home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 703 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Scottish Impossible
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken position ender Raith Rovers på i den tredjebedste skotske række?
1! - Det bliver til oprykning!
- 7 (26,9%)
2-4 - Playoff om oprykningen.
- 15 (57,7%)
5-8 - Midterplaceringen.
- 3 (11,5%)
9-10 - Nedrykningen en realitet.
- 1 (3,8%)
Antal Stemmer: 26

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Scottish Impossible  (Læst 4089 gange)
Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Scottish Impossible
« : 29 Dec 2006, 00:51 »


Ny manager for Raith Rovers!


Bestyrelsesformand David Sinton d. 30. juni 2006

Efter at en enig bestyrelse i sidste uge valgte at fyre forhenværende manager i Raith Rovers John Flaggan, har klubben indtil nu ledt med lys og lygte efter en ny til at tage over på den så vanskelige post. Og efter adskillige jobsamtaler med både folk fra ind- og udland, har vi idag fundet frem til en yderst kompetent løsning, som alle i bestyrelsen fuldt ud bakker op om. Manden til jobber er danske Emil Johnsen på 36 år, med en fortid som sportsjournalist og serie 1 træner i hans hjemland.

Raith Rovers vigtigste mål for den kommende sæson, er at vi får opbygget et hold der kan kæmpe med om oprykning fra den skotske 2. division på længere sigt, men også skabe en fornuftig grobund for både økonomi og talentudvikling. Alle disse mål mener vi og tror på, at Emil Johnsen kan opfylde.

Vi byder Emil Johnsen velkommen i klubben!

RaithRoversFC.com




Facts om Raith Rovers:

- De har en gæld på 5.500.000 DKr.

- De ligger i den tredjebedste skotkse række, 2. divisonen.

- Nacho Novo har spillet en enkelt sæson i klubben.

- Raith Rovers stadion er Stark's Park, med plads til ca. 10.000 siddende tilskuere.

- Raith Rovers blev grundlagt i 1883.

- Klubbens værste rival er Dunfermline Ath.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2007, 16:13 af Borelli BB » Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Raith Rovers
« Svar #1: 29 Dec 2006, 01:40 »


Interview med Emil Johnsen


Geoff McCoy d. 1. juli 2006, gmc@sun.co.uk
Det er en varm sommerdag i Kirkcaldy på landsbyholdet Raith Rovers' hjemmebane Stark's Park. Henslænget i en sofa, med klubbens farver som betræk, sidder jeg og venter på den skotske fodboldklub Raith Rovers nye manager Emil Johnsen. Klokken er 1:20 pm, og han burde have siddet her for tyve minutter siden, på det aftalte tidspunkt kl. 1 pm. Men så er det jeg skimter en fin mand i jakkesæt og rødbrunt slips, komme luntende hen mod mig.
"Ja, det må du simpelthen undskylde, mødet med sponsorene trak gevaldigt ud. Håber ikke ventetiden har føltes alt for bekvemt.", indleder han vores interview med.
"Nej, det har skam ikke været så slemt. Godt du kunne finde plads i kalenderen til dette interview. Skal vi gå til sagen?", og så kan jeg ellers få mine spørgsmål stillet. Her er interviewet i fuldt format, fuldstændig uredigeret.

"Først og fremmest tillykke med ansættelsen. Du overtager en klub i stor gæld, med større underskud for hver måned der går og med en forholdsvis begrænset spillertrup, kan du overhovedet tillade dig at stille nogle mål?"
Stark's Park

- Ja ja, selvfølgelig kan jeg det. Jeg arbejder altid målrettet, og sætter mig mål, og det er ligemeget om det er som sportsjournalist eller det er som fodboldtræner. Og selvom denne klub ikke står i verdens bedste situation lige nu, så er det altså stadig en klub med en masse potentiale, bl.a. dette flotte stadion, den gode talentudvikling og nogle fantastiske fans. Jeg tror på at denne her klub kan komme på rette køl igen, ingen tvivl om det. Men husk, Rom blev ikke bygget på en dag. Og så lige til din kommentar til spillertruppen, det synes jeg ærglig talt ikke jeg kan udtale mig om endnu. Jeg har haft en dag på arbejde, og den blev brugt med en risbold i hånden og navneleg.

"Hvad er så dine mål?"

- Mine mål er at vi får stabiliseret os i denne sæson, både sportsligt og økonomisk, og så begynder at kunne arbejder os op i rækkerne. Ikke så meget andet.

"Skal du hente nogle spillere udefra, for at kunne opfylde dine mål?"

