home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 245 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64481 gange)
QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #75: 16 Mar 2021, 14:26 »

Satser ihf. på at efterlade en trup fyldt med gode talenter og en række stabile spillere, ligesom jeg gjorde i Norge. Når nok ikke at blive tophold, inden målet er nået, men er stabilt midterhold vil også være fint for mig  Wink

Ja, midterhold er også fint, mere at du ikke bare får en mia. uden at bygge det op, så de bare sejler ned igennem rækkerne med det samme, for det vil vel også være lidt hårdt for dig selv at se på, med alt det arbejde du har lavet Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #76: 16 Mar 2021, 19:20 »



ENGLAND, PREMIER LEAGUE - STALYBRIDGE CELTIC - 13. PLADS


Så har jeg netop afsluttet en rigtig godkendt sæson. En sæson, hvor vi faktisk var utrolig tæt på at melde os ind i gamet om de europæiske pladser, men måtte se os slået ud af selv samme kamp to nederlag i de sidste to runder. Faktisk var der kun to point mellem os som nummer 13 og adgangsgivende 7. plads. Havde vi vundet de sidste to runder, havde vi nappet en 6. plads i vores første sæson i Premier League. De to kampe endte med en forskel på over 100 mio. kroner i præmiepenge, men jeg skal nu ikke klage.

For tv-pengene er strømmet ind gennem hele sæsonen, hvilket nu betyder, at vi har en balance på 649 mio. kroner. Dermed er der faktisk udsigt til, at tv-pengene alene på de 700+ mio. kroner i næste sæson er nok til at få mig i mål med Stalybridge og England generelt.

Vi havde en rigtig hård sæsonstart. I første kamp tabte vi til Derby, og herefter var kampprogrammet ellers Arsenal, Man. United, Chelsea, Liverpool og Tottenham efter hinanden. Så det gav en rigtig dårlig start på ligaen. Herefter blev det dog markant bedre, og lige så snart modstanderne hed Burnley, Leeds og Sheffield Wednesday, kom der hurtigt point på kontoen. Vi var dog ikke ude af stand til at drille de store hold, og vi vandt bl.a. vores to kampe mod Arsenal, en enkelt mod Liverpool samt en kamp mod Man. City.

I Carabao Cup kom vi i kvartfinalen, hvor vi måtte se os slået af Aston Villa. Notts County blev vores endestation i FA Cup'ens 4. runde, så intet pokaleventyr til os i denne omgang.

Vores topscorer blev en 27-årig waliser, som jeg hentede inden sæsonen fra Cardiff i Championship for 1,5 mio. kroner. Hans værdi er nu steget til 62,5 mio. kroner. Generelt kan jeg bare mærke, hvor meget det sparker klubbens omdømme op, at vi er kommet i Premier League. Nu ligger spilleren med den højeste værdi på 117 mio. kroner - en ung offensiv midtbanespiller, som jeg hentede fra Serbien for 8,5 mio. kroner inden sæsonen.

Enten får jeg nogle rigtig gode bud på en række af mine spillere i dette transfervindue, så jeg allerede kommer i mål om en måned eller to (in-game), eller også er det tv-indtægterne fra næste sæson, der får mig i mål. Uanset hvad, bliver den følgende sæson nok min sidste i England.



TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Rosenborg har sat sig godt på pladsen som fast forfølger til Brumunddal. I denne sæson var der kun seks point mellem de to hold, men endnu engang rendte min tidligere klub med guldet. Guldmedaljer blev det også til i pokalfinalen med 2-1 over Brann, mens det i Europa League blev til avancement fra gruppespillet, hvorefter de røg ud i første knockoutrunde til Swansea.




SOMMER, 2038
Logged


Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #77: 17 Mar 2021, 14:55 »

Flot sæson! Og utroligt med så lille forskel rent pointmæssigt over så mange placeringer!

