home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  2 Brugere, 263 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [29] SC Victoria - En nordisk storklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: [29] SC Victoria - En nordisk storklub  (Læst 16133 gange)
Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #15: 10 Jan 2022, 21:02 »



7. Opdatering – Kan vi sikre anden oprykning i træk?

12. marts 2023


Resultater
Der resterer nu kun 9 kampe af dette års Regionalliga Nord. Førstepladsen giver som den eneste oprykning, og som det ser ud nu, så bliver det en duel mellem mit hold SC Victoria og så Osnabrück der er nedrykkere fra 3. Bundesliga. Siden sidst har jeg spillet 10 kampe i ligaen, hvor af de 8 er blevet vundet og de sidste to endt uafgjort. Blandt andet fik vi desværre kun uafgjort mod Osnabrück, der indtager 1. pladsen på trods af at vi dominerede kampen.

20. runde: SC Victoria vs. Werder Bremen II 2-0
21. runde: SV Drochtersen/Assel vs. SC Victoria 1-2
22. runde: SC Vicotria vs. VfB Oldenburg 2-0
23. runde: Eintracht Norderstedt vs. SC Victoria 1-2
24. runde: SC Victoria vs. Hannover 96 II 1-1
25. runde: VfL Osnabrück vs. SC Victoria 0-0
26. runde: SC Victoria vs. Hamburg SV II 4-0
27. runde: Germania Egestorf vs. SC Victoria 0-2
28. runde: SC Victoria vs. Altona 93 1-0
29. runde: Lupo Martini vs. SC Victoria 0-5

I kan se stillingen her. Der er desværre ikke flere opgør tilbage mellem Osnabrück og os i de sidste 9 kampe, men jeg håber virkelig at mine drenge kan blive ved med at overraske, og skabe sensationen ved to oprykninger i træk. Det ville være det vildeste!

I Verbandspokal Hamburg er jeg nu i semifinalen efter at have slået Polonia Hamburg 3-0 og Eintracht Norderstedt 2-1. I semifinalen venter SV Curslack-Neuengamme, som spiller i den nederste halvdel af Oberliga Hamburg. Dem forventer jeg at slå, så jeg igen i år kan spille finale i den lokale pokalturnering.

Periodens spiller
I denne periode har min bedste spiller været min sikre sidste skanse Justin Treichel. Treichel har nu været min førstemålmand i næsten to sæsoner og han har udviklet sig kolossalt. Han startede med at være lidt usikker og nogle gange bevæge sig mærkeligt i feltet, men han er virkelig vokset siden, og er i dag en mur i målet. I de sidste ti ligakampe har han kun lukket 3 mål ind, hvilket vidner om stor klasse.

Transfers
Siden sidst har jeg også handlet lidt i transfervinduet. 1. januar fik jeg tilgang af to unge talenter. Danske Uffe Frendrup og norske Amund Christiansen som begge tilgår ungdomsholdet.
Ud den anden vej er gået vores defensive midtbanespiller Timo Stegmann der ikke var god nok til at få fast spilletid, og derfor ville væk. Han fik en fri transfer til Hildesheim. Derudover har jeg solgt den unge talentfulde angriber Karl Pisot. Pisot hentede jeg for 730.000 kroner i starten af sæsonen men fik et bud på 1,4 mio. på ham fra Karlsruher SC. Det synes jeg var for godt til at sige nej til, og fortjenesten skæpper godt i kassen. Jeg står i en luksussituation, hvor jeg har rigtig mange talentfulde offensive spillere, og derfor nødt at få skippet nogle af dem afsted, hvis jeg skal holde alle glade. 
Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #16: 11 Jan 2022, 18:49 »



8. Opdatering – 3. Bundesliga - Anden oprykning i træk!

30. juni 2023




Resultater
Vi trak det længste strå og kan igen i år løfte pokalen og fejre en oprykning. Fra næste sæson skal vi spille i 3. Bundesliga.
Siden sidste opdatering har vi vundet 8 ud af 9 ligakampe, og indtil andensidste spillerunde, lå vi stadig bag VfL Osnabrück, men til sidst snublede de med en uafgjort og så et nederlag i de sidste to spillerunder. Det betyder at vi nu kan tage endnu et skridt op af rangstigen: tættere på visionen om gøre SC Victoria Hamburg til en storklub i tysk fodbold.

Her kan I se resultater fra ligaen siden sidste opdatering:
30. runde: SC Victoria - Werder Bremen III 4-1
31. runde: LSK Hansa - SC Victoria 0-2
32. runde: SC Victoria - VfB Lübeck 0-0
33. runde: FC St. Pauli II - SC Victoria 0-2
34. runde: SC Victoria - TSV Havelse 4-0
35. runde: Holstein Kiel II - SC Victoria 1-2
36. runde: SC Victoria - VfV Hildesheim 4-0
37. runde: FC Teutonia Ottensen - SC Victoria 1-3
38. runde: BSV Rehden - SC Victoria 0-3

Se stillingen her. Det holdt hårdt med at erobre førstepladsen men i sidste ende faldt det hele i hak. Hvor er jeg bare stolt af drengene for denne storslåede præstation. Vi har overgået et hav af klubber, som var seedet bedre end os, og vi slog i sidste ende Osnabrück, der var nedrykkere fra 3. Bundesliga, og hvis førsteholdstrup tjener 7 gange så meget som mine drenge. Jeg er helt flyvende!

Vi slutter også sæsonen med en rigtig god målstatistik i ligaen med 2,26 scoret mål pr. kamp og kun 0,39 indkasseret mål pr. kamp. 86 scorede mål, 15 indkasserede og en samlet målforskel på +71.

Transfers
Nu skal jeg se på om jeg kan forstærke truppen, så jeg kan overleve i 3. Bundesliga i næste sæson. Jeg forventer et langt højere niveau, og en større forskel, end der var fra Oberliga til Regionalliga. Jeg har mange meget talentfulde spillere i truppen, men jeg er bange for at de ikke har nok erfarne kræfter at læne sig op af. Jeg er derfor på udkig efter spillere med erfaring fra de bedste rækker i Norden eller 3. Bundesliga, som kan forstærke min start 11'er. Heldigvis har jeg ikke udfordringer med kontraktforlængelse r længere, og jeg skal måske også have tyndet lidt ud i truppen, så jeg ikke risikerer utilfredshed fra spillerne.

Årets bedste XI
Målmand: Justin Treichel
Højre back: Jonas Lyshøj
Central forsvarer: Kristian Taag
Central forsvarer: Lucas Bøje-Larsen
Venstre back: Enrico Breda
Defensiv midtbane: Nicklas Knoop
Central midtbane: Kári Steinn Hlífarsson
Central midtbane: Jonathan Harboe
Højre kant: Noah Tesfai Negash
Venstre kant: Niklas Algren
Angriber: Asterios Theodoridis

Årets spiller
Noah Tesfai Negash tager helt klart titlen som årets spiller. Han har været fuldstændig vanvittig i hans første hele sæson i klubben. Jeg håber at jeg kan holde på ham, for jeg har brug for hans offensive kvaliteter i 3. Bundesliga efter sommerferien. I denne sæson har Negash scoret 22 mål og lagt op 14 i de 42 officielle kampe han har spillet. Fandeme stærkt af en kun 20-årig knægt som aldrig havde spillet en førsteholdskamp inden han kom til SC Victoria. Negash er allerede et ikon i klubben.

