home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1060 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Esbjerg fB - Igen og Igen og
0 Brugere og 30 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB - Igen og Igen og  (Læst 26324 gange)
GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #105: 12 Jan 2007, 22:55 »

Arh, havde helt glemt tricket, tak Mikellas Thumbs Up
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #106: 12 Jan 2007, 23:27 »

Arh, havde helt glemt tricket, tak Mikellas Thumbs Up

jah, eller se den i "vis din grafik" tråden Wink
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #107: 12 Jan 2007, 23:50 »


Esbjerg misser chancer, men vandt
efb.dk - 22. Juli 2009
UEFA Champions League kval. 2:
Esbjerg - Sarajevo 2-1 (2-1)
1-0 Jesper Bech, 6 min.
1-1 Dragisa Nikolic, 12 min.
2-1 Niki Zimling, 41 min.
MoM: Reuf Kosoric, 8 (Sarajevo)

Sarajevo slog Ararat ud i 1. Kval og skulle derfor idag op imod det eneste danske hold i Champions League Esbjerg fB. Esbjerg var storfavoritter, og kiggede man på spillet og chancerne i kampen, skulle man tro Esbjerg vandt stort. 1 chance var nok for bosnierne til at få scoret et udebane mål. Esbjerg havde 13 chancer kun Bech og Zimling kunne udnytte en af disse hver. Esbjerg vandt, men det var ikke fortjent at sejren blev så lille.





Heath Pearce til norsk fodbold
efb.dk - 25. Juli 2009

Heath Pearce har ikke haft den store succes siden skiftet fra FCN til Esbjerg i 2007, det kan have medvirket at Esbjerg som skrevet da Botero skiftede væk har haft for mange Ikke-EU spillere i truppen, og da han heller ikke var en af de udvalgte til startopstillingen har han længe ydret ønske om et skifte væk fra klubben. Nu har Esbjerg og Rosenborg fundet til enighed om en transfersum for den 24 årige amerikanske back. Det tog heller ikke Pearce mange minutter før han skrev under på en 3 årig kontrakt med de norske Champions League deltagere. Transfersummen skulle angiveligt ligge omkring de 3 mio.

"Jeg er lettet over at komme væk fra Esbjerg." Heath Pearce





Viborg lammetævet i egen hule
efb.dk - 25. Juli 2009
SAS Liga runde 3:
Viborg - Esbjerg 0-4 (0-4)
0-1 Sherman Cárdenas, 7 min. (Straffe)
0-2 Jesper Bech, 10 min.
0-3 Demba-Nyrén, 14 min.
0-4 Sherman Cárdenas, 26 min.
MoM: Niki Zimling, 9 (EfB)

Esbjerg havde fået en suveræn start på dette års SAS Liga 2 kampe 6 point og 7-0 målscore. Mens Viborg igen har fået en middel dårlig start med 1 uafgjort kamp og 2 nederlag. Det giver Esbjerg som favorit, Viborg som outsider. Men Esbjerg styrede kampen, igen. Chancerne strømmede til mod Viborgs mål, men der i Kenneth Stenilds ende var så kedeligt at han på et tidspunkt sad op af stolpen. Men kampen endte også med en sikker 4-0 sejr til Esbjerg, det ligner endnu engang et af titelkandidaterne.





Esbjerg fik uafgjort i Bosnien
efb.dk - 29. Juli 2009
UEFA Champions League kval. 2:
Sarajevo - Esbjerg (Agg. 1-2) 0-0 (0-0)
MoM: Danny Olsen, 8 (EfB)

Esbjerg skuffede halvt hjemme mod bosniske Sarajevo. En 2-1 sejr var ikke nok i en kamp Esbjerg burde have vunder meget større. Dette skulle der idag rettes op på i Bosnien i returopgøret. Det blev der ikke, trods mange chancer og flot spil fik Esbjerg aldrig bolden i nettet. Dermed mistede Esbjerg deres første kamp i år. Første kamp som Esbjerg ikke har vundet i år. Danny Olsen og Niki Zimling styrede fra midtbanen og op efter, og banens bedste prisen faldt til Danny Olsen, selvom det ligeså godt kunne have været Niki.

