home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 584 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Miraklet i Stenløse
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Miraklet i Stenløse  (Læst 3537 gange)
Carnaby
Gæst
 
Miraklet i Stenløse
« : 06 Dec 2006, 20:51 »

Miraklet i Stenløse


Frederiksborg Amts Avis. Mandag d. 6 November 2006

Mange spåede Stenløse til at være en stensikker nedrykker, ikke mindst efter at Thomas Elmar træk sig som cheftræner pga. familiære årsager. Men her halvvejs gennem sæsonen er Stenløse så godt som sikker på at blive i 2. Division Øst. Dette skyldes, ifølge anføreren, et mirakel. Miraklet Philip Nordstrand.

Smilene i spillernes ansigter stråler om kap med solens stråler denne eftermiddag, på dagen efter Stenløses sidste kamp i efterårssæsonen. Et efterår hvor spillet har været ligesom vejret. Fuldstændig fantastisk. Den blot 20-årige cheftræner, Philip Nordstrand, står i midten af rundkredsen og fortæller morsomheder, mens de gule træningsveste bliver delt ud. En beskæftigelse som for et halvt år siden virkede fuldstændig utænkeligt. Da han på et ophold på Vejle Idrætshøjskole tog DBU's B1 træneruddannelse, var det absolut ikke med henblik på et job som cheftræner i landets tredjebedste række. Det var også en stor overraskelse, da han to måneder for sæsonstart blev tilbudt assistenttrænerjobb et hos Stenløse. Et tilbud der kun kom i stand fordi Thomas Elmar havde været gæstetræner på Vejle Idrætshøjskole.

- I Philip så jeg et meget stort trænertalent. Han har en virkelig stor taktisk viden i så ung en alder, så jeg havde ingen betænkeligheder ved at have ham som min assistent. Derudover er han også god til mandskabspleje, og tænker generelt fodbold på samme måde som jeg, udtaler den nu afgåede træner Thomas Elmar

Blot en uge før sæsonstart måtte Thomas Elmar trække sig grundet familiære årsager, og Stenløse stod foran en svær opgave. Forude var en meget svær sæson, og bestyrelsesformand Søren Friis var et i stort dilemma.

- Vi var meget i tvivl. Skulle vi gå hurtigt ud og finde en erstatning eller skulle vi tage os den nødvendige tid og finde den rette afløser? Vi valgte den sidste løsning, hvilket, set i bakspejlet, nok var en meget fornuftig løsning, siger Søren Friis med et smil

Man valgte at lade Philip Nordstrand overtage holdet i de første par kampe og bibeholde kontinuiteten. Philip havde stor opbakning fra spillertruppen, som havde et godt forhold til den nyslåede chef. Netop opbakningen til den nye træner var ifølge Søren Friis en af hovedårsagerne til den gode start, hvor holdet vandt de tre første kampe komfortabelt.

- Der var et fænomenalt sammenhold i truppen. En tro på at det kunne lykkes. Folk var indstillet på at kæmpe for hinanden, og sådan er det for  så vidt stadig, siger Søren Friis

Efter en efterårssæson over al forventning ligger holdet på 8.- pladsen, efter et par flotte resultater bl.a 3-0 over LFA og uafgjort mod Brøndby. Så bestyrelsen har lige nu droppet alle planer om at finde en afløser og satser benhårdt og langsigtet på Philip Nordstrand.








Manden bag miraklet

Efter at have snakket med flere spillere og ledere efterlades der ingen tvivl om hvem der har hovedansvaret for at det er gået så godt. Fodboldglæden og vinderviljen lyser ud af ham, ligegyldigt hvad han foretager sig, når han dirigerer spillerne eller når han selv spiller med. Hemmeligheden bag succesen ligger i kollektivet.

- Det har været vigtigt for mig ikke at forsøge at virke arrogant eller hævet over de andre, for det ville falde til jorden med det samme. Der er spillere på holdet som næsten er dobbelt så gammel som jeg selv, så det er klart at jeg bruger noget af deres erfaring i min trænergerning. Så med deres erfaring blandet med mine egner idéer forsøger vi sammen at skabe de gode resultater. Indtil videre har det virket fint, så jeg er overbevist om at vi er på rette vej.

Bag det ydmyge ydre gemmer der sig dog ambitioner, ambitioner som han er helt afklaret med.

- Jeg har flere mål: 1: Jeg vil forsøge at gøre Stenløse til et stabilt 2. divisionshold. 2: Rykke op med Stenløse. 3: Blive træner i den næstbedste danske række. 4: Blive træner i Superligaen. 5: Blive træner i en udenlandsk klub i den bedste række. 6: Vinde et mesterskab med en udenlandsk klub og kvalificere sig til Champions League. Men først og fremmest gælder det for mig om at gøre en god figur her i Stenløse og klare mig godt her. Jeg befinder mig godt her, det er tæt på min barndomsby, Hillerød, så jeg klager ikke.

