home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 265 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Minimalistic 2020
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Minimalistic 2020  (Læst 62170 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Minimalistic 2020
« : 14 Jan 2021, 09:27 »

Er der stadig nogen på siden, der kan huske det her: https://fmfreaks.dk/index.php?topic=32906.0 ?

Det var fedt.

Jeg har forsøgt at gentage succesen et par gange uden held, så nu er det vist på tide at prøve igen - og hvilket bedre tidspunkt end i en global pandemi, hvor man alligevel sidder derhjemme det meste af tiden?

Jeg spiller FM20 Touch, og selvom succes i form af trofæer, oprykninger osv. er blevet endnu mere fjernt for mig i de nyere versioner af spillet, synes jeg load-tiderne i denne version er langt bedre end i FM19, så der er da grobund for at få fyret nogle sæsoner af.

Jeg har taget alle ligaer fra England, Skotland, Wales, Nordirland, Irland, Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island og Tyskland med, og efter en god, gammeldags lodtrækning blandt holdene i de to laveste engelske rækker, fandt jeg mit første hold:

Spennymoor


De er af medierne spået til en 3. plads i Vanarama National League North, så en fyring halvvejs gennem sæsonen virker realistisk.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #1: 14 Jan 2021, 09:59 »

2019/20 - Spennymoor - Vanarama National League North (1. sæson)
2. plads (23-13-6, 85-48, 82 point)


Vi lagde hårdt ud med 5 sejre i træk og 10 kampe inden det første nederlag kom, og indtil 15. spillerunde sad vi tungt på 1. pladsen. I anden halvdel af sæsonen var der alt for mange føringer på både 2 og 3 mål som blev forvandlet til pointtab, og selvom vi kæmpede en indædt kamp med Kidderminster om den oprykningsgivende topplacering, var de på et tidspunkt 10 point foran os. En sejr på 4-0 ude over netop Kidderminster gav lidt håb, men efter at have indskrænket forskellen til blot 1 point, kom vi aldrig nærmere. Til sidst endte vi 7 point efter, men med 1-0 over Gloucester i playoff-semifinalen og 2-0 over York i finalen, formår vi alligevel ganske overraskende at rykke op i min første sæson.

Det fine resultat kom ikke mindst i hus ved hjælp af min venstre back, som i 40 ligakampe blev noteret for 14 mål (halvdelen godt nok på straffe, men alligevel) og 22 assists. Topscorertitlen blev delt mellem min enlige angriber og min højre fløj med 20 mål hver i alle turneringer.

Næste sæson bliver til gengæld temmelig svær, da stort set alle spillere pånær 3-4 stykker er gamle og har kontraktudløb, så jeg skal mere eller mindre skaffe et helt nyt hold. Og der er lige nøjagtig £0 at gøre godt med.


FA Trophy 2. runde: Spennymoor 1-2e Welling
FA Cup 4. kvalifikationsrunde (omkamp): Kidderminster 1-0 Spennymoor

Logged



NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #2: 15 Jan 2021, 09:31 »

Var der nogen der sagde Lutz Pfannenstiel? Nåh ikke, men spændende :-)

Mangler at tage en beslutning om FM20, FM21 touch eller FM 21 på PC - men så skal jeg også på et journeyman spil - det er god underholdning at "komme lidt rundt", som man siger (Eller nogen gør).

Skal vi have et screenshot af den magiske venstreback? ;-)

Hvordan ser økonomien ud i bunden af de engelske divisioner?
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #3: 15 Jan 2021, 11:10 »

Var der nogen der sagde Lutz Pfannenstiel? Nåh ikke, men spændende :-)

Mangler at tage en beslutning om FM20, FM21 touch eller FM 21 på PC - men så skal jeg også på et journeyman spil - det er god underholdning at "komme lidt rundt", som man siger (Eller nogen gør).

