home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  3 Brugere, 287 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Er siden helt død?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Er siden helt død?  (Læst 14761 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #15: 07 Feb 2021, 11:58 »

Ja, det er nok mere nostalgi at gå ind og skrive blogs - og læse dem. Jeg ved godt hvor mange timer der går med at skrive blogs, og jeg kan godt se at dem der virkelig brænder for det, meget hellere vil streame via youtube eller andre platforme.

Til gengæld synes jeg vi har nogle fede challenges og nogle af blogs viser virkelig hvor svært men også fantastisk Football Manager, og før det Champions Manager, kan være. Hvem ved - måske var det en måde at få genoplivet noget af siden på - hvis man fik en youtuber til at lave en virtuel blog som lavede og linkede til updates her på siden. For min skyld går der intet af mig eller siden hvis det bliver mere digitalt.

Jeg har selv været medlem her på siden siden december 2005, så jeg er nok lidt nørdet. Tiden til at lave blogs bruges nu på familie, arbejde og meget andet. Men jeg nyder at læse blogs, og jeg giver gerne et god råd til fellow freaks eller skriver lidt om hvordan det går i mine saves.

Jeg håber siden består i mange år endnu.  Smiley
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #16: 07 Feb 2021, 12:29 »

Nu var jeg lige inde og se på Blogs afsnittet. Der er jo faktisk en del blogs igang derinde, så helt dødt er det ikke.

Silkeborg IF, hvor Michael9415 er nået helt frem til 2028. Målet er igen at komme i betragtning til mesterskaber samt pokaltitler, og ultimativt at overgå Intertoto Cup-titlen fra 1996. SIF skal være Europas bedste, og seneste sæson nåede holdet Europa League kvartfinalen. Vildt flot, og spændende læsning
https://fmfreaks.dk/index.php?topic=42145.0

Et par tyske eventyr både med FC Augsburg hvor Pokalen først og fremmest skal sikre overlevelse i Bundesligaen
https://fmfreaks.dk/index.php?topic=42204.0,

og TeBe Berlin, som i sidste sæson endelig rykkede op i Regionalliga Nordost igen efter ti sæsoners fravær. Målet er at finde vej tilbage til Bundesligaen. Jeg krydser i hvert fald fingre for at Batigol lykkes med sin mission.
https://fmfreaks.dk/index.php?topic=42198.0

Og hvis man er til FM 2020 er der kommet gang i en ny Minimalistic 2020 blog hvor g00n er nået til sin 4. klub, Dortmund og lige har vundet Champions League trofæet.
https://fmfreaks.dk/index.php?topic=42184.msg1257703;topicseen#msg1257703

Det var bare et lille udsnit. Der er flere blogs der er i gang, og værd at følge med i  Thumbs Up

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #17: 07 Feb 2021, 16:38 »

Det lyder alligevel til at vi stadig er ret mange som kommer og besøger siden dagligt, og det giver trods alt grundlag for at siden kan få noget aktivitet igen..

Jeg er helt enig med jer, der nævner at det bliver svært at få nye brugere - der er for mange andre alternativer og forums som denne er vel fra "en anden tid".

Jeg tror også et af de store problemer er, at rigtig mange sidder og kigger med fra deres telefoner - pt. er der 4 online og 320 gæster - problemet er bare, at de 320 gæster ikke svarer når man sidder på mobilen, og derved dør meget af aktiviteten..


Jeg tror, at hvis siden her skal have lidt vind i sejlene igen, så kræver det at vi brugere som har været meget passive, men trods alt ønsker at der kommer mere liv - at vi aktivt begynder at bidrage noget mere - Og det kræver virkeligt ikke mere, end at man blot går ind og svarer lidt på de tråde der er fremme - Lidt som Mama99ai lige har gjort, ved at svarer på 4-5 tråde som var aktive..

Noget andet som jeg også tror er en nødvendighed, er at få dannet fælles grundlag om nogle flere emner - F.eks. kunne vi starte et manager hold op inde på holdet.dk og have en fælles turnering - eller vi kunne lave en lille odds klub - Eller hvad vi ellers kan finde af 117 muligheder. Det kræver blot, at man er en gruppe der går aktivt om det, og får diskuteret det her på siden for at få lidt liv, udenom FM.

