home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Okt 2024, 20:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 877 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Scarborough Football Club
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Scarborough Football Club  (Læst 16082 gange)
Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #60: 07 Dec 2006, 18:14 »


15. juni 2008

Der er gået nogle uger siden den fantastiske søndag i Stoke, hvor vi sikrede os oprykning.
Hverdagen har meldt sig igen og det er blevet tid til at gøre status over truppen og årets generelle gang i klubben.
Set over en karm har spillerne leveret en fremragende præstation, men tilgangen af de nye solide spillere, som var stærkt medvirkende til vores oprykning har gjort en håndfulde trofaste spillere fra regionalligadagene overflødige. Derfor får de i dag at vide, at de ikke vil få deres kontrakter forlænget og de ikke behøver troppe op når træningen starter om ti dage. Det drejer sig om: Mark Hotte, Jimmy Beadle, Ryan Blott, Jeryme Bossekota - som kom til i sommer men aldrig slog igennem - og Kevin McCartny.

Hvor Bossekota floppede fælt, så har stortset alle andre nytilgange slået igennem, især skal Graeme Owens, Sodje, Jackson, Ugo og Mazzola fremhæves. Til højre her for kan du se samtlige spillere i min trup præstationer for sæsonen.
Regnskabet


Økomisk har vi haft en rigtig dårlig sæson, hvor vi har tæret kraftigt på formuen. Den er nu skrumpet ind til 157.000 pund, da klubbens drift gav 254.000 pund i underskud. Den lette forklaring på dette kæmpeunderskud ville være at skyde skylden på den tidligere ledelse af klubben, som kørte klubben i sænk, hvilket vi nu årligt betaler 336.000 pund for om året ved at tilbagebetale lånet det optog for at sikre klubbens forbliven.
Indtægtskilder

Men der er alarmerende poster i årets regnskab, som vi skal gribe i egen lomme for at finde svaret på. Eksempelvis er det intet mindre end katastrofalt at vi nærmest bruger tre gange så mange penge ved at afholde hjemmebanekampe og tage på udebaneture, end vi tjener ved salget på stadion, når vi spiller på hjemme. Selvfølgelig er indtægterne fra merchandisesalg og billetindtægter selvstædinge poster, men med et salg af merchandise på 16000 pund og billetindtægter for ligakampene på omkring 150.000 er der stadig ikke nok indtægter forbundet med hjemmebanekampene.
Udgiftsposter

Ydermere koster vedligeholdelsen af McCain Stadium betydeligere mere end sidste sæson. Her var det beskedne 29.000 vi brugte, mens vi i år har formøblet 204.000 pund.
Endelig er vores lønforbrug steget betydeligt, hvilket dog er helt i tråd med den sportslige udvikling vi er igennem. Derfor er en sådan udgiftstigning uundgåelig, ligesom den betydelige mængde pund vi har brugt på sign-on fee og ved kontraktforlængelse er et nødvendigt onde.
Men igen i år må vi sande at det var vores fantastiske præstation i FA-cuppen, som holdt os økonomisk ovenvande, da det har tilført klubkassen omkring en millioner pund i entreindtægter, TV-honorarer samt præmiepenge.
Rekorder, stimer og andet
Nok om tørre tal af den slags, videre til nogle andre. Til højre herfor kan sæsonens rekorder og spillerpræstationer ses, og med den imformation til dig vil jeg takke af for endnu en pragtfuld sæson i Scarborough. Og så vil jeg glæde mig til at byde dig velkommen til en ny sæson om en måneds tid.
Her kan vi igen skrive divisionsklub på visitkortet efter ni års fravær. En kærkommen og tiltrængt opmuntring til byen og klubbens fans.
For det forrygende forår har vist at der rundt omkring i byen sidder masser af folk, som ønsker at følge klubben, så jeg tror fuld og fast på at vi i næste sæson, godt båret på vej af et talstærkt hjemmepublikum, kan overleve en svær sæson i League Two.
« Seneste Redigering: 14 Dec 2006, 17:21 af Bune » Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #61: 13 Dec 2006, 01:08 »

Er du vimmer det er god læsning det der!
Props herfra!
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #62: 13 Dec 2006, 15:28 »


3. januar 2009

Så er der gået en halvsæson og lidt til, og vi har i den grad stiftet bekendskab med League Two. Men inden gennemgangen af kampene i ligaen, vil jeg lige skue tilbage til sommerpausen.