Philip rejser sig fra cafeteriaets stol og bevæger sig med mudder fra top til tå ned i omklædningsrummet hvor han bliver mødt med adskillige humoristiske tilråb fra spillerne. Et billede på en moderne træner?




Stenløses indkøb i denne sæson:

Michael Blom. (Angriber) Holdets topscorer med 10 mål i 15 kampe. Fri transfer
Per Jensen. (Målmand) Fri transfer
Dennis Petersen (Midtbane) Udlejet fra Brøndby
Heinrich Jensen. (Forsvar) Fri transfer
Lee Langeveldt. (Målmand) Udlejet fra FCK
Ercan Yildiz. (Fløj) Fri transfer

Startopstilling:




« Seneste Redigering: 06 Dec 2006, 22:38 af Carnaby » Logged

Carnaby
Gæst
 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #1: 06 Dec 2006, 20:53 »

Følg med i denne, min første, blog og se om det lykkes mig at opnå et eller flere af mine mål.

Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #2: 06 Dec 2006, 20:57 »

god start, glæder mig til at følge bloggen!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Carnaby
Gæst
 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #3: 06 Dec 2006, 22:12 »

hmm... hvorfor er der røde krydser på billederne? hvad gør jeg forkert?
Logged

DrJones
Gæst
 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #4: 06 Dec 2006, 22:13 »

hmm... hvorfor er der røde krydser på billederne? hvad gør jeg forkert?

Du tager ik det direkte link.
Logged

Carnaby
Gæst
 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #5: 06 Dec 2006, 22:38 »

sådan... takker Smiley
Logged

Flyver88
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #6: 06 Dec 2006, 23:05 »

Spændende..
Logged

" I would not be bothered if we lost every game as long as we won the league." - citat: Mark Viduka

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #7: 07 Dec 2006, 00:01 »

god start. Fortsæt sådan og jer følger den
Logged



Carnaby
Gæst
 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #8: 07 Dec 2006, 23:23 »

Januar - Februar

Året startede med en positiv nyhed for Stenløse Boldklub. En nyhed der fik humøret i truppen til at stige. Den tidligere udlandsprof, Peter Knudsen, blev kåret til den næstbedste spiller i 2. Division Øst i 2006. Peter Knudsen har med 8 mål i efteråret været én af hovedårsagerne til at holdet har har præsteret over forventningerne, men alligevel er det en stor præstation at gøre sig godt bemærket blandt adskillige superligareserver. At David Williams, den suveræne topscorer med 17 mål, ikke engang er blandt de tre bedste sætter Knudsens præstation i relief.



- Det er fuld fortjent at Peter er på den liste. Han har ganske enkelt været fantastisk og har med sin store rutine, bl.a. fra Bari, trukket et stort læs når holdet har været i modgang. Jeg håber at han kan fortsætte det gode spil, Stenløse skal prise sig lykkelig for at have en spiller af hans kaliber, konstaterer manager Philip Nordstrand

Forberedelser til forårssæsonen

Vi har forstærket os med et par breddespillere. Alle på fri transfer da der stadigvæk er et stort flot 0 på vores spillerindkøbskonto .

Michael Andersen. (Forsvar)
Johnny Thomsen. (Målmand)
Adda Djeziri. (Offensiv midt/angriber) udlejet fra Frem

En af holdets stjerner i efteråret var Michael Blom, så det var med spændende at se om han stadig var i stand til at finde målet, da holdet gik i gang med træningskampene.

31.01.07 : Stenløse - Herfølge
                        (01') 0-1 Tor Henning Hamre
                        (10') 1-1 Michael Blom
                        (16') 1-2 Nikola Saric
                        (20') 2-2 Michael Blom                               
                        (34') 2-3 Tor Henning Hamre
                        (43') 3-3 Michael Blom
                        (45') 4-3 Michael Blom
                        (67') 5-3 Lars Stage
                        (83') 6-3 Michael Blom

En fremragende indsats af holdet hvor de sprudlede med offensivt spil, mens forsvaret stadig viste en del mangler. Men alt i alt en god sejr over et Herfølge-hold der ligger nr.7 i 1. Division.


                        5-målsskytten, Michael Blom

11.02.07 : Stenløse - Frem
                        (75') 1-0 Michael Blom
                        (90') 1-1 Morten Andersen

En meget lige kamp, som kunne være faldet ud til begge sider. Vi viste at de kunne spille lige op med Frem, nr. 1 i 1. Division         
           
21.02.07 : Stenløse - Skjold
                        (08') 1-0 Henrik Jensen
                        (37') 2-0 Michael Blom
                        (51') 3-0 Dennis Petersen
                        (90') 3-1 Morten Stasiak

Endnu en god indsats mod Skjold som ligger 2'er i 2. Division Vest. Et lille spilmæssigt overtag til Skjold, som dog blev straffet af vores uhyre skarpe kontraangreb.


