31. marts 2010:Så er vi nået 11 kampe længere hen i ligaen, hvilke vil sige, at der nu kun resterer 12.
Meget er sket siden sidst I hørte fra Rødby.
Noget af det vigtigste er jo udviklingen i klubben og her fortsætter vi heldigvis i den positive retning.
Det var en stolt
Kurt Thorsen, der på et pressemøde i september måned kunne offentliggøre, at Rødby Boldklub havde indgået samarbejde med den traditionsrige klub
Fremad Amager.
Samarbejdet indeholdte aftale om, at Rødby kunne benytte
Fremad Amager som satelitklub ved at leje spillere ud til Amagerkanerne, så disse spillere kunne udvikle sig på optimale vilkår, når den stod på førsteholdskampe i 2. division contra kampe for 2.holdet i reserveligaen.
Rødby Stadion har igennem efteråret ændret sig fra at have plads til 1.500 stående tilskuere, til nu også at have plads til 1.000 siddende.
Men jeg tror godt vi kan forvente endnu en udbygning inden for kort tid, for mens byggeriet stod på, spillede vi kampene i Nykøbing Idrætspark, hvor vi trak omkring 9.000 tilskuere til Superligakampene.
Indtil videre må vi dog nøjes med plads til 2.500 på Stadio Communale…
Vinterpausen var igen præget af transfervinduet, hvor dette vindues historie handlede mest om
jowi02, der har en fast plads på bænken, hvis ikke han starter inde.
Jowi02 var dog ikke tilfreds med sin status og har længe ønsket mere spilletid, hvilket fik Midtjylland frem på banen for gud ved hvilken gang. Om det er
Borelli BB, der giver dem gode tips derovre ved jeg ikke, men FCM er ret offensive og er ude efter næsten alle vores spillere.
Denne gang var det altså
jowi02 og problemet bestod i, at
Kurt blandede sig i forhandlingerne og mente at £350.000 var en så god pris, at han accepterede tilbuddet med det samme.
Igen havde jeg ikke meget at gøre, men forsøgte mig med et nyt kontrakttilbud til
jowi02, hvor jeg lovede ham at vi ikke ville stå i vejen for et skifte, hvis bare buddet lød på de magiske £5.000.000.
Det accepterede
jowi02 heldigvis, inden han nåede at sige ja tak til FCM og dermed faldt handlen på gulvet med et brag og vi slap gennem transfervinduet i fuldt antal.
Det var også i vinterpausen, at samarbejdet med Fremad Amager for alvor kunne starte op, da det først var efter transfervinduets åbning, at det var muligt at udleje spillere til klubben.
Følgende spillere har fået tilbudt at få førsteholdsbold i Fremad Amager frem til sommerpausen:
FCK88,
Andrus,
KF,
Kudska,
Flyver88,
Don Abramovich,
mikkel-strandgaard,
Tribute,
Meelo,
Phoenix,
MichaelK,
ydersog,
Fynbo og
torkR.
Alle har valgt at acceptere låneaftalen og vi ser, med spænding, frem til resultaterne af forårets ophold i den traditionsrige klub.
Siden sidst har vi også fået forlænget en del kontrakter.
Det er både spillere på første- og andetholdet, som har sat deres signatur på papirerne, mere bestemt er det:
Gosser,
Heitmann,
torkR,
Niklasob,
ElGuapo,
Phoenix,
Dolle,
Niko,
SLEORT,
SirSøndergaard,
woodfarm og
–KNM-.Det var også blevet tid for udløb af stabens kontrakter. Her var der dog intet problem i, at få vores Fysioterapeut (
dingenoderjavs), Målmandstræner (
misterFCK)og Almindelige træner (
wirenfeldt) til at forlænge med hele 3 år hver.
Der er dog stadig 2 spillere, der har kontraktudløb til sommer. Det er gode gamle
Metsu1 og
Brodtgaard, der tilsammen er nede på en acceleration på 11 og pace på 13.
