home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1222 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Esbjerg fB - Igen og Igen og
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB - Igen og Igen og  (Læst 26231 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #120: 16 Jan 2007, 23:28 »

Glæder mig til at se, hvad, der kommer til at ske.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

DrJones
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #121: 16 Jan 2007, 23:29 »

Hvem bliver den nye klub spændende  Wink
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #122: 17 Jan 2007, 00:28 »

Frieks til Les Verts eller Bologna ?
29. Januar 2010

Carl Frieks skulle ifølge medier i Frankrig have forespurgt i Saint-Etienne om de skulle være interesseret i at ansætte den engelske træner. Carl Frieks tog ved årsskiftet den drejning at han ville forlade klubben, det har chokeret hele Esbjergs by. Det ser nu ud til at Carl Frieks er begyndt at forespørge i forskellige klubber efter jobs. Les Verts som holdet kaldes har netop for nylig fyret deres daværende træner. Dette skaber muligheden for Carl Frieks. Saint-Etienne ligger
pt. nr. 11 i Ligue 1. Men efter 2 succesår hvor holdet vandt Ligue 1, blev det kun til nr. 10 sidste sæson og nu nr. 11. Det gav nok den tidligere træner fyreseddelen.

Også italienske Bologna har netop fyret deres træner efter en halvdårlig sæson. Dette job i Italien skulle Hr. Frieks være interesseret i at overtage, og slutte sig til danskermængden som indtil videre råder over 2 danskere. Jesper Grønkjær og Kasper Lorentzen. Bologna ligger pt. lige over nedrykningsstregen som nr. 16. Bologna vandt Serie A for 2 sæsoner siden. Sidste sæson blev holdet nr. 10. Mens det ikke er længere end 4 sæsoner siden de rykkede op fra Serie B.

Lars J. Ankersen, BT
Fra Esbjerg
Logged

krelle1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Carl på vej væk ?
« Svar #123: 17 Jan 2007, 00:54 »

spændene at se hvor du ender god blog Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Carl på vej væk ?
« Svar #124: 17 Jan 2007, 15:50 »

Esbjerg sejrer stort !
11. Februar 2010

Det var i dagens kamp i 1. Knockoutrunde i UEFA Cup at kendsgerningen om at Carl Frieks forlader Esbjerg snarligt ikke har nogen betydning for EfBs spil. Rennes kom på besøg idag, en svær men overkommelig modstander. Esbjergs cheftræner Carl Frieks sagde følgende før kampen: "Vi skal spille vores eget spil, hurtigt, teknisk, offensivt og med mange skud. Så slår vi franskmændene."

Esbjerg startede op som følgende: Theis Rasmussen, Fernando Derveld, Kristian Onstad (c), Etto, Nikolaj Hansen, Sherman Cárdenas, Niki Zimling, Simon Poulsen, Jesper Bech, Njogu Demba-Nyrén, Mota. Bænken: Mads Nielsen, Kim Madsen, Jerry Lucena, Jonathan, Fredrik Krabbe, Thiago Maranhao, Johann Smith.

Kampen startede med Rennes dominans. Franskmændene kom til mange store muligheder, men ingen af dem ville overløbe en fantastisk stående Theis Rasmussen i Esbjergs mål. Esbjerg kom mere og mere med som første halveg løb frem, til sidst kom de så langt frem at Niki Zimling kunne gøre det til 1-0 til hjemmeholdet, et mål de 14305 tilskuere elskede. Mere skete der ikke i første halveg. I pausen blev der ikke foretaget nogle indskiftninger.

Anden halveg blev kick-startet af Esbjerg fB. De havde adskillige gode muligheder i de første 5 min. Bare 2 min efter pausen udnyttede den unge Simon Poulsen, som Carl Frieks kalder et af DKs største talenter, til at gøre det til 2-0. Esbjerg var på vej til at slå Rennes. I hele anden halveg havde Rennes kun 2 chancer og disse forbi mål. Der var liv og glad stemning i Esbjerg idag, men det skulle blive til mere for Esbjerg, og endnu et af Danmarks bedste talenter fik i det 80's minut gjort det til 3-0. Fantastiske cifre.


Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Carl på vej væk ?
« Svar #125: 17 Jan 2007, 16:25 »

Tæt kamp sender Esbjerg videre på Frieks fødselsdag
18. Februar 2010

Carl Frieks havde 35-års fødselsdag idag. Esbjerg skulle samme dag til Frankrig til returopgøret mod Rennes, så hele Frieks familien var med i Frankrig, måske for at overværge kampen, måske for at fejre deres kære mand og far. Første kamp mellem de 2 klubber endte 3-0 til danskerne, noget vi er meget glade for i Danmark.

1. Halveg
Rennes lagde ud som lyn og torden. Allerede efter 10 min. havde hjemmeholdet haft 6 chancer mod Esbjergs ene. En af de 6 chancer havde Utaka udnyttet og reduceret Esbjergs 3-0 førring til nu 3-1. 20 min efter Utakas mål fik hjemmeholdet igen bolden ind bag Theis Rasmussens, 3-2 samlet. Til sidst i første halveg havde EfB fortsat kun enkelte chancer, vi taler om 3. Det kostede igen til sidst i halvegen hvor Rennes udlignede Esbjergs samlede førring til nu 3-3.

Pausen:
Vi fik i pausen denne kommentar fra Esbjergs anføre Kristian Onstad om spillet: "Rennes er gode, men vi skal op i et anderledes gear hvis vi vil videre, og det kan vi sagtens." Derefter blev der råbt fra samme person : "KOM NU GUTTER!!"

2. Halveg
Det var somom alle i Esbjerg lejren havde samme indstilling til sagen som Onstad, nyt tempo, nyt gear og MÅL! Det fik Esbjerg gang i, med 6 chancer inden for de første 15 min af anden halveg havde de slået fast at Rennes ikke kommer videre uden kamp. Efter en times spil udnytter Demba en fejl i Rennes forsvaret til at reducere og samlet bringe Esbjerg i front, 3-1 i Frankrig. Det endte kampen, Esbjerg møder i næste runde PSV igen.





Kampe inden Rennes - EfB:
Rosenborg - Esbjerg 3-4 (Sender EfB videre i Royal League)
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Carl på vej væk ?
« Svar #126: 17 Jan 2007, 17:44 »

PSV udspillet i Esbjerg
11. Marts 2010

Esbjerg sendte i sidste runde af UEFA Cuppen Rennes ud. Denne gang var det PSV som skulle have høvl. Men kampen i Holland var PSVs, de styrede kampen hele vejen igennem og sejrede sikkert 2-0. Dermed troede alle at Esbjerg igen ville ryge ud i 2. Knockoutrunde. Et mirakel skulle til for at Esbjerg skulle videre.

Det mirakel hed bl.a. Mota. Han gjorde med 2 mål det til 2-0 på Esbjerg Stadion ret tidligt i kampen, PSV var ellers godt med. Det gav resultat da Robert gjorde det til 2-1. Nu skulle der et endnu større mirakel og held til for at EfB skulle videre. 2 mål skulle hjemmeholdet score i anden halveg. Mindsanten om det ikke allerede i det første minut af anden halveg blev til 3-1 ved Cardenas. Og med Dembas mål efter 62 min. var Esbjerg videre. Selv et stort PSV pres kunne ikke sende EfB ud, med næsten 15.000 tilskuere i ryggen var Esbjerg uovervindelige.

Vi fik 2 kommentare efter kampen fra Mota og Frieks. "Jeg er lykkelig over at score 2 vigtige mål, og at vi er videre er bare bedre." Sagde Mota. Mens Carl Frieks sagde følgende om kampen: "En spændende kamp, med mange store muligheder og godt spil. Med drama i form af vi bl.a. blev reduceret til 2-1. Men det var godt Cardenas og Demba afgjorde det. Jeg ser nu frem til næste runde mod Hamburg. I denne kamp tror jeg på vi kan komme videre igen."

