home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 773 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan skal updaterne være?
Som de er nu!
Mere tekst, og billeder
Noget helt andet!(skriv)

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 6344 gange)
Tor1991
Gæst

Odense Boldklub
« : 20 Jan 2007, 20:21 »

Jeg var lige kommet hjem fra mit tilfredsstillende, men i længden kedelige job som "bankmand", og da der var gået lidt tid, skulle jeg køre igen, jeg skulle hente ungerne i Børnehaven. Da jeg havde kørt lidt var der Sport-Nyt i radioen, og de to store overskrifter var at den lokale klub OB søgte en ny træner, da Bruce Rioch var trådt tilbage.
Den anden var at FC Fyn og Roald Poulsen havde gået hvert til sit. Og da jeg var træner for min ene dreng på 12, strejfede det mig at jeg gerne ville prøve at træne nogle med større ambitioner, det kunne aldrig lade sig gøre troede jeg, men det skulle vise sig at være det helt modsatte.

Vi var lige kommet hjem, da min mobiltelefon ringede. Højst overraskende var det Kim Brink, OB's bestyrelsesformand, der ringede. Han sagde at OB søgte en ny træner i det mere ukendte, og måske overraskende lag. Efter lidt snak frem og tilbage spurgte han "Vi har hørt nogle ting om dig som træner, så vi har faktisk tænkt os at spørge dig, om du ikke ville være vores ny træner?". Efter en snak med konen, tog jeg fat i knoglen og ringede Kim Brink op, og takkede Ja Tak til jobbet. Godt nok var det kun på et år, men begge parter skulle lige se hinanden an. Jeg skulle allerede præsenteres den 1. juli klokken 12 på Fionia Park, så der var kun en lille uge indtil mit, nu helt anderledes liv, skulle begynde.

OB får ny træner

Mandag, d. 1. Juli
agen oprandt, og om ganske få minutter skal jeg præsenteres som ny træner for Odense Boldklub. Jeg stod i et lille lokale ved siden af Presserummet, hvor der var godt fyldt op med pressefolk fra diverse aviser og TV. Kim Brink var allerede derinde, og fortalte om klubbens mål, økonomi, rygter og så videre. Nu var han igang med at fortælle noget med at de også havde fået ny træner, men jeg kunne ikke koncentrere mig for bare nerver. Jeg blev kaldt ind, og de fleste pressefolk sad med åben mund, og så meget overrasket ud. Jeg fortalte lidt om hvem jeg var, og hvad jeg ville opnå, men der var ikke gået så lang tid da Kim Brink brød ind og afsluttede mødet. Til stor ærgelse for de fremmødte pressefolk. Men Kim mente at vi hellere mådte lade pressen være i et stykke tid, for lige at jeg skal vænne mig til jobbet.

« Seneste Redigering: 21 Jan 2007, 16:01 af Tor1991 » Logged

Mikkellas
Gæst

Sv: OB Odense
« Svar #1: 20 Jan 2007, 20:26 »

Flot indledning. Lad os håbe denne blog holder Smiley Held og lykke i det fynske Thumbs Up

Emillionaire
Gæst

« Svar #2: 20 Jan 2007, 20:26 »

Spændende med OB

Chris, Rajko, og Tobias er for vilde

Don Abramovich
Manager

« Svar #3: 20 Jan 2007, 20:55 »

God indledning ! rigtig godt faktisk Thumbs Up Sjovt med ''avis D'et '' Smiley

Tor1991
Gæst

« Svar #4: 20 Jan 2007, 21:07 »

kommer der andre tider på Fionia Park

Tirsdag, d. 2. Juli
I dag var det min første rigtige arbejdsdag i klubben, jeg mødte, og holdte tatikmøde med spillertruppen. Om alt ligefra Spillerindkøb til opstilling. De var alle, utroligt nok, enige i det jeg sagde. resten af dagen var vi ude og løbe 10 kilometer, og bagefter lavede vi forskellige taktikbaserede øvelser på træningsbanen.

Mine mål i OB:
- At vinde Ligaen efter nogle sæsoner.
- At vise os i nogle europæiske turneringer.
  Og måske vinde en.
- Lave Talenter.

Mine mål i spillet:
- Vinde 3-4 af de store ligaer
         - Komme til en storklub
- Vinde EM/VM med et landshold.

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #5: 20 Jan 2007, 22:36 »

Nice blog ...

Tor1991
Gæst

« Svar #6: 20 Jan 2007, 22:42 »

Opstarten

Handler:

Thomas Hansen

- de her gutter tror jeg vil blive vigtige for os,
 enten nu eller om nogle sæsoner, jeg regner med
 at Thomas Hansen, og Souhaíl vil gå ind i startelle
 veren med det samme, mens Daine Klate vil være
 reserve og Antonio vil jeg bruge nogle gange i år,
                                                    men han er købt til at være på holdt om 2-3 år.