- To ting. For det første skal jeg først lige have tid til at se truppen an, de eneste spillere i truppen jeg kender noget til, er Marvin Andrews, gammel Rangers spiller, og Neil Janczyk som vi låner fra St. Johnstone. Derfor kan jeg ikke sige om truppen skal forstærkes. For det andet kan jeg næsten godt med 100% sikkerhed afvise nogle former for indkøb, grundet den økonomi vi render rundt med for tiden. Og så kan jeg iøvrigt se på klokken at jeg bliver nød til at løbe nu, det var ellers hyggeligt, men jeg skal på Kina restaurant med truppen og spise frokost.



Marvin Andrews fra sin tid i Rangers.

Jeg har lejet klubbens 23 årige højrekant og boksspiller Brian Fairbairn ud til Queen's Park de næste 6 måneder, og så har danske AC Horsens (!) budt på den bedste mand i truppen, midterforsvaren Marvin Andrews, og jeg har valgt at forhandle tilbuddet. Screenshot af Marvin kan ses her: Marvin Andrew screenshot.

I den skotske Ligacup har vi trukket 1. divisionsholdet Clyde, som vi skal møde på udebane. En svær modstander, som jeg dog håber vi besejrer, da jeg satser på et pokaleventyr.

I Challenge Cuppen har vi trukket 3. divisionsholdet Montrose, og det er uden tvivl en kamp der skal vindes. Ingen tvivl der.

To spillere har allerede forladt klubben. Det er den defensive midtbanemotorer Chris Silvestro på 27 år, som har forladt klubben på en fri transfer til Cowdenbeath. Den anden spiller er forsvarsspilleren Todd Lumsden, som også er godt op i årene nemlig 28, og han har forladt os - igen på en fri transfer - til Dumbarton. Begge spillere var i overskud i klubben, og eftersom vi satser på unge spillere her i klubben, plus den stramme økonomi, var de to spillere fuldstændig uønsket i klubben.

Klubbens største talent er den 18-årige midtbanekreatør Kyle Davidson. Et screenshot af ham kan ses her: Kyle Davidson.

« Seneste Redigering: 29 Dec 2006, 23:51 af Borelli BB » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Raith Rovers
« Svar #2: 29 Dec 2006, 01:53 »

Denne blog, ser faktisk okay ud, Også synes jeg du skal sælge Marvin til Ac bare får af glæde dem ..  Wink
Ville prøve af følge med bloggen, da jeg jo har min egen kørende med Arsenal.
Logged

FEDTHAGE
Gæst
 
Sv: Raith Rovers
« Svar #3: 29 Dec 2006, 01:54 »

Addeles intressant blog, KUTGW Thumbs Up
Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Raith Rovers
« Svar #4: 29 Dec 2006, 01:54 »

Denne blog, ser faktisk okay ud, Også synes jeg du skal sælge Marvin til Ac bare får af glæde dem ..  Wink
Ville prøve af følge med bloggen, da jeg jo har min egen kørende med Arsenal.


Det er jeg da glad for at høre, at den ser okay ud.

Jeg har lige opdateret indlæg nr. 2 med lidt mere guf og screenshots.
Logged

SirSøndergaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Raith Rovers
« Svar #5: 29 Dec 2006, 01:57 »

Interssant blog og glæde mig til at se hvad du kan tilføje klubben Opstemt. Nothing like a good old team in scotland Opstemt
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Raith Rovers
« Svar #6: 29 Dec 2006, 10:54 »

Viborg har købt Marvin Andrews i mit spil.
Logged


Niko
Gæst
 
Sv: Raith Rovers
« Svar #7: 29 Dec 2006, 11:24 »

Det er jeg da glad for at høre, at den ser okay ud.

Jeg har lige opdateret indlæg nr. 2 med lidt mere guf og screenshots.

Altså rent design mæssigt, læsningen er elegandi.  Wink
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Raith Rovers
« Svar #8: 29 Dec 2006, 11:54 »

Et rigtig spændende klubvalg. Glæder mig til at se hvad du kan udrette med dem.  Thumbs Up
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Raith Rovers
« Svar #9: 29 Dec 2006, 12:01 »

"Bliver nødt til at løbe nu, jeg skal på kina restaurant med truppen" Grin

Ellers godt skrevet, flot sat op osv...:-)
Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Raith Rovers
« Svar #10: 29 Dec 2006, 23:00 »

Så går der ikke lang tid før der kommer en ny opdatering..
Logged

Nicobong
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Raith Rovers
« Svar #11: 29 Dec 2006, 23:27 »

Det lyder godt Smiley
Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Raith Rovers
« Svar #12: 30 Dec 2006, 01:22 »



Efter at jeg nu har spillet alle mine 5 venskabskampe, føler jeg at jeg har de startende elve klar. De er som følger:

Målmand: Michael Brown.
Brown er en solid sikker skanse, som snart runder de 27 år. Han er meget karismatisk, og viser sig både til træning og kamp, som en bundproffesionel målmand, som altid er villig til at gå forrest. 2. målmand Chris Fahey er ikke i nærheden af at true Brown.

