home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 739 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Esbjerg fB - Igen og Igen og
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB - Igen og Igen og  (Læst 26289 gange)
Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #90: 12 Jan 2007, 17:15 »


Årets spiller kåret af
redaktionen bag BT i Esbjerg.
Drømmen opfyldt
Udbringer: BT
3. Juni 2009


Carl Frieks startede i Esbjerg for 3 sæsoner siden, med målene: SAS Liga guld, Succes i Europa og respekt i Danmark. Man kan roligt sige at hvis ikke han har fået det er han meget tæt på. Efter træningskampen mod Helsingør d. 2/1 som blev vundet med 3-1 røg Esbjerg videre i Royal League ved at spasere over deres pulje med FCK, Brann og Örgryte. Brann røg ud, Esbjerg videre som 1er, FCK som 2er og Örgryte som en af de bedste 3ere. Men det var ikke den eneste succes Esbjerg fik som start på det nye år. Holdet slog nemlig med Carl Frieks i spidsen italienske Bologna ud af UEFA Cup 1. Knockoutrunde, danskerne vandt hjemme 4-2 mens de i Italien fik et flot 0-0 resultat. Det resulterede i kampe mod Rosenborg i Royal League Kvartfinalen og et gensyn med Athletic i 2. Knockoutrunde i UEFA Cup. Efter 4 tætte kampe endte det med at Esbjerg fB røg ud af UEFA Cuppen ved ellers at formåe at vinde 1-0 i Madrid, men tabet på 2-1 hjemme gjorde at spanierne kom videre på flest udebanemål. Men i Royal League slog Esbjerg et af Skandinaviens på papiret bedste hold ud ved 2x 2-1. I Semifinalerne endte Esbjerg og FCK med igen at skulle tørne sammen. Det resulterede i at Esbjerg mest gik efter DM Guldet som de lå godt til og valgte at bruge en del reserver, det kostede og her var endestationen med først en 2-1 sejr hjemme hvorefter 1-0 nederlag i Parken. Finalen stod mellem FCK og FCM, den vandt FCK efter overtid.


Ny fest i Esbjerg, denne gang af andet metal.
Vi skulle i SAS Ligaen finde denne sæsons højdepunkt for Esbjerg, hvis det er større end UEFA Cup sensationen. Holdet fra Vestjylland overraskede ikke, men tog outsider rollen til sig og sikrede sig med 19 sejre 8 uafgjorte og kun 6 nederlag igennem sæsonen guldet. Flot af Esbjerg. Igennem det sidste halve år har spillere som Demba, Bech, Thiago, Danny Olsen, Stenild m.f udviklet sig til at være nogle af Danmarks mest interessante emner på transfersiden. Demba blev kun på topscorelisten overgået med 2 mål af FCKs Ailton. Årets Manager blev Carl Frieks. Selvom Esbjerg ikke igennem sæsonen formåede at slå sidste års mestre FCK en eneste gang i Ligasammenhæng vandt fiskerne alligevel titlen som Danmarks bedste hold og skal i næste sæson slå sine folder ud i Champions League, et fantastisk udstillingsvindue for nogle af Esbjergs talenter og bærende kræfter. Esbjerg sikrede sig titlen med 3 runder igen, men de sidste 3 runder endte med sølle 2 point. OB ude 2-2, FCK ude 0-2 og OB hjemme 1-1. Tætte kampe mod nogle af titelkandidaterne. For kort at informere om Pokalturneringen blev endestationen for Esbjergs reserver FCN i Farum i Kvartfinalerne da de tabte 0-2.


Danmark nærmer sig VM,
Carls skyld ?
Som vi jo alle ved er Carl Frieks også Landstræner for Danmark. Her har han formået at rette en ellers ret skidt start i VM Kval. gruppen op til nu at kæmpe med Sverige om at overtage den eneste sikre plads videre til VM nr. 1. Bl.a. har Lasse Qvist fra Bayern München vist sig at være utrolig giftig med 4 mål i 5 landskampe, og i klubsammenhæng har den 22 årig angriber scoret 20 mål i 28 kampe i den tyske Bundesliga, Lasse Qvist som skiftede til Bayern fra FCK for den sygt høje sum af omkring 100 mio. Vedrørende kampe har Danmark ikke tabt i år, de har faktisk i VM kval. vundet deres 3 kampe. De lagde ud med sikkert at slå de tidligere 1ere Bulgarien, som før kampen havde max. point med 3-1, derefter slog de Cypern 5-2 og sidste Aserbadjsjan med 4-1. Ind imellem de 3 kampe har der været en træningskamp mod Tyrkiet som endte 0-0 i Istanbul.



Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Fremgangens klub !
« Svar #91: 12 Jan 2007, 17:18 »

Tillykke med mesterskabet Møller - flot bedrift! Utroligt at EfB altid er så gode i de første sæsoner i FM! Opstemt

Held og lykke med landsholdet - og det kommende CL
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #92: 12 Jan 2007, 17:20 »

Hej John, tak Smiley men i mine spil plejer EfB at ligge i bunden eller max. midt i :/ men ok Opstemt

Tak Peace
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #93: 12 Jan 2007, 17:45 »

det ser jo rigtig godt ud , hr. Møller... Opstemt tillykke med mesterskabet Wink

nu må vi håbe det forsætter i næste sæson
Logged


Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #94: 12 Jan 2007, 17:48 »

Tillykke med mesterskabet, fortjent.. Dejligt med en opdatering  Thumbs Up
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #95: 12 Jan 2007, 18:05 »


Esbjerg stjæler FCM stjerne
BT.dk - d. 13 Juni 2009

Esbjerg har i længere perioder tilbudt FC Midtjyllands venstre kant Simon Poulsen en kontrakt i Esbjerg, men hver gang har den 23 årige kant afvist Esbjerg tilbud. Selvom Esbjerg sidste vinter hentede Danny Olsen i FCN i 2008 valgte de idag at sikre sig endnu et stort dansk kant-talent. Indkøbet af Simon Poulsen rykker Roberto Massaro ud af truppen, han fik kun 1 sæson i Esbjerg, men han var ikke den eneste der idag blev både sat til salg, men også tilbudt til klubber, det samme blev også Murcy og Redo.

Hvis disse 3 flytter til en anden klub råder Esbjerg over: Danny Olsen, Sherman Cardenas, Simon Poulsen og Johann Smith. Disse 4 spillere er alle talenter under 24 år. Danny Olsen som iøjeblikket også er udtaget til det danske landshold af Carl Frieks, og har overtaget anførebindet i EfB har virkelig udviklet sig enormt meget siden han ankom til klubben, han spillede sidste sæson med et gennemsnit på 7.23.

Simon Poulsen er ikke den eneste som i Sommerpausen skifter til Esbjerg fB på Bosman reglen, den offensive midtbanetalent fra Villarreal Jonathan skifter sammen med de 2 unge målmænd Theis Rasmussen og Yves Makabu Ma Kalambay skifter også til Esbjerg fB. Esbjerg tyder dermed på at have noget af en økonomi, de er gratis men ikke i løn. Jesper Bech og Mota har fornylig også forlænget deres kontrakt, det menes Jesper Bech har fået en ugeløn på det højeste igennem EfBs tider.

"Simon bliver en vigtig brik i mit nye hold for næste sæson, jeg har villet hente han i alle mine 3 år i klubben, men at jeg så får han gratis er da bare bedre."
Sagde Carl Frieks om indkøbet.

Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #96: 12 Jan 2007, 18:38 »


Esbjerg opgraderer træningsfaciliteter
Bold.dk - d. 21 Juni 2009

Esbjerg har planer om at opgradere klubbens træningsfaciliteter som ellers er middel gode. Middel gode burde egentlig være godt nok til en klub som Esbjerg, men de har ambitioner og vil have bedre træningsforhold. Det skulle ifølge kilder omkring Esbjerg være anføre Danny Olsen der har valgt at ønske dette, Carl Frieks var ikke uenig i hans ønske.

I 2007 efter Carls første sæson forbedrede EfB ellers træningsforholdene til netop at de var middel gode, ikke ligesågode som storklubberne, men som FCM, OB og Brøndby har det. Det har givet nogle glade ansigter i Esbjergtruppen. Bl.a. den ny tidligere Esbjerg spiller Martin Vingaard roste bestyrelsen for den beslutning.

"Jeg er exeptionel glad for bestyrelsen har valgt at følge op på mit ønske." Sagde Danny Olsen.
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #97: 12 Jan 2007, 20:02 »

Hejsa Møller!

Tillykke med guldet det var flot gået! Også en flot bedrift i UEFA Cuppen, spændende om du kan følge den op i næste sæsons Champions League...