Topscorer
Årets topscorer er den kun 17-årige græsk-tyske angriber Asterios Theodoridis. Vores unge og i øvrigt hjemmedyrkede stjernefrø, har i denne sæson bombet 24 mål ind for os. Heriblandt 16 mål i ligaen, hvilket var nok til en 8. plads på topscorerlisten. Asterios kan blive fænomenal for holdet, hvis vi kan holde på ham. Han begynder nok at blive en del mere eftertragtet nu, da han i slutningen af sæsonen blev udtaget til det græske U21-landshold.

Årets assistkonge
Denne pris går også til Noah Tesfai Negash der som beskrevet herover, har lavet hele 14 måloplæg i løbet af sæsonen.

Årets U19-spiller
Til denne pris kigger jeg på mine spillere på U19-holdet og andetholdet, som er 19 år eller derunder. I denne sæson går prisen til vores unge angrebstalent tysk-tyrkiske Ilhan Aygün der kom i sidste sæson fra akademiet. Aygün der kun er 16 har i denne sæson mest holdt til på andetholdet, hvor han har bombet vanvittige 37 mål i 22 kampe! Det har været en stor del af grunden til at mit andethold er rykket op i Oberliga Hamburg. Kæmpe præstation af knægten, der helt klart skal op på førsteholdet nu.

Årets nye spiller
Denne pris må helt sikkert gå til den 23-årige tysker Kristian Taag, der sæsonen igennem har været krumtappen i vores defensiv. Mange angribere har fået slukket deres drømme af Taag, når han har snuppet bolden fra dem. Vi hentede Taag sidste sommer på en fri transfer fra SV Atlas Delmenhorst.

Tilskuergennemsnit
Vi slutter sæsonen med et tilskuergennemsnit på 1.055, hvilket er en forbedring på 294 sammenlignet med sidste sæson. Jeg havde nok håbet på mere, men det må være de nordiske fans, der ikke har opdaget projektet endnu. Vi har brug for en del flere tilskuere, hvis klubben skal klare sig kommercielt på den lange bane.
Vores mindst sete hjemmekamp var mod Lupo Martini, hvor kun 581 tilskuere mødte op. Vores mest sete hjemmekamp var i DFB-Pokal mod FC Augsburg, hvor der var hele 3.113 tilskuere.
« Seneste Redigering: 25 Jan 2022, 12:51 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #17: 12 Jan 2022, 23:05 »



9. Opdatering – Stimen fortsætter

1. september 2023



En ny sæson er godt i gang, og nu kommer en ny opdatering på bloggen. Fremadrettet vil jeg forsøge at lave 5 opdateringer pr. sæson på de samme tidspunkter: 1. september, 1. november, 1. februar, 1. april og 1. juni.

Transfervindue
Følgende spillere er hentet til førsteholdet:
Agon Mucolli, 24-årig albansk-dansk midtbanespiller på en fri transfer fra Holstein Kiel.
Hasan Duman, 24- årig norsk-tyrkisk midtbanespiller også på en fri transfer fra Åssiden IF.
Alex Tór Hauksson, 23-årig islandsk defensiv midtbanespiller for 205.000 kroner fra Östers IF.

Følgende spillere har forladt førsteholdet:
Jonathan Harboe solgt for 750.000 kroner til Viborg FF.
Tim Fierus solgt for 360.000 til Stuttgarter Kickers.
Cameron Arnold solgt for 900.000 til VfL Osnabrück.
Derudover har en række overskudsspillere forladt klubben på frie transfers.

Jeg har i dette transfervindue konkurrere på en lidt større scene en vanligt. Blandt kæmpede jeg om det norske tidligere Manchester City talent Oscar Bobb, som desværre valgte mig fra til fordel for Viborg FF. Lige foran næsen på FC København, Brøndby IF og Rosenborg BK, lykkedes det mig at hente to store talenter i Lyngby Boldklub nemlig Andreas Andersen og Mark Henriksen på en fri transfer til ungdomsholdet. Til ungdomsholdet har jeg også købt det offensive islandske talent Gyrdir Hrafn Marteinsson.


Forventninger til sæsonen
Medierne har tippet mig til at ende på 11. plads ud af 20 hold i rækken. Forventningerne fra bestyrelsen er at vi skal bruge de næste fem sæsoner på bare at overleve i 3. Bundesliga. Nu har jeg spillet sæsonens første fem kampe, som jeg også vil redegøre for herunder, og efter at have oplevet niveauet, så tror og håber jeg på at jeg kan score over både mediernes og bestyrelsens forventning til mig. Jeg tror ikke på at en tredje oprykning i træk er en mulighed. Det vil i hvert fald være fuldstændig vanvittigt, men jeg har ikke mødt et hold endnu, som har skræmt mig fra vid og sans.

Førsteholdstrup
Førsteholdstruppen består af 22 spillere med en gennemsnitsalder på kun 20,8 år. Af dem er 7 teenagere og den ældste spiller er 24 år gammel. Jeg bygger op til fremtiden kan man godt sige. 11 ud af de 22 spillere er nordiske spillere og resten er tyskere. På holdet er der lige nu 4 danskere, 2 svenskere, 1 nordmand, 3 islændinge og 1 finne. Det har været svært at finde nok dygtige nordiske spillere som både er interesseret i at spille for mig, men som også kan fås til en nogenlunde pris.

Målmænd: Justin Treichel, Malte Hegemann
Forsvarere: Jonas Lyshøj(c), Samuel Persson, Enrico Breda, Gabríel Hrannar Eyjólfsson, Kristian Taag, Nicklas Knoop, Lucas Bøje-Larsen, Claus Royo
Midtbanespillere: Selcuk Yildiz, Alex Tór Hauksson, Charles Nlend, Agon Mucolli, Hasan Duman, Kári Steinn Hlífarsson
Angribere: Noah Tesfai Negash, Niklas Ahlgren, Tammer Bany, Ilhan Aygün, Asterios Theodoridis, Oliver Bitter.


Resultater fra turneringer
Vi har kun spillet 5 kampe i ligaen, men det er gået over al forventning med 5 sejre. Vores angrebspil har skåret igennem 3. Bundesliga, som en varm kniv gennem smør indtil videre. Jeg er helt flyvende, nu da vi har fortsat den gode stime fra sidste sæson, hvilket vil sige at vi nu har vundet 11 ligakampe i træk og er ubesejret i de seneste 25 ligakampe.
1. runde: SC Victoria - 1860 München 4-1
2. runde: 1. Kaiserslautern - SC Victoria 2-4
3. runde: SC Victoria - Eintracht Braunschweig 4-0
4. runde: FSV Zwickau - SC Victoria 2-4
5. runde: SC Victoria - 1. FC Magdeburg 3-0

Stillingen kan ses her. Vi har godt nok indkasseret 5 mål i 5 kampe, men til gengæld har vi selv scoret hele 19 mål selv. Det er helt vilde resultater. Drengene bomber løs.

