home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  4 Brugere, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Build a Nation - Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Build a Nation - Danmark  (Læst 27182 gange)
Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Build a Nation - Danmark
« : 08 Feb 2021, 20:17 »



B U I L D  A  N A T I O N
Efter at have været væk fra både blogscenen og Football manager i et par år, har jeg på det seneste fået mit gamle FM18 støvet af og spillet et par sæsoner. Trods svingende resultater har det givet mig blod på tanden, og jeg har fået lysten til at kaste mig over et omfattende projekt, som jeg gerne vil dele med jer i form af en blog. Desværre har jeg ikke fornyet mig siden november 2017, hvor jeg købte Football Manager 2018, så det må i leve med.

Missionen med denne blog er at gøre Danmark til den største fodboldnation i verden. Dette gælder både på klubplan og i forhold til landsholdet. Det danske landshold ligger og roder rundt på en toogtyvendeplads, hvor hold som Bosnien, Wales og, værst af alt, Sverige overgår dem. Dog har jeg ikke selv i sinde at overtage det danske landshold på noget tidspunkt, men blot levere en masse talenter. Det bedste landshold er i øjeblikket Tyskland.

Det er naturligvis også planen af Superligaen skal gøres til den bedste liga i verden, en position som fra spillets start indtages af den spanske LaLiga. Superligaen er den attendebedste liga, og der er dermed lang vej til toppen. For det ikke skal blive alt for nemt, vil jeg starte uden job, uden trænerlicens og med Serie 6 som tidligere erfaring. Jeg kommer til at starte uden job og søge alt der tilbyder sig i den danske 2. Division.

I forhold til skrivestil kommer jeg formentlig til at skifte lidt frem og tilbage, alt efter hvad der passer bedst i forhold til updatens indhold. Derudover forventer jeg at opdatere jer hver anden måned eller i forbindelse med større kampe.
 
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #1: 08 Feb 2021, 20:18 »

I N D H O L D S F O R T E G N E L S E


Boldklubben Frem:
2017/2018
1. Update - Frem ansætter ny manager
2. Update - April
3. Update - Maj & Juni
4. Update - Status 2018
2018/2019
5. Update - Juli & August
6. Update - September & Oktober
7. Update - November & December
8. Update - Januar & Februar
9. Update - Marts & April
10. Update - Maj & Juni
11. Update - Status 2019
2019/2020
12. Update - Juli & August
13. Update - September & Oktober
14. Update - November & December
15. Update - Januar & Februar
16. Update - Marts & April
17. Update - Maj & Juni
18. Update - Status 2020
2020/2021
19. Update - Juli & August
20. Update - September & Oktober
21. Update - November & December
22. Update - Januar & Februar
23. Update - Marts & April
24. Update - Maj & Juni
25. Update - Status 2021
2021/2022
26. Update - Juli & August
27. Update - September & Oktober
28. Update - November & December
29. Update - Januar & Februar
30. Update - Marts & April
31. Update - Maj & Juni
32. Update - Status 2022

T R U P P E N

Målmænd:
Mads Stampe
Allan Petersen
Dino Hodzic
Forsvar:
Andreas Lundberg
Jesper Juelsgård (Leje)
Thomas Balle
Kasper Christoffersen
Kristian Geertsen
Mads Pedersen
Casper Borød
Ole Bisp Rasmussen
Midtbane:
Valon Ljuti
Marco Petersen
Patrick Pedersen
Heini Vatnsdal
Mads Emil Madsen
Oscar Jensen
Magnus Häuser
Hamid Khalidan
Jørgen Jørgensen
Lucas Haren
Safouan Mansour Leje
Angriber
Christian Christensen
Rasmus Lysdal
Christian Meng Leje

« Seneste Redigering: 25 Mar 2021, 21:05 af Mussolini » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #2: 08 Feb 2021, 20:29 »

Spændende. Dejligt at se, at der er andre, der stadig finder glæde ved FM18. Har heller ikke købt en nyere version siden Grin

