home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:14:18 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 16:16:54 szukizek Blogkonkur... 15# Hjertet banker kun...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23333
  0 Brugere, 495 Gæster Online.

Indlæg: 1132847 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: brendasparkes9
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2024
| | | | |-+  The beautiful game
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: The beautiful game  (Læst 13857 gange)
Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
The beautiful game
« : 16 Maj 2024, 22:04 »



#0 - Ikke drømmen - Målet (Intro)




En kold vinterdag i slutningen af 2021, står jeg og klæder om til fodboldtræning, men det er ikke en fodboldtræning som jeg normalt er vant til, når jeg tørner ud for FC Fredericias ungdomshold, det er nemlig med flere lags tøj på, vintersko og de tykkeste handsker fra skuffen. Jeg skal over og være fodboldtræner.

Jeg blev født ind i den smukke sport, min far (Wester) har altid selv spillet fodbold og elskede sporten, og det er noget han har videreført til mig, og er en ting vi har haft sammen siden jeg var helt lille. Som de mange andre millioner af børn, var min store drøm at blive professionel fodboldspiller, men jeg, som mange andre også, har fundet ud af, at den drøm ikke bliver en realitet. Men hvad gør man når ens store drøm er at leve af sporten, men ikke kan blive pro fodboldspiller spørger jeg mig selv? Man bliver selvfølgelig fodboldtræner.

Og det er det jeg er i gang med, da jeg trækker i tøjet og møder op på banen. Jeg hjælper min fantastiske medtræner (min far) med at finde kegler, bolde og mål frem. Man kan høre kirkeklokkerne ringe og klokken har ramt 17.00, træningen skal i gang, men der er kun mødt 4 spillere op. I blandt de 4, er min lillesøster, hendes veninde og 2 andre. Træningen kører super fint, og min lillesøster har det super fedt med at være startet til fodbold. Og det er en rolig første dag som fodboldtræner.

Nu er der så gået ca 2½ år, siden den første træning og ambition vi havde om at skabe et godt pige tilbud for min lillesøster er lykkes, den er endda meget mere end lykkedes. Fra 4 piger, til nu at være over 40. Det kan roligt sige, at det er blevet en kæmpe succes og meget vellykket. I mellemtiden af det har jeg nået at forelske mig helt vildt i rollen som træner. Jeg har taget de træneruddannelser jeg kan på nuværende tidspunkt, og drømmen er gået fra at blive pro spiller, til det nu er at blive pro træner. Jeg elsker at nørde fodbold, være ovre i klubben hver dag, gøre en forskel for unge fodboldspillere og give dem gode oplevelser med på vejen.

Når folk spørger mig til min uddanelse, fremtid eller ambitioner for livet, for de altid samme svar “jeg bliver professionel fodboldtræner” den typiske reaktion på det, er grin og spørgsmålet: “Skal du så være landstræner” hvortil jeg helt seriøst kan svare “Ja - Det er mit mål”
Jo længere tid der går, jo mere er det gået fra, at det med at blive pro træner er drømmen, til at det nu 100% er målet. Fra jeg står op, og indtil jeg går i seng, er alt, jeg tænker på, fodbold. Verdens bedste og største sport.

Men nok omkring mig og mine ambitioner og mere omkring selve bloggen.
Mit bud på en blog i årets blogkonkurrence er bloggen: “The beautiful game”
Nu hvor min far ikke deltager, så må en anden Wester jo tage over. Bloggen kommer til at handle om min holdning omkring fodbold og hvordan fodbold skal spilles. Det bliver et savegame med Brøndby IF, hvor jeg som 25 årige er i spidsen for holdet. Det bliver historien om hvordan jeg vil prøve at føre Brøndby tilbage til deres storhedstid og en masse skriveri om selve savegamet, men blandet med skriveri om min hverdag indenfor fodbolden.

I skrivende stund, ser det utroligt svært ud for Brøndby, at vinde den danske superliga, efter et nederlag til rivalerne fra FCK. Målet er, at jeg som træner skal føre Brøndby tilbage til at være den største klub i dansk fodbold, udover det, vil jeg prøve at skabe mirakler og bringe et europæisk trofæ til klubben.

Men hvorfor lige Brøndby? Jeg har været Brøndby-fan siden jeg fandt ud af at min far også var det, så det har været hele mit liv. Det lå i kortene, at jeg skulle være fan af BIF. Desværre er der en forbandelse over mig, siden jeg er blevet gammel nok til at huske fodboldkampe, har Manchester United sejlet rundt, og siden jeg blev født er det kun blevet til 1 mesterskab til vestegnen. Men det vil jeg ændre på nu.

