Marts-AprilMarts måned startede med to testkampe, den første mod Esbjerg fb.
03.04.07 : Stenløse - Esbjerg (02') 0-1 Njogu Demba-Nyrén
(23') 0-2 Njogu Demba-Nyrén
(43') 0-3 Jesper Bech
(58') 0-4 Njogu Demba-Nyrén
(59') 1-4 Michael Blom
Fortjent sejr til Esbjerg. I første halveg kører de os over, og vi med al tydelighed forskellen mellem 2. Division og Superligaen. I anden halveg kom vi bedre med og skaber en del store chancer. Godt 1000 tilskuere på lægterne fik en underholdene kamp, hvor vi blev sat på plads. Spillerne fortalte efter kampen at det havde været en stor oplevelse og helt sikkert lærerigt.
15.03.07 Stenløse - SC Fredericia (11') 0-1 Jes Bekke (str.)
(24') 1-1 Michael Blom
(63') 2-1 Peter Knudsen
(66') 2-2 Søren Philipp
En underholdene kamp, hvor Fredericia dog havde det spillemæssige overtag. En god præstation af holdet, som viser at de står godt rustet til den forestående forårssæson. Dette er den lejede målmand fra FCK Lee Langeveldts sidste kamp. Hans lejeaftale slutter, og det er ikke muligt at få den forlænget. Så nu er det op til Johnny Thomsen at vise, at han kan spille op til Langeveldts niveau.
24.03.07 : Stenløse - Holbæk (04') 0-1 Kaan Metin
(16') 0-2 Kaan Metin
(51') 1-2 Peter Knudsen
(58') 2-2 Lars Stage
(73') 2-3 Kaan Metin (str.)
(79') 3-3 Michael Blom
Vi kommer forfærdeligt fra start, hvor Holbæk rammer os på et kontraangreb, og udstiller vores forsvars største svaghed; hurtigheden. Derefter en meget lige kamp, hvor Holbæk alligevel øger deres føring. Bagud 2-0 ved pausen, opmundrer jeg spillerne, for de har egentlig gjort det ok. Holbæk var bare en anelse skarpere end os. Vi kommer med lyn og torden ud til 2. halveg og scorer to mål, Peter Knudsen på frispark og indskiftede Lars Stage på et indlæg fra Ercan Yildiz. Vi dominerer kampen fuldstændig da Kenneth Larsen begår et klodet straffespark, som Kaan Metin scorer sikkert udnytter. Men igen redder Michael Blom os, med et dejligt mål 10 min. før tid. Derefter går kampen i stå, begge hold virker tilfredse med uafgjort.
31.03.07 : Greve - Stenløse (17') 0-1 Michael Blom
Endelig holder forsvaret nullet, i en kamp hvor hele holdet stod kompakt og kun tillod Greve et enkelt skud på mål. Vi havde også kun fire aflsutninger, men hvad betyder det, når man har en Michael Blom der er super skarp foran målet. En kedelig kamp som vi vandt fortjent.
07.04.07 : Stenløse - KB (04') 0-1 Thomas Christiansen
(41') 0-2 Magnus Sonne
(62') 1-2 Adda Djeziri
(89') 1-3 Thomas Christiansen
Katastrofe! Ikke nederlaget, for det var sådan set retfærdigt nok, men Michael Blom måtte lade sig udskifte i midten af første halveg med en forvredet ankel, og er ude i en måneds tid. Det skyder nok forhåbningerne om opryking ned. Men nu må vi se om Lars Stage og Adda Djeziri kan tage ansvar. Adda viste i hvert fald lovende takter i kampen, med en god præstation og en scoring. En kamp, hvor vi igen ikke kommer ordenligt ud af omklædningsrummet og kommer bagud 2-0. I i 2. halveg er vi faktisk bedst og har udover reduceringen et par store chancer. Men da vi kaster alt frem i en sidste satning, scorer KB så til 3-1 på en kontra. Ærgerlig, men fortjent sejr til KB. Vores første nederlag i seks ligakampe.