Du har fået det til at køre for Danmark må man sige. Det er lækkert at se. Håber du får taget pladsen fra svensken af Smiley

Godt køb af Poulsen fra FCM. Han er sku klasse!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #98: 12 Jan 2007, 20:25 »


Lodtrækning til 2. kval i CL
dr.dk/sporten - d. 24 Juni 2009

Esbjerg var som det eneste danske hold idag med i Lodtrækningen til Anden Kvalifikations runde i Champions League. Sidste sæson var det FCK der fik æren, men i år har vestjyderne taget det fra københavnerne. FCK røg sidste sæson ud af kvalifikationen og røg videre til UEFA Cup. Men i år har Carl Frieks som idag var mødt op til lodtrækningen i London følgende kommentar om EfBs mål i Champions League: "Vi skal ud og have noget erfaring, så må vi se, hvor langt det kan bære os frem."

Dagens lodtrækning resulterede i at Esbjerg fB fik 2 hold som skal kæmpe om at møde EfB i anden kval. det bliver enten holdet som EfB slog sikkert ud i sidste års kval. til UEFA Cup bosniske Sarajevo eller armenske Ararat. 2 hold som EfB kan slå sikkert begge 2. Det skal kunne resultere i avancement fra anden kval.

Den nye EfB spiller pr. 1. juli Simon Poulsen som fulgte det hjemme fra sin bolig i Ikast havde følgende kommentar til modstanderne "Det er hold, som Esbjerg skal kunne slå ud, det må ikke give en fiasko."
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #99: 12 Jan 2007, 20:32 »

En lodtrækning, som man havde forventet. Du skal videre.

Tillykke med guldet for resten.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #100: 12 Jan 2007, 20:47 »


Botero til Bremen
Ekstra Bladet - d. 1 Juli 2009

Sebastián Botero fik aldrig det gennembrud han og Esbjerg havde ønsket. Det er kun blevet til sølle 7 optrædener på de 3 sæsoner han har været i klubben. Det var hverken nok for ham eller hans agent. De kunne ikke tage mere, Botero ville væk. Derfor fandt Esbjerg en ny klub til ham, og hvilken en af slagsen. Tyske Bremen valgte at købe den 22 årige midtbanetalent for knapt 10 mio.

Sebastián Botero kom til Esbjerg lige netop i den tid hvor Esbjerg havde fået hentet for mange Ikke-EU spillere, dermed blev han valgt fra som en af de 3 der skulle spille. De 3 blev Cardenas, Etto og nu senere Mota og Thiago som fik spilletid i startopstillingen. Botero bager ingen nag "Hvorfor skulle jeg bære nag, jeg har lært en masse og udviklet mig meget her i Esbjerg, og hvorfor tror i Bremen byder på mig ? Esbjerg er gode nok." Sagde han til os.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #101: 12 Jan 2007, 22:37 »


Demba bliver i Esbjerg
BT.dk - d. 2 Juli 2009

Demba er nu den tredje i rækken af bærende kræfter der forlænger med Esbjerg fB. Først var det brasilianske Mota som forlængede hans kontrakt med 2 år, Jesper Bech forlængede ugen efter med 5 år og nu har Njogu Demba-Nyrén forlængede hans kontrakt med mestrene fra Vestjylland. Han har forlænget hans kontrakt med 2 år. Både Carl Frieks og Demba selv er glade for det nye samarbejde.

"Demba var i sidste sæson vores allerbedste spiller." Sagde Carl Frieks.





Fremragende udfoldelser giver Esbjerg sejr
BT.dk - 12. Juli 2009
Dong Super Cup:
AaB - Esbjerg 0-2 (0-2)
0-1 Sherman Cárdenas, 8 min.
0-2 Njogu Demba-Nyrén, 18 min.
MoM: Simon Poulsen, 8 (EfB)

AaB deltog i DONG Super Cup som vindere af Pokalturneringen sidste sæson, nordjyderne skulle idag op imod mestrene fra Esbjerg. Esbjerg kom med samme opstilling, på nær 3 ændringer. Simon Poulsen startede på venstre kant, Danny Olsen på højre og Cardenas sendte Lucena på bænken.

