home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 809 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Spiders er færdig :o(
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Vil du fortsat følge denne blog efter Davidsons sidste sæson?
Ja, helt klart
- 23 (60,5%)
Kun ind i mellem
- 4 (10,5%)
Nej, formentlig ikke
- 1 (2,6%)
Det kommende FM 09 vil være min prioritet!
- 1 (2,6%)
Vil hellere have du starter en ny blog i FM09!
- 9 (23,7%)
Antal Stemmer: 38

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 55 Udprint
Forfatter Emne: The Spiders er færdig :o(  (Læst 154802 gange)
Erhardt
Førsteholdsspiller

Sv: The Spiders: Sæsonen 2024/2025
« Svar #645: 18 Feb 2008, 08:12 »

Da man ikke altid selv bestemmer dagsordenen for weekenden, så må jeg meddele, at opdatering endnu ikke er færdig, men jeg har fået spillet sommerpausen igennem, så dermed mangler der nu "bare" tid til at få skrevet opdateringen... Huh

En gang FM - altid FM Smiley

JimmyGP
Manager

« Svar #646: 18 Feb 2008, 08:43 »

Erhardt, det ser sgu spændende ud.. glæder mig meget til at du får lavet updaten.. KIU

- Veni, vidi, vici -

Toni
Førsteholdsspiller

« Svar #647: 18 Feb 2008, 17:38 »

Da man ikke altid selv bestemmer dagsordenen for weekenden, så må jeg meddele, at opdatering endnu ikke er færdig, men jeg har fået spillet sommerpausen igennem, så dermed mangler der nu "bare" tid til at få skrevet opdateringen... Huh

Glæder mig også meget til en kommende update!

Lang tid siden sidst! Peace

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #648: 19 Feb 2008, 14:40 »

Spændnede.... glæde rmig til updates.... surt du ikke fik alle titler, som ellers lå til højrebenet i sidste sæson.....

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller

The Spiders vs The Shire 2025/26
« Svar #649: 19 Feb 2008, 21:46 »

Den 25. juli 2025

Sæsonen 2025-2026
The Spiders vs. The Shire     Overklassen vs. Arbejderklassen    Far vs. Søn

Umiddelbart burde den kommende sæson ikke blive meget anderledes end de tidligere. The Spiders Park dominerer ligaen, mens Celtic samt evt. et af de øvrige hold udfordrer dem i kampen om guldet, mens 1-2 hold kæmper om endnu en sæson i den bedste række.

Men den kommende sæson byder på et interessant aspekt, idet The Shire for første gang i klubbens historie ligger i den bedste skotske division. The Shire som med raketfarter har nuppet den ene oprykning efter den anden og dermed nu er klar til at udfordre de store kanoner, men kan de det?

I sidste sæson viste The Shire momentvis, at de er klar til udfordringen bl.a. via 4-3 sejren over Hearts, men samtidig var der også klare indicier på – at der er langt vej til toppen, da The Spiders smadrede The Shire 8-0 i semifinalen i liga pokalen.

Sommeren har budt på mange spændende aktiviteter, hvorfor vi i det efterfølgende vil prøve at skitsere disse samt lave en benchmarking mellem The Spiders og The Shire.

Sommerens aktiviteter

Stadion news
Ibrox - The Shires reservestadion

Det er for The Shire en meget glædelig nyhed, at kunne meddele klubbens interessenter, at Firs Park endnu en gang udvide. Kapaciteten fordobles i løbet af de næste 6 måneder, hvilke betyder at man for fremtiden vil have plads til 6-7.000 tilskure. Det er en væsentlig forøgelse af kapaciteten i forhold til da Emil Jensen startede i klubben for 3 år siden, hvor der var plads til 768 tilskuer! Men udvidelsen er i gang har The Shire lejet sig ind på Ibrox.

Derimod er der noget når krigsstemning hos The Spiders. Igen i år har det lokale byråd sagt nej til planerne omkring en udvidelse af Hampden Park, hvilke nu er 4 gang de kommer med den melding. Dermed har The Spiders blot 3 år tilbage til at finde på en løsning inden Nobody siger stop!!!

