home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 926 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Scarborough Football Club
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Scarborough Football Club  (Læst 16124 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #15: 28 Nov 2006, 16:19 »

Ærgeligt med åbningskampen. Forhåbentlig får du hentet en spiller til DMC pladsen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #16: 28 Nov 2006, 17:24 »

2. september 2006
Fantastisk stime




Nederlaget mod Stalybridge i åbningskampen havde vi fire dage senere muligheden for at ryste af, da vi midt i august tog i mod Worksop.
Vi kom godt fra land da Philip Dixon efter en halv time bragte os foran og tæt på halvlegstegnet kom vi yderligere foran på et selvom.
I anden halvleg bølgede kampen frem og tilbage, og vi kunne efter en times spil have lukket kampen på et staffespark, men Ingram brændte, og i stedet kom Worksop kort efter på 1-2. Heldigvis for os faldt der ikke flere mål i kampen, så vi fik sæsonens første sejr.
Det blev til endnu en sejr i den efterfølgende kamp, hvor Droyslden blev slået med 3-0. Kettering måtte også indkassere et nederlag mod os, og for fjerde kamp i træk kom Philip Dixon på måltavlen. Virkelig imponerende.


Nyankommet midtbanespiller


I den efterfølgende kamp blev det til et enkelt point mod Hinckley. Et ærgeligt pointtab, da vi dominerede hele kampen. Dog havde det ene point den indflydelse at vi nu ikke længere har minuspoint, hvilket er godt for stemningen i truppen. Den efterfølgende kamp skulle spilles den 28. august, altså vores sjette kamp på bare 16 dage. Da jeg de foregående fem kampe stortset havde benyttet de samme elleve spillere, måtte jeg til den kamp, hvor vi mødte Vauxhall, stille med et mere eller mindre nyt hold.

Reserverne så dog ud til at ville vise deres værd, da vi var foran såvel 1-0 som 2-1. Desværre viste marginalspillerne sig ikke at kunne stå distancen og med to sene mål af Vauxhall indkasserede vi vores andet nederlag i sæsonen.
Dermed ligger vi på sidstepladsen inden dagens kamp, og har fire point op til seks hold, som alle har fire point på pointkontoen.
Endelig er det lykkedes i den foregangne periode at få skrevet kontrakt med en midtbanespiller til at sørge for de defensive pligter. Det drejer sig om den 19-årige Robert Hughes, som kommer gratis her til fra Nottingham Forest ungdomshold.


Nok om august for nu, kampprogrammet for ligaen viser at vi i dag på udebane skal møde Barrow, som er kommet godt fra start og blander sig i toppen. Derfor er det ganske glædeligt at vi i dag stort set kan stille med mine favoritter, og de elleve udvalgte viser mig tillid ved at sørge for at vi kan rejse hjem med alle tre point. Unge Jonathan Harris, som vikarierer for en skadet Joe Anyinsah, bliver matchvinder i første halvlegs overtid, da han på et smukt langskud scorer kampens enlige mål.
Målet betyder at vi nu er noteret for tre point, og hvis man ser bort fra de ti strafpoint ville vi indtage en femteplads. Så det ser alt i alt ganske lovende ud for sæsonen.
September måned byder på fire kampe og det er alle mod nuværende tophold, så sejre er nødvendige. Så lad os håbe at der om knap fire uger stå 12-15 point mere på kontoen.
Logged

Primro1
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #17: 28 Nov 2006, 17:35 »

Lovende takter, for bloggen og for holdet. Ham Dixon ser ud til at være en giftig herre.
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #18: 28 Nov 2006, 18:05 »

Heps alle.

Tak til dem der havde givet respons på min blog.

-bune
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #19: 28 Nov 2006, 19:08 »

30. september 2006

Det er så godt som utroligt at jeg er i stand til at skrive det her til dig, for jeg kan nærmest ikke for armene ned. Septembermåned blev resultatmæssigt en fantastisk periode.
Det blev til fire kampe i ligaen og en i FA cuppen, hvor vi hoppede ind i anden kvalifikationsrunde til selve hovedturneringen.
For at starte med det sidste så blev det hjemme på gode gamle McCain Stadium til en 2-0 sejr over Non-league holdet Heybrigde. Vi dominerede kampen fra start, men alligevel skulle vi hen til det 89. minut før vi passeret gæsternes målmand. Rutinerede Chris Armstrong var manden på pletten og dermed blev han noteret for sit første mål i Scarborough-trøjen. I det femte minuts overtid fik Chris Thompson definitivt afgjort kampen, da han lukkede og slukkede forestilligen med et dommedagshug, som resulterede i en 2-0 sejr.
Desværre blev sejren skæmmet af tre alvorlige skader. Værst gik det udover venstrebacken Jamie Hamil, som hidtil har spillet bundsolidt, der blev skadet og er ude i tre til fem måneder. Ligeledes måtte Philip Dixon og Tony Hackworth forlade banen og de er først klar igen til november.
I næste kvalifikationsrunde venter upåagtede Thatscam.