Esbjerg er videre til tredje og sidste kval. runde før Gruppespillet. Der er blevet trukket lod, og modstanderen hedder her skotske Glasgow Rangers. "Jeg glæder mig enormt meget, endelig kommer vi for alvor igang mod et storhold i år." Danny Olsen, EfB.
« Seneste Redigering: 12 Jan 2007, 23:55 af Møller » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #108: 12 Jan 2007, 23:53 »

Tillykke med den samlede sejr mod Sarajevo - selvom det ikke var helt godt nok Wink

Godt mod VFF
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #109: 12 Jan 2007, 23:57 »

ser stadig rigtig godt ud :d KUTGW Opstemt
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #110: 13 Jan 2007, 13:00 »

Tak tak Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #111: 13 Jan 2007, 16:39 »


Ungdommen kommer
1. September 2009

Esbjerg valgte i dette transfervindue ikke at være så aktive i starten, man troede at klubben ville beholde holdet som det var. Vi gik alle helt hen til d. 30/8 og tænkte hvornår de handler. Men da det ikke skete den 30 heller var jeg næsten sikker på de ikke ville handle. Men så skete det. Den 31 august handlede Esbjerg fB 3 spiller for ialt 22 mio. danske kroner. Dyre talenter som kom til klubben.

Et stort pressemøde med 3 nye hoveder, Mike Jensen hentet i Brøndby, Mads Nielsen hentet i Ipswich og sidst Kevin Mansah hentet i Viborg. Alle er født i Danmark og er derfor danske spillere, det er en vigtig ting for Carl Frieks det gjorde han også klart for offentligheden med denne kommentar; "Mit mål er om 1-2 år kun at have 3 som ikke er danske spillere i truppen, derfor er jeg allerede nu startet på at bytte ud."

Logged

krelle1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #112: 13 Jan 2007, 17:53 »

spændene med mike Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #113: 13 Jan 2007, 23:14 »

Ungdommen tæver derudaf
1. November 2009


Kevin Mensah er kommet
igang i Esbjerg, jokeren lavede
hattrick mod Fremad Amager.
Esbjerg fB har indtil videre kun tabt sølle 1 kamp i deres indtil videre 15 ligakampe, nederlaget stod FC Midtjylland for. I Champions League er holdet røget ud efter 2 tætte kampe, dog mest fortjent EfB havde kommet videre, de tabte samlet 0-1. I UEFA Cuppen er holdet derimod efter samlet 7-3 mod Fredrikstad i 1. Runde røget i gruppe med PSV, CSKA (Sofia), Espanyol og Metz. De har indtil videre slået Espanyol 3-2 hjemme. I VM kvalifikatioenen har Carl Frieks ikke formået at få Danmark til VM.

Esbjerg er kommet suverænt fra start i dette års sæson. Vi hørte sidst at Esbjerg fB slog Sarajevo ud af UEFA Champions League, og at næste kamp var mod Rangers. Men før Esbjergs første kamp mod skotterne skulle EfB og FCM op imod hinanden. Den kamp vandt vestjyderne sikkert 4-2. Så gik det løs på Esbjerg Stadion mod Rangers. Esbjerg styrede kampen, men fik aldrig bolden i nettet, dermed tog Esbjerg til Skotland med 0-0 et svært udgangspunkt. Men igen var der kampe før returopgøret. Disse 2 kampe var mod FCN og Silkeborg, førstnævnte slog Esbjerg og Silkeborg var de første til at tage point fra de forsvarende mestre. I Glasgow skulle vi se en meget lige kamp, Esbjerg startede bedst, Rangers tog over et stykke inde i kampen, og dermed fik de også sejren til sidst i en meget tæt kamp. Esbjerg måtte i UEFA Cup.

