home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23335
  0 Brugere, 656 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2024
| | | | |-+  The beautiful game
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: The beautiful game  (Læst 15586 gange)
Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #15: 28 Maj 2024, 13:34 »


#4 …


Da jeg startede bloggen, var det fordi jeg var lidt skuffet over BIF ikke lå til at vinde titlen, siden der har Brøndby så spillet sig ind som favoritter i titel-reset.
Den 26 maj. 2024. kunne Brøndby blive mestre for kun anden gang i mit. Dagen inden vandt Manchester United oveni købet Fa Cuppen. Jeg var til kamp med mit hold som vandt, og det hold jeg er træner for vandt, det må siges at det blev lagt op til at være en af de bedste fodbold weekender jeg har haft. 
Men selvfølgelig, det eneste der skulle til var en sejr mod AGF på Brøndby Stadion, med 50.000 Brøndby fans, i og omkring stadionet. Og da Brøndby bringer sig på 1-0 og Silkeborg kommer på 2-0, er humøret i top.
Men som man kender Midtjylland bedst bringer de sig hurtigt tilbage efter pausen på 3-2 og AGF kommer på 1-1 og 1-2. Helt forfærdeligt, men Brøndby kan stadig nå mesterskabet, og det bliver især realistisk, da Sebulonsen scorer til 2-2.
Men i klassisk Brøndby-stil falder det sammen. Patrick Mortensen scorer i største Finnbogason-stil til 2-3.
Der kommer dog en livline, da Silkeborgs Callum McCowatt bringer Silkeborg tilbage med sin 3-3 scoring. Men efter total dramatik, med kæmpe chancer til sidst i Brøndby, ender det med at Brøndby taber på hjemmebane mod AGF om mesterskabet, hvor de bare skulle bruge en uafgjort. Den tætteste Superligasæson ender med en pinlig kamp for BIF, som smider det hele på gulvet igen.
Så nu er der endnu mere pres på det lykkes for mig, som Brøndby træner
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #16: 28 Maj 2024, 20:18 »


#5 - En ubeskrivelig følelse


Hårene på mine arme løfter sig, hjertet pumper med 120 i timen, jeg koldsveder lidt, har aldrig været så nervøs i mit liv. Da jeg træder ind på stadionet og hører de 25.000 gule og blå klædte fans, bliver jeg ramt af en kæmpe nervøsitet, frygten for at fejle, tvivlsomheden, tanken om hvis det nu mislykkes og man skuffer. Men da sydsiden kalder mig ned, og råber mit navn inden kampen, bliver jeg ramt af en ro, en glæde blandet med en stor stoltheden og troen på tingene, troen på at fællesskabet i sidste ende altid får succes. Det bliver jeg især bekræftet i, da spillerne løber på banen og den kæmpe fællesskabs tifo overdækker sydsiden, samtidig med sangen “Stoltheden er kolossal" spændingen og intensiteten har aldrig været større i mit liv.
Så lyder det, det første fløjt, i det første derby får mig. Brøndby - FCK, udsolgt stadionet, en kamp der betyder alt for de utroligt mange fans, en af de største rivaliseringer i europæisk fodbold, og jeg står der på sidelinjen, og hele min krop ryster.

Som aftalt, starter vi ud med utroligt fart over feltet, med fuld udblæsning, højt pres og forsøget på at få en tidlig scoring.
Planen lykkes til perfektion, 10 minutter inde i kampen, og Vallys banker bolden over i det lange hjørne og åbner ballet, med en flot 1-0 scoring. Brøndby Stadion eksploderer, og stemningen elektrisk.
Taktikken var, at hvis vi fik 1-0 målet tidligt, skulle vi fortsætte med at presse højt og stresse deres opbygningsspil, det er dog ikke det der sker, og FCK tager langsomt over kampen. Vi er presset helt i bund i lange dele af kampen, og lykkes hverken med at udnytte de omstilling muligheder vi får eller holde i bolden særlig længe af gangen. Vi bruger utroligt mange kræfter på at løbe rundt efter bolden, og får ikke lagt et sammenhængende pres. I det 44 minut, lige inden pausen, er det også lige før de bringer sig på 1-1, efter en stor chance som rammer stolpen. Man kan roligt sige at det er en lettet følelse jeg står med, da Sandi Putros fløjter til pause.