Transferbudget
Spiders - Skotlands rigeste

Og midler er der nok af i Glasgow-klubben Med salget af Mark McLean til Liverpool for 30 mio. £ har Nobody fået et rekordtransferbudge t på 137 mio. £. Midler Nobody aldrig vil få brugt! Salget af McLean var svært, men McLean har mange gange udtryk ønske om nye udfordringer, hvilke påvirkede hans spil en smule i sidste sæson, hvorfor salget blev en realitet, da Liverpool kom med kufferten fyldt med pund.

The Shire derimod skal handle med største skarphed og præcision i transfervinduet, da der blot er 0,9 mio. £ at handle for. Dermed skal der finde 2-3 unge talenter, som dog kan klare sig på højeste niveau og så må resten lånes.

Landsholdene

Emil Jensen har forladt det danske landshold, da interessen og tiden simpelthen ikke var til det, mens Nobody fortsat kæmper med Argentina. Kvalifikationen til næste års VM er snublende tæt, hvilke vil blive den sidste opgave for Argentina. Derefter er det også slut med landshold, med mindre Skotland melder sig på banen, hvilke er tvivlsomt, da de to gange tidligere har afvist Nobody’s ansøgning.

Argentina blev 2’er ved sommerens confederations cup, hvor de i finalen blev besejret af England efter straffesparkskonkur rence. Dermed blev det ikke til et forsvar af titlen, men fodboldforbundet var tilfreds med indsatsen.

Benchmarking

Keeper
Spider: Ian Davidson (Scotland) 34 år, 635 ligakampe.
Shire: Peter Allan (England) 19 år, 0 ligakampe
Ian er jo Mr. Queen’s Park og er en ekstrem sikker sidste skanse. Trods hans høje alder, er han fortsat en klassekeeper. Peter Allan derimod er hentet i Luton og har endnu sin første 1. holdskamp til gode, hvorfor det bliver spændende at se hans evner. Allan er The Shire største satsning, men han er spået en lovende karriere.

Højre back
Spider: John Porter (Australien/Scotland) 20 år, 129 ligakampe
Shire: Jouni Pasanen (Finland) 18 år, 35 ligakampe
Porter har overtaget McLeans plads og vil uden tvivl skulle bruge lidt tid på at spille sig ind men han startede oprindeligt på højre back, så han er en super erstatning. Pasanen er hentet i Kalmar for 180k £ og er betegnet som et at de største finske talenter pt. Pasanen vil blive en gevinst for den skotske liga og spørgsmålet er, hvor længe han får lov at blive hos The Shire.

Venstre back
Spider: G. Martins Rocha (Brazil) 23 år, 201 ligakampe
Shire: Dan Petersen (Færøerne) 19 år, 28 ligakampe
Rocha er sikker på sin plads på landsholdet, mens Petersen er rotationsspiller på det færøske landshold. Det siger vel det hele om forskellen her!!

Det centrale forsvar
Spider: John Edgar (Scotland) 24 år, 241 ligakampe
Spider: Sebastián Méndez (Argentina) 19 år, 53 ligakampe
Shire: Arnfinn Joensen (Færøerne) 19 år, 38 ligakampe
Shire: Tuomo Bäckman (Finland) 24 år, 107 ligakampe
Nok den største forskel mellem de to hold. Edgar er en af verdens bedste forsvarsspillere, mens Mendéz er Argentinas største talent på pladsen. Joensen er spået en ok karriere, mens Bäckman kommer med en god erfaring fra Horsens, men der er trods alt langt fra bold i superligaen til kamp i den bedste skotske liga.

Den defensive midtbane
Spider: Phil Piper (Scotland) 22 år, 189 ligakampe
Shire: Stephen Sutherland (Scotland) 22 år, 104 ligakampe
Sutherland var i Spiders 3. valg efter Piper, men har blomstret hos The Shire. Derfor er forskellen minimeret, men Piper er fortsat i særklasse når de to spillere sammenlignes.