Vi lagde ud med lægge græs til to træningsturneringer, hvor vi havde besøg af seks prominente hold. Den første turnering havde deltagelse af Crystal Palace, Wolves og Southampton. Den anden turnering bestod af Hull, Crystal Palace og Reading. De første fire klubber er alle fra Championship, men det Reading til daglig spiller i Premier League.
Begge turneringer trak fulde hus og blev vist i TV, så de resulterede i en økonomisk saltvandsindsprøjtn ig, da overskudet blev på 800.000 pund.

Truppen fik i slutningen af august tilgang af tre spillere. Til en fast plads som højreback blev Bobby Hassell hentet i Eastleigh. Før opholdet i denne sekundaklub har Hassell vist sine kvaliteteter i League One og Two for henholdsvis Barnsley og Manfield.
Chris Makin blev hentet i Shrewsbury som backup til venstrebackposition en. Bag sig har den aldrende back en flot karriere i klubber som Marsielle, Sunderland, Ipswich, Reading, Southampton, Derby og Leicester.
Endelig blev den unge lovende defensive midtbanespiller Lee Saywer hentet i Chelseas overskudslager. Hvor de andre spillere blev hentet gratis i deres respektive klubber, måtte vi acceptere at Chelsea skal have 45% af et eventuelt fremtidigt salg af Sawyer.
Sidst, men ikke mindst, forstærkede vi os i midten af juli med den knap to meter høj danske målmand Mikkel Andersen, som ikke havde fået forlænget sin kontrakt med AB. Andersen er 20 år, utrolig stærk når det kommer til smidighed, styrke, placeringsevne, udstråling og bolde i luften. Omvendt halter det lidt med hans udspark, reflekser og en-til-en situationer, men ingen tvivl om, at Andersen bliver førstevalg for den kommende sæson.
Omvendt har tre spillere i løbet af efteråret fået ophævet deres kontraker. Denny Ingram, som var anfører i min første sæson i klubben, var på ingen måde kvalificeret til at begå sig i ligaerne, så han fik silkesnoren. De selvudklækkede taltenter James Harris og Henry Chambers udviklinger var gået i stå, så de fik pænt at vide, at de kunne tømme sit skab og finde nogle nye arbejdsgiver.
Angående talenter, så blev en stribe unge talenter i forsommeren rykket op i seniortruppen, og et par enkelte af dem, ser ganske lovende ud.
Verdens vildeste rutjsebane


Men nok om spillerhandler og træningskampe, nu til sæsonens kampe.
Vi lagde ud med at overraske alt og alle og havde en fantastisk augustmåned.
Først blev det til en sejr over oprykningsfavoritte rne fra Oldham, herefter spillede vi uafgjort mod Chester, og siden blev det til sejre over Torquay og York. Herefter blev til uafgjort mod Port Vale inden vi den 30. august løb ind i vores første liganederlag, da vi måtte se os besejret 2-3 af Bristol Rovers. Inden da havde dog prøvet at forlade banen som tabere, da vi i ligacuppens første runde på hjemmebane tabte 0-1 til Barnsley fra League One.
De fine resultater sendte os på en andenplads, hvilket var lang fra den forventning medierne havde opstillet ugerne forinden. De regnede med at vi blev sidst i ligaen, ligesom såvel fansene som bestyrelsen forventede at vi skulle kæmpe bravt for at undgå nedrykning. Min kære assistentmanager var mere bramfri, og sagde direkte at en nedrykning var uundgåelig med den trup, som er til rådighed.
Stillingen ved indgangen til 2009

Det skulle fra nederlaget mod Bristol Rovers og frem til nu også mere eller mindre konstant vise sig, at vi ikke havde holdet til at begå os i League Two. For hvor vi i de første seks kampe skrabede 14 point sammen, så har vi de seneste 20 kampe kun formået at få at hive yderligere ni point ind på kontoen, hvilket har sendt os ned på en 23. plads med samme antal point.
De ni point det er blevet til siden september og frem til nu er kommet gennem seks uafgjorte kampe og en enkelt sejr, som vi blev noteret for helt tilbage i midten af september, hvor vi slog Northampton. Det er altså blevet til seksten kampe uden sejre, hvilket er helt og andeles uvant, og noget af en modsætning til starten af år 2008, hvor vi spillede 32 ligakampe, hvor det kun blev til et enktelt nederlag.
Stærkt reduceret trup


