home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 07:50:27 Broen13 Blogs #62 Youth to Gold
I dag kl. 07:49:08 Broen13 Klubsøgnin... Wellington Phoenix
I går kl. 12:20:32 Broen13 Klubsøgnin... Raja Casablanca
07 Mar 2026, 15:08 warmon Blogs [28] Mit AS Roma-event...
07 Mar 2026, 12:31 Broen13 Klubsøgnin... Al Hilal FC
06 Mar 2026, 11:41 Broen13 Klubsøgnin... ASEC Mimosas
06 Mar 2026, 11:38 Broen13 Challenges The real Sir Alex Ferg...
Antal Registrerede Brugere: 23326
  1 Bruger, 491 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Chelsea
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2026
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #62 Youth to Gold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: #62 Youth to Gold  (Læst 51015 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

#62 September på udebane
« Svar #90: I dag kl. 07:50:27 »

September 2028.
Set fra en gammel Roma‑spiller, der nu skriver klumme i avisen
og ser sit gamle hold teste sig selv mod Europa – og sig selv.

UEFA Champions League Ligafase – 7. september 2028
PSV EindhovenRoma1–0
Jeg har spillet nok europæiske udekampe til at kende følelsen, før dommeren overhovedet fløjter i gang. Ny tribune, nyt lys, en hymne der ikke er din egen – og den stille tvivl: spiller vi vores spil, eller lader vi os rive med af deres?

I Eindhoven vælger Roma det fornuftige: de står godt, de løber klogt, de giver ikke meget væk. Men så kommer det øjeblik, som altid findes i Europa. En løs bold, en lille langsom reaktion, et skud der ikke burde gøre ondt, men alligevel sidder. 1–0 til PSV. Ikke ufortjent, ikke katastrofalt. Bare den slags nederlag, som fortæller dig, at du endnu ikke er helt der, hvor du kan spille på 95 % og stadig få noget med hjem.

I min tid var vi ofte enten naive eller bange i de kampe. Det er Roma ikke længere. Men hvis du vil være en fast gæst i Champions League, skal du lære at vinde de her aftener, hvor intet egentlig er imod dig – andet end detaljerne.

UEFA Champions League Ligafase – 12. september 2028
ArsenalRoma1–2
Hvis kampen i Eindhoven viste, hvor der mangler noget, viser London, hvad der allerede er bygget.

Arsenal hjemme er ikke længere den umulige opgave, den var, da jeg spillede. Men det er stadig et af de steder, hvor du bliver målt på alt: tempo, mod, evnen til at holde hovedet koldt, når stadion tror, kampen er vendt. At vinde 2–1 derovre kræver noget mere end en god plan – det kræver tro.

Det, der imponerer mig mest, er ikke målene. Det er måden, Roma reagerer på, når Arsenal trykker dem. I gamle dage kunne vi godt falde for fristelsen til at spille kamp på kampens præmisser: åbent, voldsomt, uden sikkerhedsnet. Det her hold vælger noget andet. De lider, ja. Men de vælger deres øjeblikke, og når de kommer, afslutter de med en koldblodighed, som jeg sjældent har set i den trøje.

Når du kan tage hjem fra London med tre point og føle, at du havde mere at give, så har du for alvor ret til at tale om, at Roma hører til på den scene.

Serie A – 18. september 2028
ParmaRoma1–2
Der er ingen europæisk hymne i Parma, ingen lasershow, ingen Champions League‑grafikker. Men tro mig: det her er en af de sværeste kamp‑typer, hvis du vil være mere end en parentes i toppen.

Du kommer fra London med brystet fremme og overskrifter i bagagen. Du er træt, en smule tilfreds, og du møder et hold, der har ventet hele ugen på at teste, om alt det, der står i avisen om dig, faktisk passer. Vi tabte alt for tit de her opgør. Enten fysisk, mentalt – eller begge dele.

At Roma vinder 2–1 siger måske mere om, hvor langt projektet er, end sejren over Arsenal gør. For her er der ingen glamour at gemme sig i. Du skal løbe, du skal vinde andenbolde, du skal acceptere, at kampen mudrer lidt til. Og du skal stadig finde det øjeblik, hvor du afgør den.

Roma gør det. Ikke med champagnefodbold, men med professionalisme. Og når jeg kigger på tabellen og ser dem stå med tre sejre og ét nederlag efter fire runder, tænker jeg, at det ikke er tilfældigt, at nederlaget kom i Eindhoven og ikke i Parma.

Konkurrence|
Kampe
|
Vundne
|
Uafgjorte
|
Tabte
|
Mål for
|
Mål imod
Alle turneringer|
3
|
2
|
0
|
1
|
3
|
3
Serie A|
1
|
1
|
0
|
0
|
2
|
1
Champions League|
2
|
1
|
0
|
1
|
1
|
2

Roma vågner – altid.

Skrevet med hjælp fra AI

FM26 er i gang, og det er jeg så også: Broen13 - FM26 - AS ROMA - YOUTH TO GOLD

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010