Den centrale midtbane
Spider: Marco Mariani (Italy) 24 år, 136 ligakampe
Spider: Neil McQuade (Scotland) 25 år, 215 ligakampe
Spider: Norman Logan (Scotland) 18 år, 47 ligakampe
Shire: Juhani Paavilainen (Finland) 23 år, 122 ligakampe
Shire: Patrick Kjeldsen (Denmark) 22 år, 143 ligakampe
Shire: János Takásc (Hungary) 33 år, 300 ligakampe
The Spiders har i år valgt at satse på unge Logan, som er hentet op fra egne rækker og skal dermed lærer fra de to erfarne rotter. Den centrale midtbane er hos The Shire er holdets mest erfarne kæde og skal dermed prøve at etablere noget ordentlig bold. Takásc er hentet hos ligarivalerne fra Gretna på en free transfer.

Angrebet
Spider: Richard Thomsen (Scotland) 24 år, 236 ligakampe
Spider: Mark Bone (Scotland) 27 år, 298 ligakampe
Shire: Harri Saarela (Finland) 21 år, 106 ligakampe
Shire: Mortan Thomsen (Færøerne) 21 år, 35 ligakampe
Her er der tale om superangrebet fra The Spiders mod den unge spændende duo fra The Shire. Bone og Richard behøver ingen nærmere præsentation, mens Harri og Mortan er nogle spændende herre. The Shire afviste et bud på 10 mio. £ på Harri for få dage siden og må dermed betragtes som den måske vigtigste spiller hos The Shire. Mortan er derimod mere ukendt, men er på Færøerne kendt som en lovende talent med snude for en god portion mål.

Premier League
De bedste pt

I den engelsk premier league har der i de seneste 3 sæsoner været et meget stabilt billede i toppen af ligaen. Sidste år snuppede Chelsea mesterskabet foran Tottenham og Everton. I de to forrige sæsoner så det ud som følgende:

2023/24: Mesterskabet til Tottenham, mens Everton blev 2'er og Liverpool tog 3. pladsen
2022/23: Mesterskabet til Chelsea, mens Liverpool blev 2'er og Tottenham tog 3. pladsen

Dermed må man sige, at Tottenham er den mest dominerende faktor i engelsk fodbold pt.

Af interessant klubber i Premier league finder man hold som Burnley og Leeds, mens resten er gamle kendinge i Premier League.

Superligaen
Overraskende tophold

Modsat Premier League, så er der i den danske superliga byttet noget om på magtforholdene, da tidligere storhold som FC København og Brøndby IF ikke længere er at finde i den bedste disivision.

Derimod er et hold som Ølstykke pt. landets bedst klub med to anden pladser i de sidste tre sæsoner. Resultaterne har været som følgende:

Guld: AaB, Sølv: Ølstykke og Bronze til OB
Guld: FC Fredericia, Sølv: FCM og Bronze til AB
Guld: FCM, Sølv: Ølstykke og Bronze til Køge

Året efter FC Fredericia rykkede de ned og i år er de at finde i 2. division. Det kan gå hurtigt!
« Seneste Redigering: 20 Feb 2008, 13:29 af Erhardt » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller

Sv: The Spiders vs The Shire 2025/26
« Svar #650: 20 Feb 2008, 12:42 »

Fed update.... sjvot at høre om spillerne i de to klubber......

Og sjovt at hører om England og DK.... Ølstykke, hvem skulle have troet det......

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #651: 20 Feb 2008, 13:39 »

Fed update.... sjvot at høre om spillerne i de to klubber......

Og sjovt at hører om England og DK.... Ølstykke, hvem skulle have troet det......

Tak for dine kommentarer Thumbs Up Det var også en sjov øvelse at sidde og samligne dem og skrive teksten, så jeg kørte på i 3 timer i aftes! Jeg er meget spændt på at se, hvorledes det kommer til at gå i den kommende sæson, specielt for det primære finske/færøske hold fra The Shire... Det er pudsigt, at der er så mange finske talentfulde spillere..., hvorfor jeg har købt en del uden at kende dem.... hvorfor der er "et par" finner på reserveholdet, som aldrig kommer i nærheden af første holdet!