Efter den skuffelse skulle Esbjerg møde et af topholdene, nemlig AaB. Men på Esbjerg Stadion blev det ikke den lige kamp som vi forventede Esbjerg vandt sikkert 3-1. Vejle var næste modstander, og de fik heller ikke noget chance på Vejle Stadion, de var aldrig med i kampen, Esbjerg kom foran 3-0, 3-1, 4-1 og 4-2. En sikker sejr til vestjyderne. Næste kamp var i Norge, i UEFA Cuppens 1. Runde, EfB skulle op imod Fredrikstad. En lige kamp dog med et lille EfB overtag endte med 2-2. Esbjerg havde det bedste udgangspunkt før hjemmekampen og returopgøret. AGF, Fremad Amager og FCK blev alle slået i de efterfølgende kampe Amager i Pokalen. Sidstnævnte kamp var nok den mest bemærkelsesværdige da Esbjerg slog FCK 2-0, Bech gjorde det onde 2 gange mod hans gamle klub.



Stenild skifter mod
Frieks vilje til Bremen,
han kunne ifølge ham
selv have tjent en
formue på knægten.
Fredrikstad og returopgøret i UEFA Cuppen var næste kamp i programmet. Det skulle i denne kamp vise sig forskellen på de 2 hold. Esbjerg er og bliver klasser bedre end Fredrikstad, det beviste de ved at vinde hele 5-1. Fredericia blev slået sikkert i den næste kamp med 3-1. Før OB hjemme tog imod Esbjerg her spilelde de 2 hold en meget lige kamp, og den endte også 1-1. De 2 næste kampe var imod Brøndby og Viborg 2 sejre blev det til, først 3-0 mod Brøndby og 4-0 over Viborg, 2 sikre sejre. FCM var i den næste kamp de første der har formået i SAS Ligaen at slå EfB. 14 ubesejrede kampe blev det til i streg. Den endte ikke brat men den ende FCM sejrede 1-2. Espanyol kom i den næste kamp på besøg i den første kamp i Gruppespillet, her er Esbjerg iøvrigt i pulje med PSV, CSKA (Sofia), Espanyol og Metz. Esbjerg kom foran med 2-0 ved Bech og Mota. Men i anden halveg kom spanierne tilbage og pludselig stod det 2-2, dog fik Mota 7 min. før tid scoret til 3-2, Esbjerg sejrer sensationelt.

Her til sidst vil jeg berette om at Esbjerg har valgt at acceptere et bud på Kenneth Stenild fra Bremen. Carl Frieks er aldeles utilfreds med denne beslutning, han sagde følgende til os på dagen hvor budet blev accepteret: "Jeg kunne have tjent en formue på ham, men så vælger Jørgen selvfølgelig at acceptere uden at sige noget til mig. Men jeg ønsker Kenneth held og lykke, han fortjener succes."

For Danmark har Carl Frieks ikke formået at få Danmark med til VM. Danmark lå ellers længe og bejlede med Sverige og Østrig om førstepladsen, men med både nederlag til Østrig og Sverige i de sidste 4 kampe røg alle vmdrømmene til jorden. Danmark spillede hjemme mod Bulgarien uafgjort 1-1 i en kamp Danmark burde have vundet. Imod Sverige tabte man 2-0 ligeledes i Parken, Østrig kunne hjemme vinde 3-1 over danskerne og Cypern var de eneste der ikke formåede at hente point fra Danmark da man på Cypern vandt 2-1. Dermed måtte Danmark se sig til takke med fjerdepladsen i Gruppen.




Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #114: 13 Jan 2007, 23:38 »

Det ser jo godt ud Carl Wink

KUTGW Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Emillionaire
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #115: 14 Jan 2007, 10:42 »

Danmark kommer ikke til VM  Græder  Ubeslutsom

Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #116: 14 Jan 2007, 22:15 »

November 2009


SAS Ligaens bedste reserve ?

Spillerprofil:
Navn: Kim Madsen
Alder: 31 (13.02.78)
Position: F CH
Værdi: 3 mio.
Holdstatus: Vigtig førsteholdsspiller
Tidligere klubber: Rostock, Wolfburg, FCK
Generel tilfredshed: Nyder at spille for klubben
Langsigtede planer: Undersøger muligheden for at blive træner, når hans tid som spiller nærmer sig enden
Carl Frieks mening om Kim: Altid klar, aldrig negativ eller sur, kommer altid med gode alternative, hjælper altid holdkammeraterne eller mig, erfaren spiller og altid glad. Jeg tror helt sikkert han vil blive en god træner. Han er SAS Ligaens bedste reserve !






