home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 453 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64600 gange)
Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #180: 10 Dec 2021, 09:16 »

Hold da helt op for en udvikling, det går da virkelig godt i det italienske Smiley lækre resultater, jeg kom til at tænke på, har du overhovedet fået en turneringssejr i det europæiske?
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #181: 10 Dec 2021, 09:43 »

Hold da helt op for en udvikling, det går da virkelig godt i det italienske Smiley lækre resultater, jeg kom til at tænke på, har du overhovedet fået en turneringssejr i det europæiske?

Altså om jeg har vundet CL eller EL gennem karrieren eller?
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #182: 10 Dec 2021, 22:37 »

Altså om jeg har vundet CL eller EL gennem karrieren eller?

Ja eller EL2
Logged

Tidligere: Baloo38

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #183: 11 Dec 2021, 21:04 »

Du må have samlet lidt erfaring ift. at få økonomien på rette køl. Har du nogle gode fifs til når økonomien er meget lille og man bare kan se det økonomiske "hul" blive større og større? Her tænker jeg specielt klubber med små stadions og dårlige facilitieter.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #184: 12 Dec 2021, 12:26 »

Du må have samlet lidt erfaring ift. at få økonomien på rette køl. Har du nogle gode fifs til når økonomien er meget lille og man bare kan se det økonomiske "hul" blive større og større? Her tænker jeg specielt klubber med små stadions og dårlige facilitieter.

Det nemmeste er jo at komme hurtigt i Europa, hvor de sjove penge begynder at komme, både tv-penge og præmiepenge.

Men i de lavere ligaer kan det bl.a. være at

1. Lave mange venskabskampe mod større klubber for at få billetindtægter.
2. Lej spillere gratis fra større klubber, evt. moderklub. Så kommer du sikkert også hurtigere op.
3. Lad være med at spare spillere i pokalen. Kommer du op mod et af de større hold i landet og I deler billetindtægterne, kan det give et godt boost.
4. Køb så meget på fri transfer som mulig. Selvom kassen er på 50-100 mio. kroner, kan den hurtigt blive tømt på transfer indkøb.

Ja eller EL2

Jeg nåede at vinde Europa League med Brumunddal, men det er vist også det eneste internationale trofæ, jeg har indtil videre. Resten er ligatitler, super cups og pokalturneringer.
Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #185: 12 Dec 2021, 14:37 »

Citat
1. Lave mange venskabskampe mod større klubber for at få billetindtægter.
2. Lej spillere gratis fra større klubber, evt. moderklub. Så kommer du sikkert også hurtigere op.
3. Lad være med at spare spillere i pokalen. Kommer du op mod et af de større hold i landet og I deler billetindtægterne, kan det give et godt boost.
4. Køb så meget på fri transfer som mulig. Selvom kassen er på 50-100 mio. kroner, kan den hurtigt blive tømt på transfer indkøb.

Tak for tips!

Jeg spiller p.t. et journeyman spil, så jeg er som regel 1-2 sæsoner i klubberne - så det kan være svært at nå europa, når man starter i de nederste rækker.

Tror jeg skal prøve at leje lidt mere. De klubber jeg har været i indtil videre, er økonomien så dårlig, at jeg kun kan hente på fri. Ofte kan jeg faktisk ikke hente nogen på fri heller, før jeg får tømt ud i lønbudgettet - så skal man finde en balance mellem spillere og staff, det er godt nok ikke altid nemt.

Men det er jo også det der gør det lidt ekstra udfordrende!

Men det er en god challenge du har gang i, det er et dejligt konkret mål at gå efter. Thumbs Up
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #186: 13 Dec 2021, 10:55 »

Tak for tips!

Jeg spiller p.t. et journeyman spil, så jeg er som regel 1-2 sæsoner i klubberne - så det kan være svært at nå europa, når man starter i de nederste rækker.

Tror jeg skal prøve at leje lidt mere. De klubber jeg har været i indtil videre, er økonomien så dårlig, at jeg kun kan hente på fri. Ofte kan jeg faktisk ikke hente nogen på fri heller, før jeg får tømt ud i lønbudgettet - så skal man finde en balance mellem spillere og staff, det er godt nok ikke altid nemt.

Men det er jo også det der gør det lidt ekstra udfordrende!

Men det er en god challenge du har gang i, det er et dejligt konkret mål at gå efter. Thumbs Up

Ansæt kun det personale der er yderst nødvendigt (drop sportsdirektør, teknisk direktør, mere end én fysio og sportsforsker, analytikere). Hvis du alligevel henter spillere på fri, så brug prøvetræninger fremfor at scoute (så kan du spare talentspejdere væk), og sprogkurser og arbejdstilladelser koster mange penge for en LLM-klub, så vær opmærksom på nationaliteter! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #187: 13 Dec 2021, 19:15 »

Ansæt kun det personale der er yderst nødvendigt (drop sportsdirektør, teknisk direktør, mere end én fysio og sportsforsker, analytikere). Hvis du alligevel henter spillere på fri, så brug prøvetræninger fremfor at scoute (så kan du spare talentspejdere væk), og sprogkurser og arbejdstilladelser koster mange penge for en LLM-klub, så vær opmærksom på nationaliteter! Opstemt

Det er svært med personalet med mit spil, da jeg ikke er ret lang tid i klubberne, men at de ofte har en masse ansat og de er svære at komme af med (Eller dyre).

