home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 569 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64829 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #195: 17 Mar 2022, 20:06 »



FRANKRIG, LIGUE 2 - US CONCARNEAU - 7. PLADS


Den første sæson i Ligue 2 endte med en 7. plads til os. En ganske fin præstation, efter vi i det første lange stykke tid kun lå en plads eller to fra nedrykningsstregen. Fem point mere og vi havde været en del af oprykningsspillet. Men det kommer forhåbentlig til næste sæson.

Vi var over to omgange inde i dårlige stimer, hvor vi kun tabte og tabte. Første gang i starten af efteråret, anden gang i februar. Men udover de to omgange kørte det ret godt for os. Vi vandt blandt andet kampe med +4 og +5 mål, så vores angreb var on fire. Vi blev også det bedst scorende hold i ligaen, mens vi var det 3. dårligste hold, når det kom til at forsvare. Især en af vores angribere bombede masser af mål ind og endte på 38 mål i alt.

I Ligue 2 er der en regel om max 5 lejesvende, så jeg kunne ikke bare tømme topklubberne for unge spillere for nul kroner. Derfor måtte jeg hente en del nye spillere på fri transfers, da jeg mistede stort set hele truppen fra sidste sæson grundet kontraktudløb. Mange af dem var heller ikke gode nok til Ligue 2, så det passede fint. Fik bl.a. hentet en af mine tidligere angribere fra Cremonese. Altid sjovt med tidligere spillere fra mine gamle klubber.

I pokalturneringen kom vi hele vejen til 10. runde - der er 11 runder, før kvartfinalerne starter. Her blev vi slået ud af AS Saint-Etienne med sølle 0-1. Det gav ellers en fin pose præmiepenge og billetindtægter at komme så langt i den turnering. Der er også en franks ligacup, hvor vi tabte til Marseille i 4. runde - stadiet før kvartfinalerne.

I kassen er der 3,3 mio. kroner. Jeg kan ikke huske, hvornår tv-pengene ruller ind, men de skulle gerne være på den anden side af 30 mio. kroner her i Ligue 2, så der er forhåbentlig lidt flere penge at bruge af i den kommende sommer, når de triller ind.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 5. plads i den norske liga. 4. kvalrunde i Europa League, 4. runde i pokalen.

Stalybridge Celtic
En 18. plads i Championship. Exit i FA Cup 4. runde og 2. runde i Carabao Cup.

CF Rayo Majadahonda
En 20. plads i La Liga og direkte nedrykning igen. 4 runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 7. plads i ligaen. Semi finalen i pokalen.

Næsby Boldklub
Slutter som nummer 2 i nedrykningsgruppe B efter en 8. plads i indledende. Exit i kvartfinalen i pokalen.

Sollefteå GIF
1. plads i ligaen. Exit i gruppespillet i CL, samt kvartfinalen i pokalen.

Cremonese
Guld i Serie A for første gang i klubbens historie. Det fik jeg ikke vundet i min tid der. Exit i semfinalen i pokalen, samt i Europa League 2. knockoutrunde mod Newcastle.





SOMMER, 2093
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #196: 31 Mar 2022, 15:49 »



FRANKRIG, LIGUE 2 - US CONCARNEAU - 1. PLADS


Min anden sæson i Frankrigs næstbedste række endte rigtig godt. Det hele skulle afgøres i sidste spillerunde, hvor vi inden kampen lå på en 3. plads, med mulighed for at gå foran de to forreste og slutte som nummer et, hvis alt flaskede sig på selve kampdagen.

Vi havde en fordel i den sidste spillerunde. Vi skulle møde ligaens bundprop, der allerede var rykket ned, og det var endda vores samarbejdsklub AJ Auxerre. Kampen var dog på udebane, men jeg regnede i hvert fald med, at vi nok skulle gøre vores del af arbejdet færdigt. Så måtte det være op til de to andre klubber i topstriden om at afgøre det. Vi kom også fra en stime af ni kampe i streg uden nederlag, så vi var fuld af selvtillid op til opgøret.

Ved halvleg står der 2-2, og det er klart hjemmeholdet, der har teten. Heldigvis er det kun os, der formår at score i anden halvleg, og dermed ender vi med at vinde kampen med 2-3 i Auxerre.