Jeg fik spillet to kampe i aftes og Spiders fik en meget skidt start, mens Shire overraskede positivt:

Queen's Park 2-1 St. Johnstone (ok)
Hearts 3-0 Queen's Park (skandale)

Hamilton 4-2 East Stirling (god fight)
East Stirling 1-0 Hibernian (fantastisk resultat)

Ølstykke - ja, den havde jeg ikke lige set komme Huh

Metsu1
Manager

« Svar #652: 20 Feb 2008, 13:42 »

Kanon update Erhardt og fascinerende at du fortsætter  Thumbs Up

Glæder mig til at se om The Shire kan lave en  "Kaiserslautern"  Opstemt

manchester-mikkel
Ynglingespiller

« Svar #653: 21 Feb 2008, 12:25 »

Oh My God!!! har i løbet af de sidste 2 dage læst hele bloggen igennem og må sige jeg er fascineret!!! er imponerende hvad du har fået skabt med The spiders!

og er en genial måde du skriver bloggen på! glæder mig til at følge the spiders og the shire!

KUTGW

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #654: 21 Feb 2008, 14:52 »

Kanon update Erhardt og fascinerende at du fortsætter Thumbs Up

Glæder mig til at se om The Shire kan lave en "Kaiserslautern" Opstemt

Tak! Hævet Øjenbryn Om The Shire laver en 'lautern' er tvivlsom, men mindre kan også gøre det. Målsætningen er overlevelse, mens håbet er en placering omkring 6-8 pladsen så deres reputation kan blive bedre og spillerne nemmere at holde på.

Oh My God!!! har i løbet af de sidste 2 dage læst hele bloggen igennem og må sige jeg er fascineret!!! er imponerende hvad du har fået skabt med The spiders!

og er en genial måde du skriver bloggen på! glæder mig til at følge the spiders og the shire!

KUTGW

Imponrende du lige har nuppet hele blogen i rap Peace ...og mange tak Smiley

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #655: 22 Feb 2008, 19:46 »

Jeg har et hurtigt spørgsmål hvad hedder holdene de hedder ikke The Shire og The Spiders vel ??

lasseher
Reserveholdsspiller

« Svar #656: 22 Feb 2008, 23:38 »

Jeg har et hurtigt spørgsmål hvad hedder holdene de hedder ikke The Shire og The Spiders vel ??

Nej The Spiders= Queen's Park og The Shire= East Stirling

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

crazy

-LFC-
Manager

« Svar #657: 22 Feb 2008, 23:48 »

Erhardt, jeg har fulgt med i denne blog siden jeg meldte mig ind engang i september tror jeg det var...og den er stadig lige fantastisk, den er ikke noget grafisk vidunder, men niveauet er højt skriftligt også kan jeg godt lide at du både har Spiders og Shire med..Tror faktisk endda jeg læste den nogengange, hvor jeg var inde på siden ved et tilfælde selvom jeg aldrig havde fundet ud af hvad FM var...Fantastisk blog og lad den holde nogle år mere! Opstemt

lasseher
Reserveholdsspiller

« Svar #658: 24 Feb 2008, 20:31 »

Hvornår kommer der en update?  crazy

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

crazy

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #659: 25 Feb 2008, 08:10 »

Erhardt, jeg har fulgt med i denne blog siden jeg meldte mig ind engang i september tror jeg det var...og den er stadig lige fantastisk, den er ikke noget grafisk vidunder, men niveauet er højt skriftligt også kan jeg godt lide at du både har Spiders og Shire med..Tror faktisk endda jeg læste den nogengange, hvor jeg var inde på siden ved et tilfælde selvom jeg aldrig havde fundet ud af hvad FM var...Fantastisk blog og lad den holde nogle år mere! Opstemt

Mange Tak! Jeg vil gøre mit til, at den fortsætter i lang tid endnu, men der bliver nok længere og længere mellem mine opdateringer, da arbejdspresset bliver større og større i den kommende tid.

Hvornår kommer der en update? crazy

Der kommer til at gå noget tid, før der sker noget igen, da jeg ikke får spillet i de kommende uger grundet arbejde og en fodboldrejse til Milano Cool

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 55 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010