Månedens fire ligakampe er dog den primære grund til min tilfreds med holdet. Det blev først til to sejre over  henholdsvis Workington og Alfreton. Dernæst blev det til 1-1 mod Harrogate og vi rundede af med en fin sejr over Hyde. Angriberen Lee Whittington viste den grad storform og scorede i de tre sidstnævnte kampe, ligesom Philip Dixon fortsatte med at være giftig foran mål og scorede to gange, hvilket gør han er ligatopscorer med foreløbigt syv mål.
Pointhøsten medvirkede at vi nu er rykket op på en tolvteplads, hvor der er spillet 12 ud af de 42 ligakampe. Vi er elleve fra førstepladsen, som sikrer direkte oprykning, mens vi er seks point fra femtepladsen, der giver adgang til oprykningsspillet, hvor nummer 2-5 møder hinanden i semifinaler om adgang til finalen, hvor vinderen af den kamp rykker op i Conference League.

7. oktober 2006
Kegler på udflugt

Dagen i dag byder på den første af i alt tre ligakampe denne måned har på programmet. Derudover venter der en kamp i FA cuppen om en uge, bliver det til en sejr her, så afløses den tredje ligakamp dog af en fjerderundekvalifik ationskamp i FA cuppen.
Nok om fremtiden for nu lyder startfløjtet til dagens udekamp mod Leigh.
Værterne, som ligger lige under os i tabellen, kommer godt fra start og allerede efter 19 minutter har vores målmand McIntosh tre gange måtte grave bolden ud af nettet. Yderligere en gang må han gentage den manøvre inden pausefløjtet lyder.
I anden halvlegs start glimrer den nye venstreback Sean Davies med at blive udvist, hvorefter alting i defensiven sejler videre og Leigh når både at komme på 5-0 og 6-0 inden slutfløjtet lyder.
Jeg sidder totalt lamslået alene tilbage, og da jeg kommer ind til spillerne i omklædningsrummet er jeg oppe i det for mig sjældne røde felt og råber og skriger og tér mig som en teenagepige, når hun er værst.


14. oktober 2006

Sidste uges pinlige præstation skal rystes af, og når modstanderen er det lavere rangerede Thatcham, så kan forudsætningerne ikke være bedre.
Der er dukket 467 lokale op for at hjælpe os til et videre avancement, men de kan se holdet leverer en fantasiforladt forestilling, og først efter 45 minutter sker der noget, og det er da en fra det gæstende hold begår en voldsom tackling og bliver udvist.
I pausen fortæller jeg spillerne, at de er nødt til at mande sig op og gå ud og sikre en sejr for de fremmødtes skyld. Det er et sprog som den rutinerede Chris Armstrong forstår, og to minutter inde i anden halvleg rykker han sig fri for sin opmand og bringer os foran 1-0.
Mere synes mine spillere åbenbart ikke der skulle til, for de sidste 43 minutter bliver en lang ørkenvandring, og da slutfløjtet lyder står der 1-0 til os på måltavlen.
Dermed lykkedes missionen og videre avancement i FA cuppen, hvor vi i fjerde- og sidste kvalifikationsrunde hjemme tager i mod Eastbourne Boro, der til daglig spiller i Conference League South, hvor ligger på en nuværende femtende plads.





« Seneste Redigering: 28 Nov 2006, 19:11 af Bune » Logged

Tor1991
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #20: 28 Nov 2006, 22:23 »

Det ser godt ud Bune, god at læse.

kutgw
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #21: 28 Nov 2006, 23:38 »

27. december 2006

To og en halv måned er gået siden sidst jeg gav lyd fra mig, så der er sket lidt og hvert siden sidst.
For lethedens skyld vil jeg dele lidt op i kategorier.