Esbjerg og FCN delte i tæt opgør
1. November 2009

Det blev en utrolig tæt kamp mellem FC Nordsjælland og Esbjerg fB i Farum. Lige over 2500 tilskuere så en kamp som Esbjerg startede bedst i, hvorefter FCN til sidst tog lidt over. Men ingen af holdene kunne få bolden i nettet. Bedste mulighed må man ved Morten Nordstrand havde efter 48 min. hvor han kommer igennem men skyder tæt over.
[/size]





Royal League grupperne trukket
4. November 2009

Esbjerg og FCK er som sidste års mestre og sølvvindere i Danmark blevet trukket sammen med svenske Helsingborg og norske Rosenborg. Esbjerg røg i sidste sæson ud på udebanemål til netop FCK i Semifinalerne. Esbjerg havde styret disse 2 kampe, men tabte alligevel i Parken. Carl Frieks havde følgende kommentar til gruppen: "En svær gruppe, men vi vinder den."





Holbæk slået sikkert, Esbjerg videre
4. November 2009

Esbjergs reserver spillede dagens kamp mod Holbæk rigtig flot. En god start fik Esbjerg med mange store muligheder og gode opspil, men vi skulle helt hen til det 36 minut hvor Jonathan på et flot frispark gør det til 0-1, Holbæk fik rødt kort kort forinden. Johann Smith udbyggede førringen 2 gange yderligere til 0-3, mens Jonathan igen scorede til slutresultatet 0-4. Esbjerg kom sikkert videre.







Esbjergs forhold til træning bliver bedre
5. November 2009

Det er anden gang Carl Frieks har overtalt bestyrelsen bag Esbjerg fB til at forbedre holdets træningsforhold. Første gang gik de fra dårlige til middel, men nu er de helt oppe på Gode Træningsforhold. Sammenligner vi med FC Midtjylland er Esbjerg og dem lige nu.

"Meget vigtige ting er Træningsforholdene og Ungdomsforholdene i klubben, jeg får efter at få Topforhold i begge dele. Muligvis også Fodboldskole." - Carl Frieks.






Danmark og Egypten delte i Venskabskamp
7. November 2009

Danmark røg som bekendt ikke til VM, det kunne ses i dagens kamp. Danmark var slet ikke klar nok. Det var en lige kamp, dog med Egypten med et lille overtag. Det blev en målløs første halveg, men i starten af anden bragte først Egypten sig foran før Jan Kristiansen udlignede for Danmark.

"Det er ikke godt nok." - Peter Schmeichel.






Helsingborg slår dominerende Esbjerg
11. November 2009

Helsingborg tog idag imod SAS Ligaens nuværende ettere. Det blev en kamp som Esbjerg styrede, men de kunne simpelthen ikke få bolden i nettet. Anderledes gode var Helsingborg til dette, de udnyttede 2 ud af deres 5 chancer til at score kampen 2 mål. Først Pasovic og derefter Lawan. Dermed fik Esbjerg en dårlig start på dette års Royal League.

"Vi går ikke så meget op i Royal League, vi giver de unge chancen." - Jess Thorup, Ass. manager i Esbjerg.






Målrig kamp ender med Esbjerg sejr
14. November 2009

Esbjerg mødte idag på Esbjerg Stadion norske Rosenborg i dette års Royal League. Efter vestjyderne i deres første kamp tabte ufortjent 2-0 i Sverige mod Helsingobrg skulle holdet ud og vise de sagtens kan. Det gjorde de så sandelig. De dominerede igen hele kampen, men det var anderledes idag, Esbjerg vandt 3-2 på mål af Jonathan, Bech og Thiago.





Esbjerg taber på tvivlsomme kendelser
19. November 2009

Esbjerg mødte idag franske Metz i Frankrig. Det var franskmændene der med hjemmebanefordelen havde fået bookmakernes tillid. Men det var i virkeligheden Esbjerg der styrede kampens første halveg, hvorefter det efter pausen blev mere lige. I pausen stod det 2-1 til hjemmeholdet, her var en tvivlsom kendelse da franskmændene kort før pausen fik tilkendt et straffe. I anden halveg scorede Metz et mål hvor Onstad mener der var offside. Esbjergs målscore blev Onstad. Kampen endte 3-1.