Sådan er fodbold så afvekslende og krydser personligt fingre for at vi oplever en andenhalvsæson som i fjor, så vi ikke allerede efter bare en sæson må tilbage til Conference League.
Vi har været stærkt ramt af skader og karantæner gennem efteråret og den tidlige vinter. Der har konstant været en spiller eller to i karantæne, ligesom skadetallet har ligget konstant på fire-fem stykker. Dette har gjort det endnu sværere for holdet at få skrabet de nødvendige point sammen.
Åbenmundet manager

Når jeg så ligeledes bliver karantænedømt, så bliver det bestemt ikke lettere for spillerne at vinde kampene. Jeg fik  karantæne efter at have omtalt dommeren i vores kamp mod Rochdale mindre glorificerende. Han valgte at underkende to mål mod os, og det blev for meget for mig, så i den seneste kamp måtte jeg tage plads på tribunen og lade assistenten styre tropperne.
Nu er tavlen i dobbelt forstand visket ren. Jeg er tilbage ved sidelinien til dagens kamp, og rædselsåret 2008 er erstattet med 2009, som for håbentligt bringer blidere vinde. Der er hvertfald 20 kampe, som kan ændre orkanen der ramte os i effteråret.
Da vi er ude af samtlige pokalturneringer, efter nederlag til Leicester i 1.runde af FA-cuppen og et 1-5 nederlag til Barnsley Johnstone Van Trophy, kan vi fuldt ud fokusere på ligaen, og med de nødvendige point satser jeg benhårdt på at vi ikke rykker ned.
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #63: 14 Dec 2006, 16:03 »

Underholdningsværdi en er på lavpunktet

17. januar 2009

Så har vi fået spillet yderligere tre kampe i ligaen og de er alle endte med nederlag på 0-1, hvilket illustrerer meget godt den situation vi er, vi kan bare ikke vinde fordi vi ingen mål scorer. Det er faktisk så grelt at vi i de sidste 15 kampe kun har scoret sølle 3 mål, disse blev fordelt over tre kampe, det ene mål var nok til, at sikre et af de i alt tre point, vi har skrabet sammen i de 15 kampe.
Derfor står det lysende klart, at vores angreb og taktik ikke længere er brugbar. Vi har som bekendt det seneste år spillet udfra et særdeles defensivt udgangspunkt, og det bliver vi i den grad straffet for nu. Derfor har jeg i dag besluttet at gå over til en langt mere offensiv 3-4-1-2 taktik.
Forsvaret vil komme til at bestå af de tre centrale spillere Sodje, Ugo Ehiogu og Theo Streete. På den centrale midtbane skal Lee Sawyer og Mazzola stå for at bryde modstandernes spil, og på kanterne skal Owens og Anyinsah trevle modstanderens defensiv i stykker, og skabe chancer til Eagle, som skal spille offensiv midtbane og de to angribere. Hvem det bliver har jeg ikke lagt mig 100% fast på, men Duncan Fergusen bliver det ikke, da han konsekvent bliver skadet og kun er kampklar til hver fjerde kamp. Derfor er der kun to reele angribere til rådighed, nemlig Butler og Cox. Det er ikke nok, og slet ikke fordi de ikke har været pågående nok, derfor vil jeg de næste dage søge efter en eller to nye angribere.

Vores elendige spil bliver ikke kun udstillet i tabellen, hvor vi er raslet ned på sidstepladsen, men også på fremmødet til hjemmekampene. Hvor vi i august og frem til slutningen af november har 2000-4000 tilskuere, så er der til de seneste par hjemmekampe kun dukket 500-600 tilskuere op. Virkelig en streg i regningen, så med et mere positivt spil kan vi forhåbentligt få lokket de frafaldne tilbage på lægterne.