Jeg bider særligt mærke i United som slutter på en 12. plads, Arsenal på 14. og Tottenham på 15. samt at Southampton vinder ligaen - der er godt noget blevet rusket godt og grundigt op i ligaen! ​

Også fedt med screenshots af udvalgte spillere. Fortsæt det gode arbejde!
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #78: 17 Mar 2021, 15:03 »

Bliver næste sæson sidste sæson i PL? Noget kunne tyde på det med den udvikling i formuen... milliarden er inden for rækkevidde  Peace
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #79: 17 Mar 2021, 15:23 »

Stor fan! Smiley
Logged

Kolo Abib Touré

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #80: 18 Mar 2021, 22:13 »



ENGLAND, PREMIER LEAGUE - STALYBRIDGE CELTIC - 9. PLADS



Jeg kom til klubben i sæsonen 2028/2029, og slutter min tid i Stalybridge Celtic efter sæsonen 2038/2039. Ti år tog det at nå i mål - at føre klubben fra næste 0 kroner i klubkassen til at have over en milliard kroner på balancen. Et mål, der blev en realitet, da præmiepengene for denne sæson tikkede ind, og vi kunne glæde os over 199 mio. kroner for vores 9. plads i Premier League.

Havde vi ikke kun vundet en ud af vores sidste seks kampe, havde vi nok også kunne være endt højere oppe. Men det var heldigvis nok til at hive nok præmiepenge til os, så vi rundede de ti cifre i banken.

Det var en meget rodet sæson. Og ikke kun for os. I sidste sæson endte Leeds og Leicester hhv. som nummer 4 og 6 i rækken, og men må i næste sæson tage til takke med en plads i Championship. Vi gik fra at slå Southampton (rækkens nummer et) og Arsenal, til i runderne efter at tabe til Swansea og Bournemouth - begge to liggende under stregen på daværende tidspunkt.

Jeg havde også hentet endnu flere unge spillere ind på mit hold, så det var en lang række 18 og 19-årige, der skulle kæmpe mod de mere solide PL-mandskaber. Derfor er jeg som sådan fint tilfreds med vores 9. plads, og det er da fire placeringer bedre end sidste sæson.

Jeg efterlader mig et ganske habilt mandskab til min efterfølger. Det bliver nok ikke på samme måde rent legeland, som det gjorde for Brumunddal i Norge, da jeg forlod skibet der, da Premier League bare er på et helt andet niveau, og hvor konkurrencen er enorm. Her er det ikke noget særligt at have en milliard i kassen, når hvert hold modtager over 700 mio. kroner i tv-penge for hver sæson.

Jeg fik bl.a. hentet en vild offensiv midtbanespiller til klubben inden sæsonstarten. En 19-årig fyr fra Uruguay, der kostede bare 20 mio. kroner, og som nettede hele 13 mål i sin første sæson i klubben. Til klubben kom også en 18-årig skotte, der har en stor karriere i Premier League foran sig. Og angrebet ser også meget lovende ud, bl.a. takket være denne 18-årige tjekkiske komet, som klubben forhåbentlig kommer til at holde på i mange år.

I pokalturneringerne skete der ikke noget nævneværdigt, så jeg vil lukke af med at sige tak for denne gang til Stalybridge Celtic. Jeg pakker kufferten og drager videre mod mit tredje land på denne rejse, hvor endnu en klub skal rejses til at være en kommende stormagt.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Brumunddal afgører igen sagerne på egen hånd og lukker Eliteserien med et forspring på 14 point ned til Rosenborg. I Champions League kom de i gruppespillet, men med kun samlet et point efter kampe mod Inter, Real Madrid og Dortmund, var det farvel og tak igen, igen. I pokalturneringen blev det til et overraskende hurtigt exit allerede i 4. runde efter 2-2 og straffespark mod Hønefoss.




SOMMER, 2039
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #81: 20 Mar 2021, 00:38 »



SPANIEN, 2. DIVISION B1 - CF RAYO MAJADAHONDA - 1. PLADS


Fem dage skulle der gå, før jeg fik tilbudt karrierens næste job. Vi skulle sydpå, da jeg i Spanien var blevet tilbudt to jobsamtaler. Den ene med CF Rayo Majadahonda, den anden med Racing de Santander. Santander havde et klart større omdømme, langt flere sæsonkortholdere og en bedre økonomi - så derfor faldt valget naturligvis på CF Rayo Majadahonda, der kunne præsentere mig for en balance på -163.000 kroner. Første klub i denne blog, der startede med et underskud.

Klubben har i hele spillet kun ligget i den 3. bedste spanske række, hvor en 5. plads har været deres bedste placering - en enkelt plads fra play-off spillet. I 2025 rykkede de ud, men har været et stabilt midterhold siden da.