Toulouse, der lå nummer to inden sidste runde, mødte hjemme 16. pladsen i rækken, US Avranches. Toulouse dummede sig gevaldigt og kom derfra med et 3-0 nederlag. EA Guingamp, der lå nummer et inden sidste runde, skulle første spille dagen efter, hvor de kunne sikre sig førstepladsen med en sejr ude over Bourg en Bresse, der havde en plads i play-off at spille om. Guingamp dummede sig heldigvis også og tabte 1-0, så vi kunne fejre en førsteplads i rækken, med kun to point ned til Toulouse på en 4. plads. Red Star FC lå nummer fire inden sidste runde, og med en sejr var de også med til at overhale de to forhenværende tophold, og de nappede den anden direkte oprykningsplads. EA Guingamp havde ellers ligget suverænt nummer et hele sæsonen, men de fik, for hos, heldigvis gummiben til sidst.

Der var ingen nævneværdige resultater fra pokalturneringerne.

Det var en af mine angribere, der lå øverst på topscorerlisten efter sæsonen. En ung angriber fra Georgien, jeg inden sæsonen havde hentet på en fri transfer fra en klub i hjemlandet. Han nettede 27 gange i ligaen, og han skal helt sikkert også have chancen i Ligue 1.

Jeg har haft to nævneværdige salg i denne sæson på hhv. 1 mio. kroner og 3 mio. kroner. Begge var kun middelmådige spillere i Ligue 2, så det var fint at sælge dem. I vinterpausen fik jeg en henvendelse fra Premier League på min højre back. Det sidste bud blev på omkring 40 mio. kroner + bonusser, der fik den samlede værdi op på omkring 80 mio. kroner. Jeg ville gerne presse den op på omkring 100 mio. kroner kontant, men den ville de ikke være med på. Og da de ikke ønskede at hæve kontantbeløbet til mere end de ca. 40 mio. kroner, sagde jeg nej tak til Burnley, med tanken om at han her i sommerpausen nok stadig skal være et varmt emne for storklubberne. Og i skrivende stund er Watford da også interesseret i ham, så forhåbentlig kan jeg allerede i denne sommer få mit første salg på over 100 mio. kroner.

Pengekassen siger lige nu 830.000 kroner, hvilket jo er en formue til at indtage Ligue 1 med. Forhåbentlig kommer der nogle tv-penge og andet i kassen inden den næste sæson, så der er lidt mere at gøre godt med. Vores stadion lever heller ikke op til kravene for Ligue 1, så vi må se, hvor mange penge der er at købe ind for, når vi kommer til juli og august.

Som noget nyt kommer jeg ikke til at skrive opdateringer fra de tidligere klubber hver sæson. Mange af dem ligger alligevel og roder rundt i midten af rækken eller rykker op og ned hele tiden. I stedet laver jeg en opdatering omkring hvert 10. år, hvor jeg lige tager en status på de tidligere arbejdsgivere.






SOMMER, 2094
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #197: 31 Mar 2022, 19:39 »

Helt godt klaret at rykke op i Ligue 1, selvom der skulle lidt held med til det, kan sagtens forstå det med de tidligere klubber men godt at du stadig kommer til at kigge ind til dem i ny og næ
Logged

Tidligere: Baloo38

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #198: 05 Apr 2022, 13:39 »

Hvilken taktik kører du med på holdene siden du vinder næsten alt i alle sæsoner?
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #199: 05 Apr 2022, 15:09 »

Hvilken taktik kører du med på holdene siden du vinder næsten alt i alle sæsoner?

Kører en modificeret version af denne.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #200: 05 Apr 2022, 15:21 »



FRANKRIG, LIGUE 1 - US CONCARNEAU - 6. PLADS


Vores første sæson i den bedste franske række gik over al forventning. Vores efterår var svingende, men med et par forstærkninger i januar måned, endte vi med at slutte i top 6.

Jeg er ikke helt sikker på, om det kaster en europæisk plads af sig. Umiddelbart kalder det på et Europa League gruppespil, men det kommer nok lige an på, hvem der vinder pokaltitlerne. Forhåbentlig står den på europæisk i næste sæson, men hvis ikke, må vi bare bruge næste år på at kæmpe os ind på de gyldne pladser i ligaen.

