home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Det Amerikanske eventyr
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Det Amerikanske eventyr  (Læst 3513 gange)
BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Det Amerikanske eventyr
« : 28 Jan 2007, 07:49 »

Jeg har slet ingen erfaringer med at spille i MLS. Så er i tvivl om tranfers og ligastrukturen. Men det finder jeg nok ud af hen af vejen.

Jeg spiller med patch 7.0.1 og middel database, følgene ligaer er med:
Sydafrika, Sydkorea, USA, Danmark, England, Frankrig, Tyskland, Italien, Holland, Spanien, Australien, Argentina, Brasilien og Chile.
29 Divisioner fordelt på 14 lande.

Kan være det går en smule langsomt, men nu prøver jeg. Kan allerede sige med det samme at denne blog nok ikke bliver med så mange voldsomme detaljer som i så mange andre blogs her. Der findes rigtig mange gode blogs her på siden, men hvis jeg også skal have noget ud af mit spil så bliver det ikke overdrevet. Så må man jo selv bestemme om man vil følge med eller ej  Wink






Klokken var 9 om morgen den 29 januar 2006, da en pressemeddelse kom rundt til de forskellige aviser både i ind og udland:



"Vi har i dag valgt at skrive under på en 1 årige kontrakt med den danske manager Brian Lindahl. Vores tidligere træner Piotr Nowak sagde op, grunden til at han sagde op vil jeg ikke nærmere ind på.
I stedet vil jeg snakke lidt om vores nye manager, Brian Lindahl. Brian har ikke meget erfaring for manager jobbet og selvfølgelig er det en stor chance vi tager. Brian er kendt for at kunne lide at bruge unge spillere og opbygge dem til noget stort. Jeg ser meget frem til den kommende sæson hvor jeg håber vi kan blande os lidt i toppen", sagde DC. Uniteds bestyrelse formand, Kevin Payne.

Brian Lindahl udtaler sig:
"Jeg ser meget frem til at starte min manager karriere her i USA, og med DC United som klub er jeg sikker på vi nok skal få et godt sammearbjede. Jeg kan godt lide at bruge unge talenterne pyntet med et par rutineret kræfter på vigtige steder på banen.
Klubben har ikke så mange unge spillere, og da vores transfer budget ikke er det største så vil jeg ikke give forhåbninger omkring vi ser et ungt talentfyldt hold i de første sæsoner, men vi arbejder på det", udtalte Brian.


Der kommer mere om spillere, taktik og liga i næste del!
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #1: 28 Jan 2007, 09:00 »

Jeg ved heller ikke ret meget om transferreglerne i MLS(og om MLS i det hele taget), så jeg vil nok følge med her reglmæssigt:-)

Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #2: 28 Jan 2007, 09:36 »

Nu har jeg set lidt på ligaen, de 12 hold er delt op i 2 grupper med 6 i hver. Jeg er i gruppe med: Chicago, Columbus, Kansas City, New England og New York.

Da jeg somsagt ingen erfaringer med MLS, så ved jeg slet ikke hvilke hold der er gode eller dårlige. Men regner selvfølgelig med at ende i top 4 så jeg går videre. New England endte på 2. pladsen sidste sæson, så de er nok favorit til at ende 1 i gruppen.


Jeg har lavet træningsprogrammer til følgene:
Keepere
Backs
Centralt forsvar
Def. Midt
Centralt midt
Off. Midt
Kanterne
Angriberne
Så en speciel træning til Freddy Adu


Jeg har valgt i første omgang lige at tage alle mine spillere op på 1.holdet og her er et overblik over dem:


Jeg er en smule i tvivl om taktikken, kunne godt tænke mig at spille en offensiv 4-3-3, men føler jeg er rimelig besat til at spille med 2 på toppen.

Jeg har så besluttet at jeg vil prøve denne opstilling i første omgang:
http://img402.imageshack.us/img402/6650/dclineupuswp9.jpg


Målmanden:
Her vælger jeg Troy Perkins(24). Valget er mellem ham og Rimando. Der er fordele og ulemper ved dem begge. Jeg føler bare ikke at en målmand på 1,78 kan være mellem stængerne. Rimando er til gengæld god i en mod en og gå ud af målet, her halter det lidt for Perkins. Men Perkins er manden på kassen.

