home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:31:04 morfar Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  2 Brugere, 967 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Stoppet igen] F.C. København - "Den Umulige Drøm"
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet igen] F.C. København - "Den Umulige Drøm"  (Læst 74226 gange)
Berendt
Manager

Sv: F.C. København - "Den Umulige Drøm"
« Svar #315: 19 Jan 2007, 18:54 »

hehe, hvad skal jeg have ris for? det vil jeg ikke have Peace ... Opstemt men takker Smiley mon ikke der kommer en update i løbet af weekenden?

Emillionaire
Gæst

« Svar #316: 19 Jan 2007, 19:00 »

hehe, hvad skal jeg have ris for? det vil jeg ikke have Peace ... Opstemt men takker Smiley mon ikke der kommer en update i løbet af weekenden?

du for simpelthen Ris og Ros for den nye update fordi du har lavet en hel masse gode handler

Erfurt
Reserveholdsspiller

« Svar #317: 19 Jan 2007, 22:32 »

Interessant blog - den har faktisk fået mig til at være FCK selv. Jeg har vundet 5 kampe i ligaen og et nederlag og så jeg kommet i CL gruppespillet.

Ros herfra

Berendt
Manager

« Svar #318: 20 Jan 2007, 16:40 »

du for simpelthen Ris og Ros for den nye update fordi du har lavet en hel masse gode handler
Hehe, okia... bare fordi ris når normalt er noget dårligt, mens ris er godt... Smiley men takker... ved hvad du mener Opstemt

Interessant blog - den har faktisk fået mig til at være FCK selv. Jeg har vundet 5 kampe i ligaen og et nederlag og så jeg kommet i CL gruppespillet.

Ros herfra
Cool, det er da også en god start... Opstemt og takker Opstemt Peace

Nicobong
Ynglingespiller

« Svar #319: 20 Jan 2007, 18:17 »

Som FCK fan kan jeg ikke lide at denne blog heddEr "Den Umulige Drøm"  ticked off
Men super blog alligevel Peace  Wink

Berendt
Manager

« Svar #320: 21 Jan 2007, 13:15 »

hehe, navnet stammer fra en bog jeg har om FC København, som handler om at kritikere har kaldt FCK's ambitioner for en umulige drøm... derfor navnet... jeg vil så bare forsøge at gøre det umulige muligt Wink

S!mon
Ynglingespiller

« Svar #321: 21 Jan 2007, 21:18 »

glæder mig til næste Update men det ser ikk ud som om du når det denne her weekend Peace

Kaninen skal dominere verden!
             (\__/)
             (O.o )
             (> < )

Berendt
Manager

« Svar #322: 21 Jan 2007, 21:52 »

haha, det satser jeg stadig på... men har været hos min mor i aften, så det tog mere tid en først antaget!

Berendt
Manager

« Svar #323: 22 Jan 2007, 01:28 »

16.-31. Juli 2007
Blandet sæsonstart

Mandag, d. 16. juli 2007

Kvist forlader Norge
William Kvist vender hjem til FC København

Efter at være lejet ud til Sandefjord i foråret, vendt Willam Kvist idag hjem til København. Hjemkaldelsen kommer efter at klubben har solgt Tobias Linderoth, og det kan meget vel tænkes at Willam Kvist skal bruges som backup for Kristoffer Hæstad.

-Jeg værdsætter at Nicklas giver mig chancen for at vise at jeg er god nok til at spille på førsteholdet. Den chance vil jeg virkelig forsøge at udnytte, lød det fra Willam Kvist.

William Kvist nåede i Norge at spille 9 kampe, og før han blev udlejet nåede han 26 kampe for FC København siden hans debut i 2004-2005.

Samtidig har Per Weihrauch skrevet under på en fast aftale med FC København som binder ham i klubben frem til 30.06.2010.

Onsdag, d. 18. juli 2007

FC København (2) - (0) AC Horsens
SAS ligaen - runde 1

Kampen i tal:
1-0 Bojan , 9'
2-0 L. Jacobsen , 41'
Dommer: H. Jensen
Bedste spiller: J. Elmer
Tilskuertal: 19112, Parken

Startopstilling:
Christiansen - Jacobsen, Gravgaard, Corluka, Elmer - Hæstad - Riise, dos Santos, Pode - Bojan, Aílton
Bænken:
Andersen, Hangeland, Vinzents, Kvist, Silberbauer, Mokoena, Granskov

FC København havde kampens første chance efter bare 2 minutter, men Bjørn Helge Riise ramte ikke målet. Det gjorde Bojan gengæld da han modtog et indlæg fra Johan Elmer, og får vendt rundt i feltet. 1-0. Efter godt 40 minutter kommer Aílton alene med Søren Jochumsen, men han får ikke sat bolden i mål. Kort efter kommer Marcus Pode ind i feltet, men bliver stoppet af Kenneth Emil Petersen, som får et gult kort. Lars Jacobsen scorer sikkert på straffesparket.