Efter pausen, så kommer vi ud med fornyet energi, og spiller godt de første 25 min. Men da de første 70 minutter er gået, falder vi langsomt længere og længere ned i banen. Efter 30 hårdt kæmpende minutter fløjter Putros for sidste gang i kampen i fløjten. I ægte Bo Henriksen stil flyver jeg ned af sidelinjen, jeg bliver ramt af en ubeskrivelig glæde. Det ender med 3 point i mit første derby, en vigtig sejr, som bringer os op på 1. pladsen i Superligaen efter 9 kampe.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #17: 31 Maj 2024, 17:09 »


#6 - Drømmen om guld og pokal


Skader
Endnu en melding fra Jonas Iversen, femte skade indenfor en uge. Lige op til 2 kampe mod AGF og FCK og lige efter en lidt skidt periode. Dårlig timing at blive ramt af skader, især når Vallys, Radosevic og Kvistgaarden er i blandt skadeslisten.
Jeg vil lyve, hvis ikke jeg siger jeg ikke sidder på mit kontor og er nervøs for at skader kan være med til at koste dette års Superliga titel.
Målet er selvfølgelig at kæmpe med om guldet, men om truppen er dyb nok, tror jeg desværre ikke, især heller ikke når målet også er at vinde pokalturneringen.

En af de første ting, som blev ændret i klubben efter jeg blev ændret, var trænerstaben. Ideen er at skabe det bedste hold på banen, men også at skaffe de bedste udenfor banen. Så det betyder at næsten alle i den tidligere trænerstab, er blevet erstattet, og det er også en ting som spillere og folk rundt om klubben lige skal vænne sig til, men vi prøver at skabe en kerne af folk, som skal føre klubben frem de næste mange år. 




Et hårdt slag
Efter en vigtig sejr i pokalen over Silkeborg, hvor Radosevic straffe, sendte os videre til kvartfinalen, hvor vi skal en tur til trekantsområdet og sende Vejle ud af turneringen.
Kampen mod AGF, gik lige som frygtet, et 0-1 nederlag, som godt kunne have været mere. Det bliver ikke bedre, ikke bedre af, at vi spiller elendigt mod FCK og smider point igen. Det må siges at være et hårdt slag. Mesterskabet ser lige pludselig også presset ud. Stillingen efter 15 kampe ligger vi nummer 4 og 9 point bag FCK.
Men de skadede spillere er på vej tilbage, og målet er at stadig være med helt i toppen, når slutspillet skal i gang. Det er oveni blevet meget realistisk at vinde pokalturneringen. Det eneste andet “storhold” tilbage i turneringen udover os er AGF.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #18: 31 Maj 2024, 23:15 »


#7 - Største salg nogensinde


For god til Brøndby
Det har ikke været den bedste start på sæsonen, men vi er stadig med i titel-reset og efter 3-3 og en 1-0 sejr mod Vejle, er vi i pokalsemifinalen, hvor den står på den store udfordring AGF. Der er dog stadig 9 point op til FCK, som ligger toppen af ligaen, det eneste lyspunkt i ligaen er, at Nikolaj Vallys er kåret som efterårets profil. Han scorer næsten hver kamp, lægger op, skaber chancer og er 100% grunden til at vi er i semifinalen og stadig lever i ligaen.
Det trælse ved det er, at han har tiltrukket opmærksomhed for større klubber end Brøndby. Her snakker vi ikke bare en klub. 20 dages transfervindue - 25 bud på Vallys, vi snakker klubber som, Porto, Benfica, Tottenham, Aston Villa, Barcelona og Milan. Kæmpe klubber, alle i kamp om Vallys. Jeg overvejede at acceptere buddet på £17M, da jeg tænkte det var det meste man kunne få for en Superliga spiller. Men efter stor budkrig endte det med et salg på £31M, det klart største salg i Superligaens historie og ikke mindst et kæmpe salg for en klub som Brøndby. Selvom jeg helst vil have beholdt ham, må man desværre sælge, når der kommer et så stort bud, og nu er Nikolaj Vallys Milans nye stjerne og Leao´s afløser. Et kæmpe pres på hans skulder.



Klar til næste sæson
Salget af Vallys, sker med 8 timer tilbage af transfervinduet, så der var ingen tid til at finde en erstatning vi må overleve resten af sæsonen uden stjernen.
Tilgengæld er trænerstaben og mig godt i gang med at forberede truppen til næste sæson. Med 4 frie transfers allerede landet, er planen at lave en bredere trup end denne sæson. Pengene fra Vallys ryger også ind i næste års rebuild af truppen. Det er helt sikkert at der også skal nye stjerner ind, som skal forstærke truppen, og der bliver muligvis også lagt en ny taktik, som skal passe mere ind i hvad vi overordnet gerne vil, og ikke udelukkende hvad spillerne er gode til, og også købe spillere ind til systemet.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #19: 01 Jun 2024, 07:04 »

Uheldigt med Vallys, men andre må tage over. Og har jeg lært noget af de senere versioner af FM, så er det at man hellere må få solgt godt og dyrt inden man nærmer sig kontraktudløb eller selv vælger at sælge spillere - så får man intet for dem. Flot salg, som giver grobund for investeringer andre steder også! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #20: 01 Jun 2024, 21:57 »

Uheldigt med Vallys, men andre må tage over. Og har jeg lært noget af de senere versioner af FM, så er det at man hellere må få solgt godt og dyrt inden man nærmer sig kontraktudløb eller selv vælger at sælge spillere - så får man intet for dem. Flot salg, som giver grobund for investeringer andre steder også! Opstemt

Ja det giver gode muligheder for næste sæson, men det smider lidt denne sæson på jorden
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #21: 04 Jun 2024, 13:55 »


#8 - x factor

Van Nistelrooy og Ronaldo

Det er en varm sommerdag på vestegnen, vi står på de dejlige baner på Brøndby træningsanlæg brMa. Sveden løber ned af mig, imens jeg vifter ud med armene og er ved at råbe mig hæs i håbet om hurtigere boldomgang. Efter modtager Jacob Rasmussen bolden og smider en hurtig bold op imod Serginho, der som sædvanligt kører hurtigt 1v1 mod sin direkte modstander, han kommer forbi, laver skudfinte, 2 step overs, og efter forsøger han med en tunnel i håbet om at komme uden om nummer 3 forsvarsspiller. Kvistgaarden viser tydeligt sin frustration. Situationen efter modtager Markus Jensen bolden og med en fræk detalje er han ved at skabe sig en god mulighed, han mister bolden og holdet med skjolde scorer på omstillingen. Nu er det vist ikke svært for nogen at tyde hvad Kvistgaarden mener om kanternes beslutninger.
Afslutning, udfordring, udfordring - boldtab, boldtab, boldtab.
Nu er det ikke kun Kvistgaarden, der ser utilfreds ud med Markus Jensen og ikke mindst Serginhos spillestil. Min gode assistent , ser det også, og spørger mig, hvorfor jeg ikke råber noget til dem eller påpeger det og giver forslaget at de skal spille med 1 eller 2 berøringer til træninger.

Der må jeg ryste på hovedet og sige nej, for jeg har brug for spillere med x factor, i det ordene kommer ud af min mund, modtager Serginho en høj bold, helt kontrolleret tager han den ned, kører uden om Klaiber og smækker den langt hjørne. Efter må jeg bare pege og sige “Derfor” det er de der momenter der kan vinde os mesterskaber, spiller med x factor, spillere der får fansene op af sofaen og ikke mindst spillere med individuelle kvaliteter til at vinde os fodboldkampe. Jo bestemt kan jeg fortælle den unge portugiser at han fra nu af kun har 2 berøringer, så jeg slipper for hans dribleture, men så mister han glæden og jeg mister en spiller som kan give mig glæde og ikke mindst 3 point når det presser på.
At have 4-5 som Serginho, det virker ikke, men at have 1-2 som ham, er helt perfekt. At have spillere, der er født til at udfordrer sin direkte modstander, spillere med selvtilliden til at sparke den hårdt mod langt ude for feltet , når der står 1-1 mod FCK.

Situationen på træningsbanen gav mig et godt flashback tilbage til Van Nistelrooy, som blev lidt træt af at se på en ung portugiser rende rundt og lave 25 stepovers i stedet for at lægge et indlæg. Men fortalte Ferguson at Ronaldo skulle omlægge spillestil, svaret er vist et helt klart nej, det endte med at en af historiens bedste angriber blev solgt videre. Så måske holdkammeraterne skal tage en slapper når en ung gut dribbler lidt for meget til træning, men så giver igen ved at holde dem i toppen ligaen.



Verdens kedeligste landshold
X factor, det er sku en ting der er brug for på et fodboldhold, de fleste gode hold har spillere med x factor. Det kan ikke ligefrem siges om det danske landshold, som ikke har nogen spillere med x factor og hvis der skal nævnes 1, så er det nok Skov Olsen, men jeg tror Danmark ender med at spille uden kanter.
Der mangler sku noget flair på den bane, nogen med lidt magi i støvlerne, der er for meget trille bold til højre også tilbage til venstre, hvis vi skal vinde fodboldkampe, så skal vi have spillere der vil skabe nogle kreative chancer.
Jeg ved ikke med jer, men jeg er ikke helt oppe og kører over at skulle kigge på Damsgaard igen, som har spillet absolut forfærdeligt siden em2020 i 2021.
Men jeg tror og håber stadig på de kan nå langt, især når jeg skal ind og se gruppekampene, men et råd fra mig til landstræneren, få nogle nye friske spillere ind med lidt ny frisk energi, og måske endda tage en x factor spiller med - Vallys er et fint bud, han gør det godt i FM. Daramy er også flyvende i mit spil Wink


Ingen Vallys, intet problem.
Da Vallys forlader klubben for et rekordbeløb, der spreder panikken sig i og omkring holdet, hvordan skal vi dog klare os uden vores stjernespiller. Men det må siges at være gået helt fint, gode resultater, godt med i ligaen.
Det har også været positivt at gå ind til kampe mod FCK og en pokalfinale mod AGF i god spilleform, og med alle spillere fit. Det har også vist sig at være godt for holdet, med flere minutter til de 2 unge gutter Markus Jensen og Schwartau og med Suzuki i topform, ligner at det kan blive til en sæson med potentielt 2 pokaler til vestegnen, især efter både sejr over FCK og AGF.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #22: 05 Jun 2024, 13:48 »


#9 - pokalfinale og superliga slutspil


Pokalfinalen

Efter sejr mod Silkeborg, Vejle og AGF, hvor 2 af kampene blev afgjort på straffe, står vi nu i en pokalfinale, mod AaB. Det er ingen hemmelighed, at vi er favoritter i kampen, og ingen tvivl om at vi skal have pokalen med hjem til vestegnen.
Det er også med den stærkeste start 11'er som muligt at vi går indtil kampen.
Når man kigger på startopstillingen for begge hold, sæsonens forløb og prisforskellen, der er på spillerne imellem klubberne, så ligner det, at det ikke skulle vække de store problemer for os.                         
Forestillingen om, at det bare skulle blive en walkover, ændrede sig efter 3 minutter, da Burnette sendte et wakeup call af sted, med sin fantastiske 1-0 scoring. Det er en kamp som bølger frem og tilbage, men det ser skidt ud, da vi går ind i det 90 minutter og stadig er bagud med 1-0. Vi smider alt frem og presser på. Indlæggene virker ikke og bliver bare clearet. Jeg kigger på uret, 90+4 min, der er lagt 5 til. Jeg kigger over mod alle Brøndby fansene, man kan se de bekymret ansigter, men trods alle odds imod os lige nu, synger de dem selv hæse med alt de har i sig, for at støtte holdet.
Sidste chance 96 minut er vi gået ind i, og Wass modtager bolden på kanten af feltet og sparker, keeperen parere og det ligner eventyret slutter her, men så dykker Bundgaard op på returen og sparker den i nettet, stadionet eksploderer i jubel fra Brøndby fansene, jeg kan ikke tro mine egne øjne - Drømmen om pokal lever endnu.
Det som om det tænder holdet helt op, der kommer en fornyet energi ind i holdet, og vi presser stort på i forlænget spilletid, vi satser mange mand frem ad og det resulterer i Bundgaard scorer sit mål nummer 2 i kampen og gør det til 2-1 i det 102 minut. Nu ligner det pokal på vej hjem, men så let skulle det selvfølgelig ikke gå, da AaB udligner til 2-2. Kampen skal i straffe, jeg vælger mine sparkere. Bundgaard sparker selvfølgelig den første sikkert ind, men allerede andet spark fra vores side bliver brændt af Kvistgaarden. Patrick Pentz ender dog med at være helten, efter 2 redninger og Klaiber sparker pokal hjem, med endnu en sejr på , straffe!



Ligaen

Efter pokalsejren, ser denne sæson utrolig god ud, vi er også kun 1 point bag FCK med 29 kampe spillet. Det mindste vi kan gøre er at vinde de sidste kampe, og krydse fingre for at FCK smider point.
Vi gør som vi sagde vi vil gøre og vinder vores 2 efterfølgende kampe, det gør FCK desværre også.    
Nu går vi ind til sidste spillerunde i årets Superliga sæson, med mulighed for at tage titlen med hjem, men det ligger ikke i vores hænder. FCK må ikke vinde over Midtjylland og vi skal slå Randers på udebane.
Det er med tæt på stærkeste opstilling at vi går ind til kampen, Serginho er desværre skadet. Vi skal 100% gøre vores del af det her, også må vi håbe på, at Midtjylland kan give os mesterskabet.

Det starter godt ud, man kan høre jublen brede sig blandt Brøndby fansene, 1-0 Midtjylland! Det bliver endnu bedre, da Daniel Wass bringer os foran. Helt perfekt.
Vi går glade til pause, men da vi kommer ind ser vi at FCK har bragt sig tilbage i kampen og scoret til 1-1 lige inden pausen.
Vi kommer lidt rystede tilbage fra pause og Randers scorer til 1-1, det ligner vi smider det hele på gulvet, lige det der ikke måtte ske, men efter et længere VAR tjek bliver den annulleret, vi får en livline.
Da Suzuki scorer til 2-0 lægger det hele på skuldrene af Midtjylland, hvor der efter 60 min, stadig står 1-1.
Man kan mærke nervøsiteten blandt fansene, vi går mod de sidste minutter, næsten alle tjekker deres telefoner, og jeg spørger min assistent omkring hvert andet sekund, hvad der står i FCK. Lige pludselig ser jeg en juble nede blandt fansene og vender mig om til min assistent, og der sker det, alle ved det, Midtjylland har scoret, lukket kampen, 2-1, done, finito, vi vinder Superliga. Jeg løber ind på banen da dommeren fløjter, hele holdet flyver rundt, sammen med fansene, vi har gjort det. Superliga-titlen er tilbage til vestegnen. Det er sket, vi har vundet både Superligaen og pokalturneringen, en helt fantastisk første sæson.

Sæsonens spiller går til Filip Bundgaard, efter både at være topscorer og assister, både i ligaen og pokalturneringen, en helt fantastisk sæson af den unge mand.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #23: 06 Jun 2024, 21:35 »


#10 - Danmarks største klub

Et tiltrækkende tilbud
Første sæson er slut, og nu går vi ind til sæson 2. Det må siges det sluttede ret fornuftigt med 2 pokaler. Nu skal vi bygge videre med succesen, men det kræver mere bredde i truppen, fordi vi nu skal ud og spille europæisk også.
Den gode sæson skabte både opmærksomhed på spillerne fra store klubber, men også på mig, Liverpool tilbød en jobsamtale om at blive den nye Liverpool træner, men jeg måtte afslå, da jeg slet ikke er færdig med min mission i Brøndby.

Transfervindue
Pengene vi fik ind fra Vallys og de 2 pokaler, blev smidt ind i transfervinduet og der er både blevet udvidet og forstærket i truppen.

Ind:
Patrick Pentz - £2.1M / Bayer Leverkusen
Ola Brynhildsen - £6M / FC Midtjylland
Marco Kana - £14M / RSC Anderlecht
Robin Pröpper - £7M / FC Twente
Youri Regeer - £7.5M / FC Twente
Sverre Halseth Nypan - £11.5M / Rosenborg
Christian Walton - Fri transfer
Luka Capan - Fri transfer
Jensen Weir - Fri transfer


Ud:
Frederik Alves - £1M - SM Caen
Christian Cappis - £875K - Luton
Sean Klaiber - £12.5M - Burnley




Nye løbemønstre
Med nye spillere ind, som kan nogen andre ting end de tidligere, som skulle starte, så skal der laves nye løbemønstre, ikke ny taktik, for grundideen er det samme og formationen defensivt er også det samme.

Før / Nu

Forskellen fra før til nu er at vi prøvede at skabe overload mod højre før, men uden Klaiber på højre back, dropper vi nu den ide, også så vi kan give Serginho flere 1v1 situationer. Nu er det en 3-2-4-1 når vi angriber og 4-2-3-1 defensivt. Det kan godt ende med at blive en svær start på sæson, når truppen skal vende sig til hinanden og systemet.
Nu ser vores stærkeste opstilling lidt anderledes ud, og vores næstbedste 11 er blevet forstærket, så jeg vil sige det har været en succes med det her transfervindue.

Målet
Målet for sæsonen er at få kvalificeret os til Champions League via kvalifikationskampe n. Vi vil også kæmpe med i toppen af Superligaen, og vi går hårdt efter også at tage pokalturneringen hjem igen.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #24: 06 Jun 2024, 21:49 »


#11 - Starten på sæsonen

Sæsonen starter godt ud, vi møder Apoel i Champions League kvalen. Vi starter ud med en svær udebanekamp, hvor vi spiller 1-1, et okay resultat. På hjemmebane kører vi den sikkert hjem, 2-0. Nu er vi videre. Det er stort at have ført Brøndby til Champions League for første gang siden 1998. Håbet er at kunne gå videre, men det kan godt blive svært. En ting er helt sikkert, vi vil gerne blive i europæisk fodbold de kommende år.

Pokalturneringen er vi også videre i, efter en overbevisende sejr på 6-1 over KIF, nu står den på Sønderjyske i Round of 16. Der er stadig en fælles ambition om at vinde pokalen. Det går også fint i ligaen, 9 kampe inde og vi lægger fint til, som også var målet. Starten på sæsonen har været super fin.
Suzuki har især klaret det godt, han har spillet sig varm, og har udviklet sig til en sand målscorer, nu det ikke kun i det generelle spil han er god, nu er han også farlig i feltet, som gør vores spil endnu bedre. Den lidt anderledes struktur giver os mere boldbesiddelse i kampene, og vi er i mere kontrol, som også klæder os til tider, selvom vi er dygtige i kaos. Men vi har ikke på samme måde kampe vi smider fuldstændig mere, som er dejligt.
« Seneste Redigering: 06 Jun 2024, 23:26 af Wester Jr. » Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #25: 07 Jun 2024, 14:34 »


#12 - At lære fra de bedste


Bo og Kasper
Når man gerne vil være pro træner, men ikke har været pro spiller, skal man lære en masse, som man ikke oplever fra de bedste. Jeg bruger meget tid på youtube, ser inside training videoer og søger alt information jeg kan få. Jeg analyserer også min klubs førsteholdskampe og giver deres trænere statistikker på deres spillere. Udover bare at se youtube, så har jeg taget træneruddannelser, jeg er færdig med C træner kurserne, og når jeg fylder 18 begynder jeg med det samme på B. Jeg søger også mere inside viden, jeg har været til foredrag med Hjulmand og snakket med ham om min drøm, og han sagde han troede på mig, det må siges at det gav et boost.
Udover det så har jeg også løbet ind i Bo Henriksen og snakket godt med ham. Jeg synes det er utroligt fedt at få viden fra de bedste.