20. januar 2009
Darryl Knights i aktion for ungdomslandsholdet



Den intense jagt på forstærkninger til angreber blev i dag belønnet med en spillertilgang. For med Darryl Knights ankomst få vi en træfsikker ung angriber. Darryl er 20 år og skifter gratis her til fra Ipswich, her har han primært spillet på reserveholdet, hvilket i år har kastet 15 mål i 18 kampe af sig.
Derudover er Darryl noteret for adskillige landskampe for det engelske U17-landsholdet.
Kontrakten som Darryl har underskrevet løber frem til sommeren 2012 og giver ham en ugeløn på 150 pund.
Knight er tiltænkt en hovedrolle i kampen for overlevelse i League Two, og jeg fastlægger mig i dag på, at bruge Cox som hans faste makker i forårssæsonen, og indstiller dermed jagten på flere spillere.

24. januar 2009

Den nye taktik skal for første gang stå sin prøve og efter 29 minutters spil ser det ikke for godt ud. Hjemme på McCain Stadium er vi bagud med 0-2 til Bristol Rovers, som i parentes bemærket ligger nummer tre, vi spiller os dog op i anden halvleg og får reduceret til 1-2 ved Anyinsah, men der falder ikke flere mål til nogle af holdene. Dermed ender kampen med endnu et nederlag til samlingen. Darryl fik en hæderlig debut og var blandt de bedre på holdet.

31. januar 2009
Selviscenesættelse af Darryl


Når man ikke har vundet én kampi de seneste 20 kampe, og det er  fire og en halv måned siden sejren indtraf, så er det logisk, at der skal ske noget ekstraordinært for at det lykkes. Og det må man i den grad sige, at der skete i dag.
Duncan Ferguson var med igen i stedet for Cox, da skotten for en sjælden gangs skyld var fit for fight. Han belønner min tillid til ham efter 22 minutters spil, hvor han bringer os foran.
Bare to minutter senere er det Darryls tur til at komme på måltavlen, da han på et smukt hovedstød scorer sit første mål i Scaboroughtrøjen, syv minutter senere scorer han sit andet, da han bringer os foran med 3-0.
Kort før pausen får Egiohu lyst til at lege med, og på en fantastisk klumpet facon får han sendt bolden i eget net til pausestilligen 1-3.
Fantastiske præstationer
I anden halvleg kommer Halifax stærkt tilbage i kampen og får reduceret til 2-3 og flere gange tæt på at udligne, men vi slipper med skrækken, og fem minutter før slutfløjtet scorer Darryl endnu engang, og dermed synes sejren sikker. Men nej. Kort inde i dommerens overtid kommer Halifax igen på måltavlen og stillingen er nu 4-3 til os. Jeg kan mærke sveden pible frem på panden, og frygter at vi nu skal smide sejren over styr, men i det efterfølgende angreb tager Darryl sagen i egen hånd og afdribler hjemmeholdets forsvar og scorer til kampen resultat 5-3.
Som sagt så var det en ekstraordinær indsats spillerne i dag leverede, hvilket også kastet et par rekorder af. For det første så er otte mål det meste scorende nogensinde i League Two, derudover satte Darryl klubrekord ved at score fire mål i samme kamp, ligesom han tangerede rekorden i League Two.
Efter kampen var jeg da heller ikke sen til at rose spillerne for deres indsats, men påpegede samtidigt at det  fremover er sådan en indsats jeg ønsker hver gang de løber på banen for at repræsentere klubben.
Nu venter der tre svære kampe i de næste par uger. Først mod midterholdet Boston og siden mod de to tophold Northampton og Cheltenham. Bortset for den i dag tilfaldte sejr, så var den seneste mod Northampton, så der er lidt optisme i den kolde tid.
Nogle går i mindre sko end andre