Jeg fik en udfordring fra første dag i transfervinduet, da jeg kun måtte have en trup på 22 spillere, og hvor højst 16 måtte være over 23. Med frie transfers og en række låneaftaler, fik jeg sammensat en nogenlunde trup med ca. to spillere for hver position, så jeg havde reserver til eventuelle skader i startopstillingen.

Efter tre nederlag i de første fem kampe, begyndte vi at finde formen, og herefter tabte vi kun to yderligere kampe i hele sæsonen. Med 28 sejre og 5 uafgjorte nappede vi stensikkert førstepladsen med 89 point, i en række uden alt for meget konkurrence. Konkurrencen fik vi primært fra La Ligas B-hold som Atletico og Celta Vigo.

Herefter skulle vi ud i slutspillet, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg i min FM-tid aldrig har spillet i den 3. bedste spanske række, så jeg kendte ikke til programmet, vi snart skulle i gang med. Det var dog sjovt, at en af mine angribere, som jeg havde lovet, at vi ville sølvtøj i denne sæson, brokkede sig over, at vi ikke havde gjort det endnu med to kampe tilbage af sæsonen...

Vi skulle møde Almería i play-off kampen, og efter samlet at have tabt 4-3, tænkte jeg, at så var slut, og at vi skulle fortsætte i landets 3. bedste række. Men kort efter kom der endnu en play-off kamp, og da vi vandt den samlet 6-4 over Lugo, kom der sørme en til. Her vandt vi 8-2 over Alcoyano, og så stod vi pludselig med en oprykning i hånden.

Så næste år står den på Segunda Division med hold som Valladolid, Espanyol, Zaragoza, Mallorca osv. Balancen siger i skrivende stund 998.000 kroner, så det skal nok blive et hårdt transfervindue.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
19 point var der ned til efterfølgerne fra Lillestrøm i denne sæson, som igen bød på en pokalfiasko med et exit i kvartfinalen. I Champions League ramte man endnu engang gruppespillet, men måtte se sig slået ud til Southampton, Leverkusen og Atletico Madrid.

Stalybridge Celtic
Flere gange i starten af sæsonen tjekkede jeg ind på min gamle klub, og i lang tid lå de med 0 point. Et trist syn. Heldigvis begyndte sejrene at komme, men efter 38 runder var der to point op til stregen, og dermed endte de altså på en 18. plads efter min tid i klubben. I Carabao Cup og FA Cup blev det ikke til nævneværdige resultater, så de må en tur ned i Championship i næste sæson, hvor det forhåbentlig bliver til en hurtig oprykning.





SOMMER, 2040
Logged


Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #82: 22 Mar 2021, 08:37 »

Jeg ved ikke om du selv ved hvad gennemført genial denne blog er....

Der bliver ikke skrevet for meget - ikke for lidt - men tilpas nok til at man tjekker fmfreaks hver morgen for at se om der er kommet nye opdateringer...
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #83: 22 Mar 2021, 18:31 »

Jeg ved ikke om du selv ved hvad gennemført genial denne blog er....

Der bliver ikke skrevet for meget - ikke for lidt - men tilpas nok til at man tjekker fmfreaks hver morgen for at se om der er kommet nye opdateringer...

Fedt at du er glad for den!  Wink
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #84: 24 Mar 2021, 08:31 »

Så nu kan du strege Norge, England og Spanien fra din oprindelige liste  Thumbs Up

Danmark, Belgien, Frankrig, Italien,  Skotland, Sverige og Tyskland er stadig på listen. Det bliver spændende om dampen er der til alle de lande - jeg krydser fingre  Peace
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #85: 24 Mar 2021, 14:49 »



SPANIEN, SEGUNDA DIVISION - CF RAYO MAJADAHONDA - 14. PLADS


Det endte med at blive en virkelig hård sæson. Først og fremmest havde vi så godt som intet lønbudget. Hver eneste spiller jeg prøvede at lokke til klubben, ville ofte have på den anden side af 100.000 kroner om måneden, og mit budget tillod mig at tilbyde op til 34.000 kr. Og efter et par transfers, var der ikke mere at give af. Så det blev til 8 frie transfers og 6 lejespillere. Når jeg kigger på tallene over lønudgifterne for ligaen, ligger vi med den laveste på 4,54 mio. kroner om året, mens klubben bare en plads over os bruger tre gange så meget. Espanyol ligger øverst med ligaens højeste lønninger på 109 mio. kroner om året.