Noget jeg især er helt vild med ved Brøndby er fansene. Måske Danmarks bedste fans, og måske endda nogle af Europas bedste.
Udover det har jeg forelsket mig omkring vigtigheden af fællesskab i klubben og at man står sammen i tykt og tyndt. Derfor synes jeg det på tide at føre Brøndby IF tilbage til deres storhedstid som Danmarks bedste hold, og samtidig få dem stemplet i europæisk fodbold.
Så hvis du gerne vil følge et Brøndby save, der samtidig handler meget om en kommende landstræners (mig) tanker omkring fodbold, og generelt handler om den smukke sport fodbold, så er det her den perfekte blog for dig.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #1: 17 Maj 2024, 08:12 »

Jeg læser selvfølgelig med - fedt at du har et klart mål om at blive træner allerede - spændende at kunne følge med i! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #2: 17 Maj 2024, 08:56 »

Jeg følger naturligvis også med her! Og jeg synes sku det er fedt man stiller sig op og siger: Hey, det er det her jeg vil!

Husk det når du står der! For støtten fra os på FMF er der altid!
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #3: 17 Maj 2024, 15:11 »

Nu er der så gået ca 2½ år, siden den første træning og ambition vi havde om at skabe et godt pige tilbud for min lillesøster er lykkes, den er endda meget mere end lykkedes. Fra 4 piger, til nu at være over 40. Det kan roligt sige, at det er blevet en kæmpe succes og meget vellykket.

Vellykket, vil da sige megafedt og super godt arbejde, har selv været ungdomstræner og det giver blod på tanden når man først er igang.
Læser selvfølige også med, nu vi begge skriver om samme klub Wink
Logged


Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #4: 17 Maj 2024, 17:58 »

Jeg læser selvfølgelig med - fedt at du har et klart mål om at blive træner allerede - spændende at kunne følge med i! Opstemt

 Grin
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #5: 17 Maj 2024, 18:00 »

Vellykket, vil da sige megafedt og super godt arbejde, har selv været ungdomstræner og det giver blod på tanden når man først er igang.
Læser selvfølige også med, nu vi begge skriver om samme klub Wink

Tak! Spænende med samme klub  Thumbs Up
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #6: 17 Maj 2024, 18:01 »

Jeg følger naturligvis også med her! Og jeg synes sku det er fedt man stiller sig op og siger: Hey, det er det her jeg vil!

Husk det når du står der! For støtten fra os på FMF er der altid!

Skriver forhåbenligt stadig blog når jeg er landstræner Wink Tak for at følge med  Smiley
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #7: 19 Maj 2024, 20:44 »

Fedt du starter med historien om pigerne. Det arbejde kan du fandme være stolt af. 35 nye piger på 2 år er sq flot  Thumbs Up

Syntes næsten du glemmer den med Hjulmand. For det var et fedt øjeblik og en som ikke grinte af dig, da du fortalte om dit mål for livet. Det var et stærkt øjeblik. Hepper på dig både her og irl i jagten på din drøm
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #8: 20 Maj 2024, 21:09 »




#1 - En drøm går i opfyldelse

Intro til afsnittet:
Jeg må nok erkende at jeg er lidt bagud i bloggen, men min hverdag er utrolig travl, så jeg har minimal tid til at skrive bloggen. Fodbold, kørekort, skole, familie og venner overlapper hinanden og giver mig meget lidt tid og overskud, men jeg er vild med at skrive blog, så jeg vil forsøge at hente de dage jeg har misset og komme godt efter det. I bloggen vil jeg skrive om historien, om jeg som 25 årig, der bliver træner i Brøndby træner.

Et niv i armen
En dejlig aften, sidder jeg og ser programmet onside på TV3 Sport, da mit navn bliver nævnt, det gør det i forbindelse med at Brøndby lige har fyret deres træner Jesper Sørensen. Jeg tænker, hvorfor bliver mit navn dog nævnt? Det er simpelthen fordi rygterne går på at jeg er favorit til at overtage som ny træner. Jeg går næsten helt i chok, det vil være det fedeste i verden. Jeg har dog intet hørt fra Brøndby, og tænker også tanken at det er urealistisk at overtage Brøndby i en så ung alder.
Der går et par dage, og jeg har fortalt mig selv, at det jo bare er rygter, da telefonen ringer, 6 dage efter står jeg foran pressen til min første pressekonference som Brøndby-træner - Jeg niver lige mig selv i armen, men det er rigtigt, jeg er ny træner i Danmarks største klub. En drøm er gået i opfyldelse.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #9: 21 Maj 2024, 23:46 »





#2 - Jürgen Klopp

Der er helt stille på kontoret. Jeg rejser mig og kigger udover træningsanlægget, der er ikke en sjæl at se. Helt ro på, kun mig og lyset fra min computer. Jeg har brugt de sidste 2 uger, alle 14 dage, over 15 timer om dagen, på det som er en af de vigtigste dele af fodbold, nemlig taktik. En taktik, med principper til nu, men også fremtiden, som også matcher truppen.

Generelt

Det er en helt klassisk 4-2-3-1, med en kreativ 10’er som skal skabe chancer for kanterne og angriberen. Meget defensiv balanceret formation.