17. februar 2009

De gode takter fra den sidste dag i januar blev taget med til februar, hvor vi i de to første kampe fik pointudbytte. Først blev det til 2-2 mod Boston, og efterfølgende spillede vi 3-3 mod Northampton. Vi var ellers foran 3-0 mod dem, men det lykkedes dem at finde topholdets held frem og fik med to sene mål reddet et point ud af ilden. Det sidste mål var iøvrigt yderst tvivlsomt, hvorfor jeg efterfølgende kaldte dommerens præstation for forfærdeligt. Så fandt FA det igen nødvendigt at træde i karakter og tildele mig en straf. Denne gang blev det en økonomisk én, i og med klubben blev pålagt at betale 100 pund i bøde for min upassende opførsel.
Tidligere i dag spillede vi mod Cheltenham, og her løb vi ind i vores første nederlag i tre uger. Men det positive er, at det blev på 2-3, så vi endnu engang fik markeret os som angribende.
Dermed har vi scoret ligeså mange mål i de sidste fire kampe, som vi gjorde i hele september, oktober, november, december og frem til 24. januar i år. Skræmmende.
« Seneste Redigering: 14 Dec 2006, 17:20 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #64: 14 Dec 2006, 18:06 »

Bundprop

21. februar 2009

I sidste uge var Darryl på pletten to gange i nederlaget til Cheltenham, de mål kunne vi godt have brugt i dagens kamp mod Petersborough, som besejrede os 1-0 i en tam og chanceforladt kamp.

28. februar 2009

Så er der igen point til den slunkne pointkonto. Denne gang bliver det til et point efter endnu en kedelig affære. Det bliver til 0-0 mod Accrington. Det eneste positive ved kampen, er, at vi nu har skrabet lige så mange point sammen som Mansfield på næstsidstepladsen. Med ti kampe tilbage og syv point op til den ligareddende 22. plads ser det trods alt lidt lyserødt ud. Vores sidste kamp er netop mod Rochdale - ligesom vi også har Mansfield på programmet - og det kan godt gå hen og blive en gyser.

7. marts 2009

I dag bevæger vi os væk fra sidstepladsen da vi modsat Mansfield får point i den 37. spillerunde. På udebane spiller vi 1-1 mod midterholdet Darlington, og hvem anden end Darryl er manden, som scorer vores enlige mål.

14. marts 2009
Pragtkamp


Tiltrods for de relative gode resultater på det seneste svigter publikum os stadig. Til dagens kamp mod ligaens nummer fire er kun 499 personer mødt frem, men de får tilgengæld en kamp de sent vil glemme.
Efter bare to minutter er der allerede jubel på tribunerne. Midtbaneslideren Mazzola har samlet en returbold op efter et mislykket hjørnespark, og med et fladt skud fra kanten af feltet bringer han os på vinderkurs.
Nitten minutter senere får vores hårdtprøvede fans lidt mere at varme sig på, da Stockport bliver reduceret til ti mand. Vi formår ikke at drage fordel af det i løbet af første halvleg, så stillingen holder til pausen.
Her fortæller jeg spillerne, at nu må de gå ud og kæmpe for fansenes skyld så de får tre point at gå hjem på..
Det ser dog ikke ud til at det gæstende tophold har lyst til at lægge sig ned bare fordi de er en mand i undertal, for i det 47. minut får de udlignet. Heldigvis har vi en spiller på holdet ved navn Graeme Owens, som sidste sæson virkelig trådte i karakter, og i dag gør han det samme, da han to minutter efter det udlignende mål på et direkte frispark bringer os foran med 2-1.
Herefter får vi igen kontrol over kampen og især Dario Mazzola spiller sig op i som halvlegen skrider frem, og med to målgivende dybdeafleveringer til Darryl Knight ender kampen 4-1 i vores favør, og vi er nu kun tre point fra at rykke over nedrykningsstregen.

21. marts 2009

Indsatsen i dagens kamp mod Hartlepool står i skringrende kontrast til hvad holdet ydede mod Stockport, derfor er det helt naturligt at vi i dag taber 0-2. Og da York på 22. pladsen vinder deres kamp, har de nu et forspring 6 point.
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #65: 14 Dec 2006, 20:38 »