Generelt

Der er jo gevaldigt rod i økonomien her i klubben, hvilket sidste år resulterede i en tvangsnedrykning, og det ser bestemt ikke bedre ud i år. Pengene fosser ud af kassen, og vi har nu en negativ kassebeholdning på 159.000 pund. Underskudet for sæsonen indtil nu er på 137.000 og der er umiddelbart ikke noget der ser ud til at det skulle blive mindre.
Vi har haft indtægter for 314.000 pund, hvoraf de 97.000 er kommet i entreindtægter i en FA cup kamp, så det er utopi at tro at vi kan hive flere engangsbeløb af den kaliber hjem i den resterende sæson. Den samlede billetindtægt er på 194.000 pund. Af andre væsentlige indtægtskilder kan nævnes præmiepenge, som lyder på 67.000 og salg i boderne ved kampdagene, hvor der i alt er handlet for 18.000 pund.
De store poster på udgiftssiden er spillerløn og tilbagebetaling af lån, som tilsammen løber op i 320.000 pund. Ialt har vi haft udgifter for 452.000 pund.
Den kritisable pengestrøm har da også givet formand Ian Scubbie kolde fødder, og lige nu pønser han på at sælge klubben videre til en Fan Trust, der er villige til at køre forretningen videre.
Personligt håber jeg, det kan give en pengeindsprøjtning, da jeg i mit stille sind frygter at FA vil nægte os oprykning ved sæsonafslutningen, hvis det skulle lykkes os at sikre en sådan.
Og endnu værre, måske vil de for andet år i træk tvangsnedrykke os.

Kampene i ligaen
Halvvejsstilligen


Vi er nu nået halvvejs igennem ligaen, og har med andre ord spillet 21 kampe, hvilket har resulteret i 38 point, hvilket giver os 28 point på kontoen.
Vi er syv point fra en play-off plads, men der er tolv point op til førstepladsen, så vi skal til at stramme ballerne, hvis vi skal gøre os håb om at rykke op.
Det grimme 0-6 nederlag, som er det sidste ligaresultat jeg har berettet om blev fulgt op af et nederlag mod Gainsborough. Heldigvis gik vi ind i novembermåned, som kun bød på pointrige opgør. Først blev det til 0-0 mod Reddich, hvorefter vi fik tre sejre mod henholdsvis Moor Green, Blyth og Nuneaton.
December har også budt på fire ligakamp. Først blev til uafgjort mod såvel topholdet Hucknall som Worchester. Kort før jul blev det så til en sejr over Lancaster, mens vi i går måtte indkassere et ærgeligt nederlag til Farsley.




En glad maskot

FA Cup

Sejren i tredje kvalifikationsrunde over Thatscam blev i den følgende runde fulgt op med en sejr over Eastbourne Boro. Dog skulle vi ud i omkamp, da den første blev 1-1. Hjemme på McCain Stadium gjorde vi dog rent bord og vandt 2-0.
Den sejr betød at vi kvalificerede os 1. runde af FA Cuppen, hvor vi var heldige med lodtrækningen og fik Ramsgate, som vi sikkert besejrede med 2-1.
I anden runde var vi dog alt andet end heldige da League 1-holdet Brentford kom op af hatten, og endda på udebane. Eneste umiddelbare bonus ved sidstnævnte var at vi kunne se frem til en god skilling for billetindtægter. Rent sportsligt gik det over alt forventning, vi pressede Brentford ud i en omkamp hjemme på McCain Stadium. Vores målmand Karl Wills den helt store helt, da han ved stillingen 1-1 otte minutter før tid reddede et straffespark, som ellers kunne have sendt os ud af turneringen.
Hjemme på McCain Stadium var der tilskuerrekord for sæsonen, hvor små 2200 var troppet op. De kunne se Joe Anyinsah bringe os foran efter seks minutters spil. Føringen blev udbygget i det 33. minut af Lee Whittington. Stillingen holdt til det 80. minut, hvor Brentford reducerede, men til min store tilfredshed blev det kampens sidste mål.
Dermed havde vi spillet os frem til tredje runde af turneringen, hvor de helt store hold indtræder. Ved lodtrækningen krydsede jeg fingre for, at vi trak hold ala Chelsea, Arsenal, Liverpool eller Manchester United på udebane, så vi kunne få en ordentlig billetindtægt. Desværre var lodtrækningen værst tænkelig, både sportsligt og økonomi da vi trak League 2-mandskabet Walsall.
Men alt andet lige kan jeg og gutterne på holdet være vældig stolte af vores præstation i FA cuppen, hvor vi er det eneste hold udenfor de landsdækkende turneringer, der er tilbage.