Skal vi have et screenshot af den magiske venstreback? ;-)

Hvordan ser økonomien ud i bunden af de engelske divisioner?

Haha, Lutz Pfannenstiel vækker sgu minder...

Du kan da godt få et screenshot, men han er degraderet til reserve her i 2. sæson, hvor jeg i langt højere grad har hentet lejespillere ind. Han er også 32 og han kontraktudløb efter sæsonen, så det bliver nok det sidste vi ser til ham, på trods af den fremragende første sæson og store andel i oprykningen.



Økonomien er ikke noget at skrive hjem om, men der er sikkert andre klubber hvor det ser meget værre ud. Jeg svinger mellem et plus på ca. £100K og et minus på ca. £150K i løbet af en sæson p.t.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #4: 15 Jan 2021, 16:22 »

2020/21 - Spennymoor - Vanarama National League (2. sæson)
2. plads (28-9-9, 77-41, 93 point)


Til min store overraskelse skød bookmakerne os til at ende på 5. pladsen, til trods for mediernes bud om en 20. plads. Det viste sig at være førstnævnte der havde mest ret, for efter 10 runder indtog vi minsandten rækkens 1. plads. Som sædvanlig vokser træerne dog ikke ind i himlen, og resten af sæsonen var det Aldershot der så ud til suverænt at skulle snuppe den direkte plads til League Two.

Vi satte dog en solid slutspurt ind, og efter 8 sejre i træk var det sølle 2 point der adskilte os med én kamp tilbage. Det krævede en sejr over Hartlepool mens Aldershot selv satte point til, men vi måtte nøjes med 0-0 - og Aldershot hev alligevel en snæver sejr på 1-0 hjem.

Som oprykker var 2. pladsen dog naturligvis mere end godkendt, og med en overraskende sejr på 3-1 over Leyton Orient i playoff-semifinalen var vi nu alligevel kun én kamp fra endnu en oprykning. Finalen stod mod Yeovil, der endte som nr. 3, og efter at have presset dem i bund det meste af kampen uden at score, blev vores hjerter knust med en scoring til dem 5 minutter før tid.

Næsten halvdelen af min idealopstilling i denne sæson var lejede spillere, så vi må se hvad jeg kan skaffe til den nye sæson. Til gengæld fik jeg i slutningen af sæsonen noget overraskende hentet en højre wing på fri transfer, som har over 30 Premier League-kampe på CV'et inden for de seneste 5 år.


FA Trophy 4. runde (omkamp): Eastleigh 4-1 Spennymoor
FA Cup 4. kvalifikationsrunde: Spennymoor 2-3 King's Lynn

« Seneste Redigering: 15 Jan 2021, 16:26 af g00n » Logged



Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #5: 15 Jan 2021, 16:38 »

Jeg læser med.. Skriver ikke så meget herinde mere men læser stadig med Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #6: 15 Jan 2021, 17:46 »

Imponerende, hvilken opstilling kører du med?

Er det ikke dyrt med alle de leje spillere eller har du dem gratis?
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #7: 15 Jan 2021, 20:11 »

Imponerende, hvilken opstilling kører du med?

Er det ikke dyrt med alle de leje spillere eller har du dem gratis?

Har indtil videre spillet med den 4-1 DM-2-2-1 formation som min assman foreslår.

Som regel har jeg betalt deres løn når jeg har lejet spillere, men har stadig holdt mig et pænt stykke under budgettet. Til gengæld har jeg til 3. sæson ikke kunne skaffe spillere af tilnærmelsesvis samme kvalitet - bl.a. kommer jeg til at mangle min spanske topscorer fra sidste sæson, som var lejet i Blackburn. Hans kontrakt er udløbet, men de har beholdt ham på en månedlig kontrakt, så jeg kan ikke hente ham uden at skulle af med en kompensation på hele £450K :-/
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #8: 17 Jan 2021, 18:53 »

2021/22 - Spennymoor - Vanarama National League (3. sæson)
2. plads (26-9-11, 66-40, 87 point)


Jeg var ikke selv helt tilfreds med min endelige trup til denne sæson, men den var alligevel god nok til at sikre endnu en 2. plads i ligaen. Vi kørte et tæt parløb med nedrykkerne fra Northampton indtil den sidste tredjedel af sæson, hvor resultaterne mere lignede nogen fra et bundhold end et tophold.

