home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 478 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Moneyball - Chelsea FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Moneyball - Chelsea FC  (Læst 26949 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #60: 17 Mar 2021, 23:10 »

Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #61: 18 Mar 2021, 09:39 »

Milik er et spændende valg. Mit bud var, at du ville gå med Maxi Gomez, men hvis prisen har været tårnhøj, giver det mening.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #62: 18 Mar 2021, 21:51 »

Milik er et spændende valg. Mit bud var, at du ville gå med Maxi Gomez, men hvis prisen har været tårnhøj, giver det mening.

Han er absolut også spændende - Bare ikke til den pris  Wink

Men dermed ikke sagt, at han ikke kunne være et emne i fremtiden også, hvis prisen falder på ham..
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #63: 19 Mar 2021, 06:37 »

Det gør jo netop denne blog spændende når der vælges nogle andre spillere end de sædvanlige. Jeg har spillet med Milik i Roma og han er konge. Du bliver ikke skuffet  Opstemt sejt at du tør, hvor langt de fleste andre havde valgt Haaland eller lukaku. Du gør dig også nogle stærke overvejelser... det kan ikke gå galt  Wink
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #64: 19 Mar 2021, 06:39 »

Og stærk pris på dembele. Jeg har prøvet ham som MR/ML men fik ikke nok ud af ham.men han er jo et monster offensivt så hvis du kan få ham til at virke, så er det potentielt klubbens bedste køb nogensinde  Djævel
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #65: 19 Mar 2021, 13:42 »

Det gør jo netop denne blog spændende når der vælges nogle andre spillere end de sædvanlige. Jeg har spillet med Milik i Roma og han er konge. Du bliver ikke skuffet  Opstemt sejt at du tør, hvor langt de fleste andre havde valgt Haaland eller lukaku. Du gør dig også nogle stærke overvejelser... det kan ikke gå galt  Wink
Jeg kan også godt lide at prøve lidt andre spiller end jeg normalt spiller med. Og jeg mindes ikke at have haft købt Milik eller Dembele før - Så det bliver spændende.. Men Milik har ikke helt slået igennem endnu, men han skal også lige vænne sig til taktikken - og så scorer mine angribere generelt ikke mange mål. Så jeg er stadig spændt på ham, set over en hel sæson..

Og stærk pris på dembele. Jeg har prøvet ham som MR/ML men fik ikke nok ud af ham.men han er jo et monster offensivt så hvis du kan få ham til at virke, så er det potentielt klubbens bedste køb nogensinde  Djævel

Jeg var lidt nervøs med Dembele, og jeg er stadig nervøs om det var dumt at skille mig af med Pulisic til en direkte konkurrent.. Men indtil videre har Dembele ikke skuffet og han har allerede matchet Pulisics tal fra sidste sæson - Så det skal nok blive godt..  Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #66: 20 Mar 2021, 19:16 »

Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #67: 20 Mar 2021, 21:17 »

Spændende spiller. Han ser virkelig lovende ud og bør jo passe perfekt ind.

Men Famalicao hører nu til i den portugisiske liga.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #68: 20 Mar 2021, 21:53 »

Spændende spiller. Han ser virkelig lovende ud og bør jo passe perfekt ind.

Men Famalicao hører nu til i den portugisiske liga.

Der kan man bare se - Du har ret. Og her har jeg hele tiden troet at han begik sig i den brasilienske liga..  Hævet Øjenbryn
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #69: 21 Mar 2021, 01:08 »

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #70: 21 Mar 2021, 19:07 »

Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #71: 22 Mar 2021, 12:42 »

Fedt at du valgte Milik fremfor Lukaku! For mig havde det heller ikke været tro mod Moneyball-konceptet (ihvertfald ikke fra filmen) hvis du havde valgt Lukaku. Filmen handler jo netop om at man ikke har penge til at købe dyre spillere, og må finde kvalitet i statistikkerne hos de billige spillere.

