home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64473 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #150: 23 Sep 2021, 13:01 »



SVERIGE, 1. DIVISION NORD - SOLLEFTEÅ GIF - 2. PLADS


Hvorfor spilde tid i 1. Division, når man kan rykke direkte op i 1. Division Elite?

Denne sæson mindede lidt om at rykke igennem det noget større ligasystem i England, hvor der også bare er nogle rækker, man skal igennem, og som man kommer hurtigt igennem. Ligaen mellem 2. Division og 1. Division Elite, nemlig 1. Division Nord, blev lidt bare en elevatorliga for os. Vi fik et hurtigt lift op til næste etage.

Det var meget tæt på at blive via en førsteplads i ligaen, men da vi kun fik en uafgjort i sidste spillerunde, blev vi overhalet indenom, og vi måtte tage til takke med 2. pladsen og play-off om oprykning. Omvendt var vi heldige at få uafgjort, da det dermed sikrede os 2. pladsen. Nummer 3 var kun et enkelt point bag os, så det kunne være blevet en tæt affære. Og den uafgjorte blev endda hevet hjem tre minutter inde i overtiden.

Jeg har beholdt store dele af truppen fra sidste sæson, da jeg igen simpelthen bare ikke kan finde bedre på markedet, som vil til os. Nogle enkelte nye spillere er det blevet til, alle på fri transfer. Og jeg kommer nok også til at bruge mange af dem igen i næste sæson, alt afhængig hvor godt vores omdømme bliver.

Vores angreb var sublimt, vores forsvar halter stadig lidt efter, og i næste sæson er det nok ved at være på tide med en ny keeper, hvis jeg kan finde sådan en, da vores nuværende nok ikke har evnerne til mere end dette niveau.

I banken er der godt 4,5 mio. kroner lige nu, og vi kommer ud med et overskud hver sæson. Så langt, så godt.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 5. plads i ligaen. Exit i 1. runde i pokalen og i gruppespillet i Europa League.

Stalybridge Celtic
En 4. plads i Championship men exit i play-off semifinale om oprykning. 4. runde i Carabao Cup og 4. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 9. plads i La Liga. Exit i 5. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 10. plads i ligaen og kun en plads fra nedrykning. Close call. Exit i semifinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
1. plads i Superligaen, pokalvindere over FC Midtjylland og exit i Champions League gruppespil.






EFTERÅR, 2073
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #151: 24 Sep 2021, 08:20 »

Hold op du får kørt nogle sæsoner igennem hurtigt.  Går du meget på ferie?

Uanset hvad så er det sgu stærkt gået
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #152: 25 Sep 2021, 10:19 »

Hold op du får kørt nogle sæsoner igennem hurtigt.  Går du meget på ferie?

Uanset hvad så er det sgu stærkt gået

Ye, typisk ferie fra kamp til kamp, og så lidt mere opmærksomhed i transfervinduerne.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #153: 26 Sep 2021, 20:23 »



SVERIGE, 1. DIVISION ELITE - SOLLEFTEÅ GIF - 16. PLADS


Hvorfor spilde tid i 1. Division Elite, når man lige så godt kan rykke ned igen med et brag?

1-6 mod Landskrona. 0-4 mod AFC Eskilstuna. 1-4 mod IK Oddevold. Og sådan fortsatte det kamp, efter kamp, efter kamp. Vi fik ikke et ben til jorden, og selv vores medoprykkere kunne vi ikke engang snuppe point fra. Faktisk skulle vi helt hen til 18. spillerunde, før vi fik vores første point i hus. Det tror jeg aldrig, at jeg har prøvet før. I løbet af sæsonen fik vi hentet tre sejre og en enkelt uafgjort i land og ender på svimlende 10 point. Det er også første gang i denne challenge, at jeg prøver at rykke ud af en liga.