Interessant challenge. Har selv et FM18 save med VSK Aarhus, som jeg tog fra 2. Division til +25 Superliga trofæer og +10 CHL trofæer i træk. Superligaen er på den front havnet som liga nr. 5 i verden, så tænker, at der skal en del til, før den rangerer øverst. Men bliver fedt at se, hvordan du vil gribe det an. Følger spændt med Smiley
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #3: 08 Feb 2021, 20:55 »

Spændende. Dejligt at se, at der er andre, der stadig finder glæde ved FM18. Har heller ikke købt en nyere version siden Grin

Interessant challenge. Har selv et FM18 save med VSK Aarhus, som jeg tog fra 2. Division til +25 Superliga trofæer og +10 CHL trofæer i træk. Superligaen er på den front havnet som liga nr. 5 i verden, så tænker, at der skal en del til, før den rangerer øverst. Men bliver fedt at se, hvordan du vil gribe det an. Følger spændt med Smiley
Imponerende bedrift! Dog gør det mig da også noget nervøs i forhold til om det kan  lade sig gøre, men tager en sæson af gange, så må vi se hvorl langt jeg når Opstemt
Logged


ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #4: 08 Feb 2021, 21:55 »

Det er fordelen ved, at du spille FM18, så kan du godt spille dette save/challenge i mange år, uden at du bare må skaffe den nye udagve.. Smiley

Jeg har altid denne challenge med i hvert år af spillet. Dog spiller jeg altid med min egen barndomsklub, som jeg via Editor rykker op i 2. Div.

Så jeg følger klart med på denne.. Smiley
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #5: 08 Feb 2021, 22:19 »



F R E M  A N S Æ T T E R  N Y  M A N A G E R
7. April 2018 – Valby
Boldklubben Frem måtte tidligere på ugen vinke farvel til deres manager Martin E. Jensen efter en række dårlige resultater. I dag kunne de så præsentere deres nye manager i form af den urutinerede Emil Axelsen.

Efter et dårligt efterår, hvor det blot blev til tre sejre i 2. Division, havnede Frem i nedrykningsgruppen. Her gik det ikke meget bedre, og efter en svingende start, blev det farvel og tak til Martin E. Jensen. Få dage senere kunne Frem i stedet præsentere Emil Axelsen, som må siges at være et særdeles ubeskrevet blad. På nær et par sejre i Serie 6 har Axelsen ingen meritter. Den nye cheftræner i Frem har ikke engang en trænerlicens til at pryde sit CV, så det må siges at være et stort sats af Frem.

Målsætningen for Axelsen må uden tvivl være at sikre Frem overlevelse. Klubben er i øjeblikket placeret på en ottendeplads, et enkelt point over nedrykningsstregen. Der venter altså en hård opgave for den nye cheftræner.

- Jeg er meget beæret over at få chancen hos Frem. Jeg er desværre ikke gammel nok til at huske deres storhedstid, men forhåbentlig kan jeg være med til at skabe en ny æra i Valby. Først og fremmest gælder det dog om at sikre klubben endnu en sæson i 2. division, og så kan vi begynde og snakke om mere langsigtede målsætninger til sommer, udtaler Emil Axelsen.

Der resterer elve kampe i nedrykningsgruppen, så den nye cheftræner har masser af tid til at få Frem tilbage på rette spor og skabe et godt fundament for den kommende sæson.
 


« Seneste Redigering: 09 Feb 2021, 15:02 af Mussolini » Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #6: 08 Feb 2021, 22:24 »

Det er fordelen ved, at du spille FM18, så kan du godt spille dette save/challenge i mange år, uden at du bare må skaffe den nye udagve.. Smiley

Jeg har altid denne challenge med i hvert år af spillet. Dog spiller jeg altid med min egen barndomsklub, som jeg via Editor rykker op i 2. Div.

Så jeg følger klart med på denne.. Smiley
Ja det er en af fordelene ved forlængest at være forældet. Lyder også som en fed udfordring, har tidligere oprettet min barndomsklub, uden den store succes.

