home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1080 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Scarborough Football Club
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Scarborough Football Club  (Læst 16100 gange)
Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Scarborough Football Club
« : 27 Nov 2006, 21:30 »

Scarborough Football Club



Klubnavn:    Scarborough Football Club.
Kælenavn:   Boro of the Seadogs .
Grundlagt:   1879.
Stadion:      The McCain Stadium.
Kapacitet:    6687, heraf 3500 siddepladser.
Rivaler:       York, Hull, Doncaster og Halifax.
Klubværdi:   325.000 pund.
Gæld:          1.500.000 pund.(28k/65 mnd.)
Likvider:      -17.336 pund.
Trasferbud.: 0
Omdømme:  Lokal.
Status:         Semi-proffessionel.
Formand:     Ian Scobbie.





Om byen, fodboldholdets forår 2006 og klubbens managersituation

Langs den engelske østkyst i North Yorkshire klemt inde mellem de to havnebyer Newcastle og Hull ligger Scarborough. Med et befolkningstal på 50.000 har det aldrig været skibsfart byen har kunne slå sig op på, derfor har den primære indtjeningskilde i byen været turisme, fiskeri og servicefag.
Servicefag og turisme var nok ikke det byens grundlægger vikingen Thorgils Skarthi tilbage i 996 havde forestillet sig der skulle foregå, da han i dette år erobrede området og grundlagde, hvad der dengang hed  Skarðaborg.
Knap 900 år efter var verdenen en anden, og man fandt tid til at grundlægge fodboldklubben.
En klub, som tiltrods de mange år på bagen, aldrig har været en magtfaktor i engelsk fodbold. Bortset fra tre triumfer i FA Trophy tilbage i 1970'erne er det ikke blevet til nogle pokaler. De sidste mange år har man fristet tilværelsen i sekundarækkerne.
I foråret rykkede man så ned fra Conference League. Ikke fordi man sluttede på en af nedrykningspladsern e, men fordi der var, og stadig er, så meget rod i klubbens økonomi, at FA mente det var bedst man kom en tur ned i regionalrækkerne.
Udover tvangsnedrykningen, så er man ligeledes blevet straffet for den kommende sæson ved at starte med minus 10 point.
De umenneskelige arbejdsforhold som ovenstående er beskrevet, fik sidste års spillende manager Neil Redfearn til at kaste håndklædet i ringen og sige op.
Herefter var Mark Patterson inde over som vikarierende manager indtil klubbens bestyrelse fandt en permanent løsning. Og her er det så jeg kommer ind i historien.

2. juli 2006

På et minimalt anlagt pressemøde bliver jeg i dag præsenteret som manager for Scarborough F.C. Ved et til dagen opsat højbord sidder klubbens formand Ian Scubbie i midten, mens jeg sidder på hans højre side, mens han er flankeret af den spillende assistenttræner Lee Cartwright på sin anden.
Fremmødet til min lancering i mit første managerjob er mildest talt pauvert. En repræsentant fra den lokale sprøjte Scarborough Evening News er dukket op, ligesom en skribent for klubbens fanblad har revet et par timer ud af kalenderen. Sidstnævnte ser dog ret slukøret ud, da han opdager at lokalets fadølanlæg ikke er tilsluttet, ligesom skriverkarlen må kigge langt efter en bakke med baconrolls.
Nuvel, jeg bliver præsenteret og avisens fotograf får skudt et par billeder af mig, så med lidt held pryder jeg en af avisens sider i morgen.
De to fremmødte har rigeligt med spørgetid hver, så der bliver skudt et par spørgsmål af.
Den lokale fodboldjournalist forholder mig med det faktum at man fra mediernes side forventer at vi ender i toppen af ligaen, og dermed kommer med i play-offen. Jeg svarer tilbage, at min målsætning da sandsanlig også er en oprykning til den landsdækkende turnering, men at vi er stærkt handicappet af vores pointstraf på 10 point.
Journalisten nikker og spørger om jeg har planer om at hente nye spillere til klubben. Jeg svarer henholdende på spørgsmålet, og siger jeg først vil se truppen an, inden jeg overhovedet vil tænke på den slags.
Derefter tager fan-fyren ordet og starter med at sige, hvor optimiske fansene ser på min ansættelse i min klubben. Han ønsker mig held og lykke fremover, og siger at han og de øvrige 93 medlemmer af fanklubben bare håber på at vi kan slutte på en respektabel placering når sæsonen er ovre.
-Hørt, indskyder Ian Scubbie i noget der mest lyder som et brøl. Derefter runder Scubbie seancen af med at fortælle, at jeg er ansat på en et-årig kontrakt, og jeg ligesom spillerne kun vil være deltidsansat, min ugeløn løber op i 375 pund - og så selvfølgelig leaset bil og hus og gratis mobil.
Med de bevægede ord rejser ensemblet på seks sig op og går mere eller mindre hver til sit. Jeg står hvertfald få øjeblikke efter alene med assistent Cartwright, og vi beslutter os for at gå ind i managerlokalet for at gennemgå spillertruppen, hvor den gode assistent vil gennemgå den enkelte spilleres styrker og svagheder. På den måde vil jeg være lidt forberedt inden morgendagens træning. Derudover vil vi nok få os en snak om klubbens struktur og opbygning. Men det kan I høre mere om når morgendagen er overstået.
« Seneste Redigering: 14 Dec 2006, 20:42 af Bune » Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #1: 27 Nov 2006, 21:30 »

Det var sgu en lang start. Held og lykke i det engelske og KUTGW Thumbs Up
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #2: 27 Nov 2006, 21:42 »

Rigtig god start. Det er ikke ofte at jeg læser hvert et ord, men det gjorde jeg her og det er jo til din kredit Smiley Spændende indledning og især klubvalget.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #3: 27 Nov 2006, 22:03 »

Fornem start, spændende klubvalg, endnu en blog, der skal følges med i  Wink
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #4: 27 Nov 2006, 22:19 »

Det ser jo rigtig godt ud!

@Metsu
Ja det er efterhånden helt stressende Opstemt
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #5: 27 Nov 2006, 22:20 »

@Metsu
Ja det er efterhånden helt stressende Opstemt

Hehe, ja man kan dårlig finde tid til at spille sit eget spil  Opstemt
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #6: 27 Nov 2006, 22:32 »

3. juli 2006

Unge Danny McIntosh

Min første træning i klubben er veloverstået og jeg har fået set spillerne an, og de levede fint op til den beskrivelse Cartwright i går gav af dem. Jævnt ringe, dog nogle med spidskompentencer.
For at starte fra en ende, så er der tre målmænd tilknyttet. En på 22, en på 18 og endelig en knægt på 16 år.
Sidstnævnte er nyoprykket fra ungdomsafdelingen - ja tro det eller ej. Der er simpelthen et ungdomsakadem i klubben.
Faktum er hvertfald af den unge målmand ser rigtig lovende ud. Med noget mere indgående træning i kicking, reflekstræning og generelt i det fysiske ser det rigtigt lovende ud.
Truppen rummer 10 forsvarsspillere. Heraf er de seks centraleforsvarere, mens der er såvel to venstre som højre backs. På sidstnævnte postion er begge to nyoprykkede ynglinge på 16 og 17, den ene er sågar hentet i Norge. Hvor eksotisk.
Ingen af dem ser nu ud til at have en stor fodboldmæssig fremtid foran sig.
I den modsatte side er der to backs i starten af tyverne til rådighed, og de ligner heller ikke nogle lysende divisonsspillere.
Centralt er de seks spillere en blanding af rutine og ungdom, hvor det dog                                                                      klart er de rutinerede, som gør sig bedst.
Den samlede trup

På midtbanen skal otte spillere kæmpe om pladserne.
Bortset fra en af de centrale forsvarsspillere, som til nød kan spille defensiv midtbane, er der ingen deciderede defensive midtbanespillere, hvilket bekymrer mig en smule. Der er tilgengæld tre centrale midtbanespillere, hvor to af dem er stadig er ungdomsspillere og alt andet end klar til seniorfodbold. Endelig er der den rutinerede 28-årige Neil Brisco, som kan prale af at have en karriere, som blandt andet har budt på kontrakter blandt andet i Manchester City og Port Vale. På flankerne har vi til højre blandt andet assistent Cartwright, som er langt fra sin storheds dage, men som dog stadig er en fighter, Tony Hackworth, som i mange år var et Leeds-håb skal udmiddelbart konkurrere med assistenten og den postion. Ungspilleren Andy Simmonds er også til rådighed til den plads.
I venstre side er 18-årige Darren Thornton udmiddelbart eneste valg. Så der skal der findes spillere til.
Til den offensive midtbane er der ligeledes også kun et valg. Nærmest fravalg fristes man til at sige, for Jamie Vermiglio er nok den svageste tekniskbegavede offensive midtbanespiller jeg nogensinde har set.
Men jeg springer frem til angrebet, hvor vi har fem spillere.
Det tidligere Liverpool-talent Chris Thompson er denne sommer kommet til klubben for at banke nogle mål i kassen, ligeledes mener assistent Cartwright at den kun 16-årige Ian Howard kan blive en god mand for klubben i forreste række.

Efter at have set spillerne an til træning har jeg nu fået dannet mig et overblik over, hvor jeg mener det er nødvendigt at hente forstærkninger. Det ville være meget fristende at sige, over hele linien. Men jeg vil som udgangspunkt prøve at finde forstærkninger til de to backpositioner, og såvel den defensive som den venstre midtbane. Hvis der så skulle blive mulighed for at tilknytte spillere til yderligere positioner vil det bare være en bonus.
Med et indkøbsbudget på 0, og salgsobjekter til en værdi af 0 må vejen frem være at hente arbejdsløse spillere eller leje spillere hos andre klubber.
Lige netop det sidste vil jeg gå videre med. For som landet ligger lige nu har vi to feeder clubs, altså klubber hvor vi kan sende spillere hen på leje. Det er bestemt ikke brugbart for en klub i vores position. Tværtimod så skal vi være en klub, hvor bedre placerede hold sender deres spillere hen.
Lige pt har har vi et samarbejde med en lille lokal naboklub, Whitby, og så med en kollegaklub fra Conference League North, nemlig Leigh. Det sidste er totalt gak. Men min forgænger havde næppe kalkuleret med den tvangsnedrykning.
Faktum er hvertfald at jeg i dag, har anmodet bestyrelsen om at de leder efter en parent club, ligesom jeg har meddelt Whitby at vores samarbejde ophører dags dato.
Endeligt er det også nødvendigt at finde et par trænere eller fem, som kan være med til at højne standarden af træningen.

Med de ord vil jeg trække mig tilbage og gå på jagt efter nogle spillere og trænere, jeg skriver igen når der er gået en lille uges tid, hvor sæsonens første træningskamp er spillet - og jeg forhåbentligt har fået skrevet kontrakter med et par spillere og trænere.
« Seneste Redigering: 28 Nov 2006, 15:51 af Bune » Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #7: 27 Nov 2006, 22:56 »

Det bliver bare godt det her!

Dejligt med lidt fortælling om andet end det, der sker i selve spillet...
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #8: 27 Nov 2006, 22:59 »

Nice jeg har været på ferie i Scarborough engang  Thumbs Up
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Bovski
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #9: 27 Nov 2006, 23:15 »

Rigtig god start på bloggen... spændende valg af hold og virkelig velskrevne updates..
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #10: 28 Nov 2006, 14:08 »

10. juli 2006



Så har vi haft græs under støvlerne og sæsonens første træningskamp er blevet afviklet.
Hjemme på McCain Stadium, som tager sig så smukt ud til venstre herfor, mødte vi League 2-mandskabet Notts County, som ikke overraskende vandt med 2-0.
Kampen bar tydelig præg af at være en træningskamp med masser af udskiftninger og halvtrist fodbold.
Jeg fik givet debut til min første indkøb. Det blev den 21 årige kantspiller Joe Anyinsah som i forgårs satte sin underskrift på en 11 måneder lang kontrakt. Joe skifter gratis hertil fra Preston, hvor han sidste år fik tre optrædener i Championship.












Jeg valgte at stille op i en mere eller mindre klassisk 4-4-2 formation, dog med den lille detalje at midtbanen udgjorde en diamant. Det var just ikke noget, som midtbanespillerne ligefrem excellerede ved, men jeg tror og håber at vi efter et par kampe her i opstartsfasen kan blive mere vante til denne formation.
Ellers vil kampen nok mest blive husket for den unge målmand McIntoshs helt igennem dårlige udspark. Begge gæsternes mål faldt efter vores unge ven havde sparket bolden lige i fødderne på modstanderen.


Foruden at lede efter forstærkninger til selve holdet, er det også lykkedes mig at få tilknyttet seks trænere til klubben, så vores træningsniveau kan blive langt højere end det Cartwright og den hidtige ungdomstrænere kunne tilbyde. Faktisk så var deres tilbud på træning til mine spillere så lavt, at jeg i går valgte at fritstille dem begge. Derfor er Cartwright nu hverken assistentmanager eller spiller i klubben.
Ellers har jeg brugt den resterende del af ugen på at kigge på den smukke forside til sportstillægget til Scarborough Evening News, hvor jeg så prægtigt fylder halvdelen af siden.
Artiklen inde i tillægget er meget rosende og ser optimistisk på min kommende trænergerning, så det er med godt mod at jeg nu vil tage hul på de resterende træningskampe, samtidigt med at jeg vil bruge resten af måneden på at lede efter forstærkninger til holdet.





16. juli 2006


I et øjebliks klarsyn fik jeg i forgårs den geniale idé, at samtlige spillere skulle skrive under på nye kontrakter, som ville betyde at de ikke længere skulle være halvtids proffessionelle men fuldtidsansatte.
I dag skriver stort set samtlige spillere under nye kontrakter, så de kan tilføje proffessionel fodboldspiller på visitkortet.
Der er dog fem spillere der stejler. To af dem er målmændene Ben Escritt og Ossai. De vil begge være reserver i den kommende sæson, da jeg har tiltro til unge McIntosh, så det er ikke det største personlige nederlag for mig.
De to unge kantspillere Simmonds og Thornton mener også begge de er bedst tjent med at være deltidsansatte, og da de begge kun skal være reserver går det også. At vores teknisk amøbe af en offensiv midtbanespiller Jamie Vermiglio også takker ned til at skrive under på en ny kontrakt, bekræfter bare min mistanke om at manden er debil, og jeg fortæller ham at vil blive sat til salg. Desværre, men naturligvis, ser det ikke ud til at nogen andre klubber har lyst til at få ham i stalden.

Jeg har tilgengæld fået en ny spiller i stalden. Det drejer sig om den 19-årige offensive spiller Robert Eagle som jeg har hentet gratis i Norwich.
Eagle var træt af tilværelsen i Norwich og mente sågar at en proffessionel fodboldkarriere måske ikke var sagen for ham. Men alt andet lige så har han nu et år her i Scarborough til at komme på andre tanker, eller blive bekræftet i sin nuværende.
Eagle er tiltænkt rollen som venstre midtbanespiller, eller til nød som offensiv central.
« Seneste Redigering: 28 Nov 2006, 15:52 af Bune » Logged

Primro1
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #11: 28 Nov 2006, 14:32 »

Held og lykke med det, man må formode bliver en vanskelig opgave. Men en rigtig god start, og jeg synes, du formulerer dig super  Thumbs Up
Logged

MadsWiinther
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #12: 28 Nov 2006, 14:33 »

God start..
Held & Lykke med det..
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #13: 28 Nov 2006, 14:52 »

Spændende valg, og en god start på bloggen.
Glæder mig til mere...
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #14: 28 Nov 2006, 15:50 »

19. juli 2006



For godt fjorten dage siden bad jeg bestyrelsen om, at lede efter en samarbejdsklub, som kunne sende spillere deres unge talenter på græs hos os. Det er nu lykkedes for bestyrelsen at lave intet mindre end et scoop da vi i dag skriver under på en aftale med Premier League giganten Middlesborough.
Udover vi fra næste sæson forhåbentligt vil nyde godt at et par Boro-talenter, så kaster aftalen også 20.000 pund af sig årligt, ligesom der hver sommer vil være en træningskamp mod det rødklædte hold.
Jamie Hamills