Vi ender med at lukke 103 mål ind på 30 kampe, lidt over tre i snit. Til gengæld scorer vi kun 26 mål og ender dermed med en målscore på -63. Ikke noget at sige til at vi ryger ud på røv og albuer. Min jobsikkerhed ligger efter denne sæson på 54% og som stabil. Forhåbentlig sætter denne sæson ikke gang i en uheldig stime af dårlige resultater, som vi også tager med os ned i rækken under.

Det viser dog med alt tydelighed, at vi ikke har en jordisk chance i den næstbedste række i Sverige med den trup, vi har i øjeblikket. Måske skal der et par stabile sæsoner til i den tredjebedste række, før vi har en reel chance for at holde os oppe i 1. Division Elite. Vores luckypunch i sidste sæson med en hurtig oprykning blev en for stor mundfuld for os.

Det kan godt se ud til, at Sverige kommer til at tage en del tid at gennemføre. Men jeg er klar på det. Pengene ser trods alt fine ud, og vi går ud med flere penge på kontoen i denne sæson, end da vi startede.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 4. plads i ligaen. Exit i 4. runde i pokalen og i gruppespillet i Europa League.

Stalybridge Celtic
En 12. plads i Championship. 1. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 16. plads i La Liga. Exit i 5. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 10. plads i ligaen og kun en plads fra nedrykning. Close call. Exit i semifinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
1. plads i Superligaen, pokalvindere over AaB og fra CL gruppespil til Europa League knockout med exit i 2. knockoutrunde mod Leverkusen.





EFTERÅR, 2074
« Seneste Redigering: 28 Sep 2021, 21:58 af Erzael » Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #154: 28 Sep 2021, 15:39 »

træls med den hurtige nedrykning, men det ser da godt ud at der er fremskridt Wink hurtigt spørgsmål dog, hvem er FC Aab? fra dit Næsby afsnit
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #155: 28 Sep 2021, 21:58 »

træls med den hurtige nedrykning, men det ser da godt ud at der er fremskridt Wink hurtigt spørgsmål dog, hvem er FC Aab? fra dit Næsby afsnit

Hovsa, der havde sneget sig et FC for meget ind  Grin
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #156: 30 Sep 2021, 23:34 »



SVERIGE, 1. DIVISION NORD - SOLLEFTEÅ GIF - 7. PLADS


"Heldigvis" blev det hverken til oprykning eller nedrykning i denne sæson. Vi fik en solid midterplacering i den 3. bedste række, og det er nok meget godt for nu, da endnu en hurtig oprykning nok bare havde resulteret i en lige så hurtig nedrykning igen.

Vi skal have skabt os et solidt hold, inden vi igen skal rykke, hvis vi skal have en chance for at klare os i landets næstbedste række. Så et par sæsoner mere i 1. Division Nord er nok, hvad der skal til.

Vi lå længe med muligheden for at nå den 2. plads, der forrige sæson gav os oprykningen, men med en håndfuld runder tilbage begyndte resultaterne at slingre, og dermed mistede vi forbindelsen til de sjove pladser. En 7. plads kunne det blive til, og det afspejler nok også meget godt, hvor vi er som hold.

En række af spillerne har snart været hos os i mange sæsoner, og jeg vil gerne snart opdatere et par af pladserne til spillere af en bedre kvalitet. Men vores klub har stadig så lavt et omdømme, at vi ikke engang kan tiltrække andre spillere fra 1. Division Nord til os, selvom vi lige har været en række højere oppe. Vi er ikke en klub, der matcher spillernes ambitionsniveau åbenbart. Jeg ved ikke, hvor jeg skal til at fiske spillere for at finde noget kvalitet, der kan forbedre truppen markant. Men noget skal der snart ske, da jeg bl.a. er ved at være træt af at bruge den samme keeper, jeg har brugt siden 2. Division.

I banken ser det dog fornuftigt ud, og vi bliver ved med at lægge på sæson for sæson, primært med vores venskabskampe i vinterpausen. Her kommer der en fin sum penge i kassen, og med underskud på 50-100.000 pr. måned, når vi ikke at tabe det hele igen i løbet af sæsonen.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 4. plads i ligaen. Exit i 4. runde i pokalen og i 2. knockoutrunde i Europa League til Club Brügge.