Med det for øje, er det alligevel godt gået, at jeg ender med ligaens topscorer og som ligaens mest scorende hold. Desværre er defensiven pivåben, og vi er et mål fra at være det hold med flest indkasserede scoringer. Efter et fornuftigt efterår med en fin række sejre og faktisk en plads i play-off, går vi fra 9. februar til 19. maj uden at vinde en eneste kamp, hvilket faktisk sender os under stregen. Heldigvis vinder vi tre ud af de sidste fire kampe og slutter som nummer 14.

Det farlige ved at leje spillere er, at mine klart bedste spillere var lejede, og derfor bliver det spændende at se, om jeg kan forlænge nogle af dem til næste sæson. Derudover har jeg +10 spillerkontrakter, der udløber efter denne sæson, fordi jeg ikke har haft nok løn til at forlænge dem.

På trods af et lavt lønbudget, fejler pengekassen ikke noget. Vi er gået fra en balance på knap 1 mio. kroner til nu at have 32,8 mio. kroner, bl.a. på grund af en god sjat tv-penge i denne sæson. Af transfers røg der en enkelt forsvarsspiller afsted for 1 mio. kroner, så det spiller stort set ingen rolle.

Jeg håber, at det gode budget kan åbne op for en langt større pose penge til lønninger, så jeg i det mindste kan sætte en start 11'er til sæsonpremieren.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
For første gang siden min afgang lykkedes det ikke for klubben at blive mestre. Brann stjal mesterskabet 7 point foran dem, så der må være en mærkelig følelse i klubben, da de har været vant til at høste trofæer det ene år efter det andet. I pokalen blev det også til exit i tredje runde, og i Champions League blev det endnu engang til en fjerdeplads i gruppen efter Olympiakos, Celtic og Atletico Madrid.

Stalybridge Celtic
Mine gamle venner fra Stalybridge Celtic fik en svær sæson i Championship. Cardiff og West Brom tog de to direkte oprykningspladser, mens Stalybridge endte som nummer fem. Dermed skulle de i play-off, hvor de trods alt kom i finalen. Her blev Stoke dog en for stor mundfuld, og dermed må min tidligere klub tage til takke med endnu en sæson i Englands næstbedste række. I Carabao Cup blev det til en kvartfinale, mens man i FA Cup røg ud i 6. runde.




SOMMER, 2041
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #86: 26 Mar 2021, 21:21 »



SPANIEN, SEGUNDA DIVISION - CF RAYO MAJADAHONDA - 3. PLADS


De gode præmiepenge åbnede heldigvis op for et langt bedre lønbudget. Stadig et af de dårligste i ligaen, men nu var jeg ikke nødt til at sige nej tak til spillere, bare fordi de ville have 30-40k i løn.

Jeg havde jo ikke noget problem med at score mål i sidste sæson, så derfor var det også den bagerste del af holdet, der skulle forbedres. Jeg fik købt mig min første spiller, som var en målmand, der var virkelig nødvendigt, hvis vi skulle klare os godt. Et par solide forsvarsspillere blev også hentet ind, og dertil et par nye og endnu bedre angribere. Fik også hentet to lejespillere, så jeg ikke sad i en situation, hvor de blev hevet retur, bare fordi jeg ikke brugte dem i en række kampe. Ulempen ved lejespillere.

Vi scorede ca. 20 mål mere end i sidste sæson, og lukkede omkring 20 mål mindre ind. Og det kunne i den grad mærkes på pointene. I lang tid lå vi helt i toppen, men Espanyol var lige i hælene på os, og de endte også med at vinde ligaen med en del runder tilbage. Så var der en direkte oprykningsplads tilbage at spille om, som vi stadig var tre hold, der kæmpede om. Desværre smed jeg muligheden med to-tre runder tilbage, og Valladolid satte sig på 2. pladsen i ligaen.