Der er ved at være kontakt


28. marts 2009

Hjemme på McCain Stadium har vi kun tabt en gang i de sidste fire kampe, hvilket er en særdeles god statistisk for et hold i vores position, så inden spillerne løber på banen indprinter jeg i hovedet på dem, at de sagtens kan vinde dagens hjemmekamp mod Lincoln.
Det er derfor noget af en streg i regningen at vi efter et kvarters spil kommer bagud med 0-1. En kamp op af bakke er ikke sagen for et hold, hvis moral svinger lige så meget som et pendul. Men efter et kæmpe forsvarsdrop lykkes det os at komme tilbage i kampen og få udlignet ved Anyinsah, som bliver spillet helt fri af en Lincoln-forsvarer.
Kort inden det udlignende mål blev Graeme Owens alvorligt skadet, og holdllægens diagnose var hård, han vil være ude resten af sæsonen. En stor streg i regningen.
Heldigvis har vi andre individualister og det er Darryl Knight et lysende eksempel på, da hans scorer til 2-1 i det 64. minut. Italienske Mazzola er også ved at spille sig op, og han kommer endnu en gang på måltavlen, da han seks minutter før tid scorer til kampens resultat 3-1
Stillingen pr. 4.4.09


   

4. april 2009

I dag skal vi møde den anden oprykker fra sidste års Conference League, Grimsby, desværre trækker de det længste strå og vinder en snæv 1-0 sejr.
Dermed er der lagt op til sand gyser afslutning, her hvor der mangler fem kampe af sæsonen. Vi har mere eller mindre sikret os ikke at ende på sidste pladsen, men der er stadig gode forhåbninger om overlevelse i ligaen, der er 4, 5 og 6 op til henholdsvis 22., 21. og 20. pladserne, og vi mangler som tidligere nævnt kamp mod nummer 24 og 20.

11. april 2009

Den ellers så fine hjemmebaneform får et hak i tuden i dag, da vi taber 2-3 til Bury på McCain Stadium. Simon Cox og Mazzola er vores målscorer, og så er der et glædelig gensyn med James Earl som central offensiv midtbanespiller, han har været skadet i fire måneder, men er blevet klar netop nu hvor Graeme Owens er tvunget til at se på fra siden. Eagle spillede pladsen som venstrewing.
Efter kampen brokker jeg mig endnu en gang over en dommerpræstation, og denne gang taktserer FA min forseelse til en bøde på 120 pund. Jeg beslutter med mig selv, at jeg ikke vil kommentere flere dommerpræstationer i denne sæson, hvis jeg bliver adspurgt. Jeg frygter at disciplinærkomiteen kunne finde på at fratage os nogle point i straf. Det er ikke lige noget vi har brugt for i denne stund.
Intens bundstrid med tre kampe tilbage



13. april 2009

I dag har vi en uhyrelig vigtig bundkamp mod Mansfield, som har hjemmebanefordel. Det ser vi dog stort på og er allerede efter 15 minutter foran med 2-0. Først er det Eagle som tryller på venstrekanten og siden er det den tilbagevendte Earl som scorer på et direkte frispark. Først i overtiden sker der igen noget, og her er det først Sawyer, som bliver udvist og siden får værterne tildelt et straffespark, hvor de får reduceret til slutresultatet 2-1 til os.
Da Rochdale i dag taber deres kamp, er der nu med tre kampe tilbage kun to point mellem os og dem, da de nu ligger nummer 22. Omvendt ser det ud til at Halifax og York på de overliggende pladser har klaret frisag for en nedrykning.



18. april 2009

Det var et højdramatisk opgør de 566 fremmødte på McCain Stadium i dag var vidne til i kampen mod Rotherham. Første bemærkelsesværdige aktion var Simon Cox's mål til 1-0, hvor han på ekvibrilistisk vis fik bugseret et højt indlæg fra Darryl Knight i mål.
Efter pausen kom Stefan Oakes i centrum da han i det 49. minut blev udvist for en grov tackling - Oakes var med i stedet for Sawyer som selv sad udenfor på grund af karantæne.
For at forsvare vores føring valgte jeg at skifte målscoreren Cox ud, og sætte forsvareren Bobby Hassell ind på den centrale midtbane. Kort efter blev Eagle skadet, og jeg valgte så helt at ændre taktik og gå ned og spille 5-3-1, så ind kom venstrebacken Jamie Hamill, mens Hassell røg ned på højrebacken. I det 74. minut var det så Darryl Knigths som skadet måtte forlade banen, han blev erstattet i front af Martin Butler.
De mange udskiftninger resulterede i at  Rotherham fik mere og mere spil, så da Hamill med ti minutter tilbage var den fjerde af mine spillere, som måtte forlade banen, så det sort ud. Ni mod elleve i 10 minutter var dermed en realitet, og Rotherham havde mange nærgående forsøg, men til vores held magtede de ikke at få scoret, så vi kunne rive tre vigtige point ind på kontoen.
Desværre for os så fik Rochdale også fuldt udbytte af deres kamp, så dermed har de stadig et forspring på to point ned til os.
Stillingen inden sidste kamp