Stalybridge Celtic
En 6. plads i Championship men exit i oprykning play-off semifinalen. 2. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 18. plads i La Liga og dermed nedrykning til Segunda Division. Exit i kvartfinalen til S. Gijon i pokalen.

Peterhead F.C.
En 4. plads i ligaen og dermed tilbage i top 6. Exit i 5. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
1. plads i Superligaen, men for første gang i lang tid uden pokaltitel, da det blev til exit i 4. runde til Silkeborg. Exit i 1. knockoutrunde i Europa League mod Alavés efter 3. plads i CL-gruppen.





EFTERÅR, 2075
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #157: 02 Okt 2021, 01:03 »



SVERIGE, 1. DIVISION NORD - SOLLEFTEÅ GIF - 2. PLADS


Selvom jeg ikke havde noget imod at blive i 1. Division Nord i endnu en sæson eller to, må vi jo også bare se i øjnene, at vi åbenbart er for gode til at blive der. Vi formåede nogenlunde at kopiere den sæson, hvor vi rykkede op fra 1. Division Nord sidste gang, da vi i denne sæson igen rykker op via en 2. plads og en sejr i play-off om oprykning.

Med fem point ned til forfølgerne, var vi med et par runder igen sikre på 2. pladsen i rækken. Førstepladsen var for længst gået til Nyköping BIS, der ender 17 point foran os. Men 2. pladsen var der ikke rigtig andre klubber, der lagde billet ind på. Og med vores solide resultater var det så åbenbart os, der skulle tage sølvet. Så håber jeg bare, at vi i næste sæson får lidt mere at skulle have sagt i 1. Division Elite. Jeg kan tåle en nedrykning, men jeg forhåbentlig kan vi få mere end en håndfuld point på en hel sæson.

Vi ser frem mod et transfervindue, der byder på et generationsskifte hos os. Mange af vores spillere er 33, 34 og 35 år, så vi må nok vinke farvel til en 5-8 spillere efter denne sæson, fordi jeg ikke har lyst til at forlænge med dem i den alder. Vi skal have noget nyt blod ind, og det er på tide at gøre nu - især med oprykningen in mente.

Truppen blev i denne sæson for første gang forstærket af udenlandske spillere, da det lykkedes mig at hive fire englændere til klubben. Franskmændene, italienerne og de spanske spillere er ikke til at lokke nordpå, men dykker vi tilpas langt ned i niveau blandt engelske spillere, var der et par stykker, der var til at overtale. Det er blandt andet blevet til en ny WBV, hvor jeg længe har brugt to ældre WBH, som dog kan spille WBV, der har delt pladsen. Derudover fik jeg en fin midtbanespiller, en reserve til WBH og en joker til angrebet. Jeg valgte ham primært, fordi han har 16 i afslutning, så det skulle prøves. Dog blev det kun til 2 mål i 12 startere i denne sæson i ligaen. Men jeg regner med at beholde ham i reserve.

Pengekassen viser 10,7 mio. kroner.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 7. plads i ligaen. Exit i 4. runde i pokalen og i 3. kvalrunde i Europa League.

Stalybridge Celtic
En suveræn 1. plads i Championship og direkte oprykning til Premier League. 1. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En sikker oprykning med en 1. plads i Segunda Division. 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 8. plads i ligaen. Exit i 5. runde i pokalen. Exit i 5. runde i pokalen og i Europa League gruppespillet.

Næsby Boldklub
Slut med den gode stime i Næsby. 1 point bag ved FCK, der napper guldet i denne sæson. Exit i CL gruppespil og 4. runde i pokalen.