Vi ender med rækkens næstbedste angreb. Mine angribere scorede hhv. 32, 26, 24 og 18 mål. Sidstnævnte kom først til i januar. Omvendt har vi det 6. dårligste forsvar, så der skal helt klart ske noget i den ende i det kommende transfervindue. Derudover skal jeg bruge en solid midtbanespiller, da min primære motor på midtbanen i denne sæson var en lejesvend fra Barcelona. På målmandsposten har jeg en rigtig dygtig 1. keeper, og jeg har et godt talent siddende på bænken, så der er jeg ikke så nervøs, med mindre det ender med et par salg i løbet af det kommende vindue.

Vi fik sejre på bl.a. 9-0 (mod Reims) og 6-2 (mod Niort) i ligaen i denne sæson. Vi har dog også store nederlag på bl.a. 1-5 (PSG) og 1-4 (Monaco), så mod de bedste er vi stadig ikke med. Men jeg er ret sikker på, at vi også ender i den øverste halvdel i næste sæson.

For en gangs skyld kommer vi også okay langt i pokalturneringerne. I både Liga Cup og pokalturneringen kommer vi i semifinalen. I Liga Cup taber vi desværre 0-2 til Marseille i semifinalen, mens vi i den forlængede spilletid må se os slået i pokalturneringen med 3-4 til Valenciennes FC. En kamp hvor VAFC udligner til 2-2 efter 85 minutter, så det var ellers tæt på, at vi kunne komme i vores første finale der.

På transfers er der blevet brugt 32 mio. kroner fordelt over 13 spillere. Ud er røget to for hhv. 10 mio. kroner og 1,1 mio. kroner. Med de gode tv-penge der er i Ligue 1, er vi her, efter sæsonen, endt med en konto på godt 50 mio. kroner. Der er allerede lavet planer om nyt stadion, så det kan vi forhåbentlig få glæde af til næste år.






SOMMER, 2095
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #201: 07 Apr 2022, 00:01 »



FRANKRIG, LIGUE 1 - US CONCARNEAU - 1. PLADS


Det går over al forventning her i det franske. Hvad jeg før opgaven anså som en lang og kedelig affære - en af grundene til at jeg havde gemt landet som værende et af de sidste på listen - er stukket helt af. I vores bare anden sæson i Ligue 1 ender vi med at vinde ligaen, og det endda rimeligt formidabelt.

Den primære årsag til dette skal findes på toppen af holdet. Min bedste angriber i denne sæson nettede hele 57 gange i løbet af sæsonen - 50 af disse kasser værende i Ligue 1. Og da han så ovenikøbet kunne holde sig skadesfri i hele sæsonen, var han ikke til at styre. Der er lige nu også interesse på ham fra bl.a. PSG, Arsenal, City og Inter, så måske ryger han i dette transfervindue.

Selvom vi havde nogle enkelte svipsere her og der, ender vi med 27 sejre ud af 38 mulige. Vores forsvar er også blevet løftet markant - dog med bl.a. to lejespillere, da jeg bare ikke kunne finde gode nok forsvarsspillere inden for mit transferbudget. Derfor blev det til unge talenter fra Juventus og Atl. Madrid, der begge har spillet fast i hele sæsonen.

Foruden trofæet i Ligue 1, blev det også til en double i denne sæson med en sejr i Liga Cup. I pokalturneringen røg vi ud inden kvartfinalen, men i Liga Cup banede vi os hele vejen til finalen mod AS Saint Etienne, som vi slog komfortabelt med hele 5-1.

Klubben har lige nu fem spillere med en værdi på +100 mio. kroner, hvor tre af dem er på omkring 300 mio. kroner eller derover. Så med de rette transfers i dette vindue, kan jeg være tæt på et exit om et par måneder. Dog skal det være de helt rette transfers, da jeg lige nu kun har en balance på 70 mio. kroner. Men med et par gode salg og penge fra CL deltagelse, kan det se noget anderledes ud i slutningen af august.

Der er blevet handlet spillere for 42 mio. kroner i denne sæson, samt solgt spillere for 29 mio. kroner. Herunder to spillere for hhv. 10 mio. kroner og 12 mio. kroner. Så der er stadig et stykke vej op til et salg på den anden side af 100 mio. kroner, men mon ikke vi kommer dertil.