Så hvis vi kan finde 2-3-4 fælles aktiviteter som vi kan være fælles om ved siden af FM, samtidigt med at vi alle gør lidt en indsats for at holde liv i siden, så tror jeg at det er muligt at få banket noget aktivitet op igen. - Gør vi det nu, så tror jeg også at blogkonkurrencen vil hjælpe med at få skubbet yderligere liv i siden, når den kommer til april..


Jeg har ikke selv et manager hold på holdet.dk - Men hvis der er flere der er friske, så er jeg kalr på at lave et hold. Jeg er også villig til at få gang i en lille odds klub, hvor vi giver hinanden gode råd - jeg trænger til det, for jeg er startet håbløst ud i 2021. - blandet andet har jeg tabt på de to tidlige superliga kampe idag..

Og hvis der ellers er andre med gode ideer, så kom frisk og så må vi se om vi er flere der finder det interessant...
Jeg er i hvert fald klar på at give den en ekstra indsats for at få gang i siden.. og vi kunne blandt andet starte med at starte en tråd op, hvor man giver en kort update på sit eget save hver aften man har spillet - Så "tvinger" man da sig selv til at give lidt tilbage til siden.. - kort om resulater, måscorer, transfers, skader etc - ikke noget vildt, men det giver aktivitet.
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #18: 08 Feb 2021, 10:43 »

Jeg har ikke spillet FM i 2-3 år nu grundet travlt arbejde, børn, kone, hus, børn og andre skrigende væsener. Der er simpelthen ikke tid til det i mit liv mere...

Jeg har tidligere spillet op mod 2.000 timer pr spil, så det er vel omkring 5 timer om dagen i snit.. Så jeg har vel været det man kalder FM-narkoman.  Opstemt

Nu får jeg mit FM-fix ved at kigge herind en gang om dagen og jeg kigger også lidt andre steder hvor der er FM-aktivitet.

Så vil I ikke godt være søde og rare og komme i gang med at spille og ikke mindst skrive om det herinde...

Hvis der er nogle der er på grænsen til at få børn, familie, hund og trampolin  - please lad være.. Spil FM i stedet  crazy
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #19: 08 Feb 2021, 13:57 »

Jeg er måske en af de "gamle" brugere som faktisk er ung, i og med jeg fylder 24 på søndag, men har været med i rigtig mange år, fordi jeg startede tidligt og have behov for et fællesskab, hvor jeg kunne nørde og lade mig inspirere af andre.
Jeg bruger twitch en del, men ikke til FM, for jeg har ikke tid til altid og følge med på deres vilkår. Jeg foretrækker klart det her forum koncept, hvor man skal kan vælge hvornår man vil have sin "content". Samtidig synes jeg facebook grupperene er helt håbløst, igen det her forum format giver meget bedre overblik (selvfølgelig kunne grafikken godt trænge til en opdatering, det har vi jo snakket om i mange år. Vi "gamle" brugere synes nok det er hyggeligt og nostalgi, men de unge synes jo det ligner lort, undskyld mit franske).
Jeg har også en idé om at folk der spiller FM, især danskerne (dem på facebook) ikke går lige så meget op i det, som vi herinde har gjort. Det er meget med bare og starte et spil, gå på ferie, spille kamp, vinde alt.
Og jeg må også sige, jeg tror rigtig mange snyder (sig selv), med og downloade taktik, bruge editor, gør spillere bedre, oprette ny manager og købe en spiller fra ens klub, gemme før kampe osv. Det er mit klare indtryk af 90% af dem inde på facebook grupperne, derfor har jeg valgt det fra.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #20: 08 Feb 2021, 14:24 »

