stokes - Besagno - Erpen - B.Carroll
Donnet - Olsen - Gros
Gomez
Chris Katongo - Eskandarian
47´ Eskandarian (1-0)
63´ Gomez (2-0)
MOM: Gomez(8)
Skader: Adu, Moreno og Dyachenko
Det var en lige kamp indtil Franchino fra New England fik direkte rødt kort lige inden pausen. Eskandarian kunne i det 47 minut scorer til 1-0 og Gomez satte punktum da han scorede til 2-0 i det 63 minut. Det var ellers en lige og god kamp indtil udvisningen kom. Vi fik udnyttet de havde en mand i undertal i anden halvleg og fik de 3 point. Kansas tabte deres kamp og nu er det Chicago der er den nærmeste konkurrant.
DC bytter spiller med Colorado
Vi har i dag indgået en aftale med Colorado om et spillerbytte. 20 årige Jacob Peterson som kan spille de 2 kanter og angriber er kommet til DC som erstatning for Moreno når han er skadet. DC har så valgt at aflevere Rod Dyachenko til Colorado.
Jacob Peterson siger:
"Jeg ved godt at DC United ikke spiller med rigtig kanter. Men de har 2 MC som spiller meget på kanterne og hvis Gros kan spille på den plads så er jeg også sikker på at jeg kan. Mit favorit plads er dog angrebet og jeg har snakket med Brian Lindahl og indtil videre er planen at jeg skal spille på toppen sammen med Eskandarian indtil Moreno kommer tilbage. Jeg er kun 20 år og har fremtiden foran mig. Jeg er sikker på jeg har valgt det rigtige ved at skifte til D.C United"
Ligakamp 23:
DC United VS Houston
Seneste møder:
Houston - DC 0-0
Houston - DC 4-0 (US cup)
Ikke længe siden jeg tabte med 4-0 på udebane til Houston. De har et stærkt team og ligger 2ér i Western Conference.
Jacob Peterson får chancen på toppen sammen med Eskandarian. Chris er på bænken.
5´ Peterson (1-0)
24´ Eskandarian (2-0)
MOM: Gomez(8)
Igen fik modstanderen et rødt kort og det bliver selvfølgelig afgørende for kampen. Inden Houston fik deres røde kort i det 19 minut havde Jacob Peterson i hans debut bragt DC United foran. Gomez lagde op til målet.
Det var også Gomez som lagde op til 2-0 målet som blev sat ind lige efter udvisningen af Peterson´s angrebsmakker, Eskandarian. Anden halvleg var rolig må nogen få chancen og 2-0 sejren blev kørt stille og rolig hjem. Endnu 3 point til kontoen.
Ligakamp 24:
Chicago VS DC United
Seneste møder:
Chicago - DC 0-2
DC - Chicago 2-1
Chicago ligger 7 point efter på en anden plads så denne kamp er meget vigtig. Målet er bare ikke at tabe den. Moreno er snart tilbage på banen igen, så der bliver kamp om pladserne.
14´ Eskandarian (0-1)
57´ Gomez (0-2)
78´ Thorrington (1-2)
83´ Olsen (1-3)
88´ Johnson (2-3)
MOM: Peterson(8)
Det var 2 gode forsvar som stod overfor hinanden, selvom resultatet siger noget andet så blev der ikke lavet alt for mange chancer i kampen, mange af målene blev lavet på personlig fejl.
Jacob Peterson viste at han kan blive en rigtig god spiller for DC da han efter 14 minutter lagde op til Eskandarian. Peterson har en mere fri rolle og kan bevæge sig mere i rum. Eskandarian er mere en boksspiller som bare skal være i boksen og sparke boldene ind.
Det var igen Peterson som var oplægger til det næste mål, Peterson kom fri i venstre side og fik afleveret tilbage til Gomez som stensikkert vik banket den i nettet til 2-0. Nu var Chicago under pres, for et nederlag kunne de ikke bruge til noget. Ben Olsen fik lavet straffe og det udnyttede Thorrington så der igen var spænding i kampen.
Ben Olsen fik dog gjort skaden god igen da han på et langskud scorede til 3-1. Gros lavede en dum fejl i feltet som førte til Chicagos reducerings mål i slutminutterne.
Med sejren er jeg nu 10 point foran nr 2, Chicago. Kansas City er gået fuldstændig i stå. De lå 1 i de første 14 runder og langsom er det gået ned af bakke. De spiller mange ustabile kampe, de kan vinde 4-1, 6-0, 4-3 men også tabe 5-4, 5-1 og 4-1.
Glædeligt at Moreno er tilbage i fuld træning. Jacob Peterson har gjort det godt siden ankomsten. Så er i tvivl hvordan jeg skal blande kortene på toppen.
Ligakamp 25:
DC United VS Columbus
Seneste møder:
DC - Columbus 5-1
Columbus - DC 1-2
En vigtig kamp for Columbus. De er på den kedelig 5. plads som ikke giver adgang til semifinalen. De er 4 point efter Kansas City.
Selvom Moreno er tilbage så er han ikke med i truppen til dagens kamp.
87´ Ben Olsen (1-0)
MOM: Ben Olsen(8)
En tempofyldt kamp hvor Columbus ville frem på banen, det skabte nogen chancer men Perkins var klar i målet. Efterhånden som kampen gik så fik jeg overtaget og havde bolden meget. Det så længe ud til at kampen ville ende med 0-0 selvom jeg havde fortjent de 3 point, men et hjørnespark 3 minutter før tid endte hos Ben Olsen og han blev matchvinder.
Gomez blev skadet mod Columbus er er igen ude i 3-4 uger. Er snart træt af alle de skader til de offensive folk. Heldigvis har Erpen og Besagno ikke været så voldsomt skade og det er vigtigt at have samme midterforsvar gennem sæsonen.
Her til sidst kan i lige se stillingen i de 2 grupper: