home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 287 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64539 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #45: 19 Feb 2021, 09:56 »

Har fulgt med i dette spændende projekt lidt på sidelinjen, men kunne man ikke lokke et SS af ham Michaelangelo ud af dig? godt arbejde og virkelig nem og læsbar blog

Jo, selvfølgelig. Her  Wink
Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #46: 19 Feb 2021, 10:08 »

Elsker virkelig denne blog. Fortsæt det gode arbejde! Smiley
Logged

Kolo Abib Touré

mikekuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #47: 20 Feb 2021, 03:53 »

Det er alt for fedt det her spil!!

Man får næsten lyst til selv at prøve kræfter med sådan en challenge!
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #48: 20 Feb 2021, 13:50 »

Fantastisk blog.  Fornøjelse at følge med. At du får SÅ mange enorme sejre mod hold, som egentlig burde være bedre end dit, er så sindssygt. Keep it up. Jeg læser med.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #49: 21 Feb 2021, 07:28 »

Jeg sidder og venter spændt - hvad er du oppe på nu? 750 mio.? det bliver vildt når den første mia. er nået  Opstemt
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #50: 21 Feb 2021, 11:32 »



NORGE, ELITESERIEN - BRUMUNDDAL - 1. PLADS


For første gang i snart et par år måtte vi kæmpe lidt for at hive førstepladsen i land i ligaen. Strømsgodset blev bare ved med at vinde kampe, og i store dele af sæsonen lå vi 1-3 point bag ved. Men mod slutningen begyndte de at vise svaghedstegn, hvor de tabte 5 ud af 10 kampe - bl.a. slog vi dem 7-0 i en af de afgørende kampe om 1. pladsen, og vi endte med at lægge afstand til på 9 point efter 30. spillerunde.

Årets første kamp var som altid Super Cup finalen, hvor vi pudsigt nok også mødte Strømsgodset. Vi vandt 4-1, og dette trofæ er efterhånden bare ved at være en fast del af vores sæson. Omvendt dårligt gik det i pokalturneringen, hvor Molde satte en stopper for os i semifinalen med 0-2.

Efter et par succesrige år i Europa, skal vi ikke længere kæmpe os igennem hele kvalifikationen. Vi kommer ind i play-off kampen lige før gruppespillet. I år stod Sparta Prag for skud, og efter en nedsabling på 5-0 i første kamp, var Champions League gruppespillet så godt som sikkert. Vi lukkede den med 1-1 i returkampen, og så trak vi ellers en powergruppe med Barcelona, Juventus og Celtic.

Vi kunne kun hive to sejre til os i hele gruppespillet, men Celtic formåede heldigvis at være dårligere, så derfor sluttede sæsonen af med en tur i Europa League slutspillet for første gang.

Lodtrækningen herefter gjorde alt for at få os ned med nakken. I første omgang kom Arsenal op af hatten, men efter to målrige opgør stod vi som sejsherrer efter samlet 8-5. Så kom en anden London klub op - nemlig Tottenham. De vandt første opgør 3-1, men hjemme hev vi en 4-1 sejr i land, og dermed var vi samlet videre til kvartfinalen.

Her ventede Olympique Marseille, men efter 5-0 til os i første kamp, var jeg ikke så bange for ikke at nå til semifinalen. 3-3 i returopgøret gjorde os klar til at møde Wolfsburg i runden før finalen. Et sikkert forsvar gjorde dem kun i stand til at score et enkelt mål over to kampe, og da vores angreb sikrede fem basser, var vi klar til at tørne sammen med Newcastle i finalen.

Heldigvis mødte vi en manager, der ikke gjorde ordentligt brug af sine indskiftninger. Fem minutter inde i anden halvleg havde han brugt alle tre, og med en skade i 70. minut, måtte de spille med 10 mand i resten af kampen. Med 1-1 i den ordinære kamp skulle vi ud i en forlænget. Efter 103 minutter fik de endnu en spiller skadet, hvilket endelig lukkede op for deres forsvar. Min norske angriber sjaskede herefter nemt to yderligere kasser i mål, og vi fik vores første europæiske trofæ med hjem.

Økonomisk var vi sat lidt bagud, da balancen var skrumpet med over 100 mio. kroner pga. stadionudvidelse, så vi slutter af med 483 mio. kroner på balance. Transfermæssigt endte vi kun med et plus på 2 mio. kroner, men vi har også fået fire spillere på under 20 år, der alle har et fantastisk potentiale for at nå langt og blive solgt for gode summer.

Jeg håber, at vores Europa League trofæ giver os et meget bedre omdømme, så vi kan gå i gang med at sælge spillere for højere beløb. Selv efter at vi er kommet okay langt i Champions League i de foregående sæsoner, er vores højest vurderet spiller stadig kun 15 mio. kroner, og det lukker af for de rigtig gode bud på dem. Jeg ved bare, at når jeg sælger dem videre til storklubber, bliver deres værdi ganget med 10 med det samme.

REDIGERING
Kort efter vores sejr i Europa League, og efter at Champions League sæsonen var afsluttet, og vi havde fået vores tv-penge for deltagelsen, skete der noget med vores omdømme, og værdien af mine spillere steg lige 10x i vejret.




EFTERÅR, 2027
« Seneste Redigering: 21 Feb 2021, 12:01 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #51: 21 Feb 2021, 16:31 »



NORGE - BRUMUNDDAL - 1.049.623.936 KR.



Efter at vores omdømme røg i vejret, steg spillerværdierne også enormt - som du kan se i seneste opdatering. Og det åbnede op for det helt store transfervindue i sommeren 2028. En sommer, der også bød på vores første Europæiske Super Cup, hvor Bayern dog sendte os hjem med et 2-4 nederlag. Et par måneder forinden vandt vi endnu engang den norske Super Cup.

I Norge er der kun en lille måneds transfervindue om sommeren, og derfor skulle der handles hurtigt. Med en lang række spillere med en værdi på over 50 mio. kroner, øjnede jeg hurtigt muligheden for rent faktisk at nå det allerførste mål i denne blog - nemlig en balance på 1 mia. kroner.

Der var efterspørgsel på en lang række af mine spillere, og allerede inden det åbnede, havde Paris FC budt 100 mio. kroner for vores WBV, som havde spillet hos os i fem år, og som jeg hentede på en fri transfer fra Bologna.

Vores utroligt dygtige keeper havde der været bud efter i mange sæsoner, men jeg ville absolut ikke slippe ham, før vores priser steg markant. I mange år kunne jeg have solgt ham for 2-15 mio. kroner, men det var først, da Dortmund kom på banen med et bud på 112 mio. kroner, at jeg sagde ja tak. Jeg kunne nok godt have fået to eller tre gange så meget for ham en sæson eller to efter, men jeg havde et klart mål om at komme op på de 1 mia. kroner i dette vindue, så ethvert bud i 100 mio. kroner-klassen tog jeg pænt imod. Lige så snart han kom til Dortmund, steg værdien også til 250 mio. kroner. Med udsigten til at få 95 mio. kroner for at spille Champions League gruppespil, og en balance på godt 480 mio. kroner inden vinduet, var der faktisk ikke lang vej til målstregen.

En 3,5 mio. kroner dyr forsvarsspiller fra 2025, blev også sendt afsted i dette vindue. Med kun 22 år og rigtig fine stats allerede, var mange semi-top klubber efter ham. Et 100 mio. kroner bud fra West Ham takkede jeg ja til, og allerede nu var vi over de 300 mio. kroner i spillersalg for dette vindue.

Der var nu rigtig kort til målet, men jeg manglede stadig at sælge for de sidste små 100 mio. kroner for at komme helt over stregen. Alle mine stjerner blev sat til salg med håbet om at få sendt bare en af dem afsted, men absolut ingen ville byde på dem. Derfor sagde jeg ja til et skambud på 40 mio. kroner for min norske forsvarsgigant til Wolves, og på sidste dag i vinduet røg et stort midtbanetalent til Benfica for 80 mio. kroner. Jeg havde intet fokus på videresalgsklausule r i denne omgang, da jeg vidste, at hvis jeg nåede i mål, ville jeg alligevel aflevere min opsigelse efter transfervinduet.

Og da de 95 mio. kroner trillede ind på kontoen i slutningen af august måned, var klubben officielt blevet milliardærer. Dermed er min tid for Brumunddal slut, og jeg vil gå i gang med at lede efter den næste bundklub i et nyt land.