Stenløse forlænger med NordstrandFrederiksborg Amts Avis. Tirsdag d. 10. April 2007Med otte spillerunder tilbage i sæsonen er Stenløse allerede sikret overlevelse i 2. Division Øst. Det har fået Stenløse ledelsen til at forlænge med den unge træner.Hvad der så ud som en svær sæson for Stenløse, har vist sig legende let for det nordsjællandske mandskab. Den unge træner har formået at placere holdet midt i tabellen. En fantastisk efterårssæson er blevet fulgt op a et overbevisende forår, hvilket bliver belønnet med en ny kontrakt.
- Vi har været meget tilfredse med resultaterne i denne sæson, og især hvordan pointene er kommet i hus. Holdet har spillet flot og offensivt fodbold i mange kampe, også i kampe hvor vi på papiret har været underdogs. Så det er en naturlig konsekvens af den udvikling, at vi har tilbudt Philip en forlængelse af kontrakten, siger bestyrelsesformand Søren Friis
- Jeg er meget glad for den tillid klubben har vist til mig, og det giver en tryghed at klubben tilbyder mig en kontrakt, der strækker sig over tre år. Det giver mig arbejdsro, og jeg tror det kommer til at bære frugt i fremtiden, udtaler Philip Nordstrand til Frederiksborg Amts Avis.
14.04.07 : Greve - Stenløse (04') 1-0 Mardis Sulejmanovic
(35') 1-1 Ercan Yildiz
Endnu en gang bliver vi taget med bukserne nede og kommer hurtigt bagud. Det er noget vi må have rettet, for det er simpelthen ikke godt nok. Efter spil til et mål de første 20 min, kommer vi bedre med i kampen, som skulle vise sig at blive en ganske underholdende én af slagsen. 15 afslutninger fra hvert hold bevidner om en actionfyldt og lige kamp. 1-1 var et retfærdigt resultat.
21.04.07 : Brøndby 2 - Stenløse (18') 1-0 Lukasz Cielsewicz
(34') 2-0 Lukasz Cieslewicz
(55') 3-0 Hannes Sigurdsson
(69') Brian Andersen (84') 4-0 Giovanni Rector
Et forventeligt nederlag til et Brøndbyhold, der var bedre i alle spillets facetter. Med mange Superliga-reserver og et par unge talenter levnede de ikke mange chancer til os. Det bliver heller ikke nemmere af, at Brian Andersen får sit andet gule kort i midten af 2. halveg.
28.04.07 : Stenløse - Hvidovre (03') 0-1 Emil Sørensen
(12') 0-2 Emil Sørensen
(14') 0-3 Emil Sørensen
(56') Peter Knudsen (80')Brian Nyegaard Bagud 3-0 efter et kvarter er fuldstændig uacceptabelt. Godt nok havde bookmakerne ikke spået os mange chancer, men alligevel er det katastrofalt. Igen kommer vi bagud i starten af kampen, denne gang pga. et gedigent målmandsdrop af målmand Johnny Thomsen. Efter et katastrofalt kvarter skaber Hvidovre ikke én eneste chance i resten af kampen. Selv ikke efter vi får to røde kort for hævnagter, er de i stand at lægge et pres på os. En frustrerende kamp at overvære fra sidelinjen, for man stod med en følelse af at vi sagtens kunne have vundet.
StatusEt par flotte testkampe blev fulgt med gode resultater i ligaen, primært takket være Michael Blom. Men så indtraf katastrofen som jeg har gruet for hele sæsonen , Blom blev skadet. I den periode hvor han er skadet går det ikke godt. Vi vinder ikke en eneste kamp, og moralen er dalet. Bl.a. har holdet fået en del røde kort. Men nu er Michael Blom så småt på vej tilbage, og vi mangler fem kampe i sæsonen. Vi er røget en plads ned siden sidst og ligger nu på 9. pladsen, uden mulighed for op- eller nedrykning.