Også i pokalturneringerne er det gået rigtig godt. I Verbandspokal Hamburg har jeg i første runde slået SV Altengamme ud med hele 7-1, på blandt andet 6 mål af mit unge angrebstalent Oliver Bitter.
Nu venter Croatia Hamburg Landesliga mig i næste runde, og dem forventer jeg at skulle slå ud, så jeg kan forsøge at vinde min tredje pokal i træk i denne turnering.

I DFB-Pokal trak jeg de forsvarende pokalmestre VfL Wolfsburg fra 1. Bundesliga, og jeg tænkte at alt håb var ude. Men efter 14 minutter hjemme på Stadion Hoheluft bragte Noah Tesfai Negash os foran på et kæmpe drop fra Wolfsburgs målmand. 10 minutter senere udlignede Andrija Zivkovic for gæsterne, og derefter var vi presset totalt i bund resten af 1. halveg. Efter pausen fik vi bedre fod på kampen, og endte også med at have et lille samlet overtag i boldbesiddelse. Kampen bølgede frem og tilbage i hele 2. halvleg, men 3 minutter inde i overtiden lykkedes det for Oliver Bitter at brage et hovedstød ind i Wolfsburgs mål på et flot indlæg fra min nye spiller Agon Mucolli.
I næste runde venter Hoffenheim, som jeg håber også at kunne skabe en overraskelse imod.

« Seneste Redigering: 13 Jan 2022, 18:39 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #18: 13 Jan 2022, 18:53 »



10. Opdatering – Vi er ikke usårlige (endnu)

1. november 2023


Resultater
Den første tredjedel af ligaen er ca. spillet nu, da vi er over de 12 første runder. Vores sejrsstime er sluttet og resultaterne er stadig meget pæne, men lidt mere jævne. I de 7 kampe vi har spillet siden sidst, er det blevet til 4 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag, hvilket er helt godkendt. Det placerer os lige nu på en andenplads i ligaen med 28 point. Vi har kun 1 point op til Bayern Münchens andethold, der ikke kan rykke op, og 5 point ned til de tre nærmeste forfølgere Dresden, Kaiserslautern og Eintracht Braunschweig.
De seneste sæsoner har det kostet 43-45 point at undgå nedrykning fra 3. Bundesliga, så jeg tror bestemt at jeg kan overgå min bestyrelses forventninger.

Periodens 3 bedste
Her vil jeg kåre de 3 bedste spillere i perioden. En fra defensiven, en fra midtbanen og en fra angrebet.
Den bedste fra defensiven har helt klart været min forsvarsstyrmand Kristian Taag. Ikke mange modstandere kommer forbi ham, og Taag er helt eminent til at gøre os farlige, når han har erobret bolden og skal sætte den i spil igen.
Den bedste fra midtbanen har været vores nye mand, nemlig den albansk-danske kreatør Agon Mucolli. Mucolli kan selv både score og lægger op til mål. Han er hele tiden med til at presse spillet ned mod vores modstanderes målfelt. En rigtig god nyanskaffelse.
I angrebet har vores bedste mand i perioden været supertalentet Ilhan Aygün, der uden problemer har erobret pladsen som fast mand i front på holdet. Aygün har leveret på et tårnhøjt niveau i forhold til hans unge alder. 9 mål og 8 assists er det indtil videre blevet til i sæsonen. Jeg tør slet ikke tænke på hvor god han kan blive med tiden.
« Seneste Redigering: 14 Jan 2022, 15:07 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #19: 14 Jan 2022, 16:10 »



11. Opdatering – Det lugter af endnu en oprykning

1. februar 2024


Transfervindue
Dette transfervindue har desværre budt på et farvel til vores klart største talent, den 17-årige Ilhay Aygün der endda var af egen avl. Aygüns kontrakt udløb 31/12-24, så jeg var nødt til at sælge ham nu, hvis jeg skulle tjene noget på hans store talent. Det lykkedes også, at forhandle hans bejlere op i pris, og jeg sendte ham afsted for 7,5 mio. kroner til RB Leipzig, som han allerede har fået sin debut for i 1. Bundesliga.
FC St. Pauli bød 1,1 mio. kroner for Nicklas Knoop, og det var for godt et tilbud til at takke nej til, da jeg har stærke talenter ventende i kulissen. Claus Royo, Kari Steinn Hlifarsson og Hasan Duman er også solgt fra førsteholdet for mindre beløb, da de var utilfredse med manglende spilletiden.
I transfervinduet har jeg hentet en del stærke nordiske talenter på frie transfers, der kommer til at husere på ungdomsholdet i den kommende tid. Til førsteholdet har jeg hentet norske Hans Kristian Johansen, dansk-montenegrinske Filip Dukic og svenske Alexander Salo, alle på en fri transfer ved kontraktudløb. Derudover har jeg hevet norsk-tyrkiske Nailcan Topcu op på førsteholdet til offensiven. Det vil sige at jeg nu er oppe på at 14 ud af 22 spillere i min førsteholdstrup nu er fra de nordiske lande.

Resultater
Siden sidste har vi spillet 10 kampe i 3. Bundesliga. Her er det blevet til 6 sejre, 3 uafgjorte og 1 nederlag. Sæsonens hidtidige resultater gør at vi indtager en flot førsteplads i 3. Bundesliga, hvor de 2 øverste hold rykker direkte op, og nr. 3 spiller playoff mod et hold fra bunden af 2. Bundesliga. Andetholdene kan ikke rykke op.
Jeg er kanon stolt af at vi har leveret så stærke resultater igen i denne sæson. Vi er det hold i rækken der har de klart laveste lønomkostninger, da vi kun bruger 10,69 mio. kroner om året på løn. Til sammenligning bruger Dresden der ligger på 2. pladsen over tre gange så meget på løn som vi gør.
Vi er også afhængige af at holde udgifter nede, og vi skal også tjene penge på transfers fortsat, da vi stadig har en meget lille fanbase.

I sidste runde leverede vi et legendarisk resultat, da vi slog de forsvarene vindere af DFB-Pokal VfL Wolfsburg ud med 2-1. I turneringens næste runde trak vi Hoffenheim fra den bedste række, og desværre evnede vi ikke at skabe overraskelsen denne gang, da vi blev pryglet korporligt med 0-5 på hjemmebane. Det var sjovt at krydse klinger med de store drenge.

Siden sidst har vi også spillet både 16.-delsfinale og 8.-delsfinale i Verbandspokal Hamburg, hvor vi er gået videre til kvartfinalen efter sejre over Croatia Hamburg og TuS Dassendorf.

