home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  FM Nørden #98
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FM Nørden #98  (Læst 29248 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
FM Nørden #98
« : 03 Jun 2022, 20:11 »




#1 - FM Nørden

Blogkonkurrencen fik virkelig tændt min lyst til FM både hvad angår selve savegamet og blogskriverierne. Så jeg napper sq lige en omgang FM nørderier mere her på FMF også selvom siden mere eller mindre er død. Men som jeg har nævnt et sted på FMF tidligere, så er blogskriverier mest for en selv, så man får en ekstra dimension på sit spil og det er med til at fastholde en til selve savegamet.

Nu kalder jeg bloggen FM Nørden og så kunne man tro, at jeg vil nørde FM ned i detaljen, men det er ikke tilfældet. Det er mere eller mindre Plug&Play og derudaf. Bloggens navn er bare en titel jeg før har brugt og henviser mere til de gode gamle dage på FMF og FMD, hvor jeg nørderede rigtig meget ned i detaljen og skrev rigtig mange blogs. Ja og så rakte min fantasi ikke til mere.

De seneste år er det max. blevet til en enkel blog og det har været til blogkonkurrencen og med Man Utd som mit hold. Men nu skal det være. Nu vil jeg lave en blog nr.2 og vælge et andet hold end United. Det skal være et rigtig hygge savegame som jeg forhåbentlig kan bruge det meste af sommeren på.



« Seneste Redigering: 29 Sep 2022, 08:35 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #1
« Svar #1: 03 Jun 2022, 20:39 »

Uanset om siden er død, og om det er for din egen skyld du skriver, så lover jeg dig at jeg vil være trofast følger indtil den dag, hvor du ikke længere kan holde ud at skrive om savet længere! <3
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #1
« Svar #2: 03 Jun 2022, 20:42 »

Uanset om siden er død, og om det er for din egen skyld du skriver, så lover jeg dig at jeg vil være trofast følger indtil den dag, hvor du ikke længere kan holde ud at skrive om savet længere! <3

Fedt! Lidt sjovere når nogen læser med  Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #1
« Svar #3: 03 Jun 2022, 20:45 »

Du har også en trofast læser her! Wink
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #1
« Svar #4: 03 Jun 2022, 21:18 »

Du har også en trofast læser her! Wink

Stærkt!  Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #1
« Svar #5: 03 Jun 2022, 21:46 »




#2 – Valget faldt på Brentford

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg er Man Utd fan og en del herinde ved nok også at BIF og Real Madrid også er hold jeg følger. Men hver eneste fodboldsæson, så er der altid et hold der fanger min opmærksomhed, og det er ofte en underdog der snyder alt og alle. Et hold der kommer med noget fodbold romantik eller en god historie bag. Igennem årene har det været Southampton, West Ham, Bournemouth, Swansea, Sunderland m.fl.

I den forgangen sæson har jeg ligesom så mange andre danskere fuldt Brentford tæt. Selvfølgelig pga. hele Eriksen historien men også at klubben er en dansker koloni med Thomas Frank i spidsen. Det er dog ikke kun den danske relation men også hele deres lidt naive og romantiske tilgang til spillet og det faktum, at selv med ligaens dårligste budget, faciliteter og stadion stadig er konkurrencedygtige.

Brentford er blevet lidt et symbol på mine romantiske tanker om fodbold og de står i stærk kontrast til PSG, City og alle de andre olie klubber som vinder mesterskaber rundt omkring. Ja og min egen klub Man Utd skal ikke gå ramt forbi. Deres håbløse forbrug af penge, dårlig ledelse mm. Hvor Brentford har vist, at man kan komme langt med nogle andre værdier. Derfor er valget faldet på Brentford.

Så nåede min søn og jeg også at få set Brentford, dog ikke på hjemmebane men på Old Trafford. Og vi går med ideen om, at vi til efteråret vil en tur over og se dem på hjemmebane. For selvom vi United fans, så er vi først og fremmest fodboldfans og Brentford repræsentere mange af de værdier vi elsker ved fodbold.


