home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 706 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan skal updaterne være?
Som de er nu!
Mere tekst, og billeder
Noget helt andet!(skriv)

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 6306 gange)
Mikkellas
Gæst

Sv: OB Odense
« Svar #15: 21 Jan 2007, 00:52 »

Fin lille update, hvis det altså var den lille Smiley Kan godt lide taktikgennemgangen og interviewet Smiley

Tor1991
Gæst

Sv: Odense Boldklub
« Svar #16: 21 Jan 2007, 15:22 »

De første kampe

Søndag, d. 24. Juli, SAS-Ligaen
OB rejser til Silkeborg
OB rejser i dag til Silkeborg for at spille sæsonens første SAS-Liga kamp mod et Silkeborghold, der allerede er dømt som nedrykningskandidat er af eksperterne. OB skal dog stadig passe på med at være for selvsikre.

- Vi startede godt ud og pressede dem meget, vi kontrollerer hele kampen, og scorer 4 mål. I dag vil jeg gerne fremhæve to af mine spillere der begge spillede til et ti-tal, Johan Absalonsen, der var meget aktiv på venstrekanten, og så var der den unge Mads Timm der fik gang i scoringerne.  Sagde Lasse Brygger til Fyns Stifstidende.
Silkeborg 2 - 4 OB                   
0-1 Mads Timm [2']                         
1-1 Kim Olsen [31']                         
1-2 Mads Timm [39']                       
1-3 Peter Nymann [69']                       
1-4 Jens D. Kristiansen [76']                       
2-4 Henrik Schnedler [79']                       

Torsdag, d. 28. Juli, UEFA CUP 1. Kvalrunde
OB møder Floriana
OB tager i dag til Floriana i Uefa Cuppen, men de er næsten sikre på at gå videre efter deres sidste opgør hvor OB vnadt 10-0. Floriana stiller i stærkeste opstilling for at prøve at nå målet, mens OB stiller med et reserve/talent hold.

- Det var næsten en ren afslapningskamp, godt nok vinder vi ikke med 10 mål som sidst, men vi scorer 2 flotte mål. Talenterne fik lov at spille denne kamp, og de overbeviste mig, så der er et par stykker der presser på for at komme op for at træne og spille med os.  Sagde Lasse Brygger til Fyns Stifstidende.
Floriana 0 - 2 OB                     
0-1 Mads Timm [21']
0-2 Jens D. Kristiansen [58']                      

Søndag, d. 31. Juli, SAS-Ligaen
De stribed' mød Løverne
Odense får i dag besøg af mestrene fra København, FCK. FCK er tippet til at vinde selvom at OB har hjemmebane fordel, og det kan være at OB overrasker da de har været godt spillende på det sidste.

- Gutterne spiller bare super i dag, det er næsten ikke til at tro, det har altid været min drengedrøm at slå FCK, og nu lykkedes det, endda i min 5. kamp for OB, jeg er bare så stolt, og med det spil vi viser tror jeg vi kan nå langt i år.  Sagde en glad Lasse Brygger til Fyns Stifstidende.
OB 5 - 3 FCK              
1-0 Kim Kristensen [16']
2-0 Kim Kristensen [21']     
3-0 Kim Kristensen [24']
3-1 Fredrik Berglund [26']
4-1 Mads Timm [65']
4-2 Michael Gravgaard [71']
4-3 Michael Gravgaard [75']
5-3 Johan Absalonsen [85']                  

Mikkellas
Gæst

« Svar #17: 21 Jan 2007, 15:29 »

Det ser rigtigt godt ud, både layoutet og med resultaterne. Fortsæt sådan og pokalen kommer til Odense Smiley

Emillionaire
Gæst

Sv: OB Odense
« Svar #18: 21 Jan 2007, 15:30 »

godt gået du slog FCK  Opstemt

fed fremvisning af kampe  Smiley

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #19: 21 Jan 2007, 15:40 »

Kanon gode resultater ...

Nice mod FC ...

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #20: 21 Jan 2007, 15:49 »

Nice rsultater!

Tor1991
Gæst

« Svar #21: 21 Jan 2007, 16:02 »

AFSTEMNING TILFØJET

Vær venlig at stemme Thumbs Up

Tor1991
Gæst

« Svar #22: 21 Jan 2007, 17:53 »

Trupgennemgang

Målmænd:

Anders Lindegaard
Arkadiusz Onyszko
Emil Ousager

- Jeg synes vi er rigtig godt dækket ind på målmandsposten, Arek er første valg, men Emil og Anders kæmper om at blive 2. valg, men de to gør det begge godt så det er svært.