FA Trophy

Vi trådte ind i anden kvalifikationsrunde af denne turnering, hvor vi skulle møde upåagtede Chelmsford, som også fik en ordentlig lussing på 6-0, hvor Joe Anyinsah og Chris Armstrom begge var helt i topform.
I den følgende runde ville skæbnen at vi endnu en gang skulle møde Eastbourne Boro i pokalsammenhænge, og vi gentog præsationen fra sidst og trak os sejrrigt ud af opgøret, denne gang med 4-0.
I første runde af hovedturneringen blev det for små to uger siden til en sejr over Non-League Bradford PA. Næste modstander i den turnering bliver Cambrigde, som tildaglig huserer i toppen af Conference League.

Spillernes præstationer
Robert Eagle i et rush

Set over en kam har ingen af mine spillere decideret faldet igennem. Dog har jeg måtte revurdere mit syn på enkelte pladser.
Mest udpræget på målmandsposten, hvor den 16-årige McIntosh viste sig ikke at være moden til tjansen. I slutningen af oktober kom han ud i en sand smædekampagne fra Scarboroughs Evening News lettere alkoholiserede sportsjournalist, og jeg valgte at give Karl Wills chancen, og den greb sidstnævnte.
Som tidligere nævnt har jeg haft mine kvaler med at besætte pladsen som defensiv midtbane. Med købet af Robert Hughes havde jeg håbet at disse kvaler ville forstumme, men han er kun blevet dårligere og dårligere for hver dag han har været i klubben, så efter et kort stykke tid måtte Briscoe igen spille denne position, og han er vokset med opgaven. Han har nu spillet 22 kampe i sæsonen, hvor det er blevet til tre mål, ligesom han sætter en lille håndfuld tacklinger ind per kamp.
På fløjene er de to nyankomne Eagles og Anyinsah sikre valg. Begge spiller klasser over de øvrige, og har tilsammen tegnet sig for 8 mål og 14 assists.
Philip Dixon er desværre gået lidt i stå på det seneste når det kommer til scoringer, men er tilgengæld her i december blevet noteret for sine to første assists. Samlet set er han tolv gange kommet på måltavlen.
Det er dog ikke længere nok til at være topscorer i klubben, da Lee Whittington har fået målstøvlerne på og nu er noteret for tretten mål. Desværre for ham og klubben blev han skadet i gårdagens kamp, og er ude frem til engang i februar - eller i værste fald helt frem til marts.

Forventninger for foråret 2007

Det tegner tiltrods for den nuværende midterplacering lyst for en eventuelt topplacering. Derfor er ambition nu er ende som nummer to til fem, hvilket giver adgang til oprykningsslutspill et.
Hvad angår de to pokalturneringer så er målet for FA cuppen mere end indfriet. Dog er ambitionen at elimere Walsall, og så håbe på en kassekamp i en fjerde runde.
Omvendt så går jeg rundt med en ambition for FA Trophy's vedkommende om at komme i finalen.
Med de ord vil jeg slutte af for i år, og gå en tæt kalender for januar i møde, hvor samtlige kontrakter også skal kigges igennem, da alle har kontraktudløb juli 2007.
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #22: 28 Nov 2006, 23:46 »

28. december



Nå ja okay. Jeg er allerede tilbage med nyt, som nævnt i går så er klubben ved at skifte ejer, og der er nu kommet noget mere konkret på bedding. Derfor har klubbens nuværende formand Ian Scubbie i dag fortalt, at jeg ikke kan hente nye spillere til klubben før en eventuel optagelse er faldet på plads.
Det bliver spændende at se, hvad det hele ender ud med, jeg krydser bare gevaldigt fingre for at denne lokal forretningsmand gør alvor af sine ord og sammen med de loyale fans tager kontrol over klubben og får rodet op i den økonomi, som jeg i stor grad selv er med til at køre i sænk.
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #23: 29 Nov 2006, 15:16 »

Har lige sidet og læst hele blogen og det tog godt nok lidt tid men det var sq RIGTIG god læsning, Jeg får næsten selv lyst til at starte et spil med en mindre klub i england.

Man føler næsten selv at man er en del af samfundet onkring klubben.
Personligt syntes jeg selv at det er den bedste blog her på FMF. Thumbs Up
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #24: 29 Nov 2006, 18:55 »

1. januar 2007
Brandmænd i undertøj er altid populært


Så er den gamle pinup-kalender erstattet af en spritny, hvor der står nu 2007 på siderne, men tilgengæld er pigerne stadig lige smukke og dejlige.
Det er nu ikke fordi spillerne jeg de seneste par dage har haft tid til noget i den boldgade.
I forgårs mødte vi Worksop på udebane, hvor vi kunne rejse hjem med et enkelt point. I dag har vi så igen været i vælten, og her blev det til fuldt pointudbytte i mødet mod Droyslden.
Nu kan vi så de næste fem dage gå og se frem til tredje runde opgøret i FA cuppen mod Walsall.