Dermed blev det til en 3. plads og en plads i play-off slutspillet. Her trak vi Leganés i semi-finalen. Første kamp var på udebane, hvor vi fik hevet en 4-3 sejr i land. I returkampen kom vi hurtigt bagud, men efter et par justeringer var vi hurtigt med igen. Opgøret blev utroligt tæt til sidst, og det væltede ind med mål. Efter slutfløjtet stod der 5-5 på tavlen, og vi gik videre med samlet 9-8 og havde booket en billet til finalen mod Elche.

I første kamp lukkede vi ned for spændingen med en hurtig føring, og kampen endte 3-0 til os. I returkampen satte vi os også på kampen, og med 4-2 lukkede vi finalen med en samlet sejr på 7-2. Dermed blev vi ligaens tredje hold, der kunne kalde sig for oprykkere, og i næste sæson står den altså på La Liga.

Balancen er ca. fordoblet, så der lige nu står 66 mio. kroner på kontoen. Forhåbentlig er der langt bedre tv-penge i den øverste række, så vi kan begynde vores jagt på de europæiske pladser og toppen af ligaen.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Endnu engang måtte man tage til takke med 2. pladsen i rækken, igen bag Brann. I Champions League kom de dog til gruppespillet, hvor de høstede sølle 1 point. Pokalturneringen sluttede ved kvartfinalen.

Stalybridge Celtic
Sidste sæsons skamplet blev hurtigt vasket væk, da Stalybridge satte sig solidt på førstepladsen i Championship. Dermed er de igen at finde i Premier League fra næste sæson af. Carabao Cup og FA Cup bød begge på fiaskoer tidligt i processen.





SOMMER, 2042
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #87: 28 Mar 2021, 08:57 »

La Liga  Opstemt - well done. Det bliver spændende.

Er det stadig sådan at præmiepengene tilfalder primært Barcelona og Real? Eller er der også en del TV penge til de mindre hold? Der skal nok noget til hvis man vil holde sig i den bedste række.  Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #88: 29 Mar 2021, 17:05 »



SPANIEN, LA LIGA - CF RAYO MAJADAHONDA - 3. PLADS


Vi endte på samme plads som i sidste sæson - bare i en række højere oppe. Hvordan det kunne lade sig gøre, har jeg stadig selv lidt svært ved at forstå, men efter 38 spillerunder er det kun Real Madrid og Barcelona, der ligger højere end os.

Sæsonen startede med lyn og torden, og efter fire kampe havde vi ni point. Herefter rendte vi ind i en stime med kun to sejre på 12 kampe, hvor vi stille og roligt kom længere og længere efter det forreste felt. Omkring jul og nytår vendte vores held så til det bedre, og i den første kamp i januar blev det eksempelvis til en 6-4 sejr over Atletico Madrid. Det var blot en af en række ikoniske resultater, hvor også en 9-0 sejr over Valladolid, en 5-0 sejr over A. Bilbao og en 5-1 sejr over Barcelona kan nævnes. Real Madrid formåede vi dog ikke at slå.

Disse forrygende resultater skyldes bl.a. årets køb - en 22-årig kroatisk angriber, der i 42 kampe sparkede 48 kasser ind og lagde op til 19 yderligere mål over hele sæsonen. Og med en købspris på 12 mio. kroner, må han siges at være et fund for de penge. Det sikrede ham også titlen som topscorer i La Liga, kun 24 mål foran sin efterfølger - hvilket i øvrigt også var en af mine drenge.

Det ærgerlige ved spansk fodbold er, at alle bare vil have en frikøbsklausul i deres kontrakter. Og pga. mit, indtil nu, halvdårlige budget, har jeg ikke kunne forhandle en god nok klausul på plads. Dermed kan jeg risikere at miste min topscorer for bare 43 mio. kroner. Men for de penge kan jeg jo hente tre spillere af hans kaliber, så mon ikke det går, selvom Europas topklubber sikkert kommer på rov i min spillertrup denne sommer.

Denne 3. plads betyder blandt andet, at den kommer til at stå på Champions League fra næste sæson, med en direkte plads i gruppespillet. Så både den plads samt tv-pengene fra La Liga kommer til at pynte rigtig pænt på budgettet i næste sæson, alt afhængig hvor mange penge jeg når at bruge over sommeren. I denne sæson brugte jeg trods alt 55 mio. kroner på spillere og solgte kun for 1,9 mio. kroner. Udgifterne gik primært til den tidligere nævnte topscorer, en tjekkisk 18-årig FH, en 20-årig chilensk FC og en talentfuld ecuadoriansk keeper.

