home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 368 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  FM Nørden #98
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: FM Nørden #98  (Læst 29231 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #85
« Svar #135: 16 Aug 2022, 18:54 »




#87 – Alt det Pogba ikke er

Jeg har kun været i managersædet i få dage og har allerede fundet min 6er. Det var den vigtigste position at få på plads. Jeg er meget tilfreds med den spiller jeg har hentet, for det er nemlig Declan Rice. Jeg måtte da også op med den store pung for at hente ham. 85 mio. £ måtte jeg slippe. Jeg forventer dog, at han er alle pengene værd. Endelig har Man Utd er ordentlig 6er på holdet. Han har alle de egenskaber jeg mener holdet mangler. En teknisk stærk midtbanespiller, med gode fysiske evner og gode lederegenskaber. Han er resolut og determineret. Han er arbejdsom og er en teamplayer. Han er alt det som Pogba ikke er.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #87
« Svar #136: 20 Aug 2022, 07:56 »




#88 – "kun" 6 mere
1: Styrke den centrale midtbane med en 6’er.

2: Styrke det centrale forsvar og finde en makker til Maguire.

3: Styrke højre kanten


4: Styrke 9’er positionen med en målfarlig angriber.

5: Styrke det centrale forsvar og sætte Maguire ud af start 11eren.

6: Styrke højre back

7: Styrke 8’er positionen

8: Styrke venstre kanten

9: Styrke venstre back

Jeg fik renset godt og grundigt ud i truppen både på første- og u23 holdet. Hele 19 spillere blev solgt inden transfervinduet lukkede. Her i blandt Fred, Mata, Lingard, Dalot, Pereira, Garner, James og Matic. Det frigav penge nok til, at jeg kunne købe to nye spillere til start 11eren. Jeg fik købt en makker til Maguire og en ny højre kant. Så det er blevet til tre forstærkninger. Så nu mangler der ”kun” 6 mere.

Jeg fik hentet en drømmesigning til det central forsvar. En spiller jeg håbede på vi hentede, dengang vi endte med Maguire. Det er Matthijs de Ligt. Så hentede jeg også Antony fra Ajax, som også er et varmt emne på rygtebørsen i virkeligheden. De to nye signings sammen med Declan Rice, så har jeg hentede de tre forstærkninger, der stod øverste på listen. Så jeg meget tilfreds med transfervinduets udfald.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #88
« Svar #137: 20 Aug 2022, 19:42 »




#89 – Truppen og taktik

Jeg fik hentet forstærkning til de tre øverste positioner på min liste. Så jeg var som sagt meget tilfreds med transfervinduet. Truppen er ok men nok et stykke fra at være med i guldkampen men det ok, for målsætningen er top-4 og Champions League billetter. Jeg er stadig 6 spillere fra min ide om en start 11er, som kan være med om guldet. Dem som er i 11eren nu, de fleste vil ende i min B-kæde henover de næste sæsoner.

I min nuværende trup udløber Cavani og Pogba’s kontrakter efter sæsonen, så det er der jeg vil forstærke i første omgang. En angriber og en 8er. Drømmen er, at signe Eriksen og Mbappé på free transfer, så der også er penge til at erstatte Maguire og Wan-Bissaka i start 11eren.

Taktisk spiller jeg en mere klassisk formation end tidligere. Den asymmetriske har jeg droppet og gået over til de klassiske 4-4-1-1/4-2-3-1. Spillestilen er dog som tidligere beskrevet i denne blog. For det er bare min spillestil.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #89
« Svar #138: 22 Aug 2022, 19:40 »




#90 – Ikke helt retvisende

Jeg har fået en fantastisk start på Premier League sæsonen men billedet er ikke helt retvisende. Jeg har nappet/stjålet et par sejre over både Liverpool og Man City. 27 mod 7 chancer i Liverpools favør men alligevel vinder jeg 1-0, De Gea stod en drømmekamp og blev MoM. Sådan en sejr tager vi gerne i aften  Cool funny - Det samme gjorde han mod Man City, hvor det var 19 mod 9 chancer i deres favør og der vandt jeg 2-1. Så jeg har hentet i hvert 6 point, som måske ikke var helt fortjent.