Wester
Men man kan have mange holdninger om, hvem der er de bedste i gamet og hvem der kan skabe store succeser og om det er bedst at skabe underdog succeser, som Danmark i 92, eller vinde PL 4 gange i streg som Pep. Men jeg tror jeg har et godt bud på hvem der er den bedste uprofessionelle træner i Danmark, nemlig ingen ringere end min far, og NEJ det her er ikke et håb om flere lommepenge.
Jeg har tidligere nævnt projektet med pigerne, og lad os sige det simpelt, uden min far - intet pigeprojekt. Han har styr på alt rundt om og det meste træning jeg laver, er træning jeg har modtaget fra ham da jeg selv var børnespiller. Dengang skabte han også en kæmpe succes og lavede en fantastisk årgang.
Udover de utallige timer han har lagt i pigerne, på daglig basis, overtog han oveni købet mit hold, her efter det nye år. Vi startede sidste års sommer sæson ud, med at rykke ned fra Liga 2, efterfølgende rykkede vi dog op igen. Der meldte vores tidligere træner, at han vil stoppe, også tog min far over. Man kan roligt sige at vi ikke har set os tilbage siden. Nu vil man nok tænke at sensationen har været at han har holdt os oppe, men det er endnu vildere, vi ligger med 1 kamp tilbage, nummer 1 og har gode chancer for at vinde ligaen. Det vil jeg selv sige er ret godt klaret. Så et lille afsnit dedikerede til min far synes jeg er på sin plads.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #26: 08 Jun 2024, 11:01 »


#13 - Falder det sammen?

Vi er på træningsbanen, men det føltes ikke helt som normalt, det er som om der mangler lidt gejst og noget intensitet. Spillerne ser udmattede ud, jeg kan godt forstå det med en Champions League kamp mod Newcastle, en superliga kamp mod Midtjylland og en cup kvartfinale kamp mod Aab, i samme uge.
Hvis jeg skal være helt ærlig så døde Champions League eventyr drømmende, da jeg så modstanderne er Newcastle, Liverpool, Juventus, Lazio, Atletico Madrid og rene storklubber, ikke en kamp hvor jeg tænker vi går ud og henter point. Det må siges at være en umulig opgave og efter de første 4 kampe er vi på 0 point. Så den drøm er død. Ligaen er også ligeså stille begyndt at løbe fra os. Midtjylland er 7 point foran. Det gode ved Superligaen, er at man kan vende det hele i slutspillet.


I pokalen står den på AaB i kvartfinalen, den kan være med til at afgøre om det har været en god eller dårlig sæson, bestyrelsens forventninger er at vi mindst skal nå til semifinalen, og min målsætning er at vinde. Nu har vi snart ikke mere europæisk fodbold tilbage den her sæson, så der håber vi på at det muligvis kan vende lidt.
Første kamp mod AaB er på hjemmebane, vi laver mange rotationer i truppen, så alle kan holde sig fit, nu hvor vi har 3 vigtige kampe på en uge. Vi spiller piv ringe i første kamp, men får skrabet en 1-1 med, det åbner ballet til anden kamp, som allerede skal spilles en uge efter. Der stiller vi stærkeste opstilling, og det er noget man også kan se på kampen. Den står hurtigt 1-0 efter brænder vi straffe, men scorer hurtigt efter til 2-0, går godt til pause og kører den rutinerede hjem med en 0-4 sejr. Nu er vi i semifinalen og det er vigtigt, det kunne være stort at stå i finalen 2 år i streg.


