home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64554 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #30: 12 Feb 2021, 10:17 »

Vild flot udvikling. Hold dampen. Der er lang vej endnu.  Thumbs Up Men godt på vej.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #31: 13 Feb 2021, 13:23 »



NORGE, ELITESERIEN - BRUMUNDDAL - 2. PLADS


Det endte ret meget med at blive en kopi af sidste sæson, da vi efter 30 runder igen indtog 2. pladsen i ligaen. Dog var der i denne sæson mere kamp om pladsen, da Molde, efter købet af en rigtig stærk norsk angriber, begyndte at lege med i toppen. Jeg havde mulighed for at hente ham for et par sæsoner siden, men havde ikke lønbudgettet til at få ham. Jeg kan forhåbentlig få revanche om en sæson eller to.

Vi ender på en 2. plads, der igen giver os adgang til Europa, så det er jo langt hen af vejen godkendt. Vi skal dog op på førstepladsen for at få chancen for at kvalificere os til Champions League, men et Europa League gruppespil må være første mål på den rejse.

Vi var også med i kvalifikationen til Europa League i denne sæson, men vi måtte se os slået ud i 3. kvalifikationsrunde til FCK med samlet 2-3. De ekstra kval kampe over sommeren gav os ikke meget energi til ligaen, og derfor røg vi i den periode et godt stykke bag Brann, der snuppede trofæet igen igen.

Men hvad Europa League ikke kunne mønstre at give af glæde i klubkassen, kunne transfervinduet heldigvis. To banebrydende aktioner tog plads i løbet af sommervinduet.

Vores unge spanske topscorer havde raget en del interesse til sig over hele Europa, og efter mange bud endte Lazio med at byde hele 26 mio. kroner + 50% af næste transfer, så det blev et ja tak herfra og en enkeltbillet til det spanske talent mod Italien.

Men det var ikke på den handel, at vi tjente flest penge i sæsonen. En af vores lottokuponer gav nemlig en gevinst. Ikke i form af at 50% af næste transfer-klausulen blev aktiveret, men jeg fik et tilbud om at indløse den før tid for hele 38 mio. kroner. Klausulen var på en ung angriber, vi i januar forinden havde sendt til Wolves for 5 mio. kroner. Han bliver sikkert en god sjat penge værd, men i vores beskedne budget var 38 mio. kroner bare for godt til at sige nej til.

Og sidst, men ikke mindst, må jeg heller ikke glemme, at vi i denne sæson også fik vores første trofæ, da vi vandt den norske Super Cup, da vi inden sæsonen mødte Brann i denne lille finale. Det gav ikke mange præmiepenge, men alle trofæer hjælper forhåbentlig på vores omdømme, så vi kan begynde at tiltrække stærkere spillere og sælge vores spillere for højere beløb.

Det efterlader os med en balance på 113 mio. kroner efter denne sæson, så endelig rundede vi første milepæl på 100 mio. kroner i klubkassen.




EFTERÅR, 2023
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #32: 13 Feb 2021, 17:13 »

Well done. Flot at du kan blive nr. 2 efter så kort tid, og tillykke med de 100 mio. det har taget langt kortere tid end jeg havde regnet med. Flot  Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #33: 14 Feb 2021, 18:27 »



NORGE, ELITESERIEN - BRUMUNDDAL - 1. PLADS


Endelig et ligatrofæ i hus. Førstepladsen blev vores i denne sæson, og vi gjorde det på manér. Med 70 point satte vi ligarekord for point, vi satte rekord for antal mål scoret, og to af vores spillere satte rekord for hhv. mål og assists.

Vi købte spillere for 10 mio. kroner, solgte for 13 mio. kroner. Så økonomien tog et dyk i denne sæson, men jeg investerede i stærkere norske spillere samt unge talenter. Jeg kunne have solgt mange flere spillere gennem sæsonen, da der var efterspørgsel på vores talenter. Men om et par sæsoner vil de forhåbentlig være 10x mere værd, så jeg har ikke travlt med at sælge dem.

Jeg var meget tæt på at miste min unge norske komet, der er på vej til at blive spiller af egen avl af klubben. Jeg havde lige sagt nej til et bud på 16 mio. kroner på ham, hvorefter Liverpool bød 4,25 mio. kroner. Det var et alt for godt tilbud til at afslå, mente formanden, så han accepterede på klubbens vegne. Heldigvis kunne jeg protestere handlen, og den endte heldigvis med at gå i vasken.

Jeg fik bl.a. solgt vores keeper gennem de sidste par sæsoner, da han var ved at være gammel, og egentlig kun havde niveauet til 1. Division. Da jeg fik mulighed for at hente et stort keepertalent fra Peru, sendte jeg den gamle videre for 7 mio. kroner. Derudover røg der en venstre back, jeg ikke har haft plads til i truppen pga. reglen om spillere fra egen nation, så den tyrkiske back røg til Karlsruhe for 3,75 mio. kroner.