Periodens 3 bedste
I defensiven er det vores forsvarsstyrmand den 24-årige centrale tyske forsvarer, Kristian Taag. Taag er enorm vigtig i opbygning af spillet, med hans mange og meget præcise afleveringer der hele tiden gør os farlige fremad banen.
På midtbanen er periodens bedste den albansk-danske kreatør, Agon Mucolli der med sine 5 mål og 5 oplæg siden sidste opdatering, har været brandvarm på banens sidste tredjedel. Han er helt klart ved at køre sig selv i stilling som årets nye spiller.
I angrebet har den bedste spiller siden sidst været vores svenske venstre kant, Niklas Ahlgren. Ahlgren har i den seneste periode lavet hele 7 mål og 2 oplæg for holdet. I de 1,5 år han har spillet for SC Victoria har Ahlgren lavet 28 mål i 44 ligakampe. En meget farlig herre.
« Seneste Redigering: 16 Jan 2022, 17:59 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #20: 16 Jan 2022, 18:11 »



12. Opdatering – Pilen peger på 2. Bundesliga

1. april 2024



Resultater
Sidens sidst har vi spillet 9 kampe, hvor vi har fortsat de gode takter. Det begynder at lugte af 2. Bundesliga i næste sæson. I de seneste 9 ligakampe har vi vundet 5 kampe, spillet 3 uafgjort og tabt 1 kamp. Det placerer os på en flot 1. plads med 6 point ned til Dresden på 2. pladsen og 9 point ned til Magdeburg på 3. pladsen. De to øverste pladser udløser oprykning til 2. Bundesliga og 3. pladsen giver adgang til playoff mod nr. 16 fra 2. Bundesliga.
Denne sæson har været langt fra ligeså fejlfri som de seneste, men konkurrencen er også en stor del hårdere. Jeg er rigtig stolt af drengene, der på trods af at de er den yngste og dårligst betalte trup i rækken, har sat standarden for de andre hold.

Jeg har også spillet enkelt pokalkamp siden sidst, hvor jeg lammetævede Barmbek-Uhlenhorst med 8-0 i Verbandspokal Hamburgs kvartfinale. Jeg håber på at kunne tage min tredje titel i træk i denne turnering.

Periodens 3 bedste
I defensiven er det fortsat Kristian Taag der er den bedst spillende på holdet. Han er med til at holde modstanderholdenes offensive spillere nede, samtidig med at han deltager flot i det opbyggende spil.
På midtbanen er det igen Agon Mucolli der er vores bedste spiller i perioden. Mucolli er en konstant trussel mod modstanderne og imponerer fortsat med både at kunne score mange mål, samtidig med at han laver mange måloplæg.
I angrebet er Noah Tesfai Negash vores bedste spiler for tiden. Han har fint taget over for Aygün i forhold til at lade modstanderholdenes mål blafre fra sin position på højre kant.
« Seneste Redigering: 16 Jan 2022, 18:14 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #21: 17 Jan 2022, 12:54 »



13. Opdatering – Tre oprykninger på tre sæsoner

1. juni 2024


Resultater
Sæsonens sidste 7 kampe har budt på næsten maksimalt udbytte, da jeg har vundet 6 kampe og spillet 1 kamp uafgjort. Med de stærke resultater så ender vi altså på en sikker 1. plads i 3. Bundesliga, med en meget pæn pointmargen ned til de næste hold. 86 point er bestemt godkendt for året og vi slutter også med en rigtig flot målforskel på +58.
Resultatet denne sæson er rekord for SC Victoria Hamburg, der aldrig har været så højt placeret. Jeg er ved at revne af stolthed over drengenes præstation. Vi har domineret mange kampe, også mod hold som alle forventerede var langt stærkere end os. Samtidig er mine spillere meget unge, så der er også et rigtig godt fundament for fremtiden.

Igen i år har vi også vundet Verbandspokal Hamburg. For 3 år i træk og også sidste gang, da vi som 2. Bundesliga hold fra næste sæson ikke kan spille med i denne turnering. SC Victoria er nu den klub der har vundet Verbandspokal Hamburg flest gange i historien, da vi har løftet trofæet 8 gange i alt. 

Årets bedste XI
Målmand: Filip Dukic
Højre back: Jonas Lyshøj
Central forsvarer: Lukas Königs
Central forsvarer: Kristian Taag
Venstre back: Enrico Breda
Defensiv midtbane: Alex Tór Hauksson
Central midtbane: Agon Mucolli
Central midtbane: Charles Nlend
Højre kant: Noah Tesfai Negash
Venstre kant: Niklas Ahlgren
Angriber: Asterios Theodoridis

Årets spiller
Noah Tesfai Negash er årets spiller da han har leveret helt vildt højt niveau i vores offensiv. Han har i 38 kampe scoret 25 mål og lavet 12 assists, hvilket jo er ganske imponerende. Noah er på kun 2,5 år blevet et ikon for klubbens tilhængere.

Topscorer
Topscoreren er også Noah Tesfai Negash med hans 25 mål på tværs af turneringer. De næste på listen er Mucolli med 16 mål, Ahlgren med 14 mål og Theodoridis med 13 mål.

Årets assistkonge
Manden med oplæggene har i denne sæson været Agon Mucolli der kom til klubben i starten af sæsonen. I 45 kampe har Mucolli lavet hele 20 assists for os.

Årets U19-spiller
Årets ungdomsspiller i denne sæson er vores højrekant fra egne rækker, Jan-Marc Marxen. På ungdomsholdet har han i år lavet 16 mål og 22 assists i 27 kampe. Ham forventer jeg mig store ting af om en sæson eller to.

Årets nye spiller
Denne pris vinder Mucolli helt klart for hans stor kvaliteter foran mål og med hensyn til oplæg. Vi fik ham på en fri transfer fra Holstein Kiel, så det må jo siges at være et røverkøb.

Tilskuergennemsnit
Vores tilskuergennemsnit i denne sæson endte på 2.670, hvilket er en forbedring på 1.615 sammenlignet med 22/23-sæsonen og en forbedring på 1.909 sammenlignet med 21/22-sæsonen. Det er godt at mit tilskuersnit er steget, men vi er stadig meget langt fra at have fans nok til at klubben kan klare sig på topplan. I 3. Bundesliga var det kun andetholdene der havde færre tilskuere end mig til deres hjemmekampe. Jeg håber at 2. Bundesliga kan tiltrække flere fans til holdet.
Vores mest sete kamp var DFB-opgøret mod Wolfsburg, hvor vi havde hele 5.922 tilskuere på lægterne og vores mindst sete kamp var Hoffenheim II der kun blev set af 1.664 tilskuere.
« Seneste Redigering: 22 Jan 2022, 16:43 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #22: 17 Jan 2022, 19:25 »



14. Opdatering – Hvordan skal det gå os?

1. september 2024


Forventninger til sæsonen
Indtil videre har vi haft en rimelig stejl opstigning gennem det tyske ligasystem, og jeg forventer ikke at vi kan fortsætte stigningen ligeså voldsomt i de kommende år. Indtil videre er det gået stærkere for os i SC Victoria end det gik for RB Leipzig, da de spillede sig op igennem rækkerne. De havde dog en helt anden økonomi til rådighed, og jeg tror at det måske kan blive min begrænsning nu.
Medierne tipper os til at ende på sidstepladsen i 2. Bundesliga, og bestyrelsens forventning er også at vi bare skal kæmpe modigt mod nedrykning.

I 2. Bundesliga rykker de to bedste hold direkte op i 1. Bundesliga og nr. 3 skal spille playoff mod nr. 16 fra 1. Bundesliga. Lige sådan rykker holdene på 17. og 18. pladsen direkte ned i 3. Bundesliga og holdet på 16. pladsen skal spille nedrykningsplayoff mod nr. 3 fra 3. Bundesliga.

Jeg glæder mig især over at der er markant mere økonomi i 2. Bundesliga, end i nogen af de turneringer jeg har spillet i før. I 2. Bundesliga får nr. 1 136 mio. kroner og nr. 18 får 60,36 mio. kroner. De andre hold får beløb derimellem. Det betyder at uanset om jeg brænder ligaen af, eller om jeg ender som nummer chok, så får jeg en stor og vigtig økonomisk indsprøjtning.