Jeg er dog bange for at det godt kunne falde sammen i ligaen, Midtjylland har spillet sig i form, og det gør det ikke bedre at vi smider en kamp mod dem i det 90+2 min. Om der skal hentes noget ind i januar transfervinduet, det ved jeg ikke. Men det som om der mangler en lille smule kvalitet. Som om der lige mangler det sidste overskud. Vi er nok bedre til at være underdogs, men nu er vi efter sidste sæson, anset som en af de klarer favoritter og alle forventer vi er med i toppen.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #27: 09 Jun 2024, 20:52 »


#14 - Et travlt transfervindue

Intro

Vi går hen imod et transfervindue, hvor det ligger op til, at der kommer meget ind. Selvom det bare er januar transfervinduet, så har Serginho et ønske om at komme videre til noget større og vi har et par spillere der ikke har spillet ligeså meget som havde forventet, så får at holde alle tilfredse kan det også være de skal erstattes, også får at få mere kvalitet ind, i håbet om at nå at kunne komme op og vinde Superligaen. Vi er også ude af Champions League, så der kan være ekstra fokus på ligaen, som kan være med til at give et boost. FCK venter i cup semifinalen, så den kan gå hen og blive svær. Men vi har nået hvad der var klubbens mål, men vi vil selvfølgelig gerne hive pokalen hjem, får anden gang i streg.



            TRANSFERS

UD: £42.5M
Adama Nagalo - £14.25M / Porto (FK)
Emmanuel Yeboah - £8.75M / Stuttgart
Ola Brynhildsen - £4.7M / Marseille
Mateusz Kowalczyk - £5.5M / Genoa
Serginho - £9.25M / Wolves
Josip Radosevic - £475K / Club Brügge

IND: £27M
Lucas Vazquez - £150K / Gijon
Julian Justvan - £3.9M / Hoffenheim
Marcus Ingvartsen - £7.5M / Nordsjælland
Maxim de Cuyper - £8.25M / Club Brügge
Josip Mišić - £4.6M / Dinamo Zagreb
Marcel Halstenberg - £2.7M / Hannover





Tilpasning
Efter de nye transfers, har vi skiftet over til 3-4-3, aka 3-2-4-1 aka 5-2-3. Den passer godt til truppen lige nu, og det kan være med til at tilføje lidt ekstra, at spillerne er gode til den rolle de skal udfylde. Det gør også det er nemt for de nye at spille sig ind på holdet.





























Kommende kampe

Kampe op til slutspil:
vs Randers FC (A) 3-2
vs AaB (H) 5-1
vs Silkeborg (A) 3-1
vs FCK (H) 1-1
vs OB (A) 1-1
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #28: 13 Jun 2024, 22:10 »


#15 - Endnu et mesterskab til vestegnen?

Vi går ind til mesterskabsspillet, med chancer for at vinde Superligaen får anden gang i streg, det er en kæmpe mulighed. Vi er også stadig med i spillet om at vinde pokalturneringen. Vi har 2 store kampe mod FCK i semifinalen, det tegner op til at blive årets kampe. Store derby kampe i vente, også 2 kampe i mesterskabsspillet, som også kan være 2 kampe som er med til at afgøre Superligaen. Det er det gode ved mesterskabsspillet er at det er underholdende og alt kan ske, men det er ikke altid det bedste hold der løber afsted med titlen, men det må man tage med.


Pokalsemifinale / FCK - Brøndby

Trofæer, titler, pokaler… Det er det vi går efter, og det der er målet. Nu står vi med endnu en god chance for at vinde pokal, da vi står i pokalsemifinalen. Man kan roligt sige, at det er en af de største kampe, som jeg får mig i Brøndby.

Det fedeste ved derbyerne er intensiteten, både på banen, sidelinjen og ikke mindst mellem fansene. Fansene viser sig også godt frem, kampen bliver sat i gang, men bliver hurtigt stoppet igen på grund af røgen fra Sydsiden. Det tager 25 min, bare at spille de første 2 minutter af kampen. Det er pisse træls, at spillerne når at blive lidt kolde igen og selvfølgelig ventetiden får fansene bag skærmen, men det giver også en fed kulisse. Da kampen bliver genstartet, er det også med fart over feltet, man kan tydeligt mærke at begge hold får ekstra energi af at have fansene i ryggen. Jeg prøver mit bedste for at råbe ind til spillerne på banen, men det er umuligt at høre noget, for den enorme larm på tribunerne. Det er fedt, følelsen er noget man ikke oplever andre steder. Vildt hvor mange menneskers dag, uge, måned eller liv, går ud på hvordan ens fodboldhold klarer sig.

Vi går til pause foran 2-1. Men det bølger hurtigt over til FCK's fordel, da Claesson og Sut scorer til 2-2 og 2-3. Heldigvis er den gode Suzuki i topform og scorer sit andet mål i kampen, som gør det til 3-3, som også bliver slutresultatet. 3-3 i første kamp holder alt åbent for returopgøret.

Marchen hen mod kampen i Parken, til pokalsemifinalen mod FCK til returopgøret, er vildere end noget andet jeg har set. Aldrig har jeg oplevet noget lignende. Det er det fede ved Brøndby, det er det der gør Brøndby til en af de største klubber i dansk fodbold, fansene. Alt tak ligger på dem. De er der, i med og modgang, og hvis nogen fortjener gode tider, så er det vist dem.