AUGUST, 2028
« Seneste Redigering: 21 Feb 2021, 16:35 af Erzael » Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #52: 21 Feb 2021, 19:51 »

STORT tillykke  Opstemt Thumbs Up

Spændende hvad næste land bliver
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #53: 22 Feb 2021, 07:55 »

Jeg er faktisk lidt ærgerlig over måden du nåede 1 mia.. :/ Jeg er med på det er dit mål, men nu efterlader du så til gengæld et hold uden de bedste spillere (så vidt jeg kan regne ud). Jeg er med på at savet ikke går ud på at styrke holdene så de er selvkørende bagefter. Men hatten af for at du nåede målet så hurtigt med så lille en klub! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #54: 22 Feb 2021, 09:52 »

Jeg er faktisk lidt ærgerlig over måden du nåede 1 mia.. :/ Jeg er med på det er dit mål, men nu efterlader du så til gengæld et hold uden de bedste spillere (så vidt jeg kan regne ud). Jeg er med på at savet ikke går ud på at styrke holdene så de er selvkørende bagefter. Men hatten af for at du nåede målet så hurtigt med så lille en klub! Smiley

Kan godt forstå dig  Wink

Men efterlader faktisk et rigtig fint hold. Da transfervinduet i Norge lukker midt i august, og jeg først rammer 1 mia. kroner i slutningen af august, da CHL pengene ruller ind, var jeg ikke sikker på at komme helt i mål ved udgangen af transfervinduet. Derfor sikrede jeg mig spillere til, at jeg kunne fortsætte med holdet, i så fald at jeg ikke kom helt op på 1 mia. kroner på balancen.

Alle spillere jeg endte med at sælge, havde jeg fundet erstatninger for, inden jeg smuttede, eller også havde jeg dem klar på reserveholdet. Var jeg ikke nået op på de 1 mia. kroner ved CHL pengene, var jeg meget sikker på, at jeg sagtens kunne vinde ligaen igen, med det hold der stod klar i slut august  Smiley
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #55: 22 Feb 2021, 10:18 »

Kan godt forstå dig  Wink

Men efterlader faktisk et rigtig fint hold. Da transfervinduet i Norge lukker midt i august, og jeg først rammer 1 mia. kroner i slutningen af august, da CHL pengene ruller ind, var jeg ikke sikker på at komme helt i mål ved udgangen af transfervinduet. Derfor sikrede jeg mig spillere til, at jeg kunne fortsætte med holdet, i så fald at jeg ikke kom helt op på 1 mia. kroner på balancen.

Alle spillere jeg endte med at sælge, havde jeg fundet erstatninger for, inden jeg smuttede, eller også havde jeg dem klar på reserveholdet. Var jeg ikke nået op på de 1 mia. kroner ved CHL pengene, var jeg meget sikker på, at jeg sagtens kunne vinde ligaen igen, med det hold der stod klar i slut august  Smiley

Bare i orden - det meldte historien ikke om, men godt at høre at du ikke bare render fra en synkende skude! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #56: 22 Feb 2021, 17:56 »



ENGLAND, VANARAMA NORTH - STALYBRIDGE CELTIC - 12. PLADS


Få måneder efter min opsigelse i norske Brumunddal, fik jeg en henvendelse fra det engelske. Stalybridge Celtic, der siden spillets opstart havde ligget i den samme liga, nemlig Vanarama Conference North - den nederste i det engelske ligasystem - havde smidt deres manager på porten og ville prøve noget nyt. Efter en samtale blev jeg tilbudt jobbet og trådte herefter ind i okay kørende klub - pånær i tabellen.

Jeg kom til klubben efter 15 spillerunder, hvor klubben med 11 point lå lige under stregen. Målet var at undgå nedrykning, men med over 25 runder igen samt et transfervindue var jeg sikker på, at det nok skulle gå.

Da jeg overtog klubben, stod der lidt mere på kontoen, end der gjorde i det norske, da jeg trådte til der. I dette tilfælde havde jeg godt 1,8 mio. kroner på kontoen, og det er i store træk også det beløb, der står der i dag, hvor alle 42 runder er blevet spillet. Så omkring 1,5 mio. kr. mere end hvad jeg startede med i Brumunddal, men vi må stadig betragtes som en fattig klub.

Klubben havde allerede et fint samarbejde med Sheffield Wednesday fra Premier League, så der var ikke brug for at bruge tid på at vente på en god klub, der kunne sende spillere til os. Det var på plads ved min ankomst.

Med 13 point i mine første seks kampe for klubben fik jeg en forrygende start. Herefter kom der et hav af skader, og vores forsvar stoppede med at spille fodbold. Fra Boxing Day til slutningen af februar vandt vi kun to kampe, men i slutspurten begyndte især vores angreb af vise format, så i løbet af min første tid i klubben steg vi fra en 20. plads til en 12. plads i ligaen og sikrede os dermed en sæson mere.