Esbjerg har udover de 2 kampe mødt FCK i RLs sidste gruppekamp her tabte vestjyderne 3-1. Mens de i kvartfinalerne slog Brann i første kamp 1-0 i Norge.

MoM: Mota, 9


Henning Josefsen, BT
Rapport EfB-PSV
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Carl på vej væk ?
« Svar #127: 17 Jan 2007, 17:46 »

ser godt ud... synes bare dine updates er for korte... så hellere lidt mindre om kampene, men så 3-4 kampe... Opstemt
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Carl på vej væk ?
« Svar #128: 18 Jan 2007, 20:51 »


Esbjerg genvinder titlen
27. Maj 2010

Det er længe siden jeg har skrevet herinde om min tid i Esbjerg fB. Sidst i hørte fra os var da vi have besejret PSV i UEFA Cuppen. Det var som bekendt Hamburg vi skulle møde i den efterfølgende runde. Det blev desværre en for stor mundfuld for os. Vi tabte samlet 4-0 i de 2 kampe, 1-0 hjemme og 3-0 efter vi havde presset til sidst i Hamburg. Et brat exit, men jeg er stolt over mine drenge. I Royal League gik vi helt til finalen med sejre over Brann (Samlet 4-0) og FCK (Samlet 4-1) i hhv. Kvart og Semi -finalerne. I finalen mødte vi så AaB, men her kunne vi ikke vinde. Efter at have været bagud 1-0 kom vi tilbage, og kom foran med 1-2. Men så gik AaB igennem og vandt 3-2. Desværre.

I SAS Ligaen havde vi før den sidste halvdel af sæsonen her et 5 points forspring efter 5 kampe. Vores forspring var da vi sikrede os mesterskabet 3 kampe før denne sæson sluttede på hele 11 point ned til FCK. Her havde vi kun tabt 3 kampe. Igennem den sidste halve sæson her, har vi slået FCM og AaB 2 gange og AGF en enkel gang, mens vi tabte til nr. 2 FCK i tredje sidste kamp. Alt i alt en fantastisk sæson hvor vi nu har vundet guldet 2 sæsoner i streg. AGF har overrasket alt og alle ved at ende som 5er som også giver adgang til EURO Vase Cup næste sæson. FCM og AaB ryger i UEFA Cuppen, mens Danmark endelig er kommet op på 2 hold i Champions League: Os og FCK. Succes.

Jeg blev endnu engang kåret til årest manager, Demba blev nr. 3 på topscorelisten, mens vi havde Derveld, Høgh, Demba og Onstad.







Transfers for næste sæson

Vi har allerede nu kontrakt på 3 spillere for næste sæson, disse er: Tyske Rouwen Hennings fra Hamburg, danske Tommy Bechmann fra Bochum, en gammel kending og Chelseas Emmanuel Sarki, som jeg har store forventninger til. Jeg har budt på en del unge danske spillere, som Simon Kjær (Fra FCM), Nicolai Agger (Fra nedrykkede Brøndby) og Mads Laudrup (Fra Sølvvinderne FCK) ]


Helt vender hjem igen !

Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Igen og Igen og
« Svar #129: 18 Jan 2007, 21:13 »

Helt utroligt, BIF i 1.division, det ville jo ske Wink
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Igen og Igen og
« Svar #130: 18 Jan 2007, 21:13 »

Tillykke med endnu et mesterskab. Og spændende med Bechmann.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Igen og Igen og
« Svar #131: 18 Jan 2007, 21:16 »

Tak Tak Peace og ja BIF er ikke bedre !
Logged

queencastle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Igen og Igen og
« Svar #132: 18 Jan 2007, 21:27 »

tillykke - men hvor r randers??
Logged



Læs min blog Randers FC

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Igen og Igen og
« Svar #133: 18 Jan 2007, 22:13 »

queencastle .. De har netop vundet VSD Smiley så de kommer næste sæson !
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Igen og Igen og
« Svar #134: 18 Jan 2007, 22:31 »

Tillykke med endnu et mesterskab, fine transfers.. Bliver spændende at se med Bechmann, Agger og Laudrup. Hvor gammel er Bechmann efterhånden blevet?
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010