Dejlig du følger med Smiley
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #7: 09 Feb 2021, 09:23 »

Spændende læsning og fed challenge.. jeg ved faktisk ikke hvordan man rent faktisk skal lykkes med sådan en mission, så det gør det ekstra spændende.
Logged

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #8: 09 Feb 2021, 11:41 »

Spændende læsning og fed challenge.. jeg ved faktisk ikke hvordan man rent faktisk skal lykkes med sådan en mission, så det gør det ekstra spændende.
Har fulgt et par udenlandske youtube serier, hvor de forsøger sig med denne udfordring, så har et par idéer. Det handler blandt andet om at sælge mine spillere og talenter til andre danske klubber, fremfor de undenlandske. Og så kan det jo blive nødvendigt at overtage andre klubber på et tidspunkt, når Frem er blevet selvkørende Smiley
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #9: 10 Feb 2021, 09:19 »

Fedt projekt og F*CK det at det er FM18 - det er slet ikke det der er vigtigt, når projektet er i højsædet! Du har endnu en læser. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #10: 10 Feb 2021, 12:33 »

Fedt projekt og F*CK det at det er FM18 - det er slet ikke det der er vigtigt, når projektet er i højsædet! Du har endnu en læser. Wink
Dejligt med endnu en læser Smiley
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #11: 10 Feb 2021, 19:53 »



A P R I L
1. Maj 2018 – Valby
Så kom jeg igennem første måned som cheftræner for Frem. En måned som først og fremmest er blevet brugt på at lære klubben at kende og forsøge at lægge afstand til nedrykningsstregen, hvilket er lykkedes meget godt.

Det første der sprang i øjnene da jeg overtog roret i Valby, var den dårlige økonomi. Den totale Saldo er på -3.500.000 kr. og lønbudgettet på 127.000 kr. om måneden er næsten brugt. Så til sommer bliver det formentlig nødvendigt at skille sig af med nogle af de løntunge spillere. Derudover har jeg forsøgt at lave nogle ændringer i min stab, men er åbenbart kommet til at love bestyrelsen, at jeg ikke vil foretage nogle ændringer i personalet, så det er desværre ikke muligt i første omgang.

Til gengæld har jeg hentet to spillere til klubben på en fritransfer. Begge spillere har fået en amatørkontrakt i første omgang, og skal dermed ikke have nogen løn. Den første spiller jeg hentede til klubben var nittenårige Thomas Balle fra Lyseng. Balle forventes at indtage en plads på bænken i første omgang, men når vi skal sælge ud til sommer, kan han sagtens komme i betragtning til en startplads. Derudover er den attenårige målmand, Victor Pahnzen, kommet til klubben. Pahnzen har jeg fundet i Dalum og han kommer til at fungere som reservekeeper.

Ydermere har jeg forsøgt at finde en samarbejdsklub, så jeg på den måde kan leje en masse unge spillere til sommer. Bestyrelsen mente heldigvis at det var en god idé og de lod mig vælge mellem Hobro og Silkeborg, som begge kæmper for overlevelse i Superligaen. Her faldt mit valg på Silkeborg, som allerede har skabt talenter som Robert Skov og Kasper Dolberg, så forhåbentlig gemmer de også på et talent der gider spiller en sæson eller to i Frem. Ydermere får jeg næsten 300.000 kr. om året af Silkeborg.

Selvom jeg kun har været i klubben i en måned, er det allerede blevet til seks kampe. Allerede samme dag, som jeg blev ansat, skulle den første kamp spilles. Her blev det til en 3:0 sejr over Næsby. Sammenlagt er det blevet til fire sejre og to uafgjorte. Det betyder at vi nu ligger nummer fire i nedrykningsgruppen og har hele tolv point ned til nedrykningsstregen. Der resterer kun fem kampe af sæsonen, som overlevelse er bestemt inde for rækkevidde.
 



Logged


ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #12: 10 Feb 2021, 20:15 »

God start i klubben, bliver spændende om du kan holde det kørende resten af sæsonen..
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #13: 11 Feb 2021, 08:03 »

God start i klubben, bliver spændende om du kan holde det kørende resten af sæsonen..
Forhåbentlig, om ikke andet skal der gået meget glat, hvis jeg skal rykke ned Smiley
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Build a Nation - Danmark
« Svar #14: 11 Feb 2021, 08:12 »

Fedt med Silkeborg som moderklub! Det skal udnyttes til fulde til den kommende sæson! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010