Status

Jeg er ovenud tilfreds med den måde holdet er startet foråret på. Michael Blom er virkelig i sit es og har med hele 7 mål i de tre første træningskampe, vist at han ikke blot er en døgnflue men et stort scoop for holdet. Det undrer mig meget hvorfor han blev vraget i Holstebro forud for sæsonen. De må virkelig rive sig i håret i det jyske. Foran os har vi to træningskampe til, mod Esbjerg og Fredericia, inden vi lægger ud med en meget svær kamp mod Holbæk.

« Seneste Redigering: 08 Dec 2006, 08:19 af Carnaby » Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #9: 07 Dec 2006, 23:26 »

det ser godt ud. Man kunne vel ikke få SS af dine nøglespillere ??
Logged



Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #10: 08 Dec 2006, 08:06 »

Der er godt skrevet og flot sat op.
Fortsæt den gode stil - jeg følger bloggen.

Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Carnaby
Gæst
 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #11: 08 Dec 2006, 08:23 »

Man kunne vel ikke få SS af dine nøglespillere ??

Det kunne du da. De tre bedste spillere indtil videre:



Logged

Carnaby
Gæst
 
Sv: Miraklet i Stenløse
« Svar #12: 10 Dec 2006, 10:31 »

Marts-April

Marts måned startede med to testkampe, den første mod Esbjerg fb.

03.04.07 : Stenløse - Esbjerg
                   (02') 0-1 Njogu Demba-Nyrén
                   (23') 0-2 Njogu Demba-Nyrén
                   (43') 0-3 Jesper Bech
                   (58') 0-4 Njogu Demba-Nyrén
                   (59') 1-4 Michael Blom

Fortjent sejr til Esbjerg. I første halveg kører de os over, og vi med al tydelighed forskellen mellem 2. Division og Superligaen. I anden halveg kom vi bedre med og skaber en del store chancer. Godt 1000 tilskuere på lægterne fik en underholdene kamp, hvor vi blev sat på plads. Spillerne fortalte efter kampen at det havde været en stor oplevelse og helt sikkert lærerigt.

15.03.07 Stenløse - SC Fredericia
                  (11') 0-1 Jes Bekke (str.)
                  (24') 1-1 Michael Blom
                  (63') 2-1 Peter Knudsen
                  (66') 2-2 Søren Philipp

En underholdene kamp, hvor Fredericia dog havde det spillemæssige overtag. En god præstation af holdet, som viser at de står godt rustet til den forestående forårssæson. Dette er den lejede målmand fra FCK Lee Langeveldts sidste kamp. Hans lejeaftale slutter, og det er ikke muligt at få den forlænget. Så nu er det op til Johnny Thomsen at vise, at han kan spille op til Langeveldts niveau.

24.03.07 : Stenløse - Holbæk
                  (04') 0-1 Kaan Metin
                  (16') 0-2 Kaan Metin
                  (51') 1-2 Peter Knudsen
                  (58') 2-2 Lars Stage
                  (73') 2-3 Kaan Metin (str.)
                  (79') 3-3 Michael Blom

Vi kommer forfærdeligt fra start, hvor Holbæk rammer os på et kontraangreb, og udstiller vores forsvars største svaghed; hurtigheden. Derefter en meget lige kamp, hvor Holbæk alligevel øger deres føring. Bagud 2-0 ved pausen, opmundrer jeg spillerne, for de har egentlig gjort det ok. Holbæk var bare en anelse skarpere end os. Vi kommer med lyn og torden ud til 2. halveg og scorer to mål, Peter Knudsen på frispark og indskiftede Lars Stage på et indlæg fra Ercan Yildiz. Vi dominerer kampen fuldstændig da Kenneth Larsen begår et klodet straffespark, som Kaan Metin scorer sikkert udnytter. Men igen redder Michael Blom os, med et dejligt mål 10 min. før tid. Derefter går kampen i stå, begge hold virker tilfredse med uafgjort.

31.03.07 : Greve - Stenløse
                  (17') 0-1 Michael Blom

Endelig holder forsvaret nullet, i en kamp hvor hele holdet stod kompakt og kun tillod Greve et enkelt skud på mål. Vi havde også kun fire aflsutninger, men hvad betyder det, når man har en Michael Blom der er super skarp foran målet. En kedelig kamp som vi vandt fortjent.