Jeg hentede en lang række unge spillere, der inden for få år kan spille sig til en plads i startopstillingen, og som forhåbentlig kan sælges for mange millioner om yderligere et par år.

I Europa kom vi en runde længere end sidste år, men vi endte med at blive sendt ud lige før gruppespillet. Valladolid sendte os ud med samlet 3-4, så det blev heller ikke til Europa-millioner i denne sæson. Næste år er vi med i kvalifikationen til Champions League via vores 1. plads i ligaen. Og på vores niveau handler det bare om at være heldig i lodtrækningen, da det er den absolutte faktor, der kan sende et europæisk gruppespil i vores retning. Vi kunne have trukket rigtig mange andre meget svagere hold end Valladolid i 4. kvalifikationsrunde, så forhåbentlig rammer vi rigtigt inden for en af de næste par sæsoner og smutter igennem nåleøjet.

Der har endnu ikke været held med mine lottokuponer (spillere med 50% af næste transfer). Jeg havde mulighed for at indkassere omkring 14 mio. kroner på en spiller, jeg solgte til Lazio for 26 mio. kroner. Men han er 38 mio. kroner værd, så jeg tænker, at han en dag sagtens kan ryge for +50 mio. kroner.

Balancen siger godt 84 mio. kroner, da der primært er blevet brugt penge på stadionudvidelse, bedre træningsfaciliteter og markant højere løn til de nye spillere, der ankommer til klubben, samt at der ikke er solgt nogle spillere for markante beløb.





EFTERÅR, 2024
Logged


Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #34: 15 Feb 2021, 11:02 »

Det kører jo bare der ud af. Tillykke med mesterskabet og så må vi krydse fingre for en god lodtrækning og en plads i Champions League Smiley
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #35: 15 Feb 2021, 14:54 »

WoW - tillykke  Thumbs Up Det er vildt flot med Champions League. Det bliver spændende. Kommer du direkte i gruppespil, eller er det kvalifikationskampe som du skal ud i?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #36: 15 Feb 2021, 15:04 »

For sindsygt at du har fået skrabet så mange penge sammen! Gode scoutingevner! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #37: 15 Feb 2021, 19:47 »

WoW - tillykke  Thumbs Up Det er vildt flot med Champions League. Det bliver spændende. Kommer du direkte i gruppespil, eller er det kvalifikationskampe som du skal ud i?

Det er desværre kun kval, så der er stadig "lang vej" til gruppespillet  Wink Men forhåbentlig kan vi komme så langt i kvalen, at vi måske ryger i EL gruppespillet, selvom vi ryger ud af CHL kvalen på et tidspunkt.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #38: 17 Feb 2021, 10:37 »

Har du snart vundet CL??? Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #39: 17 Feb 2021, 15:28 »



NORGE, ELITESERIEN - BRUMUNDDAL - 1. PLADS


Så blev jeg endelig færdig med endnu en sæson, og den levede op til alle forventninger - plus lidt mere til.

Vi startede ud med at tabe Super Cup braget mod Brann, der lukkede os ned med 0-3. Den giver dog ingen præmiepenge, og er mest til trofæhylden og måske lidt omdømme, så ikke det største nederlag.

Vi er dog hurtigt videre og starter som lyn og torden i både ligaen og pokalturneringen, og vi ender med at holde kadencen i begge turneringer og trækker os sejrrigt ud af begge. Ligaen bliver vundet med rekordmange 76 point, og pokalturneringen cruiser vi igennem, inden vi i finalen slår Strømsgodset med 2-0.

Det var også vores første sæson i Champions League kvalifikationen. Vi ender med en utrolig heldig lodtrækning, hvor vi i første runde slår rumænske CS U Craiova med samlet 9-1. I anden runde bliver Partizan sendt hjem med 13-1, og i runden efter er det islandske FH, der bliver sendt ud med samlet 6-2, der sikrer os en sikker deltagelse i enten Europa League eller Champions League gruppespillet.

Herefter gælder det sidste kamp, der kan give os adgang til det europæiske forjættede land Champions League. Modstanderen hedder Basel, og på hjemmebane i første kamp hiver vi en 3-0 sejr i land. I returkampen lukker vi kampen 2-2, og dermed ruller der omkring 95 mio. kroner og et Champions League gruppespil ind på kontoen.

Fordi jeg pt. spiller i Norge, er sæsonerne jo forskudt sammenlignet med de fleste andre lande i Europa. Derfor fortsatte jeg på spillet, for at få sæsonens Champions League afrundet, så jeg kunne tage det med i denne opdatering.

Vi trækker en gruppe med Arsenal, Juventus og Besiktas, hvilket på ingen måde levner os med mange chancer for videre avancement. Efter fem runder og to sejre over Besiktas, står vi trods alt med 6 point, og vi kan i sidste kamp nappe 2. pladsen i gruppen fra Arsenal, hvis vi vinder over dem på hjemmebane. Vi kommer med to storsejre over Besiktas i bagagen, så vores målforskel er langt bedre end Arsenals. Og da de bliver sendt hjem til London med et 3-0 nederlag, hiver vi yderligere mange millioner kroner for at gå videre fra en ellers hård gruppe.