Jeg er måske en af de "gamle" brugere som faktisk er ung, i og med jeg fylder 24 på søndag, men har været med i rigtig mange år, fordi jeg startede tidligt og have behov for et fællesskab, hvor jeg kunne nørde og lade mig inspirere af andre.
Jeg bruger twitch en del, men ikke til FM, for jeg har ikke tid til altid og følge med på deres vilkår. Jeg foretrækker klart det her forum koncept, hvor man skal kan vælge hvornår man vil have sin "content". Samtidig synes jeg facebook grupperene er helt håbløst, igen det her forum format giver meget bedre overblik (selvfølgelig kunne grafikken godt trænge til en opdatering, det har vi jo snakket om i mange år. Vi "gamle" brugere synes nok det er hyggeligt og nostalgi, men de unge synes jo det ligner lort, undskyld mit franske).
Jeg har også en idé om at folk der spiller FM, især danskerne (dem på facebook) ikke går lige så meget op i det, som vi herinde har gjort. Det er meget med bare og starte et spil, gå på ferie, spille kamp, vinde alt.
Og jeg må også sige, jeg tror rigtig mange snyder (sig selv), med og downloade taktik, bruge editor, gør spillere bedre, oprette ny manager og købe en spiller fra ens klub, gemme før kampe osv. Det er mit klare indtryk af 90% af dem inde på facebook grupperne, derfor har jeg valgt det fra.

Tillykke med fødselsdagen, lige om lidt  Smiley

Jeg nyder faktisk at komme tilbage til det her design, ligesom jeg også elsker at komme tilbage til andre detbaforas inden for andre emner og brancher, som jeg har været med på i mange år, hvor det ligner sig selv.

Der kunne nok ske en del med dette design set udefra, men hvis det alligevel for det meste er os hoveder, der har været herinde i 10-15 år, er bruger det, og vi sætter pris på det, som det er, tror jeg, det er begrænset, hvor mange nye medlemmer, man vil kunne vinde på et nyt design. De "unge" / nye medlemmer vil nok alligevel hellere foretrække medier som Facebook, og så vil en investering i et nyt design være ligegyldigt i mine øjne. Jeg har heller aldrig været med på den vogn, der har stemt for et nyt design, dengang der var godt liv i den herinde, og det var til debat. Det har sin charme, som det er, i mine øjne.

Forhåbentlig er det med at snyde bare en fase, de fleste FM-gamere skal igennem, når de starter med at spille. Jeg husker da selv, hvordan jeg brugte editoren, da jeg første gang tændte for FM08, til at give alle spillerne for mit hold 20 i alle stats. Og så gik der nok et halvt års tid med at save-scamme mig vej til trofæer. Men på sigt lærte jeg at sætte pris på spillet, som det er, og det er tusind gange sjovere at vinde et trofæ, efter at du har kæmpet for det i 10 eller 20 år.

Det ser ud til, at de sidste par dages aktivitet har været med til at skabe lidt liv herinde igen blandt dem der, ligesom jeg selv gjorde, stadig tjekkede ind herinde i ny og næ, men som hurtigt strøg igen, fordi der ikke rigtig var sket noget. Forhåbentlig kan denne nye aktivitet sætte lidt mere skub i nye indlæg, blogs etc  Smiley
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #21: 09 Feb 2021, 10:11 »

Der er i hvert fald kommet noget mere liv  Smiley
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #22: 09 Feb 2021, 11:08 »

Ved heller ikke om det er mig, men synes efterhånden der kommer for mange features i spillet, til at holde styr på dem alle, hvis man bare vil have et hurtigt spil. Det er jo lige før man skal analysere alt inde i et excel ark for at få det bedste ud af træningen f.eks..

Nu kørte jeg en lille test i går, med alm. FM21 og FM21 touch ved siden af, og jeg er tæt på at synes at touch oplevelsen er bedre. Førhen synes jeg det føltes somom man mistede kontrol i touch versionen, det virker til at de er kommet lidt efter det.

Det er i øvrigt fremragende så godt de køre, selvom man tager samtlige ligaer med i ens spil, det kan anbefales at prøve - jeg har lige startet en Lutz Pfannenstiel challenge, til dem der trænger til noget helt anerledes Wink

Det er i øvrigt røv irriterende, at siden er så sløv som den er, det bør altså kunne løses bedre? Sig til hvis der mangles inputs hertil.
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #23: 09 Feb 2021, 13:54 »

Skønt at se lidt debat om vores ja døde side Smiley
Men ja for at få indhold kræver det jo at der er nogen som ønsker at bidrage med indhold, derudover giver en ny side næppe flere brugere som andre også er inde på.