Trods sit mål i sin første ligakamp, blev Bojan taget ud i pausen. Det skyldes en småskade. Han blev erstattet af Andreas Granskov.
Anden havleg starter kedeligt, og man skal helt frem til efter en times spil, før et af holdene får rigtig chance. Udover det sker der faktisk ikke rigtig noget udover at Giovani dos Santos har et frispark lige på Søren Jochumsen.
FC København vinder kampen helt fortjent.

Torsdag, d. 19. juli 2007

Ingen Grønkjær?
Jesper Grønkjær ikke med i Champions League?

Da FC Københavns trup idag blev udtaget til årets Champions League kvalifikation var der mange der står udvidende overfor det faktum at Jesper Grønkjær ikke fremgår i truppen.
Jesper Grønkjær er et af de største navne i Københavns trup, og at han ikke er udtaget har sat rygter igen, om hvorvidt han er komme i unåde hos Nicklas Lyhne Johansen.
Det har desværre ikke været muligt at få en kommentar fra hverken klubben eller spilleren.

Truppen til Champions League
Målmænd: Stephan Andersen, Jesper Christiansen, Wang Dalei
Forsvar: Vedran Corluka, Jonas Elmer, Michael Gravgaard, Brede Hangeland, Nikolaj Hansen, Lars Jacobsen, Ulrich Vinzents, Oscar Wendt
Midtbane: Sherman Cárdenas, Giovani dos Santos, Kristoffer Hæstad, William Kvist, Mads Laudrup, Lebohang Mokoena, Marcus Pode, Bjørn Helge Riise, Michael Silberbauer
Angreb: Aílton, Marcus Allbäck, Bojan, Andreas Granskov, Lasse Qvist

Fredag, d. 20. juli 2007

Spansk stortalent til FCK
FC København henter Francisco Merida

FC København skrev idag kontrakt med det spanske stortalent, 17'årige Fransico Merida, som skifter fra engelske Arsenal.
Arsène Wenger skulle angiveligt havde sendt den unge midtbane videre, da han ikke mente at han ville kunne bruges i Arsenal.

-Jeg er utrolig glad for at vi har fået kontrakt med Fransisco. Jeg er ikke i tvivl om at han er et kæmpe talent, som måske allerede i denne sæson vil slå igennem, lød det fra Nicklas Lyhne Johansen.

-Jeg føler at København er en klub der er lige så ambitiøs som Arsenal, og derfor er jeg ikke bange for at mangle udfordringer her. Jeg glæder mig helt utroligt til at få debut i den hvide trøje, sagde Francisco Merida.

Fredag, d. 20. juli 2007

FC København (0) - (0) AC Milan
Træningskamp

Kampen i tal:

Dommer: L. Poulsen
Bedste spiller: A. Nesta
Tilskuertal: 19.591, Parken

Startopstilling:
Andersen - Vinzents, Hangeland, Hansen, Elmer - Kvist - Cárdenas, Silberbauer, Merida - Qvist, Granskov
Bænken:
Dalei, Gravgaard, Hæstad, Aílton, Wendt, dos Santos, Allbäck, Jacobsen, Riise, Bojan, Corluka, Mokoena

Efter 10 minutter er Brede Hangeland ved at give Milan en kæmpe chance, men til hans held brænder Stefan Kiessling på det skamligste. Kort efter svare FC København igen, men Ulrich Vinzents sparker langt forbi mål. Resten af halvlegen er kedelig, og begge hold kan håbe på en bedre anden halvleg.

Der bliver ikke foretaget nogle udskiftninger i pausen fra dansk side.
Igen var Milan de første til at komme til chance, men deres hjørnespark løb ud i sandet, og endnu engang var FC København hurtige til at svare igen, men Andreas Granskov ramte ikke målet med sit hovedstød. Med godt 20 minutter igen, var det Lasse Qvist der sendte et hovedstød over mål. Efter den chance blev Michael Silberbauer, Andreas Granskov og Lasse Qvist taget ud, ind i stedet kom Giovani dos Santos, Marcus Allbäck og Bojan. De udskiftninger hjalp ikke, og begge hold måtte lade sig være tilfredse med en kedelig 0-0 løsning.

Søndag, d. 22. juli 2007

F.C. København indleder samarbejde med kinesisk klub
FC København og XI'an International begynder samarbejde

F.C. Københavns formand, Flemming Østergaard, og repæsentanter for XI'an International, var alle glade og tilfredse da de i dag kunne annoncere et nyt samarbejde mellem de to klubber. Ifølge aftalens vilkår vil det følgende være gældende med øjeblikkelig virkning:
- XI'an International vil være vært for en årlig venskabskamp hvor alle billetindtægterne går til XI'an International. FC København vil ikke være forpligtet til at stille med et førstehold.