En sjov detalje er i øvrigt, at den spiller, jeg for et par sæsoner siden modtog et bud på i omegnen af 80-90 mio. kroner, men som jeg kun ville sælge for +100 mio. kroner, nu har en værdi på +300 mio. kroner. Så det ser ud til, at det kunne betale sig at vente med at lade ham gå.






SOMMER, 2096
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #202: 07 Apr 2022, 01:20 »



FRANKRIG, LIGUE 1 - US CONCARNEAU - 1.065.465.970 KRONER



Lidt over en måned skulle der gå, før jeg kunne tage mit gode tøj og gå fra min plads i US Concarneau. Allerede da det franske transfervindue åbnede i midten af juni, var der bud efter mine spillere. Og det tog ikke lang tid for mig at finde nye klubber til min højreback (den tidligere omtalte, der blev bud 80 mio. kr. for) samt min stjerneangriber, der scorede +50 mål i seneste sæson.

Førstnævnte røg til Manchester United for 305 mio. kroner, mens min angriber røg til den anden side af Manchester, nemlig City, for 425 mio. kroner. Der manglede dog stadig lige et par hundrede millioner for at komme i mål, men med to yderligere salg på +100 mio. kroner var det intet problem. Først røg Cleocir, en anden ung angriber, for 120 mio. kroner til Benfica, og så et forsvarstalent til Stoke for 170 mio. kroner.

Disse fire salg sendte mig op på den anden side af milliarden, og jeg har derfor nu gennemført endnu et land - nemlig Frankrig. Så mangler jeg kun to lande for at have gennemført min challenge, og det er hhv. Tyskland og Belgien. Så må vi se, hvem der er først ude med en kontrakt til mig.






SOMMER, 2096
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #203: 08 Apr 2022, 08:21 »

Kun 2 lande igen, har fuldt troligt med fra start og følger selvfølgelig til slut Opstemt
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #204: 09 Apr 2022, 19:03 »



BELGIEN, 3. DIVISION - KAPELLEN - 1. PLADS


Kort tid efter min opsigelse i Frankrig, var der et nyt jobtilbud på bordet til mig. Denne gang var det fra Belgien, hvor Kapellen havde brug for hjælp til at klare sig i 3. Division. Jeg takkede ja til opgaven, og skulle for første gang i lang tid træne et hold i Belgien igen. Tror aldrig at jeg har spillet lower league i Belgien, men så fik jeg da også prøvet det.

Hele 16 spillere hentede jeg ind i første transfervindue. 5 spillere røg ud af klubben. Heriblandt de eneste to af mine spillere, der havde en reel værdi. De blev samlet solgt for 3 mio. kroner - mest på grund af manglende kontanter, så jeg kunne betale fees for at signe transferfrie spillere. Da jeg tiltrådte klubben, var der et minus på 34.000 kroner, så havde ingen penge til at hente nye spillere for - ikke engang de gratis. Så det var nødvendigt med de to salg.

Efter en sløj opstart uden sejr i de første fire kampe, vendte heldet for os, og i de efterfølgende 16 kampe led vi ikke et nederlag. Derfor satte vi os også tungt på førstepladsen ved vinterpausen, og i foråret tabte vi kun to kampe. Efter 30 runder var det tid til oprykningsspillet, hvor de øverste fire hold skulle møde hinanden af to omgange. Ud af de seks kampe i slutspillet tabte vi også kun en enkelt, og med et par runder igen kunne vi kalde os mestre af 3. Division og sikre os den eneste oprykningsplads til den næstbedste belgiske række.

Selvom vores oprykning var dejlig at få, var det ikke det, der havde min opmærksomhed mod slutningen af sæsonen. Med et par runder tilbage - inden oprykningen var i hus - fik jeg en besked om, at vi var blevet overtaget af en ny ejer. Men ikke hvilken som helst ejer. En ejer, der gerne ville have klubben til at få både national og international succes. Det måtte jeg lige læse to gange, hvorefter jeg tjekkede klubbens konto. Dagen inden havde vi haft et minus på 6 mio. kroner. Nu stod der 318 mio. kroner, med et transferbudget på ca. det halve.