De to har til sammen spillet 129 kampe indtil nu, men har måtte se deres pladser forsvinde ud i mørket, når de unge drenge er blevet rykket op og har fået en chance for at spille sig på holdet.
De unge er blevet modnet godt de sidste år, mens
Brodtgaard og
Metsu1 har måtte føle alderen tære på deres kræfter.
Selvom fremtiden i Rødby ser sort ud for de to herrer, som har gået så meget igennem sammen med klubben, så går de stadig forrest til træning og lærer godt fra sig til de unge.
Men hvordan gik det så i de 11 Superligakampe og de 2 pokalkampe, som vi indtil videre har spillet?
Pokal: FC Hjørring –
Rødby: 0-3
Mål: Guldbrand, Ghertesteas, kev
Assist: SirSøndergaard, jowi02, gehyden bab
Rødby –
Horsens: 3-1
Mål: cube (2)
Assist: Zone 43, cube (hvordan det så kunne gå til?)
Rødby –
FC Nordsjælland: 3-1
Mål: Absalonsen, Dolle (2)
Assist: cube (2), Absalonsen
AaB – Rødby: 1-0
Mål: -
Assist: -
Rødby –
Frem: 2-0
Mål: Brodtgaard, Desler
Assist: Crisis.4.U, gehyden bab
FC Midtjylland – Rødby: 1-0
Mål: -
Assist: -
FC København –
Rødby: 2-2
Mål: Kerm, cube
Assist: Absalonsen (2)
Pokal: OB –
Rødby: 0-3
Mål: KongKahlenberg, Ghertesteas, kev
Assist: SirSøndergaard, KongKahlenberg, kev
Brøndby –
Rødby: 2-5
Mål: Kerm, Chriz (4)
Assist: Soccerpop, ElGuapo, Absalonsen, Dolle (2)
Som optakt til den første kamp efter den lange pause, var det et naturligt valg, at invitere Fremad Amager på besøg i Rødby.
De valgte dog at stille op uden én eneste af vores udlejede spillere, hvorfor vi må følge nøje, om de overhovedet har tænkt sig at benytte sig, af de mange talenter, der pludselig er kommet til deres klub.
Rødby –
Fremad Amager: 6-0
Mål: cube, Chriz, Dolle, kev, Ghertesteas
Assist: Soccerpop, cube, Chriz, jowi02, Ghertesteas, SirSøndergaard
Så er vi tilbage i ligaen igen…
Rødby – Vejle: 2-0
Mål: Dolle (2)
Assist: Absalonsen, Chriz
Rødby – SønderjyskE: 6-1
Mål: Ghertesteas, kev (3), crisis.4.U (2)
Assist: Guldbrand, SirSøndergaard, Desler, kev, ghertesteas (2)
AGF –
Rødby: 2-3 (Vi var bagud med 12 min. igen)
Mål: Kerm, SirToby, Ghertesteas
Assist: Ghertesteas, Absalonsen (2)
Rødby – Randers: 4-1
Mål: Kerm, cube, Absalonsen, Dolle
Assist: Zone43, Soccerpop, Absalonsen, Dolle
En stribe gode resultater er det blevet til på det sidste, hvilket har flyttet os fra en godkendt 5. plads til en outstanding 2. plads i ligaen!
Vi er ”kun” 7 point efter AaB, der ser ud til at køre mesterskabet hjem. Dog skal det lige siges, at FCK ånder os i nakken, da de kun er 3 point fra os…
Jeg havde håbet på en midterplacering, efter sidste update ville jeg gå efter en kvalifikationsplads til Royal League, nu vil jeg bare holde fast i vores 2.plads, som kan kvalificere os til europæisk fodbold næste sæson, hvis ellers fodboldguderne er med os.
12 kampe igen kan alt ske…
![Rullende Øjne](https://fmfreaks.dk/Smileys/default/rolleyes.gif)