Økonomi er blevet ekstra vigtigt for mig nu, da bestyrelsen har besluttet at bygge nyt stadion. Vores gamle stadion er for småt og dårligt til 2. Bundesliga, da der kun var plads til 999 siddende tilskuere og kun 11.000 tilskuere i alt. Derfor bygger vi nu et nyt stadion der skal stå klar til 26/27-sæsonen, hvor der skal være plads til 15.000 siddende tilskuere. Byggeriet er meget dyrt for os, så jeg har brug for alle de ekstra penge jeg kan skrabe sammen.

Det gamle stadion er solgt fra for at bygge nyt, og det betyder at vi har lejet os ind på Holstein Kiels stadion Holstein Stadion indtil vi kan flytte ind på vores eget nye stadion. På Holstein-Stadion er der 15.034 tilskuere, deraf 5.758 på siddepladser. Jeg synes det er lidt mærkeligt at bestyrelsen har truffet denne beslutning, og ikke har valgt at leje sig ind på et af de andre udmærkede stadioner i Hamburg. Nu skal vores tilskuere i Hamburg rejse næsten 100 km for at følge med i vores hjemmekampe.

I denne sæson skal vi for første gang bide skeer med de to store Hamburg-klubber, der begge befinder sig i 2. Bundesliga for tiden. Det vil være stort at slå både FC St. Pauli og HSV, men særligt HSV der er jo er den store klub i Hamburg ville det være sjovt at se om vi kunne genere i den kommende sæson. HSV er dog tippet til at vinde rækken, så det bliver nok svært.

Udover FC St. Pauli og Hamburger SV, så kommer vi også til at spille lokalopgør mod Werder Bremen, Hansa Rostock og Hannover 96, der alle ligger tæt på Hamburg.

Transfervindue
Der har været kæmpe trafik ind og ud i dette transfervindue. Jeg har desværre været nødsaget til at sælge mange af mine stærke unge talenter, der har spillet en stor og vigtig rolle på holdet i de seneste sæsoner. På mange af dem har jeg modtaget rigtig gode bud, som bestyrelsen bare har besluttet at takke jeg til, uden at involvere mig. På den måde føles det som om vi stadig er en lidt uprofessionel klub. Men bestyrelsen mener at vi har brug for pengene, og jeg må bare erstatte dem med dygtige nordiske spillere. Det betyder også at vi har solgt for et rekordstort beløb i alt efter denne sæson, nemlig hele 55 mio. kroner. Det skæpper godt i kassen.

Følgende spillere har forladt klubben:
Tammer Bany -> Lübeck for 2,75 mio. kroner
Justin Treichel -> Schalke 04 for 9 mio. kroner
Gabriel Eyjolfsson -> Osnabrück for 940k kroner
Niklas Ahlgren -> FC Dordrecht for 1,95 mio. kroner
Asterios Theodoridis -> VfB Stuttgart for 12 mio. kroner
Enrico Breda -> Union Berlin for 12 mio. kroner
Charles Nlend -> Mainz 05 for 16 mio. kroner

Følgende spillere er kommet til klubben:
Mads Jensen er kommet fra AaB på en fri transfer
Thomas Nygaard er kommet fra Lyngby Boldklub på en fri transfer
Mads Mikkelsen er kommet fra Nykøbing FC på en fri transfer
Lukas Engel er kommet fra Vejle Boldklub på en fri transfer
Emil Kalsaas er kommet fra Hoffenheim for 650k kroner

Førsteholdstruppen
Førsteholdstruppen består af 23 spillere og har en gennemsnitsalder på 20,6 år. 12 af dem er teenagere og inden er over 30, så jeg bygger fortsat for fremtiden. 18 ud af 23 spillere er fra de nordiske lande. 9 danskere, 2 svenskere, 5 nordmænd og 2 islændinge. Desværre har jeg ingen finner i truppen pt.

Målmænd: Filip Dukic, Thomas Nygaard

Forsvarsspillere: Michael Vesaas, Jonas Lyshøj, Lucas Bøje-Larsen, Emil Kalsaas, Lukas Königs, Kristian Taag, Alexander Salo, Odgeirr Skovlund

Midtbanespillere: Alex Tor Hauksson, Selcuk Yildiz, Bertram Kvist, Agon Mucolli, Mark Henriksen, Hans Kristian Johansen

Angribere: Noah Tesfai Negash, Mads Mikkelsen, Lukas Engel, Gyrdir Hrafn Marteinsson, Hakan Ekin, Oliver Bitter, Nailcan Topcu

« Seneste Redigering: 23 Jan 2022, 17:11 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #23: 22 Jan 2022, 11:37 »



15. Opdatering – Vi klarer skærene

1. januar 2025


Resultater

Vi har nu spillet halvdelen af sæsonen i 2. Bundesliga, og jeg kan vidst allerede godt nu sige, at der nok ikke er endnu en oprykning i vente. Jeg ville dog også blive meget overrasket, hvis vi ender med at rykke ned, og vi ligger lige nu pænt til i ligaens subtop. De første 17 kampe i sæsonen er spillet, og her er det blevet til 8 sejre, 3 uafgjorte og 6 nederlag, hvilket jeg synes er mere end godkendt, når man tænker på at vi er oprykkere og har den klart yngste og klart billigste trup i rækken.

De hidtidige resultater giver os samlet pointtal på 27 point og et pointgennemsnit på 1,59 point pr. kamp. Det er jeg rigtig godt tilfreds med. Der er gået lidt mange mål ind på os, men jeg har også valgt at give chancen til vores nye og kun 18-årige målmand Thomas Nygaard, som jeg i sommers hentede gratis fra Lyngby Boldklub.

I tabellen er vi som sagt placeret i subtoppen på en flot 6. plads. Werder Bremen er stukket af på 1. pladsen og har sat kursen efter oprykning, og der er lidt vej fra mig og så op til Karlsruhe og HSV der er Werder Bremens nærmeste forfølgere. Jeg kan nu glæde mig over at være den 2. bedst placerede Hamburg-klub, da jeg ligger over lokalrivalerne fra FC St. Pauli. Det er kun Hamburger SV der overgår mig for nuværende.

I DFB-Pokal blev det til et exit allerede i 1. runde, hvor jeg blev slået ud af Bayer Leverkusen med 1-3. Vi spillede ellers en god kamp, hvor vi fulgte fint med, og længe så det også ud til at ende 1-1 i den ordinære spilletid. Jeg håber at jeg næste år kan være heldig ikke at trække stærke Bundesliga klubber fra 1. runde, men hvis det ikke kan blive tilfældet, så må jeg jo bare blive bedre.


Periodens bedste spillere

Jeg har været lidt ramt af, at jeg i sommers var tvunget til at sælge mange af mine dygtige unge spillere, men heldigvis har jeg haft andre til at træde i deres sted. Min trup består også snart 100% af nordiske spillere.