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #90
« Svar #139: 29 Aug 2022, 08:50 »




#91 – Champions League exit

Jeg havde det på fornemmelse, da jeg så lodtrækningen, det her bliver svært! Og jeg fik ret. Ajax, Milan og Bayern kom op af bowlen. Det blev til tre hjemmesejre men på udebane, der tabte jeg tre. Og 9 point, det var ikke nok. Så nu jeg ude af Champions League.

Jeg er selvfølgelig skuffet men det tænder ligesom også lysten til FM. Der er brug for bedre kvalitet, hvilket er hele savegamets præmis. Og jeg glæder mig til at jagte nye spillere, så jeg kan få skabt den start 11er, som både kan vinde Premier League og har kvalitet nok til at være med helt fremme europæisk.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #91
« Svar #140: 30 Aug 2022, 07:52 »




#92 – Velkommen Eriksen

Jeg gik ind i januar måned med godt humør og kom ud i endnu bedre. Jeg var godt med i ligaen, hvor jeg indtog en 2. plads. Målet er ”bare” top-4 og Champions League billetter. Det var dog ikke resultaterne på banen der fik mit humør i top. Det var transfervinduet.

Det lykkes mig at slippe af med den satans virus, Pogba, som jeg solgte til Inter. Hans kontrakt havde udløb til sommer, så jeg var tilfreds med de 8 mio. £ som de ville slippe. Nu stod jeg og manglede en spiller til midtbanen og der gik jeg benhårdt efter Eriksen. Og det lykkes.

Jeg kunne selvfølgelig have ventet på, at hans kontrakt udløb og satse på at hente ham på free transfer men jeg ville have ham nu og her. Så jeg måtte op med pungen og betalte 47 mio. £ for ham. Det er delt op i afdrag, da transferkontoen kun var på 23 mio. £.





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #92
« Svar #141: 07 Sep 2022, 07:28 »




#93 – 2’er

Fra starten af dette savegame til nu, så er optimismen kommet tilbage til virkelighedens United. Vi har hentet de spillere, der skal til for vende sidste sæsons nedtur. Lisandro har været et monster rent defensivt og Eriksen har allerede tilspillet sig en nøglerolle på den centrale midtbane og med hans afleveringer gennem linjerne, så ødelagde han Arsenal i seneste kamp. Spillere som Sancho, Rashford og Bruno de blomster, for nu bliver de fordret med de rigtige afleveringer. En opgave Fred, McT og Pogba aldrig formåede.

Den samme forvandling har mit United også gået igennem. Tilføjelsen af Eriksen og Declan Rice til den centrale midtbane, De Ligt til den centrale forsvar og Anthony til offensive, gjorde at mit United hold var med helt fremme. Desværre blev det kun til lige ved og næsten. Liverpool var simpelthen for stærke. 95 point vandt de Premier League med. Det var svært at hamle op med. Ja og så slog de mig også i FA Cup finalen. Så motivationen er nu at slå ærkerivalerne fra Liverpool og forvandle 2. pladserne til guld næste sæson.

Det blev dog til en enkelt triumf, da jeg vandt Euro League finalen over Lyon med 3-1. Blandt andet på mål af Eriksen. Tjek lige dette frisparksdrøn ud:





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #93
« Svar #142: 07 Sep 2022, 09:45 »

Ærgerlig slutning på sæsonen, selvom det nu stadig er meget godt gået! Wink

I forhold til IRL, så skal du lige lade være med at disse McTerminator! Han spiller jo VANVITTIGT under Ten Hag! Opstemt <3
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #93
« Svar #143: 07 Sep 2022, 19:04 »

Ærgerlig slutning på sæsonen, selvom det nu stadig er meget godt gået! Wink

I forhold til IRL, så skal du lige lade være med at disse McTerminator! Han spiller jo VANVITTIGT under Ten Hag! Opstemt <3

Jeg sætter heller ikke spørgsmålstegn til McT som boldvindene midtbanespiller i 6er rollen. men jeg sætter spørgsmål til ham sammen med Fred, Pogba m.fl og deres manglede evne til at spille bolden mellem linjerne og sætte vores offensiv op.

McT er en fin 6er men det kræver en 8er der kan spille bold. Og det er ikke Fred eller Pogba for den sags skyld. McT vokser pga. Eriksen. og flader sammen med Fred.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #93
« Svar #144: 08 Sep 2022, 20:31 »




#94 – Klar fra dag 1
1: Styrke den centrale midtbane med en 6’er.

2: Styrke det centrale forsvar og finde en makker til Maguire.