Her efter sidste spillerunde i denne sæson siger balancen 240 mio. kroner. En succesfuld sæson eller to mere i klubben, og vi nærmer os et succesfuldt ophold i det spanske.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Efter to år uden trofæer, fik de hevet sig selv op i nakkehårene i det norske og sikrede sig en ligatitel med 18 point ned til Brann på 2. pladsen. Den norske pokalfinale tabte man desværre på straffespark til Lillestrøm, mens man i Europa League var et enkelt point fra at gå videre fra gruppespillet.

Stalybridge Celtic
Stalybridge Celtic kom i sidste sæson flot op i Premier League igen, og i denne sæson endte de på en flot 14. plads i ligaen, hvilket sikrer dem endnu en sæson i Englands bedste række. I Carabao Cup blev det til exit i 3. runde, og i FA Cup et exit i 4. runde.




SOMMER, 2043
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #89: 07 Apr 2021, 17:10 »



SPANIEN, LA LIGA - CF RAYO MAJADAHONDA - 4. PLADS


Sæsonen endte med at blive tæt på en efterligning af sidste sæson, dog med et ekstra krydderi i form af vores første tur i Champions League, der endte over al forventning.

I ligaen startede vi fantastisk ud, men mistede momentum i midten af sæsonen. Heldigvis blev formen igen positiv mod slutningen, og vores slutspurt gjorde det muligt for os igen at ende i top 4 og dermed sikre os endnu en tur i Champions League i næste sæson. Der er dog stadig lang vej op til Real Madrid og Barcelona, hvor førstenævnte vandt ligaen med et forspring på over 30 point ned til os. Vi selv endte dog med et point mere end sidste sæson, men pga. et stærkt Bilbao mandskab, blev det kun til en 4. plads.

En af grundene til dette er, at mine angribere bliver ved med at bombe mål ind. Den ene ender på 38 mål og 14 assists, den anden på 36 mål og 34 assists. Mon ikke at der bliver rift om dem denne sommer med de, præstationerne taget i betragtning, lave frikøbsklausuler i deres kontrakter.

Rigtig mange af positionerne på mit hold ser jeg som komplette, og som spillere der nemt kan løbe mig i mål med 1 milliard kroner i det spanske. Jeg regner måske med at kigge på et par forsvarsspillere i transfervinduet, og så er min ene angriber stadig en lejet spiller, som jeg gerne vil erstatte med et ungt talent, jeg selv ejer. Ellers sker der ikke meget mere for os i det kommende transfervindue, med mindre mange af vores spillere bliver rippet af større klubber pga. frikøbsklausuler.

For at vende tilbage til Champions League, formåede vi at komme hele vejen til semi-finalen i denne sæson. I gruppespillet blev Man. City, Shakhtar og Inter kørt over, og på vejen til semi-finalen slog vi både AS Monaco og igen Man. City, inden Southampton, der også vandt ligaen år efter år, dengang jeg var i England, slog os ud lige inden finalen med samlet 5-0. I den spanske pokalturnering nåede vi lige så langt, inden Real Madrid satte en stopper for os med samlet 3-1.

Den succesfulde sæson i Champions League kastede en del ekstra millioner af sig, og vi kigger nu på en balance på 594 mio. kroner, godt 350 mio. kroner mere end sidste sæsonafslutning. Alt afhængig af nødvendigheden for at hente nye spillere, burde 1-2 sæsoner mere var nok til at gennemføre min tid i Spanien.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Det ligner, at Brumunddal er tilbage på sporet med endnu en topplacering i Eliteserien. I Europa måtte de nøjes med Europa League, hvor det kun blev til en 3. plads i gruppen, mens kvartfinalen blev endestationen i pokalen.

Stalybridge Celtic
Blot 4 point var der op til både nummer 15, 16 og 17, men det ændrede ikke på, at Stalybridge endnu engang må ned i Championship og spille fodbold. De kan dog se tilbage på en sæson, hvor de endte i Carabao Cup finalen - dog med en sølvmedalje i hånden efter et nederlag på 1-0 til Man. City. I FA Cup røg de ud i 6. runde.




SOMMER, 2044
Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010