EFTERÅR, 2076
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #158: 02 Okt 2021, 01:08 »

Har du igennem spillet haft tanken om at få dine gamle klubber som moderklubber og derfra låne lidt spiller billigt? eller super opdateringer, fornuftigt lige at tage en sæson nede men havde ligesom dig håbet på måske en sæson mere nede Wink
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #159: 02 Okt 2021, 01:59 »

Har du igennem spillet haft tanken om at få dine gamle klubber som moderklubber og derfra låne lidt spiller billigt? eller super opdateringer, fornuftigt lige at tage en sæson nede men havde ligesom dig håbet på måske en sæson mere nede Wink

Jeg har søgt efter samarbejdsklub hver sæson indtil videre, men bestyrelsen har ikke fundet en eneste til os endnu, desværre  crazy
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #160: 02 Okt 2021, 15:22 »



SVERIGE, 1. DIVISION ELITE - SOLLEFTEÅ GIF - 14. PLADS


Vi klarede det! Selvom vi måtte ud i en play-off for at blive i 1. Division Elite, endte vi med at klare frisag, og vi er igen at finde i landets næstbedste række i den kommende sæson.

Allerede inden halvdelen af sæsonen var gået, havde vi opnået samme antal point, som vi fik i hele den sidste sæson, vi var at finde i ligaen. Det så meget bedre ud i denne sæson end sidste gang, og med 30 point var vi sikret en plads i play-off mod et hold fra 1. Division Nord. Den samme play-off, vi sidste år vandt for at rykke op. I år skulle vi bare spille om at forblive i rækken. Og med samlet 6-3 i play-off kampen mod Karlslunds IF, ser det for en gangs skyld lovende ud i min svenske klub.

Bevares, der var stadig masser af nederlag til os i denne sæson, og vi var bl.a. inde i stimer af 4, 5 og 7 kampe uden sejre. Men i sidste ende formåede vi at vinde hele otte kampe over sæsonen, hvilket er en markant forbedring.

Vi havde også mulighed for at hente markant bedre spillere op til denne sæson. Vi høstede en del i rækkerne under os, hvilket indtil videre ellers har været umuligt, fordi de ikke ville skifte til os. Men i denne sæson var det forholdsvis nemt at hente spillere fra klubberne under os, og vi fik bl.a. forstærket målmandsposten, forsvaret og midtbanen.

Dertil havde jeg også mit første salg i denne sæson. En af mine unge angribere blev pludseligt meget ombejlet i transfervinduet, og mange både svenske og udenlandske klubber bød på ham. Dog er vi stadig kun semi-professionelle, så de mange bud var på meget lave beløb. Det endte med at blive et salg til Prato i den italienske Serie B for 140.000 kroner + 50% af næste transfer.

Økonomien fik et boost i denne sæson, fordi vi klarede den til 3. runde i pokalen. 1. og 2. runde er almindelige knockout kampe, mens 3. runde er et gruppespil. Og dette gruppespil kastede en del millioner af sig i entréindtægter, så vi nu har en konto på 21,7 mio. kroner.

Op til sæsonen spurgte jeg bestyrelsen, om vi kunne blive professionelle. De accepterede, og ved afslutnignen på denne sæson (om ca. 2 måneder in-game) skulle klubben meget gerne overgå til professionel status, med mindre de trækker beslutningen i land inden da. Men jeg håber, at vi kan gå ind til næste sæson som professionelle.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 4. plads i ligaen. Guld i pokalen med 2-1 over Stabæk i finalen.

Stalybridge Celtic
En suveræn sidsteplads i Premier League og direkte nedrykning. 3. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 12. plads i ligaen. 5. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 9. plads i ligaen. Exit i 5. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
Tilbage i front. Guld i Superligaen. Exit i 4. kvalrunde til Europa League og i 4. runde i pokalen.