« Seneste Redigering: 03 Jun 2022, 22:35 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #3
« Svar #6: 04 Jun 2022, 08:31 »




#3 – Hvad er målet så??

Nu snakker jeg en del om romantik osv. i sidste indlæg og det gav måske det indtryk, at jeg ville sætte en masse regler osv. op men det er ikke tilfældet. Savegamet er helt åbent og frit. Ingen regler om økonomi, indkøb af bestemte nationaliteter eller unge spillere. Jeg er dog dansker og i en engelsk klub, så fokus på spillere fra de nationer vil selvfølgelig være en del af min strategi. Siger jeg, og så mit første indkøb en ung spiller fra Tjekkiet  Grin

Målet er simpelt. Brentford skal vokse år for år og i sidste ende vinde både Champions League og Premier League. Så det er en rejse fra ligaens mindste hold til toppen af tabellen vi skal igennem. I første omgang handler det dog om overlevelse i Premier League. Det er dog en målsætning, som jeg forventer nemt at kunne opnå. De magiske 40 point skal opnås og helst uden de store problemer.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #3
« Svar #7: 04 Jun 2022, 13:35 »




#4 – The heartbeat of his team

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har designet min taktik efter Christian Eriksen. Jeg ønsker han skal være holdets midtpunkt. Jeg kiggede lidt på rollerne og beskrivelser af rollen Roaming Playmaker, den passede fint ind i mine ideer: The Roaming Playmaker is the heartbeat of his team. - Eriksen skal være holdets hjerte. Ja ok, den sætning er lidt søgt men jeg kunne ikke dy mig.

Taktikken som jeg tager udgangspunkt i, det er en som jeg har brugt de seneste FM sæsoner også i mit savegame til blogkonkurrencen. Det er en taktik som rummer de ting, som jeg værdsætter mest ved fodbold. Pres, fart, direkte spil blandet med stor kreativitet og frihed. Den er bedst beskrevet her: SAF - En taktisk blog

Det er dog med en lille smule ændringer, netop så jeg kan få plads til Eriksen i rollen som Roaming Playmaker. BBM rollen på den centrale midtbane er skiftet ud med RPM rollen. Jeg har også rettet AML positionen til. Jeg oplever, at IF Support rollen trækker ind og optager den plads som RPM rollen skal bruge. Derfor har jeg ændret AML til en klassisk Wing. Det betyder, at DL rollen også skulle ændres, da jeg så ikke har brug for en WB men en klassisk FB.

Så taktikken har sammen formation og de samme er holdinstruktionerne som tidligere men med ændringer i enkelte spillerroller. Pointen er, at Eriksen skal være holdets omdrejningspunkt, når han ankommer i starten af februar. De er omkring der, at jeg også forventer, at holdet rykker rent pointmæssigt. Der kommer Eriksen og taktikken bør være velkendt i forhold til resten af truppen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #4
« Svar #8: 05 Jun 2022, 22:55 »




#5 – Fremtidssikre truppen

At fremtidssikre truppen er alfa og omega for at skabe succes på den lange bane. Hvis en klub som Brentford skal klare sig, så har man brug for at binde spillere på længere kontrakter. Jeg har ikke råd til at miste spillere på free transfer pga. kontraktudløb, det ville blive for dyrt i længden, i hvert fald hvis holdet skal udvikle sig sæson for sæson. Jeg skal leve af at købe relativt billigt og sælge dyrt. Så jeg skal sikre mig, at spillerne ikke bare smutter gratis.


Så det første jeg gjorde, var at forlænge kontrakter og sikre mig, at alle i truppen som minimum har tre år tilbage i deres kontrakt. Det lykkes ret nemt ved alle spillere undtagen Eriksen, hvilket er lidt et problem, da hele mit set-up rent taktisk er rettet til i forhold til ham. Han ville ikke forlænge med baggrund i, at han ikke mente at kvaliteten i truppen er ikke matcher hans ambitioner.