Esbjerg sejrer og sender sig selv videre
25. November 2009

Esbjerg tog idag hjemme imod bulgarske CSKA Sofia. En kamp hvor Sofia var små favoritter, men alle danskere troede på Esbjerg kunne sikre sig de 3 point. Det gjorde de også, de formåede i første halveg at holde CSKA helt fra chancer, mens de selv havde 5 gode muligheder. En af dem udnyttede Mike Jensen til at score hans andet mål siden ankomsten til Esbjerg. Det blev kampens eneste mål.


Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #117: 14 Jan 2007, 22:21 »

Man må sige du har pæn succes. Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå dig videre i UEFA Cuppen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #118: 14 Jan 2007, 23:11 »

Det ser godt ud for Esbjerg i år også. Glæder mig ligesom Cube til at se hvordan det kommer til at gå vidre i UEFA Cuppen!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #119: 16 Jan 2007, 23:26 »

Chok i Esbjerg fB !
1. Januar 2010



Esbjerg har igennem de seneste 3½ sæson udviklet sig til nu at være et tophold i dansk fodbold. Succestræneren Carl Frieks har nået sit mål om at vinde SAS Ligaen og blive respekteret i dansk fodbold. Esbjerg fB er på vej frem både økonomisk men også rent ry mæssigt, flere større fodboldsspillere vælger at prøve lykken i Esbjerg. Her kan spillere som Sherman Cardenas, Johann Smith og de netop sikrede spillere pr. næste sæson Emmanuel Sarki og Tommy Bechmann nævnes som gode eksempler. Alt i alt må de i Esbjerg være umådelig stolte over at have en så anerkendt træner i deres stab.

Idag havde EfB Elite A/S valgt at indkalde til pressemøde, det var forventet endnu en topspiller ville forsøge lykken og prøve at få sit talent igang i EfB. Men der fik de opmødte og hele Danmark et stort chok. Jørgen L. Jensen startede mødet med følgende tale: "Vi i EfB Elite A/S vil takke Carl Frieks for hans udvikling af Esbjerg som klub og som by, han har fået os på landkortet, både i Danmark og i Verden. Vi er blevet betegnet som drillepinde i den spanske avis MARCA, og i engelske medier som overraskelsen." Derefter gav formanden ordet til Carl Frieks.

Carl Frieks sagde følgende: "Jeg har været glad i Esbjerg, min familie har haft 3 fantastiske år i byen. Vi elsker byen og klubben og har fået rigtig gode venner, som vi aldrig vil glemme. Men tiden er kommet hvor jeg er nødt til at komme videre. Jeg har idag meddelt bestyrelsen i klubben at jeg hurtigst muligt finder en ny spændende klub hvor jeg kan udvikle mit trænertalent. Jeg er 34 år nu, og fylder i næste måned 35 år. Men i må ikke tro at jeg hader Esbjerg, for det gør jeg bestemt ikke, og jeg ville hellere end gerne komme tilbage når jeg har været i udlandet. Det er vigtigt for mig at jeg når at vinde noget i de store turneringer. Tak."

Carl Frieks fortsatte med at rose dem som han betegner som værende Danmarks største talenter, Sherman Cardenas, Kevin Mensah, Danny Olsen, Thiago Maranhao og Simon Poulsen: "I Esbjerg har vi i mine øjne Danmarks største talenter, Sherman Cardenas, Kevin Mensah, Danny Olsen, Thiago Maranhao og Simon Poulsen. Disse 5 spillere har udviklet sig som gale siden deres og min ankomst. Kun 1 af dem er ikke hentet og det er Thiago, Thiago har bare det der skal til at blive en superstjerne, og de samme har de andre 4. Jeg vil hellere end gerne tage dem med til min nye klub, og jeg vil også forsøge på det hvis muligheden kommer."

Dermed fik Carl Frieks meddelt hans stop i klubben. Dog kan de glæde sig over at de fortsat har ham til en ny klub vil have englænderen. Hvor længe der så går.

Martin Henriksen, BT
Direkte fra Esbjerg.
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010