Forsvar:

Alexander Aas
Anders Møller Christensen
Michael Larsen
Søren Larsen
Ulrik Laursen
Thomas Hansen
Jan Tore Ophaug
Souhail Ben Radhia
Anders Torpegaard

- I forsvaret er vi godt dækket ind synes jeg, vi har både erfaring og nye kræfter. Og de har allerede vist sig i de første kampe. Det ser lovende ud.

Esben Hansen og de andre spillere

Midtbane:

Morten Fevang
Magne Sturød
Martin Borre
Peter Nymann
Bouabid Bouden
Daine Klate
Johan Absalonsen

Angreb:

Mads Timm
Kim Christensen
Jens D. Kristiansen

- I angrebet synes jeg ikke vi mangler noget, Mads og Jens er gode talenter, mens Kim er erfaren, men heller ikke for gammel. De passer allesammen ind på holdet, ligemeget om det er Kim eller Mads, Mads eller Jens.

Startelleveren

Vi stiller somsagt op i en 4-4-2, hvor vores kantspillere løber helt til baglinien, og Backs'ne rykker med frem så tit som muligt. Jeg synes vores startellever er stærk, og jeg er sikker på at den kan føre os langt.

Startelleveren:

MM: Arek Onyszko
FH : Souhail Ben Radhia
FC : Ulrik Laursen
FC : Thomas Hansen
FV : Michael Larsen
DM: Esben Hansen
MH: Morten Fevang
MV: Johan Absalonsen
OMC: Antonio Livramento
BO: Mads Timm
BO: Kim Christensen

Mikkellas
Gæst

« Svar #23: 21 Jan 2007, 20:24 »

Det ser godt ud. Det er en god startellever! Smiley

Tor1991
Gæst

« Svar #24: 21 Jan 2007, 20:57 »

Bliver vi ved?

Jeg føler at jeg er kommet godt igang her i Odense Boldklub. Jeg er blevet taget godt imod af alle i og omkring klubben, ja selv de andre trænere fra Ligaen snakker jeg med.
  Jeg har ikke fortrudt at jeg har skiftet karriere, tværtimod er jeg lykkelig over det. I og med at resultaterne har været med os helt fra start, har det været en sjov begyndelse, men jeg mangler stadig at lære meget. Det sværeste er at finde tid til familien, men indtil videre har de respekteret mit ønske.
Spillerne, trænerne og jeg har haft nogle gode uger, hvor vi alle har lært fra os, og det har båret frugt. Jeg kan virkelig se hvordan vi alle har udviklet os, især spillerne der gør et godt stykke arbejde på træningsbanen. Og det gode humør vi alle har fører vi ind i kampene, og det er jo godt.
Men... Der er jo også nogle ulemper for os nye i klubben, ikke for mig, men to af de spillere vi har købt har lidt svært ved at falde til her i det fynske, det drejer sig om Souhail Ben Radhia og Antonio Livramento, de har begge problemer meed at bryde sprogbarrieren, og man kan se at det irriterer dem, derfor har vi nu sat ekstra tid af til dem hos talepædagorerne, så de kommer over problemet hurtigst muligt. Jeg er somsagt overrasket over spillerne i 1.Holdstruppen, men det er ikke kun dem der skal nævnes, og så U/18 spillerne har gjort det godt, og fører også deres liga.

OB fans under Randers' kampen.
                          Kampene

Søndag d. 7. August, SAS-Ligaen
Vi skulle spille mod formstærke Esbjerg som lå på 3. pladsen, de var favoritter på grund af deres hjemmebanefordel. Derfor stillede vi op i stærkeste opstilling.
Vi startede kampen, og satte os på den fra start og allerede efter 2' minutter kunne Kim Christensen heade os foran på et hjørnespark. Vi fortsatte vores spil, mens Esbjerg langsomt trak sig længere og længere tilbage på banen. I det 17' minut, kunne Kim Christensen igen få bolden ind bag mållinien, 2-0. Anden halvleg blev en sløv affære, men efter 67' minutters spil scorede Morten Fevang vores tredje mål. Magne Sturød sluttede kampen af med at score på et langskud, 3' minutter før tid.
Esbjerg 0 - 4 OB