Der gik dog ganske få uger før han endte med at skrive under alligevel. Et enkelt indkøb ændrede hans holdning. Det var indkøbet af førnævnte unge tjekkiske spiller. Jeg hentede Adam Hložek for 7,5 mio. £ og det indkøb var nok til at Eriksen ændrede mening. Så det lykkes mig at binde alle minimum tre sæsoner frem.

Adam Hložek var mit eneste indkøb til truppen. Jeg føler, at A-kæden er stærk nok til at undgå nedrykning. Så jeg vil ikke smide penge efter middelmådige spillere som er til rådighed på markedet for at sælge dem igen om få sæsoner. Det skal være indkøb som Hložek, som jeg ved er langtidsholdbar eller kan sælges videre til meget mere end jeg gav for dem.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #5
« Svar #9: 05 Jun 2022, 23:40 »




#6 – En fin start

De første måneder er gået og jeg har fået en rigtig fin start på sæsonen. 15 point i de første syv kampe i Premier League er noget mere end håbet og forventet. Jeg er godt på vej mod de magiske 40 point men der venter stærke modstandere forud. Sejrene er kommet mod hold fra den lavere halvdel af ligaen, såsom Burnley, Wolves og Brighton. Så jeg forventer, at der kommer nedgang på et tidspunkt.

Det skal dog ikke tage noget fra holdet og spillerne, som har leveret rigtig fint. Så jeg er positiv i forhold til sæsonen og glæder mig bare til Eriksen ankommer. Jeg forventer også at vinterens transfervindue måske kan hjælpe mig endnu mere på vej. Jeg har i hvert fald nogle spændene emner på min shortliste.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #6
« Svar #10: 06 Jun 2022, 11:33 »

God start, og forhåbentligt bliver det bare endnu bedre lige rundt om nytår! Smiley

Kunne man få lidt indblik i din shortliste, og hvad du har tænkt dig at handle ud fra (hvis det da er noget du har skænket tanker omkring - kender jeg dig ret, så er der ikke noget der foregår tilfældigt)? Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #6
« Svar #11: 06 Jun 2022, 12:09 »

God start, og forhåbentligt bliver det bare endnu bedre lige rundt om nytår! Smiley

Kunne man få lidt indblik i din shortliste, og hvad du har tænkt dig at handle ud fra (hvis det da er noget du har skænket tanker omkring - kender jeg dig ret, så er der ikke noget der foregår tilfældigt)? Opstemt

Lidt tilfældigt er det faktisk. Jeg har de seneste år efterladt mere og mere til min stab. For at få et hurtigere og mere flydende gameplay men faktisk mest fordi, jeg syntes det giver det mest realistiske gameplay.

Så jeg overlader det rigtig meget til min chefspejder og han sender spejdere afsted. Så læser jeg selvfølgelig de rapporter der kommer tilbage nogenlunde grundigt, og shortlister de spillere, som passer til mit system og spillerroller.

Førhen stod jeg for alt, spejdere, træning osv. men mener faktisk. Det er der jo ingen managers i verden der egentlig gør. Jeg kan godt lide, at man bruger sin stab til at løse opgaver, ligesom man ville irl.

Jeg bruger dog meget tid på at finde de gode trænere, spejdere osv. da jeg jo er afhængig af en god stab med den tilgang.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #6
« Svar #12: 06 Jun 2022, 15:27 »

Jeg følger også med. Det er altid spændende at læse om dine bedrifter Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #6
« Svar #13: 07 Jun 2022, 01:00 »

Jeg læser også med her - nu hvor jeg alligevel droppede tanken om at starte min egen blog så kan jeg jo lige så godt se hvad dette her ender ud i og når det oven i købet er selveste Blogmesteren anno 2022 der er forfatter så skulle man da være et skarn hvis man ikke lige læste med Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #6
« Svar #14: 07 Jun 2022, 07:39 »

Jeg følger også med. Det er altid spændende at læse om dine bedrifter Smiley

 Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010