Men ellers er det også noget jeg forsøger - ift. LLM/Lutz Pfannenstiel reglerne, må man ikke ansætte sportsdirektør eller teknisk direktør, det skal andre varetage (Hvis det skal være helt korrekt! Og det skal det Tunge).

Ift. at hente spillere på prøvetræning, gør jeg det ofte, på de spillere jeg må - Player search er jo forbudt land her. Ofte i de små klubber, henter man næsten kun spillere fra ens egen nationalitet (Da det er det man har adgang til).

Men det er nogle fine ting at kigge efter, da ALT betyder noget, når man er i en amatør eller semi professionel klub. Hævet Øjenbryn
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #188: 15 Dec 2021, 21:47 »



ITALIEN, SERIE A - CREMONESE - 4. PLADS


Det mest ærgerlige ved denne sæson kom i sidste spillerunde, hvor vi blev overhalet på målstregen til CHL-pladserne, og dermed kun kan tage til takke med EL gruppespillet i næste sæson. I to ud af de sidste tre kampe havde vi også Inter og Juventus, så det var bare dårlig timing fra vores side af, sådan at løbe ind i et par afgørende øretæver.

Derudover var det ellers en strålende sæson. I pokalturneringen ender vi med at gå hele vejen, og heldigvis er det Pisa, der står som den sidste og afgørende modstander i finalen. Dem sender vi hjem med 3-0, og jeg kan dermed løfte det første vigtige trofæ i spidsen for klubben.

I Champions League er vi uheldige ikke at komme videre til CHL knockout. Vi ligger godt til inden sidste runde, men den falder ikke ud til vores fordel, og vi må tage til takke med en 3. plads og EL knockoutstadiet. Her møder vi Brann, Tottenham, AS Monaco og AS Saint-Etienne på vejen til finalen, hvor vores landsmænd fra AC Milan venter på os. Det bliver en hård kamp, der ender 2-3 i Milans favør, og derfor kun en sølvmedalje til os i Europa. Taget 4. pladsen i ligaen i betragtning, kunne vi godt have brugt den sejr til at komme i CHL.

Der er også kommet godt gang i pengekassen. Hele 641 mio. kroner er vi oppe på nu, så med lidt held i sprøjten, når vi at komme i mål i denne kommende sæson i Italien. Der har ikke været transfers, så der er udelukkende tale om tv-penge og præmiepenge, hvor europæisk bold bl.a. gav 189 mio. kroner alene i tv-penge. På transfers er der købt ind for 82,5 mio. kroner og solgt for 800.000 kr. Mine spilleres værdi er dog steget markant, og har nu fire spillere på +100 mio. kroner, en af dem værende på +200 mio. kroner.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 4. plads i den norske liga. 4. runde i pokalen.

Stalybridge Celtic
En 22. plads i Championship og dermed nedrykning til League One. 2. runde og 3. runde i Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
13. plads i Segunda Division. 2. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 7. plads i ligaen. 4. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer 1 i nedrykningsgruppe A efter en 7. plads i indledende. Exit i 4. runde i pokalen.

Sollefteå GIF
1. plads i ligaen. Sølv i pokalen, 1. knockoutrunde i EL efter 3. plads i CHL.





SOMMER, 2090
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #189: 20 Dec 2021, 00:26 »



ITALIEN, SERIE A - CREMONESE - 2. PLADS - 1.145.219.103 KRONER



Årets præmiepenge var nok til at få beløbet på bankkontoen skubbet op på den anden side af milliarden. Derfor er jeg nu officielt i mål med Italien, og jeg kan gå i gang med at lede efter en ny klub.

I spillet skriver vi 2. juni, og jeg er netop blevet færdig med min sidste sæson i Cremonese. Det blev til en flot 2. plads i Serie A, en pokalfinale og en Champions League finale. Sidstnævnte var det, der gav os det sidste skub, da vi modtog omkring 300 mio. kroner i både tv-penge og præmiepenge fra Champions League.

I Serie A var vi kun tre point fra førstepladsen, som Inter satte sig på i denne sæson. Vi var meget bedre med mod de store hold, og endte kun med fem nederlag fordelt ud på hele sæsonen. Så vi slutter også af med den bedste placering for os i Serie A nogensinde.

Det var dog egentlig slet ikke meningen, at vi skulle spille Champions League i denne sæson. Men endnu engang blev vi reddet af økonomisk rod hos en af de øvrige topklubber, denne gang AC Milan, og derfor røg vi ind i kvalifikationsspill et til CL op til denne sæson. Først mod Strømsgodset, og i den afgørende kamp mod Galatasaray, som vi slog med samlet 8-2 for at lande i gruppespillet.