07.04.07 : Stenløse - KB
                  (04') 0-1 Thomas Christiansen
                  (41') 0-2 Magnus Sonne
                  (62') 1-2 Adda Djeziri
                  (89') 1-3 Thomas Christiansen

Katastrofe! Ikke nederlaget, for det var sådan set retfærdigt nok, men Michael Blom måtte lade sig udskifte i midten af første halveg med en forvredet ankel, og er ude i en måneds tid. Det skyder nok forhåbningerne om opryking ned. Men nu må vi se om Lars Stage og Adda Djeziri kan tage ansvar. Adda viste i hvert fald lovende takter i kampen, med en god præstation og en scoring. En kamp, hvor vi igen ikke kommer ordenligt ud af omklædningsrummet og kommer bagud 2-0. I i 2. halveg er vi faktisk bedst og har udover reduceringen et par store chancer. Men da vi kaster alt frem i en sidste satning, scorer KB så til 3-1 på en kontra. Ærgerlig, men fortjent sejr til KB. Vores første nederlag i seks ligakampe.




Stenløse forlænger med Nordstrand
Frederiksborg Amts Avis. Tirsdag d. 10. April 2007

Med otte spillerunder tilbage i sæsonen er Stenløse allerede sikret overlevelse i 2. Division Øst. Det har fået Stenløse ledelsen til at forlænge med den unge træner.

Hvad der så ud som en svær sæson for Stenløse, har vist sig legende let for det nordsjællandske mandskab. Den unge træner har formået at placere holdet midt i tabellen. En fantastisk efterårssæson er blevet fulgt op a et overbevisende forår, hvilket bliver belønnet med en ny kontrakt.

- Vi har været meget tilfredse med resultaterne i denne sæson, og især hvordan pointene er kommet i hus. Holdet har spillet flot og offensivt fodbold i mange kampe, også i kampe hvor vi på papiret har været underdogs. Så det er en naturlig konsekvens af den udvikling, at vi har tilbudt Philip en forlængelse af kontrakten, siger bestyrelsesformand Søren Friis



- Jeg er meget glad for den tillid klubben har vist til mig, og det giver en tryghed at klubben tilbyder mig en kontrakt, der strækker sig over tre år. Det giver mig arbejdsro, og jeg tror det kommer til at bære frugt i fremtiden, udtaler Philip Nordstrand til Frederiksborg Amts Avis.




14.04.07 : Greve - Stenløse
                  (04') 1-0 Mardis Sulejmanovic
                  (35') 1-1 Ercan Yildiz


Endnu en gang bliver vi taget med bukserne nede og kommer hurtigt bagud. Det er noget vi må have rettet, for det er simpelthen ikke godt nok. Efter spil til et mål de første 20 min, kommer vi bedre med i kampen, som skulle vise sig at blive en ganske underholdende én af slagsen. 15 afslutninger fra hvert hold bevidner om en actionfyldt og lige kamp. 1-1 var et retfærdigt resultat.

21.04.07 : Brøndby 2 - Stenløse
                  (18') 1-0 Lukasz Cielsewicz
                  (34') 2-0 Lukasz Cieslewicz
                  (55') 3-0 Hannes Sigurdsson
                  (69') Brian Andersen
                  (84') 4-0 Giovanni Rector
 
Et forventeligt nederlag til et Brøndbyhold, der var bedre i alle spillets facetter. Med mange Superliga-reserver og et par unge talenter levnede de ikke mange chancer til os. Det bliver heller ikke nemmere af, at Brian Andersen får sit andet gule kort i midten af 2. halveg.

28.04.07 : Stenløse - Hvidovre
                  (03') 0-1 Emil Sørensen
                  (12') 0-2 Emil Sørensen
                  (14') 0-3 Emil Sørensen
                  (56') Peter Knudsen
                  (80')Brian Nyegaard
                 
Bagud 3-0 efter et kvarter er fuldstændig uacceptabelt. Godt nok havde bookmakerne ikke spået os mange chancer, men alligevel er det katastrofalt. Igen kommer vi bagud i starten af kampen, denne gang pga. et gedigent målmandsdrop af målmand Johnny Thomsen. Efter et katastrofalt kvarter skaber Hvidovre ikke én eneste chance i resten af kampen. Selv ikke efter vi får to røde kort for hævnagter, er de i stand at lægge et pres på os. En frustrerende kamp at overvære fra sidelinjen, for man stod med en følelse af at vi sagtens kunne have vundet.

Status

Et par flotte testkampe blev fulgt med gode resultater i ligaen, primært takket være Michael Blom. Men så indtraf katastrofen som jeg har gruet for hele sæsonen , Blom blev skadet. I den periode hvor han er skadet går det ikke godt. Vi vinder ikke en eneste kamp, og moralen er dalet. Bl.a. har holdet fået en del røde kort. Men nu er Michael Blom så småt på vej tilbage, og vi mangler fem kampe i sæsonen. Vi er røget en plads ned siden sidst og ligger nu på 9. pladsen, uden mulighed for op- eller nedrykning. 
« Seneste Redigering: 10 Dec 2006, 17:49 af Carnaby » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010