Mesterholdet og favoritterne startede ud med et højt tempo. Simon Poulsen var en af dem der havde stor gejst på, han havde mange geniale afleveringer, en af dem udnyttede Sherman Cardenas efter 8 min. til at bringe esbjergenserne foran med 0-1. Superstart for vestjyderne. Kampen blev aldrig lige, AaB kunne ikke følge med i Esbjergs tempo. Det kunne ses da Demba Nyrén øger førringen med et soloshow gennem hele AaB forsvaret, han scorer flot til 0-2. Værd at bemærke var at AaB i hele første halveg kun havde 1 chance mod Esbjergs 9. I anden halveg styrede Esbjerg igen begivenhederne, men AaB havde enkelte udemærkede muligheder, ialt 4 mens EfB havde 6. Esbjerg var bare mere giftig, klar og klart bedre end AaB idag. Banens bedste blev iøvrigt nyindkøbte Simon Poulsen.





Esbjerg tog sikkert de 3 point med hjem
efb.dk - 15. Juli 2009
SAS Liga runde 1:
Fredericia - Esbjerg 0-3 (0-3)
0-1 Jesper Bech, 8 min.
0-2 Niki Zimling, 14 min.
0-3 Simon Poulsen, 20 min.
MoM: Danny Olsen, 9 (EfB)

Esbjerg tog i dette års SAS Liga premiere imod oprykkerne fra FC Fredericia. Esbjerg var i dagene før dette opgør blevet udråbt som favoritter sammen med FCK til at tage titlen i år, derfor var vestjyderne også favoritter til at sejre stort i dagens udebanekamp. Fredericia havde en debutant som man kender i Esbjerg, den gamle Esbjergdreng Anders Egholm, som efter et ophold i Herfølge tidligere på kampdagen skrev under med Fredericia.

Esbjerg lagde som de plejer ud som lyn og torden. Flere gode opspil og chancer blev det til, vi skulle også kun hen til det ottende minut før mestrene fra Esbjerg bragte sig foran ved landsholdsspilleren Jesper Bech, flot opspil gav et flot mål. Senere sparkede Niki Zimling Esbjerg på 0-2 ved et af hans flotte frisparksmål, kanont spark. Sidste mål i kampen blev til 0-3, den stod Simon Poulsen for, da han får bolden spillet over i venstre side, når ned i en spids vinkel, men får den drejet ind alligevel.





Brøndby sendt hjem med lussing
efb.dk - 19. Juli 2009
SAS Liga runde 2:
Esbjerg - Brøndby 4-0 (4-0)
1-0 Nicolai Høgh, 11 min.
2-0 Njogu Demba-Nyrén, 19 min.
3-0 Niki Zimling, 23 min.
4-0 Kristian Onstad, 26 min.
MoM: Njogu Demba-Nyrén, 9 (EfB)

Brøndby kom garanteret til Esbjerg med den forhåbning om at kunne overraske med at sejre, men dette kunne man roligt sige ikke skete, Esbjerg kørte direkte over modløse Brøndby i første halveg. På 15 min. havde Esbjerg afgjort kampen til 4-0. De 14.179 tilskuere var ellevilde, der blev sunget, fyret skyts af osv. Esbjerg by var efter kampen i kaos, slåskampe mellem Esbjerg fans, Brøndby fans og til sidste Esbjerg Politi, ialt blev 75 tilskuere anholdt for hærværk, vold mod politi og for ulovlig våben.

Men målene blev scoret af Høgh på et flot hovedstød, Demba på endnu et flot soloshow, Zimling på et flot frispark og Onstad på hovedstød. Flotte insatser af Esbjerg fB spillere.

"Kan vi fortsætte vinder vi alt." Carl Frieks




Vil i have nogle updates sådan her, eller skal jeg gå tilbage til ½ års måden eller 3 måneder, men den skrivemåde som ½ års ? stem !
« Seneste Redigering: 12 Jan 2007, 22:40 af Møller » Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #102: 12 Jan 2007, 22:42 »

ser rigtig godt ud, rigtig fedt layout Opstemt keep up the good work!!! Opstemt
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #103: 12 Jan 2007, 22:50 »

Enig med Berendt.
OT: Berendt, hvad er navnet på trøjen i dit avatar. Gætter på Berendt Opstemt
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: Esbjerg fB - Mere guld
« Svar #104: 12 Jan 2007, 22:53 »

Enig med Berendt.
OT: Berendt, hvad er navnet på trøjen i dit avatar. Gætter på Berendt Opstemt

Der står Berendt, du kan bare kopiere billedet og sætte ind i paint eller noget andet Smiley
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010