EFTERÅR, 2077
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #161: 05 Okt 2021, 17:04 »



SVERIGE, 1. DIVISION ELITE - SOLLEFTEÅ GIF - 9. PLADS


Fem pladser op i forhold til sidste sæson. Det er absolut godkendt. På pointtavlen er det 13 point mere end sidste år, men jeg kan dog ikke lade være med at være en smule skuffet, da det omvendt også kun er seks point fra 2. pladsen og en direkte oprykning. Vi lå længe som nummer fire på grund af en fantastisk indledning på sæsonen, men hen mod slutningen blev det svært at få sejre i hus, og vi endte faktisk med at tabe de sidste fem ud af seks kampe i sæsonen. Derfor sejlede vi hurtigt fra fjerdepladsen og ned på den 9. plads, der blev vores endelige resultat.

Men overordnet set kan jeg bestemt ikke klage, og vi spiller meget mere lige op med de øvrige mandskaber i rækken, end vi gjorde sidste år. Der var et par enkelte reelle øretæver, men ellers er der mange af kampene, vi kun taber med et enkelt mål. Det ser lovende ud.

En af de andre grunde til, at det også ser lovende ud er, at vi heldigvis efter sidste sæson blev gjort til professionelle. Det har dog kostet en del penge, men det har gjort os i stand til at tiltrække væsentligt bedre spillere til klubben. Så nu er der ingen undskyldning for ikke at gå benhårdt efter næste skridt - nemlig at rykke op i den bedste svenske række.

Før denne sæson fik jeg hentet en meget lovende ung midtbanespiller fra KR på Island. Midt i sæsonen henvendte Liverpool sig, og han blev sendt til England for 400.000 kroner + 50% af næste transfer. Jeg håber, ligesom i mine øvrige klubber, at det kan vise sig at være en ganske fin lottokupon. Og min første af slagsen her i det svenske. Jeg fik lejet ham tilbage resten af sæsonen, og jeg går også efter at leje ham igen i næste sæson, hvis det kan lade sig gøre.

Grundet højere lønninger med den professionelle status og investeringer i trænings- og ungdomsfaciliteter, har vi blødt penge i denne sæson. Fra at vi havde over 21 mio. kroner på kontoen efter sidste sæson, har vi nu kun 7,9 mio. kroner. Men det koster penge at lege med, der hvor det er sjovt.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 2. plads i ligaen. Exit i 4. runde i pokalen og 3. plads i EL gruppespil.

Stalybridge Celtic
19. plads i Championship. 3. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 14. plads i ligaen. 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 10. plads i ligaen. Exit i kvartfinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Overraskende ender Næsby uden for mesterskabsspillet. De ender som nummer et i nedrykningsgruppe A. Samme sæson hvor de både er i CHL gruppespil og vinder pokalen med 2-1 over Brøndby.





EFTERÅR, 2078
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #162: 06 Okt 2021, 19:10 »



SVERIGE, 1. DIVISION ELITE - SOLLEFTEÅ GIF - 1. PLADS


Hvor vi var oppe at snuse til play-off pladsen i sidste sæson, men måtte tage til takke med en 9. plads, kørte vi i sikker stil mod 1. pladsen og direkte oprykning i denne sæson. Vores forsvar var klart den bedste kæde i denne sæson, hvilket topscorerlisten også viste, hvor vores bedst scorende spiller "kun" nåede 13 mål. Med kun 25 mål imod, var vi det bedste defensive hold i sæsonen, og det er åbenbart sådan, man baner vej for et mesterskab og en direkte oprykning.

Vi ender som nummer og kan glæde os over at rykke direkte op i Allesvenskan. Og hvis vi havde det hårdt i vores første sæson i 1. Division Elite, frygter jeg lidt, at det bliver et blodbad i vores første sæson i den bedste svenske række. Især fordi vi går ind til sæsonen med kun lidt over 7 mio. kroner på kontoen, så der er bestemt ikke meget plads til at forbedre mandskabet til næste sæson.

På den lyse side mener jeg, at vores forsvarsspillere har niveauet til at spille med på øverste niveau i Sverige. Så der er jeg ikke så bekymret. Måske er det ved at være på tide at finde en ny keeper. Der hvor jeg ser de største udfordringer er helt på toppen, da mine nuværende angribere får svært ved at score mål i Allesvenskan. Og så kan jeg også godt snart bruge et par nye, stærke folk på midtbanen. Vi må se, om der er noget godt at hente på fri transfer.