Jeg tror, at det er første gang, jeg nogensinde er blevet overtaget af en rigmand, der rent faktisk har skudt penge i klubben. Ellers plejer det aldrig at føre penge med sig, når en af mine klubber bliver overtaget. Men nu står jeg altså med en klub i 3. Division i Belgien med over 300 mio. kroner på kontoen. Du kan læse beskeden om overtagelsen her.

Så det ser ud til, at vi forhåbentlig kan stryge direkte ind i toppen af belgisk fodbold med sådan en investering. Jeg regner i hvert fald med, at størstedelen af truppen til næste sæson bliver skiftet ud, og at jeg måske kan lave den hurtigste 0-1 mia. i gamet indtil videre.






SOMMER, 2097
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #205: 10 Apr 2022, 16:00 »

Det var da en besked der gjorde missionen noget nemmere
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #206: 13 Apr 2022, 07:30 »



BELGIEN, 2. DIVISION - KAPELLEN - 1. PLADS


En kort sæson er nu afsluttet. På grund af systemet i Belgien, er de 28 kampe i 2. Division allerede overstået i marts måned, og vi har nu en lang pause indtil den anden side af sommerferien, hvor den står på den Belgiske Proliga.

Vi endte med at gå utroligt stærkt gennem denne sæson. Ud af 28 kampe trækker vi os sejrrigt ud af de 23 af dem. To ender uafgjort, tre ender med nederlag. Jeg håbede på at nå længere i pokalturneringen, men en skidt præstation sender os ud af den allerede i 6. runde mod AA Gent med et nederlag på 1-2.

Min topscorer i år ender med at blive en dansker, som jeg henter på sidste dag i transfervinduet fra AGF. Han er lynhurtig og har 15 i afslutning, så selvom jeg egentlig var godt besat i angrebet, følte jeg, at han sikkert kunne blive en god lottokupon. Og han endte da også med at nette 31 gange i sæsonen, så det var ikke helt skidt.

Min trup endte generelt med at blive en blandet landhandel. Selvom jeg havde fået et rigtig godt transferbudget qua salget af klubben til en rigmand, samt et enormt lønbudget, var det stadig meget begrænset, hvem der havde lyst til at rykke til den belgiske 2. Division. Derfor endte indkøbene med at blive alt fra helt unge talenter fra mindre lande til fallerede stjerner, der bare lige skulle have en sæson eller to mere, før de sætter støvlerne på hylden.

Målmandsposten var et af de områder, hvor jeg var nødt til at finde erfaring frem for talent. Så der har jeg haft en 37-årig og en 38-årig hele sæsonen. Den ene hentet fra Schweiz efter en lang sæson i den øverste række hos bl.a. Sion og Young Boys med seks landskampe for Makedonien. Den anden keeper hentede jeg fra Hajduk efter næsten 20 år i klubben. Også på midtbanen var jeg nødt til at hente erfaring for at få en spiller med de fornødne egenskaber. Her hentede jeg en mangeårig landsholdskeeper fra Guinea med kluberfaring fra ES Tunis og Universidad de Chile. Han leverede godt igennem sæsonen, men jeg må nok kigge efter en ny spiller til hans plads efter denne sæson. Han er ved at løbe tør for power.

I vinterpausen fik jeg hentet en håndfuld unge talenter ind, som forhåbentlig kan spilles ind på pladserne i stedet for de gamle herrer i løbet af næste sæson. I alle kæder har jeg en eller to spillere, som jeg ser meget frem til at bruge, og som forhåbentlig også kan blive gode nok til at blive solgt for et pænt beløb, når vi først er spillet varme i den øverste liga.

Selvom det er dejligt at have så mange penge til rådighed, forsvinder de også bare hurtigt. Der ryger mange penge til bl.a. lønninger hver måned, og med et meget lille stadion og stort set ingen transfers ud af klubben, er det rene og skære udgifter hver måned. Så det er, ligesom med de andre klubber, stadig transfers og europæisk deltagelse der skal sikre os vejen til milliarden. Vi er dog godt hjulpet på vej af vores rige ejer, naturligvis. Og vi har også 187 mio. kroner på kontoen her efter sæsonen.