Nu står jeg foran et stort oprydningsarbejde, og jeg skal i gang med at finde spillere, der passer ind til min taktik og smide alle andre på porten. Jeg fik et par fine engelske angribere på en fri transfer i januar-vinduet, men skal nu i gang med at forbedre stort set alle andre positioner på holdet over sommeren.

Game on.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Jeg efterlod Brumunddal klar til et CHL-gruppespil og på en sikker 1. plads i ligaen. Den nye manager førte skibet sikkert i havn i ligaen, men måtte se sig slået ud af CHL med en 4. plads i en gruppe med CSKA Moskva, Manchester United og Leverkusen. Til gengæld vandt de pokalfinalen med 3-0 over Viking.




SOMMER, 2029
« Seneste Redigering: 22 Feb 2021, 19:58 af Erzael » Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #57: 22 Feb 2021, 21:22 »

Spændende - og interessant ny feeder club. Der må være nogle gode spillere der kan hjælpe lidt på holdet.  Thumbs Up
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #58: 23 Feb 2021, 19:18 »

Jeg er meget imponereret over, at du nåede i mål med det norske hold så hurtigt! Glæder mig til flere updates! Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #59: 23 Feb 2021, 23:59 »



ENGLAND, VANARAMA NORTH - STALYBRIDGE CELTIC - 1. PLADS


Så fik jeg spillet endnu 42 runder i Vanarama Conference North, og i år fik vi skubbet stort set alle konkurrenter af banen og rendte afsted med førstepladsen og den direkte oprykning selv.

Jeg fik brugt sommerens transfervindue godt og grundigt, og endte nok også med en håndfuld spillere for meget, end hvad jeg havde brug for. Men med 42 kampe + pokalkampe i sæsonen, ville jeg hellere stå med 4-5 spillere for meget i truppen end at mangle spillere midt på sæsonen.

Efter 21 spillerunder satte vi os på førstepladsen, og herefter slap vi den aldrig igen. Det holdt dog hårdt, og i sidste spillerunde skulle vi spille om den direkte oprykning med vores evige konkurrenter fra Salford. Vi lå med 85 point et enkelt point foran Salford, og med en sejr kunne de nappe førstepladsen fra os. Vi kunne mange gange have lukket ligaen forinden, men med kun to sejre ud af de sidste ni opgør i ligaen, endte vi med at skulle spille en form for liga-finale mod Salford i sidste spillerunde.

Vi kom direkte fra tre uafgjorte kampe, så vores selvtillid var ikke i top. Heldigvis fandt mine angribere målformen i sæsonens sidste kamp, og vi løb med de tre point efter en hæsblæsende 5-1 kamp. Dermed kom trofæet i hus, og vi kan nu se frem til at spille Vanarama National League i næste sæson.

I FA Cup'en røg vi ud vi anden runde, lige inden det blev rigtig sjovt med indtrædelsen af Premier League holdene. Det var Port Vale fra rækken over os, der sendte os ud med 1-2. I FA Pokalen tabte vi til Altrincham, også fra rækken over os, også i første runde. Vi klarede ellers 2-2 på udebane i første kamp, men tabte omkampen med 1-4.

De fleste af mine spillere ender nok med at gå til sommer, da de nok ikke har niveauet til Vanarama National League. Så jeg skal i gang med den fri transfer endnu engang for at finde en flok spillere, der kan hive mig op i Sky Bet League 2. Balancen siger godt 3,3 mio. kroner efter en mængde gode præmiepenge fra de to pokalturneringer, jeg var med i.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Brumunddal kører derudaf. Med 29 sejre og 1 uafgjort formåede de at gå ubesejret gennem ligaen, og den nuværende manager klarer det endnu bedre, end jeg gjorde i Eliteserien. Pokalturneringen blev endnu engang vundet efter straffesparkskonkur rence mod Rosenborg i finalen.

I Champions League blev det til en tredjeplads efter Napoli og Olympique Marseille, så foråret stod på Europa League for den norske storklub. Med sejre over bl.a. Lyon, Monaco og A.C. Milan, stod de faktisk igen i finalen i Europa League. Denne gang med Inter Milan som modstandere. Her gjorde den nye manager mig dog ikke kunsten efter med at vinde, da de tabte efter 0-0 og straffespark. En lang række af mine spillere er stadig at finde i start 11'eren, så det er dejligt at se.




SOMMER, 2030
Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010