Jeg havde mit første salg på +1 mio. kroner i denne sæson. Det er lige værd at nævne. Jeg havde hentet en ung ivoriansk angriber året forinden for 850.000 kroner, og han blev solgt videre til Toulouse for 1,5 mio. kroner + 50% af næste transfer. Liverpool fortsatte jagten i min klub efter at have snuppet en ung midtbanespiller i sidste sæson. Hans erstatning ville de også have, og det fik dem til at lægge 500.000 kroner + 50% af næste transfer for ham. Så nu er der to stjerneskud i Liverpool, jeg bare venter på kaster en god jackpot af sig med transferklausulen.

Pengekassen siger 7,2 mio. kroner efter denne sæson. Men den falder nok en del, da bonusser og lønjusteringer ikke har fundet sted endnu. Derfor ser vi nok frem mod et endnu lavere budget end et i forvejen presset budget, set med Allesvenskan briller.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 5. plads i ligaen. Exit i semifinalen i pokalen og i EL gruppespil.

Stalybridge Celtic
8. plads i Championship. 3. runde i Carabao Cup og 4. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 8. plads i ligaen. Kvartfinalen i pokalen.

Peterhead F.C.
En 10. plads i ligaen. Exit i kvartfinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Tilbage i mesterskabsspillet, men ender kun som nummer fire. Exit i pokal semifinalen og i EL gruppespillet.






EFTERÅR, 2079
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #163: 08 Okt 2021, 23:23 »



SVERIGE, ALLESVENSKAN - SOLLEFTEÅ GIF - 5. PLADS


Første år i den bedste svenske række gik over al forventning. Vi ender med at sikre os en 5. plads, og med lidt mere vind i sejlene havde vi også taget metal i vores første sæson her på toppen af Sverige.

Vi scorede ni mål i vores første to kampe i sæsonen og lagde dermed godt fra land. På et tidspunkt er vi inde i en stime på 10 kampe uden nederlag, men med mange skader på nøglespillere mod slutningen af sæsonen stopper pointhøsten lidt for tidligt, og dermed kan det kun blive til en 5. plads. Men det er stadig et meget tilfredsstillende resultat, taget vores første ophold i 1. Division Elite i betragtning. Så kan vi ikke klage over en 5. plads i første sæson i den bedste række.

Det er kun top tre, der giver adgang til Europa, så vi må vente lidt med at spille med der, hvor det bliver rigtig sjovt.

Skal vi kigge fremad mod næste sæson, står vi overfor to alvorlige udfordringer. Den første er, at vores størstedelen af vores mål er blevet scoret af to lejespillere fra hhv. RC Lens og Leicester. To vilde talenter, som vi var så heldige at låne til denne sæson, men som efterlader os med et hul i angrebet, hvis vi ikke kan leje dem igen i næste sæson. Begge var scoops, både på grund af deres kvaliteter, men også på grund af deres lave lønninger. Til at starte med vil jeg prøve at leje dem igen i næste sæson, og kan det ikke lade sig gøre, må jeg finde på noget andet.

Den anden udfordring er klubkassen. Den er mere end gabende tom. Faktisk er vi helt nede i et underskud på 2,1 mio. kroner efter sidste spillerunde. Vi taber mange penge på grund af de høje lønninger, vi er nødt til at give for at følge med. Sker der ikke noget her, projekterer klubben med et underskud om et år på næsten 15 mio. kroner, og året efter på 23,5 mio. kroner. Så vi skal begynde at tjene penge, hvis vi ikke skal fejle på økonomien. En af de mange grunde til at vi ingen penge har findes bl.a. i vores stadion, der kun har en kapacitet på 1.000 tilskuere. Men uden penge til at bygge nyt, ser det ikke ud til, at vi får gjort noget ved det foreløbig.