3: Styrke højre kanten

4: Styrke 9’er positionen med en målfarlig angriber.

5: Styrke det centrale forsvar og sætte Maguire ud af start 11eren.

6: Styrke højre back

7: Styrke 8’er positionen


8: Styrke venstre kanten

9: Styrke venstre back

Allerede på første dag af pre-season havde jeg truppen klar. Jeg havde handlet de spillere jeg skulle bruge, for jeg vidste præcis hvad jeg gik efter. Tre nye spillere blev handlet. Milan Skriniar erstatter Maguire i det centrale forsvar og Maguire blev solgt.

På højre back blev Wan-Bissaka solgt og Tino Livramento erstatter ham. Sommeren store transfer var Mbappé som jeg hentede på en free transfer, han erstatter Cavani, hvis kontrakt udløb.

Dermed fik jeg hentet til de tre næste positioner på min liste. Nu er det kun venstre siden med Shaw og Rashford jeg mangler at forstærke. Jeg overvejer, om Rashford måske kan tilkæmpe sig pladsen i løbet af denne sæson. For ligesom i virkeligheden, så er han vokset sammen med holdet.

Med de 7 forstærkninger til start 11eren henover det seneste år, så forventer jeg, at vinde mesterskabet. Den 11er burde være stærk nok. Og B-kæden er ganske fin, så bredden er også på plads.
 



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #93
« Svar #145: 09 Sep 2022, 17:10 »

Jeg sætter heller ikke spørgsmålstegn til McT som boldvindene midtbanespiller i 6er rollen. men jeg sætter spørgsmål til ham sammen med Fred, Pogba m.fl og deres manglede evne til at spille bolden mellem linjerne og sætte vores offensiv op.

McT er en fin 6er men det kræver en 8er der kan spille bold. Og det er ikke Fred eller Pogba for den sags skyld. McT vokser pga. Eriksen. og flader sammen med Fred.

Helt enig! Men en stærk 6'er er altid godt at have! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #94
« Svar #146: 17 Sep 2022, 18:09 »




#95 – VM pause

Jeg er nået frem til VM pausen, november 2022, og mit United hold er flyvende. Jeg er ubesejret indtil videre i Premier League og jeg har lige slået Liverpool med hele 4-0. En kamp hvor Eriksen blev MOM med efter to flotte assist. Så alt er godt!





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #95
« Svar #147: 20 Sep 2022, 07:42 »




#96 –Kamp nr.100

Jeg gik ind til min kamp nr.100 med United og vandt jubilæumskampen med 2-1 på udebane mod Leicester, hvor CR7 scorede dette mål:


Ja jeg har hentet CR7. Jeg kunne simpelthen ikke dy mig i januars transfervindue. Han indtager rollen som holdets Poacher og Mbappé er rykket ud på kanten. Mit United hold stormer mod Premier League guldet.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #96
« Svar #148: 22 Sep 2022, 07:58 »




#97 – Så den hjemme

Jeg gik ind til 37. spillerunde med muligheden for at lukke og slukke mesterskabskampen før tid. Jeg var med 5 point ned til Liverpool. Så point hjemme mod Brighton ville sikre mig mesterskabet. Normalt ville jeg spare lidt spillere til sådan en kamp mod ligaens bundprop men jeg kom med stærkest mulige 11er til kampen.

Det gik som håbet. Stjernerne slog til og kampen blev vundet sikkert med 5-0 og især Eriksen var helt forrygende. Han blev banens helt store oplevelse. Han åbnede ballet allerede i det 7. minut med en scoring og i det 30. minut sendte han denne perle i kassen:


To mål af Eriksen gjorde ham til MOM. Den perfekte afslutning på mesterskabskampen i Premier League fra den danske managers synspunkt. Nu håber jeg bare, at jeg kan sætte triumf på og vinde Champions League finalen, hvor jeg skal møde Arsenal.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #97
« Svar #149: 29 Sep 2022, 07:55 »




#98 – Skuffet men…

Jeg tabte Champions League finale mod Arsenal med 1-0 endda i forlænget spilletid. Så jeg var selvfølgelig skuffet men.. Det giver motivationen til at forsætte savegamet og jagte pokalen med de store øre. Og det sker med den start 11er, som jeg har ”jagtet” fra dag 1. For jeg har fået den sidste brik på plads. Alphonso Davies er ankommet og dermed har jeg skiftet på alle de pladser jeg satte mig for.
 




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010