6. januar 2007

Til dagens udekamp mod League 2-mandskabet fra Walsall var kun 3200 tilskuere mødt op. Hjemmeholdets fans regner sikkert med en sikker sejr. Men der kunne de godt tro om igen, de havde ikke taget højde for at Robert Eagle var i hopla, og efter 16 minutters spil kom han som den første spiller på måltavlen.
Den stilling holdt til pausen, og gennem hele anden halvleg - ikke mindst på grund af storspil på den defensive midtbane af Briscoe - men i overtiden valgte 30-årige Ingram, manden som ellers skulle udstråle sikkerhed og rutine, at sætte hovedet på et højt indlæg fra Walsalls venstrekant, og han passerde en sagesløs Wills.
Dermed endte kampen 1-1 og en omkamp blev nu programsat til den 17. januar 2007.

17. januar 2007

Det flotte resultat mod Walsall blev den efterfølgende onsdag fulgt op af en pauver indsats mod Stalybridge, som hjemme i egen hule besejrede os med 1-0.

Helt galt gik det for fire dage siden, hvor vi gæstede universitetsbyen Cambrigde, hvor byens proffessionelle fodbold lagde græs til anden runde af FA Trophy. Værterne kom bedst ud af starthullerne, og jeg havde ikke røget mange smøgere før vi var bagud 0-4.Lettere rystet kunne jeg i anden halvleg se Ryan Blott pynte til slutresultatet 1-4.
Det er ikke mange uger siden jeg kækt proklamerede at jeg gik efter at ramme finalen i denne turnering, men der var jo vist lige ramt af et øjebliks virkelighedsflugt.
Nuvel, dagen i dag byder på omkampen mod Walsall, som gæster det prægtige McCain Stadium. Godt 1000 personer havde valgt at spendere deres lørdag eftermiddag i de dejlige rammer, hvilket sådan cirka er dobbelt så mange som til ligakamperne, så stemningen nærmest grænsede til det euforiske.
Humøret på lægterne steg et par grader efter 34 minutters spil da Anyinsah smart rykker sig fri på kanten af feltet og kanonerer bolden i mål. Det var dybt ufortjent eftersom Walsall havde alt spillet, hvilket de får belønning for efter en times spil, hvor de udligner. Men et kvarter før tid er det igen Anyinsah, som sætter sig i centrum og med kampens sidste mål sikrer han os videre avancement i turneringen. Ligesom vi modtager 40.000 pund til den slukne klubkasse.

27. januar 2007
Reserven Blott bliver dagens helt


Det er blevet til to ligakampe de seneste ti dage, og sørme og de ikke begge blev vundet. Først var det Hinckley, som stod for skud, og efterfølgende fik Kettering en 4-0 lussing.
Denne lørdag skal dog ikke bruges på ligabold, men derimod venter Swansea fra League 1 i pokalturneringen. Kampen foregår i grænselandet mellem Wales og England, og værterne er stærkt handicappede. Deres sædvanlige målmand er ude med en skade, ligesom deres bærende forsvarskræfter Lawrence og Clint Hill og er skadesramte. Derudover er deres forsvarslejesvend fra Chelsea spærret for pokalkampen, ligeledes er den kantspiller de har lånt i Manchester United.
Med andre ord er det et stærkt amputeret hold vi skal møde.
Kampen bliver aldrig den store sportslige oplevelse, men resultatet er en sand fornøjelse. Vi vinder 2-1 på mål af Blott, mens Ingram endnu en gang glimrer ved at lave et selvmål.
Dermed spiller vi os frem til femte runde, der er intet mindre end en sensation, hvilket lige er vand på sportspressens mølle.
Journalisterne vil høre mig ad, hvem jeg håber vi trækker i næste runde, og med et kig ned ad listen af mulige hold dominerer Premier Leauge holdene, mens der er et par enkelte hold fra Championship og League 1 repræsenteret.
Jeg svarer så de hungrende bladsmører at jeg håber at trække et storhold på udebane, så vi kan få en saltvandsindsprøjtn ingen i klubkassen.
Der kommer dog en lille åreladning ved dagens sejr, da vi modtager 60.000 pund i præmiepenge.