9. august 2006

De sidste par uger er gået med at finkæmme spillermarkedet for kontraktløse spillere og der har været godt en snes spillere på prøvetræning. De fleste har bestemt ikke været markant bedre end de spillere, som i forvejen moser rundt her på træningsanlægget. Men et enkelte har skilt sig ud, ikke mindst den stærke skotske venstreback Jamie Hamill som jeg i kapløb med Grimsby fik skrevet en toårig kontrakt med. Jeg er yderst tilfreds med hans tilgang, og han er uden tvivl et kæmpe løft for holdet. Hamill er 20 år og har de sidste fire år været på kontrakt i Kilmarnrock, hvor det dog aldrig er blevet til førsteholds fodbold.
Jonathan Harris

Den unge Jonathan Harris har også været på prøvetræning i klubben og han kunne ligne en fremtidens mand på venstre midtbane. Hans er fysisk stærk af en 16-årig at være, ligesom han har formidable mentale forcer af sin alder - og i forhold til sine modspillere i Conference League North. Harris har skrevet under på en ungdomskontrakt, som løber frem til hans fødselsdag midt i juni næste år.
Deruover ligger jeg i skrivende stund i kontraktforhandling er med den tidligere topspiller Chris Armstrong og målmandstalentet Karl Wills.
Hvis sidstnævnte skriver under på en kontrakt vil de to deltidsansatte målmænd, som allerede er i truppen blive sat til salg. Landet ligger nemlig sådan at jeg har sprunget lønbudgettet på 4236 pund med 554 pund. Ingen tvivl om at det er voldsom procentmæssig overskridelse, og jeg er også i fuld gang med at genforhandle kontrakter med de nuværende ansatte, hvor de må være indstillet på at gå ned i løn.
Især spillere som veteranen Denny Ingram, angrebstalentet Lee Wittington, den talentløse Jamie Vermiglio og forsvarskrumtappern e Lyth og Hotte indkasserer en ordentlig løncheck. Tilsammen står de for 33% af den samlede lønudgift - et tal som skal væsentligt ned.

12. august 2006

Hjemme på McCain Stadium skal sæsonens første kamp i Conference League stå. Vi får besøg af Stalybrigde Celtic, som ligesom os er tippet til at blande sig i topstriden. Vi er dog alligevel favoritter til dagens kamp, og jeg ser da og fortrøstningsfuldt frem til dagens kamp. Det er nemlig i dagene op lykkes at få skrevet kontrakt med en ny offensiv midtbanespiller, som er niveauer bedre end Vermiglio. Ikke at den nye spiller, som hedder Philip Dixon, på nogen måde er nævneværdig god, men han er en forstærkning. Dixon har de seneste par sæsoner spillet på Wigans reservehold.

Jeg stiller op i den 4-4-2 diamant formation som jeg har spillet med i opstartsfasens træningskampe. Nogle kampe som iøvrigt er gået yderst spagfærdigt. I de sidste fem kampe, blev det til to nederlag og to uafgjorte, så jeg har endnu den første sejre til gode, men jeg er overbevist om, at den nok skal komme i dag.

Klokken 15.00 Lyder kickoff og sytten minutter senere kan 580 forhåbningsfulde tilskuere se Philip Dixon på klods hold bringe os foran med 1-0. Dejligt debutantmål, men glæden varer kort for tretten minutter senere, har gæsterne udlignet. En håndfuld minutter senere scorer endnu en Stalybridgespiller, men desværre for ham er det i eget net.
Det ser ud til at den stilling skal holde til pausefløjtet, men kort før det lyder scorer den tidligere engelske mester Mark Atkins på direkte frispark til pauseresultatet 2-2.
Anden halvlegs første 25 minutter forløber uden chancer i nogen ender, og jeg sætter et par nye angribere på banen i håb om, at de kan få sendt bolden i mål. Tiltrods for et par nærgående forsøg fra Tony Hackworth lykkes det aldrig at få bolden i mål, derimod har gæsterne flere mere mål i støvlerne, og de scorer kort før slutfløjtet til resultatet 2-3.

En ærgelig start, som viste at vores centrale midtbane ikke er god nok. Især Briscoe som i dag spillede defensiv midtbane faldt helt igennem, hvilket foranlediger at jeg nu vil sætte alle kræfter ind på at få en spiller til den plads tilknyttet - enten permanent eller på lejebasis.
« Seneste Redigering: 28 Nov 2006, 15:52 af Bune » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010