Daine Klate

Antonio Livramento

Souhaíel Ben Radhia

De første kampe

Søndag, d. 7. Juli, Venskabskamp
LFA 0 - 2 OB

7' 0-1 Johan Absalonsen
32' 0-2 Kim Kristensen

Søndag, d. 14. Juli, Uefa Cup

OB 10 - 0 Floriana

3' 1-0 Magne Sturød
  4' 2-0 Kim Kristensen
15' 3-0 Kim Kristensen
24' 4-0 Kim Kristensen
27' 5-0 Kim Kristensen
30' 6-0 Kim Kristensen
46' 7-0 Esben Hansen
48' 8-0 Magne Sturød
55' 9-0 Jens D. Kristiansen
73' 10-0 Jens D. Kristiansen
[/left]

P.s. Jeg tester lige nogle forskellige opstillingsmulighed er til kampene, i må gerne skrive nogle ideer.

Mikkellas
Gæst

« Svar #7: 20 Jan 2007, 22:58 »

Du kunne måske skrive om kampforløbet og ved siden af med småt kampfaktaen, ligesom du kan se her: link. Ved ikke om du vil det eller kan lide det, men det ser meget fedt ud Smiley

Tor1991
Gæst

« Svar #8: 20 Jan 2007, 23:03 »

Du kunne måske skrive om kampforløbet og ved siden af med småt kampfaktaen, ligesom du kan se her: link. Ved ikke om du vil det eller kan lide det, men det ser meget fedt ud Smiley

Det ser da godt ud, tak for det Thumbs Up det vil jeg overveje..

Mikkellas
Gæst

« Svar #9: 20 Jan 2007, 23:06 »

Det ser da godt ud, tak for det Thumbs Up det vil jeg overveje..

Det var da så lidt, og når så mange alligevel bruger det, så kan du vel også bruge det Smiley

Mikkellas
Gæst

« Svar #10: 20 Jan 2007, 23:17 »

Kommer der så en update i aften?

Tor1991
Gæst

« Svar #11: 20 Jan 2007, 23:43 »

Kommer der så en update i aften?

Måske ved 01.00 - 01.30 tiden Grin

Mikkellas
Gæst

« Svar #12: 20 Jan 2007, 23:45 »

Nå ok. Der er jeg nok vågen, da USA - Danmark først slutter der omkring Smiley Så bare kom med en dejlig lang update der, så jeg ikke falder i søvn Peace

Tor1991
Gæst

« Svar #13: 20 Jan 2007, 23:47 »

Skal ske Wink Wink

men der kommer nok en lillebitte en her om lidt

Tor1991
Gæst

« Svar #14: 21 Jan 2007, 00:50 »

Taktikken

Positioner:
Jeg testede nogle taktikker i de tre første kampe, og jeg havde lidt svært ved at bestemme mig, da to af dem var rigtig gode. Den første var offensiv, med 7 mand over midten, og 4 i forsvaret, vi scorede mange mål især imod Floriana, hvor den blev brugt, men den var ikke særlig sikker bagude, derfor blev det ikke den. Den anden var dårlig, og den gik jeg hurtigt væk fra igen, det var en 4-5-1, og den fungerede bare ikke med det hold.
Den sidste, og den taktik jeg har valgt, er der en "taktikmagiker" som kalder sig Bademesteren der har lavet, og den virker bare super. den passer lige til holdet, og spillerne passer perfekt til deres pladser, den er både sikker bagude og man ser samtidig flot offensivt fodbold, hvilket jeg synes der er det der passer til os.

Mandag, d. 15. Juli

Interview
Vi har her på Fyns Stifstidende valgt at bringe et interview med den nyudråbte OB-Træner Lasse Brygger, for at lære ham bedre at kende, både privat, på banen og i klubhuset.

Hvordan er det ligepludselig at være Superligatræner, når du kommer fra et helt almindeligt liv?
- Det har været lidt hårdt her i starten, men den første uge gik det lidt for hurtigt til at jeg kunne følge med, men det er ved at gå op for mig nu, jeg mangler lidt kamperfaring, så skulle jeg da være kommet godt igennem karriereskiftet.

Har du altid været vild med fodbold - og OB?
- Ja, det har jeg da, og især da jeg som ung boede tæt Fionia Park, var jeg tit inde og se en kamp. Jeg spillede også selv fodbold i mine tidlige år, men jeg stoppede ved starten af gymnasiet, fordi det tog for meget af tiden.

Har du nogle gode erfaringer, som du kan føre ind til klubben?
- Det skulle jeg vel nok mene, jeg håber at jeg kan få klubbens økonmi til at sprudle, og det tror jeg at jeg kan fordi jeg har en fortid som "Bankmand", jeg ved også hvad OB står for, og også nogenlunde hvordan vi skal lede klubben, og udvikle gode og stabile spillere.

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010