3. februar 2007

Vi rundede årets første måned af med en smuk 3-0 sejr over Vauxhall, som vi så skammeligt tabte til i sensommeren 2006 - dejligt med en revanche.
Februar begynder som januar sluttede, nemlig med en sejr i ligaen. Denne gang er det Alfreton, som må sande at vi godt kørende i øjeblikket.
Lodtrækningen til FA-cuppen faldt ud som jeg ønskede, vi skal  en tur til Goodison Park for at spille mod Everton i midten af februar.
Andy Hoyte




8. februar 2007

De seneste seks uger har klubben ligget i overtagelsesforhand linger hvor Ian Scubbie på den ene side af bordet har prøvet at afhænde klubben til en Fan Trust med den lokale forretningsmand Andy Hoyte i spidsen.
I går blev det så officielt at Hoyte indtræder som ny bestyrelsesformand, og i dag får jeg at vide at alting fortsætter som hidtil og der ikke vil blive postet penge i klubben, så vores gæld på 1,5 millioner pund kommer ud af verdenen.
Tværtimod fristes man til at sige, for den nye bestyrelse har til min store overraskelse valgt at optage et nyt banklån for at tilføre kapital til den daglige drift.
Det nye lån er på 50.000 pund og skal afdrages over 25 år, så den månedlige rate er nærmest på ingenting, og i mit stille sind undrer jeg mig svært over bestyrelses valg.










10. februar 2007

Den første kamp i den nye æra er mod Barrow, og der er dukket et par hundrede flere tilskuere op end der plejer, så det tegner jo umiddelbart lyst. Det gjorde spillet på banen tilgengæld ikke og kampen løber ud i sandet og bliver en dræbende kedelig målløs affære.

17. februar 2007

Den største kamp i klubbens historie er programsat i dag. Kampen bliver sågar vist direkte på TV, men til min store ærgelse så er TV-aftalen ikke skruede sammen for at tilgode se de små hold og vi modtager kun 12.000 pund på den konto. Tilgengæld kan vi se frem til en ordentlig check med posten fra Evertons økonomiafdeling, der er nemlig intet mindre end 32.000 tilskuere til kampen.
Kampen bliver selvfølgelig en envejsaffære, hvor vi ikke får mange ben til jorden og som ventet vinder Everton da også med 4-0, men vi blev på ingen måde latterligtgjort, så vi faldt med æren i behold og kan se tilbage på en fantastisk oplevelse - både i dag og samlet set.
Det blev i alt til 11 kampe i turneringen, hvilket er flest af alle deltagende hold. Vi blev det mest scorende hold i turneringen med seksten mål ligesom Lee Whittington blev nummer 3 på topscorerlisten (bare lige for en ordens skyld så er disse linier skrevet efter turneringens afslutning)

19. februar 2007
Ligastillingen inden de to sidste måneder


Så er alt snak om økonomisk krise vist fejet af bordet for den næste rumme tid. Bogholdersken kan i dag fortælle mig, at vi har modtaget godt 650.000 pund i entreindtægter for vores optræden på Goodison Park.
Det er intet mindre end fantastisk, og vores pengekasse bugner nu pludslig af penge.

24. februar 2007

Ude af såvel FA-cuppen som FA trophy kan vi nu fokusere 100% på at blande os i topstriden af ligaen. Men det kræver at får ændret fokus for den forgangne uge har budt på to ligakampe og kun et point - det faldt mod Workington. Tilgengæld var det et yderst vigtigt point da Workington pt har femtepladsen, som giver adgang til oprykningsspillet.
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #25: 29 Nov 2006, 19:36 »

1. april 2007

formkurven

Lad mig starte med en personlig nyhed. I går var jeg til kontraktforhandling med Andy Hoyte og klubbens direktør Callum Martin, de var begge vældig tilfredse med mit arbejde i klubben og tilbød mig en ny kontrakt gældende for tre år. Lønforhøjelse kunne jeg godt skyde en hvid pind efter, så min ugeløn forbliver på 375 pund, tilgengæld vil jeg næste sæson få mulighed for at købe spillere for 50.000 pund. Og dermed gik et lys op for mig, det var derfor at Fan Trust havde optaget
et lån.
Jeg har iøvrigt i midten af marts hentet en ny spiller til klubben, det drejer sig om den 19-årige offensive midtbanespiller James Earl, som har gået kontraktløs hele sæsonen, og som nu endelig har fået lyst til at skrive kontrakt med os.
Ligastilligen inden maj


Men tilbage til det sportslige. Marts bød på seks kampe og her fik vi skrabet elleve point sammen.
Først blev det til en sejr over Hyde, dernæst et skuffende nederlag til Gainsborough, men vi rejste os i den følgende kamp og slog Leigh med 2-0. De fine takter blev først videre i kampen mod Moor Green, men målene udeblev så kampen endte målløs. Vi kom tilbage på vinderkurs mod Redditch som vi bankede 3-1 for igen at spille 0-0, denne gang mod bundproppen Blyth.
De elleve point viste sig at være nok til for første gang i sæsonen at rykke ind i feltet, som skal spille om oprykning. Med fem kampe tilbage ser det godt ud, og kampprogrammet er følgende: Nuneanton(u), Worchester(h), Lancaster(u), Hucknall (h) og Farsley(h).
Et meget spændende program, hvor vi skal møde to konkurrenter til playoffpladserne, og et par middelmådige hold. Så det er med stor optisme jeg går april i møde.

