11. august 2007
McCain Stadium klar til kamp
Opstartsfasen er nu veloverstået og den er desværre forløbet uden videre tilgang af spillere til klubben. På den centrale defensive midtbane ser det stadig sort ud med hensyn til spillermateriale, så til sæsonens første kamp i Conference League må jeg stille op med unge Beadlle på pladsen.
Desværre er min defensiv linie ramt af et par skader, hvilket gør at Theo Streete får sin debut på en uvant plads som højreback. Min faste målmand Wills er ligeledes skadet og er det frem til novmember, så unge Danny McIntosh får igen chancen på førsteholdet.
Ydermere får Stephen Thompson, Cox og Graeme Owens debut i dagens hjemmekamp mod Northwich. Sidstnævnte starter inde, da profilen Eagle er ude med en skade den næste måneds tid.
For små to uger siden spillede vi vores sidste træningskamp, og her blev til et 2-5 nederlag til Dag & Red fra Conference, så det kan godt ligne et svært år vi går i møde. De fire andre træningskamp vi spillede endte med sejr over Non League-holdet Abingdon United, nederlag til både Doncaster fra Championship og Charlton fra Premier League, mens vi spillede 3-3 mod Chesterfield fra League One.
Men tilbage til dagens kamp, hvor 1575 er mødt op for at overvære. De kan se en fantasiforladt første halvleg, som ender uden mål.

Stefan Oakes en klasse for sig
I pausen pepper jeg spillerne op, og siger de må gå ud og kæmpe for de fremmødtes skyld. Spillet løftes da også, og efter 61 minutter bringer den altid målfarlig Dixon os foran efter et dejligt sammenspil med Cox.
Desværre står mine spillere stadig og jubler, da gæsterne giver bolden op, så i deres efterfølgende angreb får de udlignet til kampens resultat 1-1.
En lidt ærgeligt måde at miste to point på, men objektivt set så er det en hæderlig debut, og jeg udtrykker min tilfreds med spillerne efter kampen.
13. august 2007Ud af det blå kommer der noget, der kan ligne en løsning på problemet med manglende midtbanespillere med defensive kompentencer.
Wycombe fra League Two tilbyder os Stefan Oakes gratis, og vi iler med at tilbyde ham en kontrakt gældende frem til 2009 og med en ugeløn på svulmende 675 pund. Det vil betyde at hvis han skriver under, at han vil blive den klart bedst betalte spiller i klubben. Cox har en ugeløn på stortset det tilsvarende, 650 pund, men ellers ligger resten af truppen og får en gage på 100-300 pund.
15. august 2007
Talentfulde Simon Cox
Stefan Oakes accepterede i går vores kontrakt og skrev under på kontrakten, derfor får han i dag sin debut i udekampen mod Stevenage.
Det betyder at Beadle glider ned som højreback, hvor han erstatter Streete, som er blevet småskadet. Beadle slipper virkeligt dårligt for sin uvante rolle som højreback i kampens indledende fase laver han en grel positionsfejl, som resulterer i at værterne venstre wing pludselig har frit løb mod mål og han scorer usvigeligt sikkert.
Få minutter senere er Beadle igennem i centrum da han efter en svinsk tackling bliver præsenteret for et rødt kort. Jeg vælger at rykke venstrebacken Hamill ind som central forsvarer og spiller videre i en 3-4-2 formation.
Den fortrinsvis offensive opstilling giver pote i det 32. minut hvor Cox bliver noteret for sit første mål i Scarboroughtrøjen.
Desværre giver taktikken dog blottelser bagi, og det munder til sidst ud i, at Stevenage i kampens sidste minutter får scoret endnu en gang, så vi må tage hjem til østkysten uden point.
1. september 2007Det er blevet til tre kampe siden nederlaget til Stevenage. Først tabte vi til Morecambe, som ellers af medierne er udset til at ende på sidstepladsen, siden blev det til pinefuldt 1-5 nederlag til Woking, hvorefter vi genrejste lidt af æren det det blev et hæderfuldt 1-2 nederlag til den suveræne oprykningsfavorit Exeter.

Ligastillingen 1. september
En pointhøst på et point efter fem kampe er langt fra tilfredsstillende og har da også medført at vi ligger næstsidst i ligaen.
Men jeg har måtte sande at modstanderne ligger et niveau over os. Især deres angribere har vist sig at være usvigelig træfsikre. Dog har jeg gjort mine tanker, om det måske også kunne skyldes McIntosh manglende niveau at målene fosser ind. Men så længe Wills er skadet har jeg ikke så mange andre muligheder end at bruge den unge målmand.
Derfor vogter han også målet til dagens hjemmekamp mod Grays, som ligger nummer tre i rækken. Vi er stærkt handicappede i angrebet, hvor Lee Whittington sidder udenfor med karantæne efter at være blevet vist ud i seneste kamp, mens Cox i selvsamme kamp blev skadet.

Logik for bundhold
Så angrebet består af 17-årige McCarthy og 18-årige Blott, hvilket godt kan give mig en del panderynker.
De to knægte gør dog hurtigt mine bekymringer til skamme. I det fjerde minut modtager Blott bolden i feltet og med et par smarte træk samler han et par forsvarsspillere, og sender bolden videre til en blank McCarthy, som scorer sikkert.
I det ellevte minut er McCarthy igen på spil og bringer os foran 2-0. Alt tegner lyst og sikkert og i den anden ende står McIntosh en fin første halvleg.
Efter pausen bølger spillet frem og tilbage, og alt ligner en uventet hjemmesejr, men så går det pludseligt galt. I det 88. minut scorer gæsterne efter hjørnespark, og vi når kun lige at give bolden op, før Grays midtbane har brudt vores spil og løber frem og udligner på et langskud.
Så hvad der lignede tre dejlige point endte pludselig med smagen af nederlag i munden, tiltrods for at et point mod nummer tre jo er ganske glimrende.
Der venter nu seks kampe i en tætpakket septemberkalender. Hvad værre er, er, at det er mod aktuelle tophold som Southport, Barnet og Cambrigde. Det ligner ikke mange point de kampe vil kaste af sig, men omvendt så kan vi ikke andet end at overraske, så med lidt held har vi bevæget os over stregen, når vi træder ind i oktober.