25. april 2009


Dagens modstander er det suveræne tophold Nottingham Forest, der forlængst har sikret sig oprykning til League One. Derfor gjorde vi os ikke mange forventninger om et pointudbytte, så vores opmærksomhed var primært rettet mod de to kampe mellem Rotherham og Rochdale samt Accrington-Halifax.  Her var det pinende nødvendigt at Rochdale ikke vandt, ligesom et pointtab til Halifax kunne resultere i at vi kunne overhale dem i den samlede stilling.
Hvor vi hjemme på McCain Stadium spiller for 500-600 personer så var kulissen på The City Ground i Nottingham en hel anden, her var 19209 tilskuere nemlig mødt frem, og de kunne se deres favoritter score tidligt i kampen, de var derimod lettere chokerede da vi fik udlignet efter 78 minutters spil. Kort før tid viste Forest dog, hvorfor de har skrabet så mange point sammen og scorede til kampens facit 2-1.
Et ventet nederlag så alt vi kunne nu var bare at afvente slutresultaterne fra Rochdales og Halifax's kampe. Da de indløb brø vi ud i jubel. Halifax tabte til Accrington, mens Rochdale kun fik uafgjort mod Rotherham. Sidstnævnte betyder, at vi nu selv kan afgøre om vi skal undgå nedrykning, for en sejr om en uge mod Rochdale er ensbetydende med vi sniger os over nedrykningsstregen for første gange siden 13. december 2008.

Slutstilligen League Two 2008/09

2. maj 2009

De elleve udvalgte til dagens overlevelseskamp mod Rochdale har jeg valgt at gå tilbage til min defensive 4-4-2 taktik, en svær udekamp, hvor vi skal have en sejr må tage udgangspunkt i en solid defensiv.
Mikkel Andersen var naturligvis på mål. Som venstreback tog Chris Makin plads, iøvrigt for første gang siden han tiltrådte sidste sommer at han får spilletid. Som højreback startede Bobby Hassell, men Sodje og Ehiogu naturligvis var centrale forsvarsspillere. På den defensive midtbane tog Mazzola sin naturlige plads, mens Earl lå foran ham på den offensive del. De to herrer var flankeret af Eagle og Anyinsah på kanterne. I front var der givet startpas til Knights og Cox.
At det skulle blive sidstnævnte og ikke Knights der løb med opmærksomheden var vist overraskende for de fleste, men faktum er, at Cox i det 62. minut scorede til 1-0.
Kampen havde indtil da været yderst chanceforladt, og bar tydeligt præg af, at Rochdale for alt i verdenen bare ikke skulle tabe, da det kunne resultere i at de rykkede ned, der var dog ikke meget der tydede på det, eftersom Halifax var ved at tabe til Chester.
Tilbage til vores kamp, hvor vi fik lidt mere spil, og det resulterede i det 77. minut at Cox scorede sit andet mål, hvilket også blev kampens sidste. Derfor kunne vi efter 90. minutters spil løbe jublende ind på banen og glæde os over at en truende nedrykning blev afværget på målstregen.
Mens vi jublede gik Rochdales ledere og spillere rundt i et vakuum og afventede slutresultatet fra Halifax, som nu afgjorde deres skæbne.
Da det så over højtalerne lød, at Halifax havde tabt deres kamp, og de dermed endte med aben, kunne Rochdales spillere og fans og juble over sæsonens placering.

