Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
|
|
Det er stadig for tidligt for mig at give en fuldkommen konklusion på det nye UI-layout, da det helt sikkert kræver mere tilvænning.
Det, der til gengæld skuffer mig, er, hvor ufærdigt spillet virker. Det er med god grund, at Miles har sagt, at det er det første spil de næste 10–20 år. Det føles mere som en vision for fremtiden end et færdigt produkt. Jeg har opgivet at rapportere alle bugs, for de er overalt i UI-navigationen. Alt fra crashes til tekst, der overlapper, tastaturgenveje, der ikke virker, sider der ikke er færdiglavet, og generelt små funktioner i UI, som ikke fungerer efter hensigten.
Jeg er sikker på, at spillet nok skal blive godt på et tidspunkt, jeg kan sagtens se potentialet. Men på nuværende tidspunkt er det klart det mest upolerede FM, jeg har oplevet. Bugs er én ting, men måden, man navigerer mellem popup-vinduer, er langsom og ugennemtænkt. Som du selv nævner, starter det allerede, når man skal vælge hold. Hvis man højreklikker på en klub, kan man se et meget komprimeret pop-up-vindue med spillertruppen, og hvis man derefter tager musen hen over (I)-ikonet, åbner et nyt vindue med stats på hver spiller. Og sådan går det igen mange steder, hvor det føles som et klart skridt tilbage fra tidligere spil. Ting som disse handler ikke om tilvænning. Det er blot flere museklik for enten færre oplysninger eller samme information med væsentligt ringere overblik.
På den positive side elsker jeg nogle af de nye features. Den nye måde at sætte taktik på, med og uden bold, afspejler virkeligheden langt bedre. Kampene, både grafisk og i præsentationen mellem highlights, er et stort skridt i den rigtige retning. Der er også nogle ting ved det nye UI, jeg allerede sætter pris på. For eksempel er det fantastisk, at man nu kan se spilleres svage bens rating uden tredjepartsskins. Og ikke mindst er det en virkelig lækker QOL-feature, at man kan lave bogmærker til de sider, man bruger ofte.
Overordnet set er jeg overvejende positiv på længere sigt, men lige nu er jeg ret undervældet. Jeg ved, det er en beta, og at der altid vil være bugs på nuværende tidspunkt, men jeg har aldrig oplevet det i denne grad. Jeg vil naturligvis æde mine ord, hvis det meste er fikset om 11 dage ved release, men jeg tvivler stærkt. De har allerede brugt flere år på overgangen til Unity, og efter to år uden et nyt spil havde jeg håbet, de var kommet længere med den kæmpe opgave, det er at skifte spilmotor.
|