- F.C. København har førsteret til at købe spillere fra XI'an International. Dette betyder pratisk talt, at når et bud på en spiller accepteres af XI'an International, skal et bud af samme værdi fra F.C. København også accpeteres. Det er herefter op til spilleren at bestemme sin fremtid.

- F.C. København vil hvert år betale XI'an International omkring 32 mio kroner.

Samtidig har FC København hentet Rasmus Elm i deres samarbejdsklub i Sverige, Kalmar FF for omkring 700.000 kroner.

Søndag, d. 22. juli 2007

Esbjerg (3) - (2) FC København
SAS ligaen - runde 2

Kampen i tal:
1-0 E. Tengroth , 13'
2-0 J. Bech , 16'
3-0 N. Demba-Nyrén , 51'
3-1 K. Onstad 54'
3-2 Aílton , 71'
Dommer: H. Jensen
Bedste spiller: E. Tengroth
Tilskuertal: 6355, Esbjerg Idrætspark

Startopstilling:
Christiansen - Jacobsen, Gravgaard, Corluka, Elmer - Hæstad - Silberbauer, Laudrup, Grønkjær - Aílton, Bojan
Bænken:
Andersen, Hangeland, Riise, Qvist, Wendt, Mokoena, Allbäck

Njogu Demba-Nyrén har kampens første chance efter 5 minutter, da han vender rundt i feltet og skyder lige på Jesper Christiansen. Efter 10 minutter viser Esbjerg igen tænder, da Fernando Derveld sender et langskud på overlæggeren. Kort efter er Erik Tengroth der er lidt heldigere med et frispark, og gør det til 1-0. Lige efter har han igen en fod med i spillet, og sender bolden ind over til Jesper Bech der gør det til 2-0. Bojan forsøger lidt efter at vende skabe noget, men han sender bolden over mål. FC København bruger resten af anden halvleg på at forsøge at komme tilbage i kampen.

I pausen blev en træt Jesper Grønkjær ersattet af Lebohang Mokoena.
Esbjerg får den bedst tænkelige start på anden halvleg, da Njogu Demba-Nyrén sender Esbjerg på 3-0, efter at havde stået helt fri ved et indlæg. FC København svare dog hurtigt igen, og Kristian Onstad er uheldig at gøre det til 1-3. Med 20 minutter igen sender Aílton FC København tilbage i kampen, da han opfanger et indlæg fra Johan Elmer, og koldblodigt gør det til 2-3. Aílton er også tæt på at udligne med et kvarter igen, men han sender bolden over mål. Med 10 minutter igen tager FC København Vedran Corluka ud og sætter Lasse Qvist ind, en klart offensiv udskiftning, samtidig bliver Marcus Allbäck sat ind istedet for Bojan. Det giver københavnerne et par chancer, men de har ikke det sidste held til at scorer på dem.
Lidt skuffende kamp for FC København.

Tirsdag, d. 24. juli 2007

Jon Dahl vender hjem
Jon Dahl Tomasson skifter til FC København

FC København har idag underskrevet en 3 årig aftale med den danske landsholdsstjerne Jon Dahl Tomasson. Sidste sæson rykkede Jon Dahl Tomasson ned med Stuttgart og en klausul i hans kontrakt gjorde det muligt for ham at skifte til FC København gratis.

-Jeg er glad for at kunne komme til at spille på et højere niveau end 2. Bundesliga, og det føler jeg at jeg kan her i FC København. Klubben viste sidste sæson at de formår at blande sig blandt de store klubber i Europa, og det lader til truppen i år er endnu bedre, kom det fra Jon Dahl Tomasson.

Hermed bliver der for alvor kamp om de forreste pladser i FC København, da klubben i forvejen råder over spillere som Marcus Allbäck, Aílton og Lasse Qvist.

Onsdag, d. 25. juli 2007

FC København (2) - (2) IFK Göteborg
Champions League - 2. kvalifikation 1. kamp

Kampen i tal:
1-0 G. dos Santos , 65'
1-1 S. Selakovic , 71'
2-1 L. Mokoena , 83'
2-2 G. Mourad , 89'
Dommer: L. Wagner
Bedste spiller: D. Jonsson
Tilskuertal: 23.799, Parken

Startopstilling:
Christiansen - Jacobsen, Gravgaard, Corluka, Elmer - Hæstad - Silberbauer, dos Santos, Merida - Aílton, Bojan
Bænken:
Andersen, Hangeland, Riise, Allbäck, Wendt, Mokoena, Laudrup

De første 10 minutter af kampen lignede mere en slåskamp, end en fodboldkamp, men langsomt begyndte antallet af frispark at falde. FC København kom frem til de fleste chance, men manglede det sidste held for at få bolden forbi Bengt Andersson i Göteborgs mål. En lidt tam første halvleg ender 0-0, hvilket kun kan gøres bedre i anden halvleg.