Torsdag, d. 11. August, Uefa Cup, 2. Kvalrunde
I dag skulle vi spille Uefa Cup, en Cup vi gerne ville gøre os bemærkede i, og derfor gerne ville nå langt i. Vi stillede igen op i stærkeste formation, mod Drogheda Utd. som vi ikke kendte særlig godt, vi havde kun studeret en smule på film, men ellers ikke. Jeg var ikke nervøs for om vi skulle rejse skuffede hjem, for jeg vidste at drengene kunne klare det.
Vi startede en smule nervøst men det blev bedre jo længere tid der gik, det hjalp også lidt på nerverne da Tobias Grahn bragte os foran på et straffespark. Drogheda kom igen efter 45' minutter, på et forsvarskiks af Souhail Ben Radhia. Jeg gav spillerne en lille opsang i pausen, og det hjalp for vi kom ud med stor gejst, og scorede yderligere 2 mål i kampen, sat ind af Mads Timm og Kim Christensen. Et okay resultat efter en usikker kamp, men et godt udgangspunkt til returopgøret.
Drogheda Utd. 1 - 3 OB

Mandag, d.14. August, SAS-Ligaen
I dag galdt det Randers på hjemmebane. Spillerne var ret trætte så jeg satte Jens D. i angrebet i stedet for en små skadet Kim Christensen. Randers lå på sidstepladsen med kun 2 point, så jeg var ikke så nervøs, men man skal jo aldrig være sikker.
Randers starter bedst, og efter et kvarter for de et straffespark, men heldighvis er Arek Onyszko god, og redder. Efter en halv times spil får vi et straffespark som Morten Fevang sikkert omsætter. 10' minutter efter er unge Mads Timm på pletten, og scorer flot til 2-0. og et minut før pausen laver Issah Ahmed selvmål. Jeg sagde til spillerne at de skulle blive ved. De blev godt nok ved, men der kom ingen mål ud af det.
OB 3 - 0 Randers

Torsdag, d. 17. August, SAS-Ligaen
I dag skulle vi til Vejle for at spille mod oprykkerne. Efter et par hårde kampe på få uger, var jeg en smule nervøs om mine spillere kunne klare det, vi døjede stadig med småskader, og det gik ud over Arek Onyszko, Anders Lindegaard var også skadet så det blev unge Emil Ousager der skulle vogte hulen. Heldighvis var Kim Christensen kommet tilbage.
Vi startede kampen op, men det var svært at spille nede på Vejles banehalvdel, de var åbenbart tilfredse med at vi havde bolden, så de afventede og pakkede sig ned. Kim Christensen fik dog scoret lidt heldigt til 1-0. Ellers var det bare en "Midtbanekamp" og der skete ikke noget før i det 53' minut, Mads Timm bankede bolden ind, og afgjorde kampen.
Vejle 0 - 2 OB

Søndag, d. 20. August, SAS-Ligaen
Vi rejste idag til Viborg, hvor vi var favoritter til at vinde, jeg troede også på at drengene kunne gøre det, efter de seneste resultater, vi var jo flyvene. Vi stillede op som i sidste kamp, da det havde gået udemærket, og jeg regnede ikke Viborg som en stor trussel.
Vi startede kampen, men spillerne var trætte, så Viborg tog hurtigt over, og pressede og pressede. Men bolden ville bare ikke ind i dag, heller ikke for Viborg, så det blev en edelig afærre.
Viborg 0 - 0 OB
« Seneste Redigering: 21 Jan 2007, 20:58 af Tor1991 » Logged

Tor1991
Gæst

« Svar #25: 21 Jan 2007, 20:59 »

Tak for kommentarene allesammen  Smiley

Håber i kan lid eden sidste skrivemåde. Peace

Mikkellas
Gæst

« Svar #26: 21 Jan 2007, 21:06 »

Den er god nok Smiley Resultaterne bliver bare ved og ved og... Smiley

queencastle
Reserveholdsspiller

« Svar #27: 21 Jan 2007, 22:59 »

go blog - selvom du slog randers

Læs min blog Randers FC

Tor1991
Gæst

« Svar #28: 22 Jan 2007, 18:39 »

OB og succes?