Forsvaret: Paul McAvinue, Kevin Fotheringham, Marvin Andrews og Mark Campbell.
Forsvaret er en anelse svagt, men samtidig er der så meget rutine i det, i den ellers unge trup, Så jeg tror at så jeg tror at det bliver et bundsolidt forsvar, hvis ellers unge McAvinue på 18 år kan følge med de rutinerede kollegaer.

Midtbanen: Craig Wilson, Stephen Manson, Neil Janczyk og Iain Davidson.
Midtbanen er rigtig stærk, men da 50% af den er lejesvende, er det ikke en vi kan arbejde så meget med i længden. Stjernen er klart Janczyk, som har nogle geniale pasninger i løbet af en kamp. Stephen Manson spår jeg en rigtig stor fremtid, da han blot er 20 år.

Angrebet: Armand One og Hjalmar.
Også i denne kæde er 50% lejesvende. Men udover det, er kæden uhyggelig. Ihvertfald efter Raith Rovers standarder. Hjalmar bomber, på trods af han er lejesvend, men også Armand One er dygtig. Iøvrigt er reserven McManus også yderst dygtig. Det er heroppe kampene skal vindes!
Bomberen Armand One.


Trænigskampene endte som følgende:

Raith Rovers (D2) - East Stirling (D3) 2-0 (Wilson og Hjalmar).

Raith Rovers (D2) - Patrick Thistle (D1) 4-1 (Hjalmar, Janczyk, Wilson og One).

Raith Rovers (D2) - Livingston (D1) 2-2 (Manson og McManus).

Raith Rovers (D2) - Celtiv reserverne 2-3 (One og Hjalmar).

Raith Rovers (D2) - Dunfermline Ath. (PrL) 2-1 (One og Hjalmar)

Alt i alt nogle rigtig gode venskabskampe, hvor det største resultat må være 2-1 sejren over Premier Leauge klubben Dunfermline Ath., som iøvrigt også er klubbens største rival.

Sean Kilgannon er også blevet solgt nu, for beløbet 50.000 kr. Det lundede gevaldigt i klubkassen, som dog stadig ligger i minus.

Forhandlingerne om Marvin Andrews skrider fremad, og det ser ud til at han forlader os til enten AC Horsens eller Brann. EDIT: BREAKING NEWS - Marvin Andrews har spillet sin sidste kamp for klubben. Han er nu at finde i Brann. Han blev solgt for 240.000 kr.

Bookmakerne har tippet os til en forholdsvis sikker nedrykning, så der håber vi selvfølgelig at vi kan få vidst dem, at os her i Raith Rovers dur til meget mere. Det skal iøvrigt siges at klubbens fans har samlet en masse penge ind og lagt dem på det væddemål at Raith Rovers ender i den gode halvdel af tabellen. Hvis væddemålet går hjem, vil alle pengene blive doneret til Raith Rovers' fanklub.





Johnsen og Raith Rovers er klar til turneringsstarten

Creg Peterson d. 21. juli 2006, crp@.sun.co.uk
Efter 5 vellykkede træningskampe, står Raith Rovers og deres nye træner Emil Johnsen foran sæsonens første officielle kamp. Det er kampen mod Peterhead hjemme på Stark's Park, som venter Johnsen og hans tropper, og den populære danske manager flettede denne kommentar til kampen: "Altså jeg ved sgu' ikke om der kommer fuldt hus, 10.000 tilskuere, eller om der møder fem op, på det punkt aner jeg intet om kampen i morgen, men på det fleste andre punkter vil jeg nu mene jeg er godt forberedt. Det synes jeg også at vores senste træninger og træningskampe har båret præg af. Vi er parate til det her!".

Også spillerne virker opsatte på at redde Raith Rovers fra både sportslig, men også økonomisk krise i denne sæson: Vi vil kæmpe med liv og død for vores klub Raith Rovers. Skotsk fodbold vil ikke være det samme uden os. Jeg tror på at vi kan komme tilbage, og på det punkt mener jeg at Emil Johnsen er det rigtige valg. Han har ambitioner, og er super dygtig.", udtalte målmand Michael Brown.

« Seneste Redigering: 30 Dec 2006, 01:42 af Borelli BB » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Raith Rovers
« Svar #13: 30 Dec 2006, 01:46 »

God Update, glæder mig til af se hvordan du skriver om kampene.
Logged

Nees
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Raith Rovers
« Svar #14: 30 Dec 2006, 09:52 »

Det ser jo ud til at være en god bolg indtil videre så fortsæt, som du gør... Jeg kunne vel ikke være så heldig at se et SS af Armand One og hans historie Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010