I defensiven har min bedste spiller, været min nye målmand Thomas Nygaard. Nygaard kom fra Lyngby Boldklub i sommers på en fri transfer og er kun 18 år gammel. Hans eneste erfaring før han kom til klubben, var at han havde stået en sæson som målmand for Næstved Boldklub i den danske 2. Division som lejesvend. Når først Nygaard får mere erfaring, så tror jeg at han kommer til at blive en topklasse målmand.

På midtbanen har min bedste spiller været den islandske defensive midtbanespiller Alex Tór Hauksson. Hauksson har været en vigtig ankermand for os, og både været vigtig i defensive aktioner og i opbygningen af vores angrebsspil.

I angrebet har min bedste spiller igen været Noah Tesfai Negash. Jeg kan godt mærke at vi er på et højere nivea nu, og derfor så bomber han ikke længere mål ind i samme tempo. Faktisk er det "kun" blevet til 5 mål og 1 assist i 15 kampe, men det er stadig nok til at han lige nu deler holdets topscorerposition med Lukas Engel.
« Seneste Redigering: 22 Jan 2022, 16:34 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #24: 22 Jan 2022, 16:58 »



16. Opdatering – Et år mere i 2. Bundesliga

1. juni 2025


Resultater

For første gang i min tid i klubben rykker vi ikke op, men det kommer ikke som nogen overraskelse, da vi var tippet til at rykke ned af bookmakerne. Så galt er det heldigvis ikke gået, og jeg er rigtig stolt af holdet efter denne sæson, hvor vi ikke bare har formået at overleve i 2. Bundesliga, men også har formået at være med i den sjove ende af tabellen.

I sæsonens anden halvdel har vi spillet 17 kampe, hvoraf vi vandt 9, spillede 5 uafgjorte og tabte 3. Det giver 32 point i 17 kampe eller et pointgennemsnit på 1,88 point pr. kamp. Bedre end efterårssæsonen og mere end godkendt.

Den gode stime fra det seneste halve år gjorde også at vi var med i sjove ende. Werder Bremen og HSV stak af i toppen og snuppede de to direkte oprykningspladser, men faktisk var vi helt frem til sidste runde i spil til at kunne sikre os 3. pladsen i rækken, der giver en mulighed for at rykke op gennem playoff. Sådan skulle det dog ikke gå, da Arminia Bielefeld tog 3. pladsen.

Vi endte dog på en rigtig flot 4. plads med hele 59 point, og altså et samlet pointgennemsnit for sæsonen på 1,74 point pr. kamp. Derudover så slutter vi også sæsonen med +12 i samlet målscore, hvilket også er en god fremgang sammenlignet med efterårssæsonen.

Denne sæsons resultat giver klart blod på tanden for fremtiden. Jeg føler ikke at en oprykning til Bundesligaen er totalt udenfor rækkevidde. RB Leipzig skulle også bruge 2 sæsoner i 2. Bundesliga på at sikre sig oprykning i sin tid.

Årets bedste XI
Målmand: Thomas Nygaard
Højre back: Jonas Lyshøj
Central forsvarer: Kristian Taag
Central forsvarer: Alexander Salo
Venstre back: Emil Kalsaas
Defensiv midtbane: Alex Tór Hauksson
Central midtbane: Agon Mucolli
Central midtbane: Mark Henriksen
Højre kant: Mads Mikkelsen
Venstre kant: Lukas Engel
Angriber: Noah Tesfai Negash

Årets spiller
Denne pris går til vores kun 19-årige keeper, Thomas Nygaard, for hans stor indsats mellem stængerne. Sæsonen startede lidt usikkert for Nygaard, men han har formået kun at lukke 33 mål ind i 32 kampe, og have 17 rene bure i denne sæson. Stor præstation af talentet.

Topscorer
Noah Tesfai Negash vinder igen denne pris, da han har scoret 10 i denne sæson. Ikke et ligeså højt antal som det plejer at være, men det viser jo også at vi ikke har domineret vores række på samme måde som tidligere. Jeg mangler dog stadig en rigtig bomber, som jeg kan sætte i front på banen.

Årets assistkonge
Lukas Engel der kom til os i sommer på en fr transfer vinder denne pris med sine 7 assists denne sæson.

Årets U19-spiller
Lucas Fleiss er et af vores største talenter og har på ungdomsholdet scoret 5 mål og lavet 13 assists denne sæson.

Årets nye spiller
Thomas Nygaard vinder også denne pris for sin store indsats i kassen. Rigtig godt nyindkøb som vi fik uden beregning på en fri transfer fra Lyngby Boldklub.

Tilskuergennemsnit
5.416 personer så i gennemsnit vores hjemmekampe i denne sæson. Det er over en fordobling af gennemsnittet sidste sæson, så det er jeg rigtig godt tilfreds med. Vores mindst sete kamp var da kun 2.624 tilskuere så os mod Jahn Regensburg. Vores mest sete kamp var da vi spillede mod lokalrivalerne fra FC St. Pauli. Den kamp blev set af hele 15.034, altså et udsolgt stadion.
Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #25: 23 Jan 2022, 17:27 »



17. Opdatering – Vi bygger for fremtiden

1. september 2025


Forventninger til sæsonen
Vi er klar til endnu en sæson i 2. Bundesliga. Sidste år var vi tæt på at skulle spille oprykningsplayoff, og jeg håber at vi i denne sæson også kan ligge til i den sjove ende. Jeg har ikke en ambition om at vi allerede nu kan rykke direkte op, men jeg tror på at vi igen kan være med i subtoppen.

Medierne spår os til at ende på 12. pladsen, men de har efterhånden ramt forkert hvert eneste år, siden SC Victoria begyndte sin nye rejse. Bestyrelsens forventninger er igen i år, at vi skal kæmpe bravt mod nedrykning. Jeg sigter selv efter en plads i den øverste tredjedel, altså top 6.

De to øverste rykker stadig direkte op i Bundesligaen og 3. pladsen skal spille playoff mod nr. 16 fra Bundesligaen, hvor man har mulighed for at vinde oprykning. Præmiepengene er stadig rigtig gode i 2. Bundesliga, hvor man kan vinde mellem 136 og 60 mio. kroner afhængigt af placeringen ved sæsonens afslutning. Jeg håber at jeg kan skrabe en del penge sammen i denne sæson, og særligt at der begynder at komme flere tilskuere til mine kampe, så klubben bliver mere økonomisk bæredygtig.


Transfervindue
Jeg har været nødt til at sige farvel til en del spillere i sommerens transfervindue. Nogle har jeg mistet da deres frikøbsklausuler er blevet udløst, og andre har jeg selv prøvet at komme af med, da jeg ikke længere har kunne se deres fremtid i klubben. Særligt ærgerlig er jeg over at miste min dygtige midtbanemand, Mark Henriksen, da Borussia Mönchengladbach aktiverede hans frikøbsklausul på 3 mio. kroner.

Min trup er meget ung og talentfuld, så jeg forventer mig meget af fremtiden. Hvis jeg kan formå at holde sammen på denne stamme og bygge lidt på i hvert transfervindue, så er det ikke urealistisk at komme op og konsolidere os i Bundesligaen. Jeg har hidtil været meget ramt af, at mange af mine spillere har krævet frikøbsklausuler i deres kontrakter, så jeg har været nødt til at sælge. Det prøver jeg at strække mig meget langt for at undgå nu, da jeg har mistet alt for mange meget store talenter på den bekostning.