Onsdag, d. 23. August
Kim C. og Mads
Vi har her på avisen haft en snak med de to angribere fra OB, nemlig Mads Timm og Kim Christensen, om klubben o.s.v.
hvordan er det så at komme fra en storklub til en mindre klub?, "Det har da været sjovt, især på grund af vores placering, jeg skiftede hertil fordi jeg ikke fik meget spilletid i Brøndby, men jeg føler at vi er på samme plan som dem, ihvertfald i denne sæson". Hvad med dig Mads, hvordan har det været at have spillet i Manchester Utd.
og andre større klubber og så komme til OB? "Jamen... Jeg er da positivt overrasket, og jeg er glad for skiftet, nu er jeg kommet væk fra problemerne, og det er godt, så skal jeg kun fokusere på mit spil", Hvordan er det så at være "helte" herovre? "Jeg er 'Helten', Mads er min Assistent" Griner Kim "Ajj, det er da sjovt for os begge, tror jeg, jeg er ihvertfald glad for det ". Tror i at i og holdet kan holde formen hele sæson ud? "Ja, det tror jeg faktisk godt vi kan, jeg har ihvertfald ikke mærket noget endnu, nu må vi jo også se hvor langt vi kommer i Europa, men somsagt tror jeg godt vi kan ". Siger den unge Mads Timm. Hvad mener i så om jeres træner Lasse Brygger? "Lasse er en fin træner, han er god til at træne os, og få snakket kampene igennem, og så giver han kun positive skideballer. Men han er meget talentfuld synes jeg ". Tak skal i have, det har været en fornøjelse at tale med jer! "Det var så lidt, og i lige måde " svarer de i kor.

Henrik M. Nielsen, Fyns Stifsstidende

Torsdag, d. 25. August, Uefa Cup 2. kvalrunde

OB 3 - 0 Drogheda Utd.

Vi var nået til returkampen i 2. Kvalrunde i Uefa Cuppen, og skulle møde Drogheda Utd. Jeg havde sagt til spillerne at de skulle føle sig selvsikre, da de virkede en smule nervøse. Jeg regnede ikke Drogheda for særlig meget, men det kunne jo være at spillerne havde en dårlig dag.
drogheda gav bolden op, men gutterne var virelig tændt fra første fløjt, og allerede efter 4' minutters spil var Tobias Grahn på pletten, og bragte os foran. Herefter gik kampen lidt i stå, men på et af vores indøvede kontraangreb udbyggede sydafrikaneren Daine Klate føringen. Nu havde Drogheda blod på tanden, og ville frem ad banen, det gav os endnu en mulighed for kontraangreb som Kim Christensen udnyttede, 3-0 til os. I 2. halvleg, var spillerne trætte, og Drogheda pressede på, men de kom ikke tættere på, 3-0 efter en super 1. halvleg og en kedelig 2.

Fredag, d. 27. August, Klubnyheder

Kim C. skadet
Kim Christensen og folkene i og omkring Ob blev her til morgen mødt med en dårlig nyhed, Kim har fået en kraftig hjernerystelse og er ude i omkring 20 dage, det vil sige de næste 3 kampe for OB.

- Jeg er selvfølgelig skuffet, og vil gerne hurtigst muligt tilbage, men sådan er fodbold nu engang, og det må jeg leve med. sagde Kim C. til klubbens egen hjemmeside.

Lørdag, d. 28. August, SAS-Ligaen

FC Midtjylland 0 - 3 OB

I dag galdt det Ulvene fra Jylland, på udebane. Spillerne var trætte, og jeg havde min tvivl, Kim C. var jo også skadet, men jeg var ikke i tvil om at reserven Jens D. Kristiansen skulle gøre det udemærket.
Vi startede kampen, og vi satsede på at få et hurtigt mål, det lykkedes, for efter 5' minutter scorede Morten Fevang flot. Vores gode spil firtsatte, men "ulvene" ville også være med, og de rørte på sig. Et kvarter efter Fevangs scoring var det Mads Timms tur, og han sparkede den ind i det korte hjørne. Vi faldt til to men Thomas Hansen ville være med på tavlen, og headede os flot på 3-0, FCM havde ikke meget at vise i 2. halvleg, og det havde vi heller ikke, så en flot 3-0 sejr var i hus, efter 90' minutter
« Seneste Redigering: 22 Jan 2007, 19:46 af Tor1991 » Logged

AlexSN
Landsholdsspiller

« Svar #29: 22 Jan 2007, 18:44 »

Sq' nogle gode resultater! Keep it up Smiley

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010