Med bolden
Ideen bag taktikken med bolden, er at det skal være hurtige pasninger, men med tålmodigt opbygningsspil. Princippet, når vi har bolden, så de andre ikke scorer, er en del af taktikken.
Målet er at spille mellem kæderne, og give kreative kanter, chancer for 1v1 situationer. Få spillet bolden i dybden og skabe store chancer.
Som man også kan se, forsøger vi at skabe overload mod højre side, hvilket også kommer til at give ekstra plads, når spillet bliver vendt, over til vores bedste spiller, Vallys.

Uden bolden
Aggressivt pres - genpres - intensitet - hårdt arbejde. Det er overskrifterne defensivt. Når bolden bliver generobret, vil vi gerne spille bolden hurtigt frem og skabe gode chancer på kontraer.

Det er meget inspireret af Jürgen Klopps Liverpool hold, da de var i topform og vandt Champions League.

Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #10: 22 Maj 2024, 00:02 »

Kloop i forklædning som en yngre mand på 25 år på vestegnen? Ja ja, potentialet er der!
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #11: 22 Maj 2024, 10:04 »

 
Kloop i forklædning som en yngre mand på 25 år på vestegnen? Ja ja, potentialet er der!
funny
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #12: 23 Maj 2024, 21:02 »



#3 - Se hvad Man United gør og lad vær med det


Taktikken er lagt, transfervinduet er i gang, og det er med tryk på. Målet er klart, vi skal kæmpe om titlen. Dagene går og vores scouts arbejder på 120%.

Antony
Transfer strategien, er at hente spillere ind med kvalitet til at vinde et mesterskab, samtidig med at give truppen dybde nok til en hel sæson.
Oveni er en super vigtig ting at spillerne skal passe ind i systemet og man ikke bare henter spillere i blinde, ligesom man for eksempel har set P$G gøre i mange år, hvor det gælder om at hente spillere der er gode på papiret og ikke spillere der er hentet ind til taktikken, og som set tidligere er det ikke en holdbar transfer strategi.
Målet er at få lidt forskellige spillere en, mål nummer 1 er at få kreative (gerne unge) kanter ind, kanter som vil udfordrer og skabe chancer til 9’eren, en spiller/spillere, som er totalt modsat Antony fra Man U.
Udover at forstærke angrebet, vil vi også gerne have hentet en centerback, der også kan spille rollen som Inverted Full Back. Så en spiller med kvalitet til at kunne dække over begge pladser hvis der bliver brug for det.
Udover det skal der bruges en midtbanegeneral til startopstillingen. Det skal være en spiller som er god med bolden, men samtidig også er 6'eren og bolderobring på midtbanen. Det skal helst være en spiller med erfaring, og en spiller der har mere kvalitet end dem der allerede er i klubben.



Transfers

For at kunne forstærke truppen, kræver det at vi også sælger lidt ud, for at skaffe penge til spillere med kvalitet.
Derfor blev der et par spillere, som var villig til det, sat til salg.
Det var spillere som ikke var i fremtidsplanerne, også kunne de ligeså forlade for den rigtige pris selvfølgelig og det synes jeg vi fik for dem.

Solgte spillere:
Marco Divkovic - £1.4M(£1.8M) / Vfb Stuttgart
Mathias Greve - £1M / FC Nordsjælland
Ohi Omoijuanfo - £2.7M / AA Gent
Sebastian Sebulonsen - Byttehandel / Viborg FF

De 4 spillere ud af klubben åbnede op, så der kunne også komme lidt spillere ind i klubben.

Købte spillere:
Markus Jensen - £2M / OB
Serginho - £1.5M (+Sebulonsen) / Viborg FF
Adamo Nagalo - £8.5M / FC Nordsjælland
Casper Nielsen - £925K / Club Brügge

Jeg synes transfervinduet er super tilfredsstillende. Klarer forstærkninger med Adamo Nagalo og Casper Nielsen. De 2 spændende kanter var lige hvad der blev søgt inden transfervinduet, hurtige, gode driblere.

Grunden til at udfordrende kanter var toppen af listen er at mange af mine yndlings spillere gennem tiden altid har været kanter hvor du WOW efter at have set dem. Young Ronaldo i Manchester United, Garnacho, Adel Taarabat, og ikke mindst “so good they named him twice” Jay Jay Okocha.




Truppen
Efter transfervinduet, er truppen nu på plads. Truppen er bred, og der er kvalitet, både i første og andet led af holdet.

Stærkeste 11 - Næstbedste 11


Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #13: 23 Maj 2024, 22:14 »

Spændende spillere du har hentet ind, nagalo er en rigtig god handel er spændt på serginho  Thumbs Up
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #14: 23 Maj 2024, 23:07 »

Jeg har ikke begivet mig meget ud i den danske liga i år, så det er fedt at få det lidt ned på hjemlig grund! KIU
Logged

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010