Truppens gennemsnitsalder er nu 21,9 år, og jeg har hele 21 ud af 23 spillere i truppen der er nordiske. Jeg fik ikke lige lavet screendumps ved sæsonstart, så jeg kommer i stedet til at gennemgå truppen efter sæsonen.

Følgende spillere har forladt klubben:
Selcuk Yildiz -> Altona 93 for 2,5 mio. kroner
Bertram Kvist -> VfB Oldenburg for 1,4 mio. kroner
Nailcan Topcu -> Kickers Offenbach for 2,3 mio. kroner
Oliver Bitter -> 1. FC Nürnberg for 11 mio. kroner
Lucas Bøje-Larsen -> Wiener Sport Club for 400k kroner
Oddgeir Skovlund -> FC Admira Wacker Mödling for 5,75 mio. kroner
Erik Ackerschott -> Eintracht Frankfurt for 7,25 mio. kroner
Mark Henriksen -> Borussia Mönchengladbach for 3 mio. kroner

Følgende spillere er kommet til klubben:
Alexander Ammitzbøll på fri transfer fra Viborg FF
Benjamin Hvidt på fri transfer fra AGF
Kristian Overgaard på fri transfer fra FC Midtjylland
Nikolas Nartey på fri transfer fra VfB Stuttgart
Samuel Göransson for 5,25 mio. kroner fra BK Häcken
Sami Sarajärvi for 4 mio. kroner fra FC Haka


« Seneste Redigering: 27 Jan 2022, 07:32 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #26: 23 Jan 2022, 17:44 »



18. Opdatering – Vi hænger på i toppen

1. januar 2026


Resultater

Drengene har i sæsonens første halvdel leveret nogle rigtig stærke resultater. Jeg er begyndt at variere mere mellem forskellige taktikker, både fra kamp til kamp og undervejs i kampene. Det har indtil videre fungeret. Det er enten 4-3-3 DM bred, 4-2-3-1 bred eller 5-2-3 WB bred jeg bytter imellem, afhængigt af modstanderen eller hvis resultaterne svigter. Jeg har de senere år fået flere spillere, der er hjemmevandt i flere positioner, og det giver helt klart noget god taktisk fleksibilitet.

Der er spillet 17 ud af 34 kampe i 2. Bundesliga, og i de kampe vi hidtil har spillet, har vi vundet 9, spillet 5 uafgjorte og tabt 3. Det giver os et pointsnit for perioden på 1,88 point pr. kamp, hvilket er rigtig flot. Vi har samtidig scoret 39 mål og kun lukket 15 ind. Det er jeg rigtig godt tilfreds med.

Det placerer os på en andenplads med halvdelen af sæsonen kampe tilbage. Jeg begynder at kunne øjne muligheden for en oprykning, hvis vi kan blive ved med at levere på dette niveau.

I DFB-Pokal har vi spillet to rigtig gode kampe i efteråret, hvor vi har været heldige at møde to rimelige modstandere. I 1. runde slog vi VFC Plauen der spiller i Oberliga Nordost med 5-2 i en underholdene kamp. I 2. runde trak vi lokalrivalerne fra VfB Lübeck som vi kun med hiv og sving slog 1-0. I ottendedelsfinalen venter os nu Eintracht Frnakfurt fra Bundesligaen.
« Seneste Redigering: 25 Jan 2022, 12:28 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #27: 25 Jan 2022, 13:31 »



19. Opdatering – Nächster Halt: Bundesliga

1. juni 2026


Transfers
I vinterens transfervindue blev der hentet tre spillere til klubben, og vi har skaffet os af med 10 spillere. De fleste af dem vi er kommet af med, har været fordi de var blevet overflødige på holdet eller fordi jeg skulle nå at tjene på dem inden deres kontrakter udløb.

Følgende spillere er kommet til klubben:
- Hannes Steintórsson på en fri transfer fra Afturelding
- Ville Lindqvist på en fri transfer fra AC Oulu
- Nikolaj Möller for 2,4 mio. kroner fra AGF

Følgende spillere har forladt klubben:
- Jonas Lyshøj for 350k til FC Heidenheim
- Filip Dukic for 900k til AGF
- Leonidas Goufas for 4,5 mio. kroner til SV Reid
- Kevin Gartler for 3,25 mio. kroner til Holstein Kiel
- Andreas Andersen for 9,5 mio. kroner til Werder Bremen
- Agon Mucolli for 3,25 mio. kroner til Viborg FF
- Ridha Weinkauf for 5,5 mio. kroner til FC Köln
- Samuel Nybråten for 8,75 mio. kroner til LASK
- Uffe Frendrup for 800k til Hobro IK
- Benedikt Guder for 920k til SK Sturm Graz

Førsteholdstrup
Førsteholdstruppen har i anden halvdel af sæsonen bestået af nedenstående spillere. De har en gennemsnitsalder på 21,8 år og på holdet er der i alt 19 nordiske spillere: 8 danskere, 2 nordmænd, 3 svenskere, 2 islændinge og 4 finner.

Målmænd: Thomas Nygaard, Samu-Petteri Ämmälä

Forsvarsspillere: Michael Vesaas, Emirhan Keser, Emil Kalsaas, Sami Sarajärvi, Dariusz Wieliczko, Kristian Taag, Alexander Salo, Stian Flåten

Midtbanespillere: Alex Tór Hauksson, Benjamin Hvidt, Nikolas Nartey, Hans Kristian Johansen, Ville Lindqvist, Samuel Göransson

Angribere: Noah Tesfai Negash, Mads Mikkelsen, Lukas Engel, Gyrdir Hrafn Marteinsson, Alexander Ammitzbøll, Nikolaj Möller, Mads Jensen

Resultater
Vi startede perioden med at ligge på 2. pladsen, men allerede efter et par kampe erobrede vi 1. pladsen. Vi holdt faktisk 1. pladsen helt frem til runde 30, hvor der kun er 4 kampe tilbage af sæsonen. Efter det så var vi desværre lidt for svingende med 2 nederlag i de sidste 4 kampe, hvilket gjorde at vi sluttede sæsonen på 2. pladsen. Det er mega stort og jeg er mega stolt over dette resultat, der sikrer oprykning til Bundesligaen, den bedste række i Tyskland.

I de 17 kampe vi har spillet i forårssæsonen, har vi vundet 11, spillet 2 uafgjort og tabt 4, hvilket må siges at være mere end godkendt. Det giver et pointgennemsnit på 2,18 point pr. kamp, hvilket er helt forrygende. På 5 sæsoner er vi gået fra Oberliga Hamburg til nu at spille i den bedste tyske række. På 5 sæsoner har vi gjort hvad RB Leipzig var 7 sæsoner om.

Nu skal vi i gang med at sikre os bedre spillere, så vi kan klare os på øverste hylde. I alle tre kæder er der brug for forstærkninger, og jeg håber også at det at jeg er rykket op, kan give mig adgang til bedre spillere i transfervinduet. For første gang i klubbens historie, tør jeg også købe rigtigt ind nu, da jeg pga. 2. pladsen modtager 127 mio. kroner og er sikret mindst 233 mio. kroner næste år, plus at jeg forventer at mit nye stadion ofte må være udsolgt.