SOMMER, 2098
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #207: 15 Apr 2022, 21:10 »



BELGIEN, PROLIGA - KAPELLEN - 7. PLADS


Skizofren sæson langt hen af vejen.

Vi får en rigtig dårlig start på sæsonen. I de første otte kampe får vi kun en enkelt sejr. Vi får klø af de store klubber som AA Gent, Anderlecht og Genk, og vi kan virkelig mærke, at vi er kommet op i en række, med en trup der ikke er rustet helt til det niveau. Vi har godt med talenter, men de er ikke noget nær på deres fulde potentiale, så i de første mange kampe bliver vi kørt over. Og selvom vi har et rigtig godt angreb, scorer de forreste spillere stort set ingen mål.

Først fra runde ni begynder der at komme gang i tingene. Fra da af taber vi ikke i 13 kampe i streg, og vi får samtidig klaret os igennem den ene kamp efter den anden i pokalturneringen. Først nedlægger vi Standard Liege i 7. runde, så vinder vi over Oostende i kvartfinalen, inden vi slår Club Brügge med samlet 4-3 over to kampe i semifinalen.

Efter 30 kampe i ligaen ligger vi på en 7. plads, lige akkurat uden for mesterskabsspillet, der foregår blandt rækkens seks øverste hold. Vi får ikke lov til at kæmpe med om guldet til det sidste, men kan i stedet tage til takke med et play-off program om en europæisk plads. Der er seks hold i den indledende play-off pulje, og vi går gennem de ti kampe med en 9-1-0 statistik. Det sikrer os en plads i semifinalen i slutspillet om en europæisk plads mod Cercle Brügge, som vi har slået med hhv. 3-0 og 4-0 i løbet af sæsonen. I denne kamp kan vi dog ikke få den sendt i mål, og vi må derfor forlade kampen om en europæisk plads med et nedslående nederlag på bare 1-0 til et hold, vi havde slået på 9 ud af 10 dage.

I pokalfinalen har vi heller ikke heldet med os. Vi render ind i Genk, der ikke lader os få et ben til jorden i finalen. Selvom vi kommer foran 1-0, når de at score tre kasser, inden kampen er færdig, og vi må forlade finalen med en sølvmedalje. Havde vi sejret der, var der en plads i Europa til os trods vores nederlag mod Cercle Brügge. Men sådan skulle det ikke være.

Og i forhold til vores rigmand, er han ved at være træt af at smide penge efter os. Han har i hvert fald meddelt os, at han ikke vil smide nær så mange penge efter os fremover. Så selvom vi gik ind til sæsonen med omkring 200 mio. kroner på kontoen, var vi løbende gennem sæsonen nede på minus 30-40 mio. kroner. Vi har stadig minus hver måned, og selvom vi har et nyt stadion stående klar inden for det næste år, ser det stadig ud til, at der er langt til milliarden.

Det eneste, der har reddet os fra at slutte på et minus her efter sæsonen, er transfers. Vi fik solgt spillere for et ok beløb i denne sæson. Dog brugte vi stadig mere på indkøb, men der skulle i den grad også rustes op til denne sæson, hvis vi skulle have en ærlig chance. 100 mio. kroner blev der brugt, 85 mio. kroner blev der solgt for. Og det på to spillere - hhv. en defensiv midtbanespiller til vores konkurrenter fra Club Brügge, der udløste hans frikøbsklausul på 65 mio. kroner. Jeg kunne ikke få den ud af kontrakten desværre, så det måtte blive sådan. Dernæst et salg af min reservekeeper på 21 mio. kroner med 50% af hans næste transfer til Benfica.

Det giver os et resultat på 23 mio. kroner på kontoen lige nu. Så selvom vi har en rigmand i ryggen, giver det os ikke den store kapital op til næste sæson. Så det er lige før, jeg er nødt til at holde på mange af mine spillere, selvom der er interesse efter dem flere steder, hvis jeg skal have et okay hold i næste sæson.