Lykken tilsmiler os, da vi trækker AA Gent i første knockout kamp. Med samlet 7-2 står vi nu i en kvartfinale, den første sæson vi overhovedet deltager i Champions League. Og det ender desværre også med at blive endestationen for os, selvom vi faktisk ender med kun at være et mål fra at slå Barcelona ud. Vi starter med at tabe 7-2 i første kamp, men da vi ved halvleg i returkampen fører 3-0, mangler vi "kun" to mål for at være videre. I anden halvleg scorer vi dog desværre kun et enkelt mål, og det spanske storhold slår, på papiret, fortjent miniputterne fra Norge ud med samlet 7-6.

Dermed bliver der sat punktum for den bedste sæson til dato i Norge, målt på alle parametre. Vi står med to trofæer, en CHL kvartfinale og et utroligt vellykket transfervindue, hvor vi sælger spillere for godt 120 mio. kroner. 70 mio. kroner i rent salg, og så godt og vel 50 mio. kroner for en 50% videresalgsklausul, der blev mulig at indløse midt i sæsonen.

De mange Champions League millioner og et rigtig godt transfervindue giver os en samlet balance på 314 mio. kroner, efter afslutningen på den norske sæson. Der er ikke langt til milliarden, hvis vi kan blive ved med at spille os i Champions League gruppespillet.





FORÅR, 2026
Logged


Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #40: 17 Feb 2021, 17:42 »

Vanvittig præstation!  Thumbs Up
Logged

Aldrig alene!

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #41: 17 Feb 2021, 20:48 »

Flot Flot Flot.... Vild mod Barca, en skam den ikke sluttede 5-0.. Wink
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #42: 18 Feb 2021, 22:52 »



NORGE, ELITESERIEN - BRUMUNDDAL - 1. PLADS


Vi startede sæsonen ud med en Super Cup titel mod Strømsgodset. 5-0 blev de sendt hjem med, og så var sæsonens første trofæ i hus.

I ligaen gjorde vi rent bord, og da de 30 kampe var spillet, havde vi et forspring på 21 point ned til 2. pladsen. Med meget få skader kunne vi stille stærkeste opstilling i stort set alle kampe, og vi slog endnu engang rekord for antallet af point i ligaen med 79 af slagsen.

I pokalturneringen fandt vi også forholdsvis nemt vej til finalen, som skulle stå mod vores evige rivaler fra Brann. Om det var pga. skader fik jeg ikke tjekket, men de valgte at stille op med to midtbanespillere som deres centrale forsvarsspillere, og det skulle de ikke have gjort mod os. Vi udraderede dem 14-1, og kunne derefter endnu engang tage pokalen med os hjem. Nok den største sejr jeg nogensinde har fået i en finale.

Vi måtte også ud i alle kvalifikationskampe for igen at komme med i Champions League. Buducnost fra Montenegro blev sendt hjem med samlet 14-1 i første runde, og i anden runde var det CSKA Sofia, der rendte ind i en øretæve på 10-1 samlet. Tredje runde var jeg lidt mere nervøs for, da det var svenske Malmø FF, der stod på programmet. Men efter en sejr på 11-0 i første kamp, var de nerver nok ikke rigtig berettiget.

3-3 i returkampen gav os adgang til sidste og afgørende playoff kamp, og ligesom sidste sæson trak vi endnu engang Basel. Her vandt vi "kun" 5-2 samlet, og dermed trillede der endnu engang 95 mio. kroner ind på kontoen for at deltage i Champions League gruppespillet.

Et gruppespil med Napoli, Ajax og Club Brügge. 13 point gav os en sikker førsteplads i gruppen, og med omkring 11 mio. kroner pr. sejr i gruppespillet, tilføjede vi også lige yderligere små 45-50 mio. kroner til kontoen med fire sejre og en uafgjort. Dog blev Champions League drømmen lukket og slukket allerede i første knockoutrunde, da Benfica sendte os ud med samlet 1-3.

Sæsonen sluttede af med en konto på 473 mio. kroner, men efter at jeg tog billedet af økonomien, valgte klubben at smide over 100 mio. kroner efter et helt nyt stadion. Så balancen siger pt. 363 mio. kroner. Der blev ikke lavet nogle nævneværdige transfers. En del billige forstærkninger blev hentet ind, men solgte kun for 11 mio. kroner.






EFTERÅR, 2026
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #43: 19 Feb 2021, 01:08 »

Har fulgt med i dette spændende projekt lidt på sidelinjen, men kunne man ikke lokke et SS af ham Michaelangelo ud af dig? godt arbejde og virkelig nem og læsbar blog
Logged

Tidligere: Baloo38

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #44: 19 Feb 2021, 07:30 »

Hvor er det flot at formuen allerede er på knap 500 mio. vildt flot
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010