I DFB-Pokal er det også gået over alt forventning. Både Eintracht Frankfurt og FC Köln fra Bundesligaen slog jeg ud med henholdsvis 2-0 og 3-1, før jeg selv fik lammetæv i semifinalen af RB Leipzig med hele 0-4. Det tegner lovende for næste sæson!

Årets bedste XI
Målmand: Thomas Nygaard
Højre back: Jonas Lyshøj
Central forsvarer: Alexander Salo
Central forsvarer: Kristian Taag
Venstre back: Emil Kalsaas
Defensiv midtbane: Benjamin Hvidt
Central midtbane: Nikolas Nartey
Central midtbane: Ville Lindqvist
Højre kant: Noah Tesfai Negash
Venstre kant: Lukas Engel
Angriber: Alexander Ammitzbøll

Årets spiller
Årets spiller er igen i år Noah Tesfai Negash. Negash leverer bare og hvor er det vildt at han har været med på så stor en del af rejsen. Sidste år skulle han lige spille sig varm i 2. Bundesliga, men i år bragede han igennem. 16 mål og 10 assists er det blevet til fra hans side i alle turneringer i denne sæson.

Topscorer
Denne pris går også i år til Noah Tesfai Negash for hans flotte 16 mål. Nr. to på listen er Alexander Ammitzbøll med 14 mål.

Årets assistkonge
Denne pris går til min defensive midtbanestyrmand, Benjamin Hvidt. Hvidt har igennem sæsonen lavet 11 assists fra hans position på midten af banen.

Årets U19-spiller
Denne pris går til vores store talent den tysk-bosniske Ivan Goralija fra vores eget akademi.

Årets nye spiller
Årets nye spiller er klart Benjamin Hvidt, som skiftede til os ved sæsonens start på en fri transfer fra AGF i Danmark.

Tilskuergennemsnit
Tilskuergennemsnitt et i denne sæson kom op på hele 7.769 pr. kamp. Mega flot og stor udvikling siden starten som I kan se her. Vores mest sete kamp var mod FC St. Pauli, hvor der var 15.034 tilskuere og vores mindst sete kamp var mod SpVgg Greuther Fürth, hvor der var 5.147 tilskuere. Jeg er spændt på at se udviklingen i dette fra næste sæson, hvor vi både skal spille mod de bedste tyske klubber, og indvier vores nye stadion i Hamburg, så vi ikke længere skal spille helt oppe i Kiel.
Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #28: 27 Jan 2022, 07:45 »



20. Opdatering – Klar til de store drenge

1. september 2026


Forventninger til sæsonen
Nu venter Tysklands bedste hold os i den øverste række. Det bliver uden tvivl en svær sæson, hvor vi skal bide skeer med nogle rigtige gode hold. Bookmakerne har seedet SC Victoria til en klar sidsteplads, og de forventer derfor at vi rykker ud af Bundesligaen igen. Man får penge 1.001 gange igen, hvis vi vinder mesterskabet..

I bestyrelsen forventer de at vi kæmper modigt imod nedrykning, og det har jeg også tænkt mig. Jeg har fået gode forstærkninger hentet til, med god erfaring, så jeg føler at jeg har en konkurrencedygtig trup.

Vi skal indvie vores nye stadion SC Victoria Stadion til vores første hjemmekamp i sæsonen mod Eintracht Frankfurt. Med tiden skal vi have gjort det nye stadion til et uindtageligt fort. Vores nye stadion har plads til 15.000 tilskuere, og jeg forventer at det kommer til at være fyldt til randen til næsten alle kampe. Det er det mindste stadion i ligaen, og tilskuertallene i Bundesligaen er skyhøje. Jeg har i sæsonoptakten solgt 13.537 sæsonkort, så det skal nok blive en heftig sæson.

Min egen ambition for sæsonen er at vi undgår nedrykning, samtidig med at vi ikke går på kompromis med at spille offensiv boldbesiddende fodbold. Nu er det tid til at samle erfaringer for mine unge spillere, og udvikle dem på højeste niveau.

Transfervindue
8 spillere er kommet til i dette vindue, og 7 har forladt os permanent. Jeg har forstærket truppen med spillere som Emil Rosberg Møller fra Silkeborg og Ronin Tihi fra AIK Stockholm der har erfaring fra den bedste danske og svenske række og Oliver Johansen Braude i SC Heerenveen med erfaring fra de bedste rækker i Holland.

Følgende spillere er kommet til klubben:
Emil Rosberg Møller fra Silkeborg IF på en fri transfer
Jesper Skov fra Brøndby IF på en fri transfer
Oliver Johansen Braude fra SC Heerenveen på en fri transfer
Hallur Fridriksson fra AIK Stockholm for 5 mio. kroner
Eetu Perälä-Ranta fra AC Oulu for 3 mio. kroner
Robin Tihi fra AIK Stockholm for 4,25 mio. kroner
Valgeir Valgeirsson fra Sandefjord for 4,5 mio. kroner
Thomas Svendsen fra FC København for 9 mio. kroner

Følgende spillere har forladt klubben:
Stian Flåten til FC Ingolstadt for 11 mio. kroner
Samuel Göransson til Schalke 04 for 12 mio. kroner
Hans Kristian Johansen til SC Freiburg for 16 mio. kroner
Alexander Salo til Hansa Rostock for 18 mio. kroner
Mads Mikkelsen til Viborg FF for 2,3 mio. kroner
Alex Tór Hauksson til 1. FC Heidenheim for 1,9 mio. kroner
Thomas Nygaard til Atletico Madrid for 21 mio. kroner

Det siger noget om klubbens renommé og styrke at vi kan sælge unge talenter til de priser. Jeg er rimelig ærgerlig over at jeg var nødt til at slippe Thomas Nyggard til A. Madrid, men deres tilbud fra for godt til at sige nej til, og han var selv helt opsat på at skifte. I forhold til at hente spillere så er det jo meget positivt at vi kan hente en profil fra AIK Stockholm og et af FC Københavns største talenter.

Førsteholdstrup
Truppens gennemsnitsalder er 21,7 år, så vi holder det stadig meget ungt. I førsteholdstruppen er der 10 teenagere og stadig ingen spillere over 30. I truppen har vi 18 nordiske spillere og 5 tyskere hvoraf de 4 er af egen avl.

Målmænd: Laszlo Helesfay, Samu-Petteri Ämmälä

Forsvarsspillere: Michael Vesaas, Emirhan Keser, Emil Kalsaas, Sami Sarajärvi, Emil Rosberg Møller, Robin Tihi, Kristian Taag, Dariusz Wieliczko

Midtbanespillere: Benjamin Hvidt, Thomas Svendsen, Oliver Johansen Braude, Nikolas Nartey, Lucas Fleiss, Ville Lindqvist

Angribere: Noah Tesfai Negash, Valgeir Valgeirsson, Lukas Engel, Gyrdir Hrafn Marteinsson, Nikolaj Möller, Alexander Ammitzbøll, Mads Jensen
« Seneste Redigering: 27 Jan 2022, 08:04 af Stauning-93 » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: SC Victoria - En nordisk storklub
« Svar #29: 27 Jan 2022, 11:24 »

Den gode Lucas Fleiss er da alligevel ret meget værd Smiley

Især når man kigger på de andres værdi Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010