I pausen blev Bojan taget ud, og erstattet af Lebohang Mokoena.
Vi skal helt frem til 65'ene minut før der sker noget. Giovani dos Santos sender et langskud ind i feltet, og efter at havde snittet en forsvarsspiller, snyder den Bengt Andersson, og 1-0 til hjemmeholdet. Göteborg svare dog hurtigt igen, og efter en forsvarsfejl står Stefan Selakovic fri i feltet, og kan gøre det til 1-1. Med 10 minutter igen er det Lebohang Mokoena der tryller, han snyder 20 mand og kan sikkert udplacerer Bengt Andersson. Denne gang formår Göteborg igen at vende tilbage da George Mourad udnytter et kontra angreb, og udligner til 2-2.
Et dårligt resultat for FC København, der nu skal frem og vinde i Göteborg.

Fredag, d. 27. juli 2007

Lodtrækning til næste runde
Lodtrækning til trejde kvalifikations runde i Champions League

FC København var til dagens lodtrækningen seeded, og kunne dermed se frem til at slippe for hold som Milan, Chelsea, og Valencia.

I stedet for at løbe ind i svære modstandere som Galatasaray eller Leverkusen, skal FC København, hvis de slår IFK Göteborg ud, spille mod enten Red Star eller H. Tel-Aviv, alt efter hvem der vinder deres returkamp. Deres første kamp endte 1-0 til Red Star.

Samtidig er Andreas Granskov blevet lejet ud til Valur, primært for at han kan få førsteholdsrutine, og få styrket hans selvtillid.

Søndag, d. 29. juli 2007

FC København (1) - (0) OB
SAS ligaen - runde 3

Kampen i tal:
1-0 J. Tomasson , 69'
Dommer: P. Rasmussen
Bedste spiller: J. Ophaug
Tilskuertal: 29.004, Parken

Startopstilling:
Christiansen - Jacobsen, Gravgaard, Corluka, Elmer - Grønkjær, Hæstad, dos Santos, Merida - Aílton, Tomasson
Bænken:
Andersen, Hangeland, Riise, Allbäck, Wendt, Mokoena, Laudrup

Efter 20 minutter har Giovani dos Santos kampens første store chancen, men han sendte bolden lige forbi mål. Efter en god halvtime er Vedran Corluka tæt på at scorer på et hovedstød, men stolpen redder for OB. 5 minutter før pausen, er Jon Dahl Tomasson lige ved at få en god start for København men han skyder over målet.

I pausen kommer Marcus Allbäck ind istedet for Giovani dos Santos, og Jon Dahl Tomasson bliver rykket ned som hængende angriber.
Jon Dahl Tomasson viser med det samme at det er derfra han er bedst og han er tæt ved at sende FC København foran, men hans hovedstød bliver reddet på stregen. Derimod har han heldet med sig lidt senere, da han fra 30 meter sender et frispark direkte i mål. Med 5 minutter igen er Jeser Grønkjær tæt på at lukke kampen, men hans flygter rammer lige forbi målet.
FC København gjorde hvad de skulle, men vandt ikke nogen flot fodboldkamp.

Blackhawk
Landsholdsspiller

« Svar #324: 22 Jan 2007, 17:09 »

rigtig god blog. Fedt at du har hentet "manden med den gyldne inderside" hjem igen  funny funny funny

S!mon
Ynglingespiller

« Svar #325: 22 Jan 2007, 17:56 »

virkelig fed update, og gode talenter du køber...Peace

Kaninen skal dominere verden!
             (\__/)
             (O.o )
             (> < )

AlexSN
Landsholdsspiller

« Svar #326: 22 Jan 2007, 18:01 »

Dejlig lang update Smiley Godt med Jon Dahl og fedt med nogle talenter, det kan jo kun gå opad for dig Thumbs Up

Nicobong
Ynglingespiller

« Svar #327: 22 Jan 2007, 19:58 »

Vil lægge en dej på den bog Peace den er sgu mulig!! Grin

F.C.K.
Gæst

« Svar #328: 22 Jan 2007, 20:03 »

Vil lægge en dej på den bog Peace den er sgu mulig!! Grin
?? Hvad ??
Men det her er en kanon blog, den er sammen med Alexsn's blog den bedste herinde indtil videre Thumbs Up

Emillionaire
Gæst

« Svar #329: 22 Jan 2007, 20:21 »

det bliver mere spændende at følge denne blog for hver gang du køber en spiller

nu købte du jo lige det spanske stortalent Merida

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 30 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010