De 2 backs:
Brian Carroll(24) og David Stokes(23). Det var ellers meningen at Stokes skulle spille i midter forsvaret. Men da alternativet på DR ikke er optimalt, så må Stokes spille der.
Backup: John Wilson(DL) - Jeff Carroll(DR)

Centralt forsvar:
Argentinske Facundo Erpen(22) og Amerikanske Prideaux(29) skal være i midterforsvaret. Et udmærket par, kunne godt tænke mig en hurtigere forsvar end Prideaux. Erpen tager sig af luftduellerne.
Backup: Boswell (DC) - Mangler en

De 3 centrale Midtbanespillere:
Her vælger jeg nok lidt mere stabile defensive spillere så de 3 forreste kan få lidt mere fri rolle. Den rutineret Ben Olsen(28) skal ligge centralt og fordele boldene. Han har 35 A landskampe og skal nok blive en vigtig del af DC United.
Til højre for ham er 23 årige Clyde Simms, har spillet 1 landskamp. Freddy Adu får lov til at spille på venstre side af midtbanen, mere offensiv end de 2 andre.
Det kan også være jeg spiller Ben Olsen på MLC, Simms på MRC også Adu på MC.

De 3 angribere:
Jeg har valgt at smide mine 2 argentinske offensive folk i front. Gomez spiller venstre side af angrebet, Donnet højre side og meget rutineret Jaime Moreno som har 62 landskampe bag sig i centrum. har også valgt at give Gomez og Donnet en fri Rolle og de bytter også plads i løbet af kampene.
Som backup til de 3 pladser er:
Gros og Moose til de Frie roller - Eskandarian og Jamil  Walker som Boksspiller.

Her skal specielt Adu, Donnet og Gomez fodre Moreno med bolde. Olsen og Simms tager sig af det defensive.


Det bliver nok min lineup i første omgang:




Følgene spillere er sat til salg og røget ned på reserve holdet:
Bryan Namoff, Devon McTavish, Dominic Mediate, Andy Metcalf og Matt Nickell


Brian Lindahl fik svaret en avis på følgene spørgsmål:
Hvordan vil du spille ?

"Mit mål er at stå godt defensivt, stå rimelig dybt så der ikke er så langt fra de bagerste til målmanden. Vi skal bryde bolden og spille direkte, jeg går meget op i vores kontraangreb virker. Derfor har jeg også valgt at have nogen gode kantsspillere og Adu som kan ligge boldene til de 3 forreste når det går hurtigt"

Disse 3 spillere bliver vigtige


Adu
Ben Olsen
Moreno


Økonomi:
Til indkøb: 1 mill (dkr)
Balance: 3,28 mill (dkr)
Løn: 830.000 om måneden (Nu: 953.000)








Det var så lidt om truppen. tror ikke på der bliver nogen spillerkøb da jeg i forvejen har et for høj løn budget og har ikke specielt mange penge til indkøb.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #3: 28 Jan 2007, 10:59 »

flot.. så melder FM fejl og går ud. Så der går lige lidt før der kommer update igen....
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


7kfum
Gæst
 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #4: 28 Jan 2007, 11:04 »

Det bliver meget spændende at følge et hold fra det amerikanske.. KUTGW!
Logged

Emillionaire
Gæst
 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #5: 28 Jan 2007, 12:00 »

spændende taktik Smiley
Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #6: 28 Jan 2007, 13:53 »

Weee DC United med Jaime Moreno \o/ Det ser jo fint ud BlaZZo, dog vil jeg mene at du vil får mere ud af en normal 4-4-2 med Gros på den ene kant.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #7: 28 Jan 2007, 13:58 »

Tak for kommentaren.

Gros er skam inde i mine planer, han har gjort det fint. Men nu må vi se hvad der sker. Han kan jo sagens spille i højre angrebs side på toppen. Der er mange kampe og han skal nok få massere af spilletid.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #8: 28 Jan 2007, 14:07 »

Go indledning & gennemgang af din trup.. det bliver spændende at se hvor længe du kan holde på en klassespiller som Adu.. held & lykke med DC i MLS... glæder mig meget til at læse mere...  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #9: 28 Jan 2007, 14:37 »

Heps BlaZZo.

Godt at se en blog fra det nordamerikanske kontinent. Er altid sjovt at spille derovre, og drafte spillere fra deres træningsturnering i februar. Og ikke mindst det at man kan blive mester ved bare at vinde en 7-8 kampe henover sæsonen gør det en liga jeg har haft stor succes i :-)

-bune
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #10: 28 Jan 2007, 14:48 »

God start, jeg vil bestemt følge den, :p
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #11: 28 Jan 2007, 14:56 »

Jeg ser så lige at når jeg kan byde på en spiller så har jeg 32mill dkr at købe for. Så det kan være der kommet et indkøb.
Og der står også: Man kan højest handle med 6 nyopdagede spillere pr. sæson (Nu 0).
I USA kan man åbenbart kun bytte spillere med hinanden.