For mig at se er Dembele lidt på grænsen - jeg ved godt han var til salg, og til (for Chelsea) nogenlunde billige penge, men du skrev selvfølgelig også tidligere at det ikke var et "Moneyball" indkøb.

Fortsæt det gode arbejde, og forhåbentligt kommer der endnu flere moneyball-transfers i fremtiden! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #72: 22 Mar 2021, 13:26 »

Fedt at du valgte Milik fremfor Lukaku! For mig havde det heller ikke været tro mod Moneyball-konceptet (ihvertfald ikke fra filmen) hvis du havde valgt Lukaku. Filmen handler jo netop om at man ikke har penge til at købe dyre spillere, og må finde kvalitet i statistikkerne hos de billige spillere.

For mig at se er Dembele lidt på grænsen - jeg ved godt han var til salg, og til (for Chelsea) nogenlunde billige penge, men du skrev selvfølgelig også tidligere at det ikke var et "Moneyball" indkøb.

Fortsæt det gode arbejde, og forhåbentligt kommer der endnu flere moneyball-transfers i fremtiden! Opstemt

Det er jeg faktisk uenig med dig i - Man kan sagtens være verdens dyreste spiller, og være indenfor moneyball konceptet - Det kræver bare, at hans statistikker er SÅ meget bedre, at det kan forsvares.

Hvis du netop tager filmen Moneyball, så oprinder det hele fra en klub med få midler - Men netop i slutningen af filmen, vil en af de største klubber jo netop indfører det samme - og det er for at få mest value for pengene - også selvom man måske bruger mange penge på et spiller.

For mig er det meget misforstået, at moneyball handler om at købe billigt og sælge dyrt - For mig handler det om at få mest ud af pengene - Så i mit tilfælde med Milik, der får jeg en spiller der kan udfører rollen - og jeg sparer en milliard. Men hvis Lukakus statistikker var markant bedre, så havde det været helt på sin plads at købe ham..
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #73: 22 Mar 2021, 14:37 »

Det er jeg faktisk uenig med dig i - Man kan sagtens være verdens dyreste spiller, og være indenfor moneyball konceptet - Det kræver bare, at hans statistikker er SÅ meget bedre, at det kan forsvares.

Hvis du netop tager filmen Moneyball, så oprinder det hele fra en klub med få midler - Men netop i slutningen af filmen, vil en af de største klubber jo netop indfører det samme - og det er for at få mest value for pengene - også selvom man måske bruger mange penge på et spiller.

For mig er det meget misforstået, at moneyball handler om at købe billigt og sælge dyrt - For mig handler det om at få mest ud af pengene - Så i mit tilfælde med Milik, der får jeg en spiller der kan udfører rollen - og jeg sparer en milliard. Men hvis Lukakus statistikker var markant bedre, så havde det været helt på sin plads at købe ham..

Jeg er enig i at moneyball ikke handler om at købe billigt og sælge dyrt, men hvis dit save er baseret på filmen, så er hele filmen jo baseret på netop det lille hold uden midler. At en stor klub i slutningen af filmen vil kopiere metoden, har jo som sådan ikke noget med selve filmen at gøre - andet end anderkendelse af konceptet. Og der siges jo heller ikke noget om hvilke spillere i hvilket økonomisk råderum de har tænkt sig at gå efter.

Jeg kan godt følge dig i at ET moneyball-koncept kan rumme Lukaku, men ikke et baseret på filmen af samme navn. Men det er jo heldigvis DIT save, og du bestemmer selvfølgelig helt selv hvordan du vil spille. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Moneyball - Chelsea FC
« Svar #74: 22 Mar 2021, 14:53 »

Mit save er ikke baseret på filmen, men det er absolut inspieret derfra..
Mit save handler om at få mest value for pengene - Det handler om at købe spillere baseret ud fra blandt andet statistikker.

Ved at anvende denne tilgang, så tror jeg at man kan finde kvalitet ved at anvende mindre transfermidler - Men dermed ikke sagt at et bud på 2 milliarder for Mbappe er udelukket...   Wink
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010