7. april 2007

Min optimisme lider et ordentligt knæk i dag, da vi taber 0-2 til midterholdet Nuneanton, det betyder at vi glider ned på sjettepladsen, overhalet af Worchester som vi skal møde om to dage. En kamp der dermed bliver uhyggelig vigtig, og hvor et nederlag vil være lig med at oprykningsmulighede n glipper.

9. april 2007
Armstrong viser klasse


Hjemme på McCain Stadium kan jeg stille med stærkeste opstilling til denne supervigtige kamp. Det er dog tilsyneladende ikke nok til at holde gæsterne fra at score allerede i det fjerde minut. Da midtbanedynamoen Philip Dixon bliver skadet i det 19. minut ser det sort ud. Jeg sender den nyankomne James Earl ind i stedet.
Tolv minutter senere kan jeg flyve op af plastic havestolen da Chris Armstrong får udlignet. Stillingen holder til pausen og det første kvarter af anden halvleg. For efter en times spil er Chris Armstrong igen på spil og sender bolden i mål til 2-1. Sådan.
Vi kommer dog hurtigt ned på jorden igen, da Worchester en håndfuld minutter senere udligner.
Kampen når så småt hen imod sin afslutning og jeg vælger at sende alle mand med frem ved angreb og i dommerens fjerde tillægsminut giver det pote da gode, gamle, rutinerede Armstrong fuldender sit hattrick og sikrer os en pivvigtig sejr.

14. april 2007
Armstrong viser igen klasse



Vi er i dag taget til Lancaster for at møde deres lokale helte, som stadig har en teoretisk chance for at komme med i oprykningsspillet.
Den punkterer Chris Armstrong som fortiden er her, der og alle vegne og med to af vores i alt tre mål bliver han dagens helt.
Vi rykker med sejren op på tredjepladsen, og skal formegentlig bare bruge tre point i de sidste to kampe til at sikre os en plads blandt de fem bedste.

Logged

Benja91
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #26: 29 Nov 2006, 19:42 »

Fed blog, Godt at se at du kom væk fra bunden  Thumbs Up
Hvad er din medieprognose ?
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #27: 29 Nov 2006, 20:23 »

Heps.

Tak for alle de fine og dejlige svar, de luner når man sidder og kegler rundt med diverse html-koder og hvad det ellers hedder.
@Drillo Nej, du må ikke låne penge af mig ligemeget hvor meget du roser min blog  funny

@benja91 Medieprognosen lød på en tredjeplads.

-bune
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #28: 29 Nov 2006, 21:58 »

21. april 2006

God stilling

Vi lægger i dag græs til en supervigtig kamp for klubben, med et enkelt point vil en plads i oprykningsspillet være så godt som sikker. Derfor formaner jeg da også for spillerne at de skal gå ud og kæmpe for klubbens stolthed og ikke mindst for fansene.
Det lader dog ikke til, at de helt har opfanget budskabet for allerede efter tre minutters spil, kan jeg konstatere at vi er kommet bagud efter en grim markeringsfejl af den tilbagevendte skotske back Jamie Hamill.
Resten af halvlegen spiller vi dog os op, og holder Hucknall for yderligere angreb.
I halvlegen holder jeg en dundertale og prøver at få spillerne til at få hovederne op igen, så vi kan få point med fra kampen.
Denne gang har jeg mere held med min peptalk og efter fire minutters spil af halvlegen bryder Anyinsah godt igennem og der bliver begået straffespark imod ham.
Philip Dixon løber kort efter til bolden, som ligger godt tilrette på 11-meterpletten og han scorer usvigeligt sikkert til kampens resultat 1-1.
Da de øvrige resultater indløber efter slutfløjtet bryder jublen ud blandt de 798 fremmødte, for de har nemlig flasket sig sådan, at vi er sikre på at ende i top 5, da vi har suverænt bedre målscore end den nuværende nummer seks.