Jeg har hentet en talentspejder, Colin Dryden som skal prøve at finde nogen engelske spillere. Gary Garvey og Paul Emblen er ansat som trænere.


Efter et par hårde forhandlinger med Salt Lake. Sportschefen, Dave Zack, havde nogen lange forhandliner med Nik Besagno´s agent, Abdul Sule.
Salt Lake og DC United var enige om at bytte Matt Nickell og Andy Metcalf til Salt Lake og DC United fik Nik.
Handlen kom igennem og den 17 årige midterforsvar kan nu kalde sig holdkammarat med Freddy Adu.

Nik Besagno siger:
"Jeg glæder mig til at starter her i DC United, en klub med store traditioner og jeg vil gøre alt for at komme i startopstillingen. Jeg ved det kræver hårdt arbejde, men jeg er klar til at udfulde de opgaver jeg får."




Jeg har fået forlænget aftaler med:
Ben Olsen til Dec 2008
Eskandarian til Dec 2009
Gros til Dec 2009
Gomez til Dec 2007
Stokes til Dec 2009
Perkins til Dec 2009
Erpen til Dec 2009
Prideaux til Dec 2008
Donnet til Dec 2010

En kedelig meddelse kom den 9 Februar, Freddy Adu er ude i 3 til 4 uger. Han forventes dog klar til den første ligakamp.




1. træningskamp:28. Februar
Seattle - DC United

Resultat: 0-3
Målscorer: Moreno, Donnet og Eskandarian
MOM: Rod Dyachenko - 9tal (DC United)

Rod Dyachenko kom ind på Adu´s plads da han er ude med skade, og det gjor han jo ganske udmærket.

2. træningskamp:
3. Marts
Reading Rage - DC United

Resultat: 0-9
Målscorer: Eskandarian (3), Gros (3), Moose, Walker, Olsen
MOM: Joshau Gros 10tak (DC United)


D.C. United køber angriber

Jeg har fået hentet min første rigtige spiller. Christopher Katongo er den nye angriber i DC United.
Jeg har ledt efter en angriber som faktisk kan spille de 3 forreste pladser. Meningen med Chris er at han skal være backup. Med hans hurtighed og erfaring for landsholdet kan han bidrage med en del.
Prisen på Chris er ca 500.000 dkr - han har fået trøje nummer 13.











3. træningskamp
9 Marts
Charlotte - DC United

Selvom Chris er kommet til klubben så er Eskandarian stadigvæk andet valg til Boksspiller pladsen helt fremme.

Resultat: 1-1
Målscorer: Gros

Adu tilbage - sidste indkøb!
Freddy Adu er tilbage på træningsbanen, rigtig godt nyt. Jeg har fået hentet en central midtbane, der var jeg ikke så skært besat hvis Simms eller Olsen får skader.
30 årige Abdul-Wahab Abu Al-Hail har spillet 67 landskampe for Irak. Han er ikke en overdrevet god spiller, men en fornuftigt backup spiller. Det bliver mit sidste indkøb for nu.

Lad os bare kalde ham Abdul:
http://img157.imageshack.us/img157/7463/abdulkf6.jpg

4. træningskamp
15 marts
Montreal - DC United

Den sidste træningskamp inden det for alvor går igang. Gros har spillet overraskende godt og kan muligvis godt være på tale til højre angrebsside i stedet for Donnet.
Desværre er Gros blevet skadet i 3 uger.

Resultat: 0-2
Målscorer: Donnet og Moreno

Det var den sidste træningskamp. Godt nok var det mod nogen halvringe modstandere men 3 sejr og 1 uafgjort blev det til inden MLS ligaen for alvor går igang.


Der er kommet odds på mesterskabet:
Los Angeles 1,57
New England 2,00
Chicago 2,00
New York 4,00
DC United 21,00

Nu har jeg fået overstået optakten til ligaen. Så i den næste update kan i følge hvordan det går med de nye spillere og resten af holdet i MLS!
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


ZhotLog
Gæst
 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #12: 28 Jan 2007, 15:07 »

God start, kender heller ikke selv meget til MLS, så vil klart følge med her. Jeg kunne godt tænke mig et screenshot af Katongo. :-)
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #13: 28 Jan 2007, 18:47 »

Som det ser ud nu vil jeg bruge denne line-up:

Perkins

    Stokes  -  Besagno  -  Erpen  -  B.Carroll

    Simms  -  Adu  -  Olsen

    Donnet  -  Moreno  -  Gomez


Og mine resever ser nok således ud:

Rimando

    J.Carroll  -  Prideaux  -  Boswell  -  Wilson

    Moose  -  Dyachenko  -  Abdul

    Gros  -  Eskandarien  -  Chris


Spillere i 1.holdstruppen som ikke er nævn:
Ryan McIntosh (3.målmand)
Jamil Walker (Angriber)

Spillere på reserveholdet:
Bryan Namoff
Deven Mctavish (udlejet)
Stephan deRoux (Udlejet)
Dominic Meadiate (Udlejet)

Jeg vil helst bruge Chris som Boksspiller og det bliver som regel også det han skal spille, men PT er Eskandarien 2. valg som BS.




Sæsonen går igang - de første 5 kampe!


Med Ben Olsen og Chris som eneste på skadeslisten så var holdet klar til den første kamp i ligaen.
11´ Eddie Johnson
48´ Moreno
52´ Eddie Johnson
56´ Eddie Johnson
63´ Jack Jewsburt

1. Ligakamp.
1-4/2007
Kansas City - DC United
Resultat: 4-1

En rigtig lorte kamp. Tror min 4-3-3 er alt for offensiv. Kansas sat total på spillet og selvom Moreno scorede til 1-1 i starten af anden halvleg så var de en klasse bedre. Simms fik også rødt kort i midten af anden halvleg. En rigtig dårlig start, men giver mit system en chance til.



Allerede 4 dage efter var der kamp igen. Simms ude med karantæne, Moose overtager hans plads på MRC. Jeg prøver igen min 4-3-3 og håber der er mere held.
1´ Besagno
61´ Moreno
70´ Moreno
89´ Alain N´Kong

2. Ligakamp.
5-4/2007
Colorado - DC United
Resultat: 1-3

Fuldstændig modsætning i forhold til første kamp. Her styrede jeg kampen og vandt sikkert med 3-1. Erpen i DC spillede rigtig godt og blev også kåret til MOM. Moreno ser virkelig farlig ud og hvis han får skade så ser det sort ud.




3 point i 2 kampe er det blevet til. I de næste 3 kampe venter:
Dallas, Salt Lake og New England.



Gomez blev skadet mod Colorado. Så til vores første hjemmekamp bliver det med Gros - Moreno og Donnet på toppen.
Det var ikke noget kønt syn i den første hjemmekamp, Dallas vandt med 2-1 og det betyder jeg ændre taktik. Efter 3 kampe kan jeg se at den er for ustabil. Min defensiv er ikke god nok så nu bliver der ændret. Donnet stod for vores mål.







Som i kan se til højre har jeg lavet ny holdopstilling. Har også nævnt tidligere at jeg synes 2 angribere ville være det bedste. Gros og Donnet kan også komme ud som kantspillere. Jeg håber at få lidt mere stabilt spil.












Med ny taktik vil jeg prøve at glemme starten i MLS. Jeg havde sgu regnet med at min 4-3-3 ville fungere lidt bedre, nogen siger at jeg måske skal have lidt mere tålmodighed, men vælger allerede nu at skifte. Så kan Adu også komme op på hans ynglingsplads som AMC.


Ny taktik! Ny kamp. Månedens spiller i April blev Gomez og da han lige har været skadet så bliver han gemt som joker. Eskandarian og Moreno er derfor på toppen. Har også valgt at tage pilene på MLC og MRC skråt op langs kanten.
Ben Olsen er tilbage og spiller dermed hans første kamp her mod Salt Lake.

Kampene mod Salt Lake og New England endte med 3 point. Først blev det til en 1-0 sejr over Salt Lake hvor Gomez scorede sejrsmålet 8 minutter før tid.
Desværre blev det så til et 1-0 nederlag til New England på hjemmebane. Chris og Eskandarian er på toppen da både Moreno og Gomez er ude med skader. Om det var grunden til nederlaget ved jeg ikke. Jeg synes min defensiv står lidt bedre nu og der er heller ikke så mange mål i kampene.
Adu er en spiller som har skuffet mig en smule, men det kan jo være han kommer igang.

Det har ikke været den bedste start og i kan se stillingen her:




Og et SS af min lille NegerChris Opstemt Han er jo ikke voldsom god, men jeg skulle bare have ham.
http://img411.imageshack.us/img411/7/chrisgf2.jpg
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Emillionaire
Gæst
 
Sv: Det Amerikanske eventyr
« Svar #14: 28 Jan 2007, 18:54 »

god opsætning af updaten !
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010