Spillernes præstationer

3. maj 2009

Efter gårdagens sejr kan jeg kigge tilbage på en forfærdelig sæson som dog fik en lykkelig slutning. Det var ikke overraskende at vi skulle kæmpe for at undgå nedrykning, men at vi spiller tyve kampe i træk uden at vinde en eneste og i en periode på 4½ måned kun scorer 12 mål er bare slet ikke godt nok.
Vi opnåede i alt 45 point i sæsonens 46 ligakampe. De fjorten af pointene blev hentet i sæsonens seks første kampe, mens vi i de sidste ti kampe hentede sytten point. Altså er der i de mellemliggende 30 kampe kun blevet indsamlet 14 point, dette er intet mindre end en katastrofe og jeg kan kunne takke de ufattelige lave forventninger bestyrelsen havde til holdets overlevelsechancer for, at jeg stadig er manager her i klubben.
Det står nu helt klart at vi skal bruge de næste tre måneder på at finde seks til otte forstærkninger til truppen, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at spille i League Two, eller eventuelt højere, i sæson 2010/11.
Årets regnskab


Sæsonen ser ud til ende med et økonomisk plus på driften, hvilket vil være første gang i mine tre sæsoner i klubben. Dog skal man ikke se sig blind for, at det skyldes de afholdte træningsturneringer sidste sommer. Derfor vil jeg igen i år forsøge at få afviklet en stribe turneringer med deltagelse af Championship- og Premier League-klubber.
Årets resultat vil forhåbentligt bevirke at bestyrelsen sætter nogle penge til side til spillerindkøb.

Med de ord vil jeg takke af for en hæsblæsende sæson, og glæde mig til at bygge et stærkt League Two-mandskab op hen over sommeren, så vi kan gå en ny sæson i møde, hvor vi kan spille med i toppen af ligaen.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #66: 14 Dec 2006, 20:46 »

Hold da fest, en afslutning! Super godt, at du holder dig oppe. Så må vi håbe på, at du ikke kommer i samme nedrykningsprobleme r næste sæson.

Thumbs Up

(hvorfor helvede vil den ikke lave mellemrum før næste?)
« Seneste Redigering: 14 Dec 2006, 20:50 af SirToby » Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #67: 15 Dec 2006, 11:48 »

rigtig godt klaret at du ikke rykkede ned, forsat rigtig god læsning.

Syntes helt klart at du skal forsætte bloggen, den er jo rigtig spændene at følge med i. Smiley
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #68: 21 Dec 2006, 23:37 »

Kan vi så få noget fokus og flere læsere på den her blog - det fortjener den!  Thumbs Up

Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #69: 21 Dec 2006, 23:40 »

Kan vi så få noget fokus og flere læsere på den her blog - det fortjener den!  Thumbs Up


Meget gerne! Men må sige det som det er: Jeg orker altså ikke at læse en så skrift tung update hvergang Smiley Respekt for at man gør det for det er et kæmpe arbejde! Men hvis man nu skar lidt ned i updat'sne eller havde en halv måneds update kunne jeg helt sikker være en fast læser af bloggen Smiley Men tror da der er mange der nyder en så skriftr tung blog!
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #70: 21 Dec 2006, 23:43 »

Meget gerne! Men må sige det som det er: Jeg orker altså ikke at læse en så skrift tung update hvergang Smiley Respekt for at man gør det for det er et kæmpe arbejde! Men hvis man nu skar lidt ned i updat'sne eller havde en halv måneds update kunne jeg helt sikker være en fast læser af bloggen Smiley Men tror da der er mange der nyder en så skriftr tung blog!

Det er jo halvårs-updates...   funny
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #71: 21 Dec 2006, 23:44 »

Synes også det er en super flot blog, og Bune skriver rigtig godt - dog for meget efter min mening Opstemt

Bade: Den sidste er da kun 3. mdr
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #72: 21 Dec 2006, 23:45 »

Det er jo halvårs-updates...   funny
Kan du se hvad jeg mener med at jeg ikke orker at følge med i den funny LOL en tumpe fejl!  crazy
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #73: 22 Dec 2006, 14:20 »

Kan du se hvad jeg mener med at jeg ikke orker at følge med i den funny LOL en tumpe fejl!  crazy

Jeg synes nu at den er godt skrevet!
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scarborough Football Club
« Svar #74: 22 Dec 2006, 14:30 »

Der er da ingen tvivl om, at det her er en af de mest spændende blogs på FMF. Et kanon godt arbejde, der bliver lagt i det.

Otte dage siden sidste update - kan man forvente, der sker noget snart, Bune?
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010