28. april 2007
Slutstillingen



Den sidste regulære ligakamp mod Farsley kun er af kosmetisk betydning, og da jeg som sådan er ligeglad, hvem jeg skal møde i semifinalen i næste uge vælger jeg at stille med 10 reservemarkspillere .
Reserverne griber dog chancen, og især James Earl er kampens helt store oplevelse, og han scorer også til kampens endelige resultat 2-0.
Dermed ender vi på tredjepladsen i ligaen, hvilket medierne og andre lærde folk også havde gættet på. Slutplaceringen betyder at vi skal møde Workington i semifinalerne. Hidtil er det blevet til en sejr og en uafgjort kamp mod dette hold for vores vedkommende.
Borough Park, Workington





3. maj 2007

Som bedstplacerede hold har vi automatisk hjemmebanefordel i sidste kamp da af de to semifinaler, så efter en god bustur til Workington er vi nu klar til at tage hul på andet skridt mod oprykningen til Conference League. Desværre er Chris Armstrong blevet skadet til de to semifinalekampe, så Chris Thompson erstatter den rutinede måltyv.
For gud ved hvilken gang for vi en elendig start, for hjemmeholdet bringer sig foran allerede efter fire minutters spil. Heldigvis er mine spillere tændte og vi får udlignet otte minutter senere efter et flot soloraid af Eagle.
Herefter er det mine to angribere Whittington og Thompson tur til at komme på måltavlen, hvilket de begge gør kort før pause fløjtet.
Anden halvlegen forløber uden den store dramatik, og det er først to minutter før slutfløjt at kampens sidste mål falder, og det er igen Eagle, som er på pletten.

6. maj 2007

Torsdagens fine udebaneresultat har lettet presset på vores skuldre, så det er 11 ranke spillere, som løber ind på McCain Stadium, hvor imponerende 2855 tilskuere er på plads, hvilket også er sæsonrekord.
Philip Dixon er ikke blandt de startende da han i går blev skadet, han erstattes af James.
Men det er en anden reserve som i kampens start stjæler opmærksomheden. For i det tredje minut er Thompson for anden kamp i træk på pletten og skuder os mere eller mindre i finalen.
Efter en times spil sender Beadle hovedet på et frispark, som kommer fra Earls fod og han pander bolden i mål. I kampens sidste minutter slår Earl vores komfortable sejr fast ved at score kampen tredje mål, så vi samlet vinder 7-1 over Workington.
Vild jubel og glæde bryder løs på stadion, og vi kan nu se frem til finalen mod Hinckley på lørdag.

12. maj 2007


Velkommen til Playoff finalen på The Lakeside Community Stadium, Doncanster mellem Scaraborough og Hinckley. Dette nybyggede fantastiske stadion med plads til 15400 tilskuere, hvor kun 3400 af sæderne var fyldte var en smuk kulisse til hvad jeg håbede på skulle blive en triumf for mit til dagen iklædte blå-sorte hold.

Men helt som sædvanlig kom vi helt fantastisk elendigt fra start. Efter tre minutter viste måltavlen 1-0 til Hinckley.
Jeg råbte en masse grimme gloser efter drengene på banen, og også en mand. Nemlig 35-årige Chris Armstrong, som var blevet sin skade kvit, og startede inde.
Tiltrods for alderen så småt trykker for den gode Armstrong, så fejler hørelsen endnu ikke noget, han må hvertfald have opfanget mit raserianfald for fem minutter senere havde han udlignet til 1-1.
Første halvleg bød ikke på flere mål, så i halvlegen fortalte jeg spillerne at det bare gjaldt om at holde koncentrationen nede i bagi, så skulle Armstrong eller Whittington nok vise deres målnæser.
Helt sådan gik det ikke, for det var nemlig teenageren James Earl som viste sit værd som offensiv midtbanespiller, og med to mål i anden halvleg, sikrede han os en sejr over Hinckley og dermed adgangsbillet til Conference League.





Efter kampen var et par tidligere managers og spillere inde og hilse på i omklædningsrummet. Blandt andet legenden Neil Warnock, Tommy Mooney samt min forgænger Neil Redfearn.
Alt i alt var den en hyggelig og våd aften og nat, det var ikke fordi at der var heltemodtagelse, taler og den slags. Det ligger ligesom ikke i luften, når man er på dette niveau. Men der blev hældet ufatteligt mange lagers og pints i halsen på spillerne, trænerne og fansene.


« Seneste Redigering: 29 Nov 2006, 22:00 af Bune » Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #29: 30 Nov 2006, 00:08 »

Tillykke med oprykningen. Smiley
god update
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010