SOMMER, 2099
« Seneste Redigering: 19 Apr 2022, 17:50 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #208: 19 Apr 2022, 18:04 »



BELGIEN, PROLIGA - KAPELLEN - 1. PLADS


Oven på den skizofrene sæson sidste år, var det virkelig fedt at se, at spillet kom til at flyde i denne sæson. Vi bankede den ene modstander efter den anden, satte rekorder for antal mål scoret, og vi havde ikke nær så store problemer med store hold som Gent, Genk, Anderlecht og Standard Liege, som vi havde i sidste sæson.

Vi skal helt hen til 27. januar, før vi har vores første og eneste nederlag i løbet af de indledende 30 runder, før mesterskabsspillet. Da mesterskabsspillet starter, har vi faktisk allerede sat næsten alle de andre storhold. De eneste, der formår at holde fast, er AA Gent. Og de ender med at følge os lige til målstregen. Med tre runder tilbage, hvor to af runderne er mod netop AA Gent, kan alt stadig ske. Hvis Gent vinder over os i de to kampe, tager de førstepladsen før sidste runde, og de kan dermed selv afgøre det. Gent vinder det første af vores to indbyrdes opgør og er godt på vej til at tage fusen på os. Heldigvis kommer vi tilbage med et brag og sender dem hjem med et nederlag på 3-0 i næstsidste kamp i sæsonen. Det betyder, at vi med en kamp tilbage har et forspring på fire point og dermed ikke kan hentes af forfølgerne fra Gent. Derfor er nederlaget i sidste runde til Standard Liege uden betydning, og vi kan for første gang løfte trofæet i den bedste belgiske række.

Vi havde også mulighed for at hente endnu et trofæ til det ellers tomme trofæskab i denne sæson. For andet år i træk var vi nemlig med i pokalfinalen. KRC Genk var modstanderen, og de lod sig ikke bare lige tromle over ligesom med stort set alt andet modstand i denne sæson. Efter 90 minutter stod der 3-3 på måltavlen, og vi skulle ud i 30 minutter mere. Her får vi hurtigt et rødt kort og er dermed uden de store chancer for at komme tilbage i kampen. Genk får scoret to mål yderligere i de to halvlege, og vi taber dermed endnu en pokalfinale, denne gang 3-5 til Genk.

Der har for en gangs skyld været en række gode transfers i denne sæson. Først røg min højre back til Leeds for 102 mio. kroner. AIK betalte også 102 mio. kroner for min danske angriber, jeg et par år forinden havde hentet i AGF for 4,25 mio. kroner, og som havde været med til at bombe mig op i den bedste belgiske liga. Det sidste gode salg var af et ungt forsvarstalent fra Colombia. Han var hentet ind for 5 mio. kroner, men kunne i vinterpausen trække en PSG trøje over hovedet for 105 mio. kroner. Jeg har så vidt som muligt prøvet at få 50% af næste transfer klausuler med i hvert salg.

Ind er kommet en masse unge talenter, som forhåbentlig kan udvikle sig til gode spillere og dermed gode salg på den lange bane. Der er købt for 40 mio. kroner og solgt for 310 mio. kroner. Det giver os her, efter sæsonen, en balance på 176 mio. kroner.

En af mine unge angribere er dog brandvarm på markedet lige nu, og med både Real Madrid og Bayern München som bejlere, er der nok stor sandsynlighed for, at vi finder en fair pris på ham denne sommer. Der var allerede bud på ham i januar, men ingen ville give nok penge for ham efter min mening, og jeg var sikker på, at han ville blive endnu mere værd med et gyldent forår. Han endte også med at blive topscorer i ligaen, have det højeste gennemsnit og lave flest assists. Hans værdi lige nu er 137 mio. kroner, så hvis jeg er heldig, kan jeg få over 300 mio. kroner for ham med det rette bud. Mine to øvrige angribere er netop også nu steget til over 100 mio. kroner i værdi, mens resten af spillerne følger med 97 mio. kroner, 85 mio. kroner, 77,5 mio. kroner og så videre.

Med 1. pladsen er vi nu også at finde i Europa i næste sæson, hvilket giver en sum dejlige penge ind i kassen. Tv-penge er ikke noget at råbe hurra for i Belgien, så de europæiske midler lander på et tørt sted.






SOMMER, 2100
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #209: 19 Apr 2022, 19:37 »

fornuftig sæson, nu skal det nok komme til at gå stærkt
Logged

Tidligere: Baloo38

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010