Kampen er også vild, kæmpe chancer og meget på spil. De 90 ordinære minutter fører ikke til noget mål, og der står 0-0. FCK har været en lille smule bedre, og det viser de, da de scorer et mål i højeste kaliber og gør det til 1-0. Jeg går fra kampen utroligt skuffet. Det havde været så stort at stå i en pokalfinale får andet år i streg.



Slutspillet

Det lignede før slutspillets start, at det både kunne ende med pokalsejr og en mulig Superliga titel mere. Men efter nederlaget til FCK er gassen røget ud af ballonen.
De 10 kampes slutspil… 12 point. Ja, så tror jeg alle kan gætte sig til, om det blev til et mesterskab. Det sluttede også bittert af med et nederlag til FCK i sidste spillerunde, og de blev mestre. Den gjorde ondt. Det var også en svær beslutning jeg skulle tage dagene op til sidste kamp, da Chelsea bankede på døren, men jeg takkede pænt nej tak, jeg er ikke færdig i klubben, der er meget der skal opnås endnu, og det bliver stadig til Europa League næste sæson, som er super fint og giver os lidt flere chancer for at nå længere end der var i Champions League, hvor vi stadig er rigtig langt op til at være på det niveau Men det blev ikke den sæson, som vi håbede på, men der er ikke andet at gøre end at give den endnu mere næste sæson, hvor ambitionerne er højere end nogensinde før.
« Seneste Redigering: 14 Jun 2024, 14:18 af Wester Jr. » Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The beautiful game
« Svar #29: 14 Jun 2024, 14:21 »


#16 - Kæmpe ambitioner

Målet for sæsonen
Vi går ind imod den 3. sæson hvor jeg er i spidsen og ambitionerne er højere end nogensinde. Vi går ind til en sæson med 3 turneringer, som skal spilles, Superligaen, pokalturneringen og Europa League. Ambitionen er at vinde alle 3, ikke så meget der, vi sigter efter toppen og målet er at blive Danmarks bedste hold og det kræver at vi skaber sensationer. Det kræver også at taktikken fungerer bedre end nogensinde, og at der bliver hentet de rigtige spillere ind til den her sæson. Alt skal spille, ikke meget må gå galt, en kamp kan smide hele sæsonen på gulvet, så bredden i truppen skal også være god og der må ikke laves dumme fejl.


Taktikken
Taktikken ligner meget det den gjorde sidste sæson, det er stadig 3-4-2-1 som udgangspunkt, men i stedet for den bliver til 2-3-4-1 offensivt, bliver den nu til 3-2-4-1. Det giver lidt mere stabilitet og lidt mindre kaos, i det at liberoen er fjernet. Udtrykket er også ændret, nu vil vi i stedet for kun at tænke fremad og presse konstant, vil vi gerne holde i bolden, og være mere balanceret. Lidt mere tanker som Pep Guardiola end Jürgen Klopp. De 2 midtbaner er også rykket længere ned på banen, og det er de af 2 grunde, nemlig at de kan forsvarer forsvaret bedre, som rest defence, men også for bedre at kunne fordele spillet nede fra og holde i bolden. Nu vil vi uafbrudt bygge op nedefra og det er det preseason skal bruges på at træne. Så nyt look, men stadig meget af det samme stadig, så der ikke er så meget som skal laves om.


Transfervindue

Ind: £45M
Ross Barkley - Fri transfer / £0M
Morten Frendrup - Genoa / £23M
Jacob Pryts - AB / £23K
Jesper Lindstrøm - Celta Vigo / £14.5M
Sebastiano Luperto - FC Midtjylland / £5M
Sergio Gomez - Manchester City / Lån


Ud: £30M
Robin Pröpper - Dortmund / £1.6M
Oscar Schwartau - Everton / £6.5M
Rasmus Lauritsen - Hammarby IF / £4.8M
Yousef Salech - Estrela / £850K
Mathias Kvistgaarden - Bodø Glimt / £4.2M
Casper Nielsen - Nordsjælland / £3.5M
Daniel Wass - Cagliari / £500K
Julian Justvan - Sporting CP / £8M




Truppen
Efter et travlt transfervindue, ser truppen lidt ny ud. Der er blevet hentet store navne, og eftersom Wass og Schwartau er ude, skulle der også Homegrown spillere ind, så det passede perfekt med at få Lindstrøm ind som en hjemvendt stjerne og Pryts som reservekeeper. Udover det kom der stjerner ind, som en hjemvendt Frendrup, Ross Barkley, og Sergio Gomez. Vi fik oveni købet hentet en af Midtjyllands nøglespillere. Jeg vil kalde det et utroligt gennemført transfervindue.
Nu ser truppen stærkeste og næstbedste hold sådan her ud, men det kan roterer meget i løbet af sæson, da vi forhåbentlig skal ud og spille utroligt mange kampe. 
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010