Er siden sløv, er det i nogle bestemte tidspunkter eller steder dette opleves ?.
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #24: 09 Feb 2021, 19:01 »

Jeg synes nogle gange når man poster, så tager det en krig, som i 10-15 sekunder. Det gælder også når man navigere rundt.

Nu har jeg lige prøvet at navigere lidt rundt og ca. hver 5-10 (Lidt tilfældigt) pageload tager ~5 sekunder.

Det kan godt være det er mig der er lidt ekstra kritisk, da jeg selv er udvikler, så skal der ikke så meget til!

Nu prøver jeg lige at poste her også, for at se Huh (Det gik i øvrigt hurtigt nok)
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #25: 09 Feb 2021, 21:24 »

Det kan da sagtens være noget hænger et sted ja hmm
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #26: 10 Feb 2021, 01:16 »

Holder stadig af FM og FM scenen og ikke mindst FmF... kigger forbi af og til mest for mindes de gode dage.
Hold da kæft nogle legender der var, nogle af de vildeste tosser men alle var på en eller anden måde fanget af verdens bedste spil FM.

Har altid oplevet det som en styrke at FmF var så bred, at der var plads til en masse andet end FM og det var med til at gøre sitet unikt.

Tak til Sune for at lade sitet leve - når man over de 50 år så er det sgu dejligt at kunne tage tilbage til fortiden og få en lille smag af hvad FM scenen var engang og det kan man stadig se glimt af herinde - pas på jer selv YNWA Thumbs Up Peace

Logged

YNWA

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #27: 10 Feb 2021, 04:46 »

Ja jeg kigger også forbi en gang imellem, selvom tid til manager ikke længere er stor, og det faktum at fm12 stadig er det foretrukne spil. Nu til dags bliver det nærmest kun tid til fm, enten sent om aftenen når alle forstyrrende elementer er gået i seng, eller når en gammel ven kommer forbi til en omgang Mad og Manager. Så sent som igår aftes fik jeg startet et nyt save op med bilbao, så må vi se hvor mange sene aftentimer det kommer til at tage inden mesterskab og CL er i hus.
Logged


Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #28: 10 Feb 2021, 07:43 »

Jeg er egentlig bare glad for, at FmF stadig eksisterer trods den mindre aktivitet herinde. Det er ret nostalgisk at kunne dykke ned i blogs, fællesspil, guides mm., der har flere år på bagen herinde - også dem man selv deltog i i tidernes morgen.

Det er rigtig lang tid siden, jeg har spillet FM, men jeg kan da godt mærke, at det kribler lidt for at støve et gammelt spil af eller hente den nyeste udgave, når man lige stikker snuden herind eller kollegaer snakker om det i de her corona-tider. Jeg har bare svært ved at overbevise mig selv om, at jeg har tiden til at prioritere FM i en travl hverdag med hus/have, børn, fritidsaktiviteter, og arbejde, hvilket jeg tror mange har knækket nakken på. Dem, der så stadig spiller har vel bare har sorteret FmF fra, fordi det trods alt også tager OK med tid at drive en blog med gennemført tekst, screenshots mm.

Jeg har i øvrigt altid holdt rigtig meget af FmFs simple brugerflade, så for nostalgiens skyld må der endelig ikke blive ændret i dén boldgade ;-) jeg tror videre, at et crew ville gavne aktiviteten på siden rigtig meget, så dem der virkelig gerne vil se en mindre genfødsel af FmF burde tage kontakt til Sunbao for at få sat skub i tingene :-)

Anyway. Jeg vil tilbage til 2015 og genopfriske mit fællesspil med Herlev, LukasPodolski m.fl........ det var de gode tider. For mig.
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Er siden helt død?
« Svar #29: 10 Feb 2021, 09:25 »

Fedt med så mange der trods alt er herinde alligevel - jeg tilslutter mig endnu engang koret, når det kommer til sidens udseende (det er fint som det er) og aktivitetsniveau (kan være bedre, men nogen er der jo der bruger siden).

Jeg selv har også været sløv til at skrive herinde, da en et barn tilsyneladende tager mere tid en først antaget, men det er jo heldigvis "bare" et spørgsmål om prioritering - Så må han sgu ligge og skrige lidt (så tager hans mor ham nok)! Peace

Fedt med den nylige aktivitet - nye blogs, og folks lyst til at bidrage mere! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010