Her var Bayern, PSG og Zenit modstanderne, og da vi kunne slå Zenit let, samt spille lige op med de to storklubber, satte vi os på 2. pladsen i gruppen. I 1. knockoutrunde slog vi Liverpool med 5-1, og i kvartfinalen trak vi Bayern fra vores egen gruppe. Efter 1-1 ude og 2-0 hjemme, var semifinalen i hus. Den skulle spilles mod Man United, der ender samlet 8-5 i vores favør. Desværre kunne vi ikke færdiggøre mesterværket, da Man City stod for skud i finalen, og de viste sig for stærke med en 2-1 sejr over os.

I pokalturneringen kom vi også helt til finalen, men heller ikke her kunne vi sætte os på guldet. Inter scorer et sent mål og trækker sig sejrrigt ud af kampen med 1-0.

Men det er alt sammen glemt nu, hvor kufferten er pakket, og jeg har sagt mit gode job op i det italienske. Nu er der fokus på de tre sidste lande i denne challenge. Lad os se, hvor vi skal hen.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 2. plads i den norske liga. 3. runde i pokalen.

Stalybridge Celtic
En 2. plads i League 1 og dermed oprykningn til Championship igen. 2. runde i Carabao Cup.

CF Rayo Majadahonda
8. plads i Segunda Division. 2. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 10. plads i ligaen. Semifinalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer 2 i nedrykningsgruppe A efter en 11. plads i indledende. Exit i 3. runde i pokalen.

Sollefteå GIF
1. plads i ligaen. Semifinale i pokalen, exit i EL gruppespil.





SOMMER, 2091
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #190: 20 Dec 2021, 18:08 »

Juhu, endnu et land klaret, det er helt vildt det her, glæder mig til at se hvor du nu rejser hen
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #191: 08 Mar 2022, 20:52 »



FRANKRIG, NATIONALE - US CONCARNEAU - 3. PLADS


Der er gået et par måneder siden sidste opdatering, men nu har jeg endelig fået spillet min første sæson igennem i det nye land, jeg er kommet til - nemlig Frankrig. Jeg fandt mig en klub i den 3. bedste franske række, som går under navnet US Concarneau. En havneby i Bretagne, som havde brug for hjælp til at klare sig. Jeg sagde ja tak til jobbet og kastede mig ud i det.

Straks så jeg, at der var store problemer i klubben. Pengene var stort set ikke eksisterende, og med godt 10 mio. kroner i underskud, var der ikke penge til noget som helst. Så det blev til frie transfers og lejespillere i min første sæson i klubben.

Efter en blandet start begyndte vi så småt at få styr på spillet, men mange af vores kampe endte med pointdeling. Vi satte rekord med 13 uafgjorte kampe i ligaen, så vi formåede ikke at blande os som en alvorlig del af topkampen. Vi fulgte dog godt med lige i hælene op de bedste, og i sidste ende satte vi os på en 3. plads, da alle kampe i sæsonen var spillet. I Nationale ligaen er det ensbetydende med en play-off kamp mod det 3. dårligste hold fra Ligue 2, i dette tilfælde Angers SCO.

Vi fik heldigvis en forbløffende god start på hjemmebane i første kamp, hvor vi kunne trække os sejrrigt ud med 3-1. De var klart til at spille lige op med, så jeg var ikke så nervøs for returkampen. Og det med rette, da den endte 1-1. Dermed var oprykningen til Ligue 2 i hus i første forsøg, og vi kan nu se frem til en sæson i den næstbedste franske række - stadig med et bragende underskud på kontoen, så det skal nok blive interessant i transfervinduet op til.

I pokalen nåede vi til 7. runde, så intet spændende at berette om der.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 4. plads i den norske liga. Kvartfinalen i pokalen og exit i gruppespillet i Europa League.

Stalybridge Celtic
En 14. plads i Championship. Exit i FA Cup 3. runde og 1. runde i Carabao Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 7. plads i Segunda Division og dermed en plads i play-off om oprykning. Efter et par svære kampe endte de med at vinde oprykningskampen mod Huelva.

Peterhead F.C.
En 7. plads i ligaen. Semi finalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer 1 i nedrykningsgruppe B efter en 9. plads i indledende. Exit i 4. runde i pokalen.

Sollefteå GIF
1. plads i ligaen. Kvartfinale i pokalen, kvartfinale i EL.

Cremonese
3. plads i Serie A efter at være á point med både nummer 2 og 1. Tror jeg ikke, at jeg har set før i FM. 1 point mere og de havde været mestre. Exit i CL 1. knockoutrunde mod Celtic.





SOMMER, 2092
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #192: 08 Mar 2022, 22:00 »

Fornuftig start i det franske, hvor mange runder er der i den franske pokal?
Logged

Tidligere: Baloo38

fckbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #193: 11 Mar 2022, 09:31 »

Frygtede helt den her var gået i stå. Så dejligt, at den fortsætter Opstemt
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #194: 17 Mar 2022, 14:11 »

Fornuftig start i det franske, hvor mange runder er der i den franske pokal?

Umiddelbart 11 runder inden kvartfinalerne begynder.
Logged


Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010