Underskuddet ville have været en del større, hvis jeg ikke havde tjent en lille smule penge gennem sæsonen. Den største sum kom i kassen, da jeg kunne indfri en klausul på en ung angriber, jeg sendte til Toulouse tidligere. Hans 50% af næste transfer-klausul blev indløst for over 4 mio. kroner, så det var med til at lappe hullet en smule. Men det ser stadig blodrødt ud, når man kigger i regnskabet. Jeg må bl.a. sætte min lid til mine to tidligere midtbanespillere, der nu render i Liverpool. Forhåbentlig stiger de markant i værdi og bliver skudt af til mange penge, så jeg kan få 50% af transfersummerne.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 2. plads i ligaen. Exit i 4. runde i pokalen og i EL gruppespil.

Stalybridge Celtic
8. plads i Championship. 4. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 13. plads i ligaen. 5. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 8. plads i ligaen. Exit i 5. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter på en 3. plads. Exit i 4. runde i pokalen.





EFTERÅR, 2080
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #164: 10 Okt 2021, 03:17 »



SVERIGE, ALLESVENSKAN - SOLLEFTEÅ GIF - 2. PLADS


Vores hidtil bedste sæson. Vi ender på en 2. plads, får adgang til kvalifikationen til Champions League og vender et bragende underskud til vores hidtil største balance nogensinde.

Jeg lykkedes med at få lejet mine to vigtige angribere fra sidste sæson. Efter første runde bliver den ene skadet for resten af sæsonen, og jeg frygter for vores evne til at score mål i løbet af sæsonen. Heldigvis når jeg at få lejet to andre reserver, der træder til, og som begge ender med at levere ganske fine indsatser i løbet af sæsonen. De er med til at skyde os til tops i ligaen, og vi ender som toer, dog mange point bag ved AIK, der er suveræne.

2. pladsen i Allesvenskan er heldigvis adgangsgivende til kvalen i Champions League. Så hvis heldet tilsmiler os, kan vi allerede i næste sæson komme med der, hvor det er rigtig sjovt - både for mig, men også for bankkontoen.

Vi sætter også rekord for salg i denne sæson med bl.a. to afgørende handler. Først er det en af mine unge angribere, der bliver solgt til Club Brügge for 16 mio. kroner + 50% af næste transfer. Vi havde selv hentet ham for 170.000 kroner et år forinden. Denne rekord bliver senere på sæsonen slået af salget af mit midtbanetalent, som selveste Real Madrid byder på. Vi lander på 26 mio. kroner + 50% af næste transfer. Så to lottokuponer yderligere bliver tilføjet til puljen. Der er stadig ingen af de tidligere, der har givet gevinst, foruden angriberen i Toulouse på 4 mio. kroner. Dog er en af mine unge midtbanespillere i Liverpool ved at opbygge en pæn værdi på +20 mio. kroner nu, så det kan måske være, at der snart sker noget der.

Nogle af pengene er allerede blevet brugt på et par nye talenter, som forhåbentlig kan spille sig ind på holdet hurtigt, eller som jeg kan skyde af til lige så store summer inden for få år.

Med de to salg samt +5 mio. kroner i præmiepenge lander vi på 43,7 mio. kroner efter sidste spillerunde. Efter sidste sæson var der afventende planer om at bygge nyt stadion. Det blev dog aldrig til noget. Dog håber jeg så bare, at bestyrelsen får fingeren ud, nu hvor vi skal til at spille kval til CL. 1000 tilskuere på stadion er ikke nok til denne klub mere.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 5. plads i ligaen. Exit i 3. runde i pokalen og i EL gruppespil.

Stalybridge Celtic
11. plads i Championship. 2. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 20. plads i ligaen og en direkte billet til Segunda Divsion for anden gang. Kvartfinale i pokalen.

Peterhead F.C.
En 7. plads i ligaen. Exit i semifinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer et i nedrykningsgruppe B efter en 8. plads i indledende. Exit i kvartfinalen i pokalen.






EFTERÅR, 2081
Logged


Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010