Ikke desto mindre blev Hartlepool slået i playoff-semifinalen, og så måtte vi igen tage til takke med et ufortjent nederlag i finalen på Wembley, denne gang mod Macclesfield, som var den anden nedrykker fra League Two. Min umiddelbare tanke er, at oprykningen lige får ét skud mere, og hvis det mislykkes igen, kunne det være en anledning til at se sig om efter nye udfordringer.

Og så var jeg da lige nødt til at Google hvorfor vi lige pludselig var med i en skotsk pokalturnering - men den er god nok, de inviterer åbenbart (bl.a.) to hold fra den femtebedste engelske række med.


Tunnock's Wafer Cup-kvartfinale: Spennymoor 0-1 Larne
FA Trophy 4. runde: Dover 2-1 Spennymoor
FA Cup 2. runde: Morecambe 3-1 Spennymoor

Logged



Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #9: 17 Jan 2021, 23:30 »

Tjekker ind her engang om måneden eller sådan noget nu om dage. Fed overraskelse at komme herind til - læser med fra nu af Wink
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #10: 18 Jan 2021, 14:28 »

2022/23 - Spennymoor - Vanarama National League (4. sæson)
11. plads (9-10-6, 30-21, 37 point) - FYRET!


I min iver efter at sikre oprykningen ændrede jeg lidt på formationen for at se om vi kunne score lidt flere mål - hvilket naturligvis udelukkende havde katastrofale følger. Vi scorede ikke rigtig flere mål, men til gengæld væltede målene ind i den anden ende. Jeg gik hastigt tilbage til min gamle taktik, hvilket rettede op på forsvaret, men til gengæld scorede vi nu absolut ingen mål. Pænt illustreret ved at vi hele 5 gange spillede 0-0 hjemme mod lortehold hvor et mere retvisende resultat efter spil og chancer ville have været en sejr på 3-4 mål.

At man så ender med at blive fyret efter et latterligt hjemmebanenederlag i FA Cuppen, selvom de sidste 6 kampe i træk i ligaen var uden nederlag, hvoraf de sidste 3 resultater var en sejr på 4-0 på udebane, 0-0 ude mod topholdet med en mand i undertal i 83 minutter og en sejr på 3-0 ude mod 3. pladsen... Det er bare lame.

Nå, mit reputation er på 1½ stjerne (nominal), så vi må se om det er muligt at finde et nyt job.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #11: 18 Jan 2021, 14:58 »

Job Update

Der gik heldigvis ikke mere end et par dage, før der ganske uopfordret tikkede et udmærket jobtilbud ind.

Det var fra Rochdale, som ligger midt i League Two og forventer en placering i den øverste halvdel. Det plejer sjældent at gå godt når jeg sådan uden videre tager et skridt opad i ligaerne, så lad os se hvor længe det varer.

Deres økonomi er helt skudt i sænk, så det skal nok blive godt.


Logged



mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #12: 18 Jan 2021, 15:10 »

spændende læsning  Thumbs Up
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #13: 19 Jan 2021, 13:50 »

2022/23 - Rochdale - Sky Bet League Two (4. sæson)
14. plads (14-15-17, 46-54, 57 point)


Rochdale er ikke nogen nem opgave. Jeg kunne ikke rigtig sætte mit eget præg på holdet, da jeg ikke havde råd til at signe nye spillere uden at komme af med nogen først, og det lykkedes mig ikke at komme af med nogen. Eneste signing i januar-vinduet blev en angriber på leje fra West Brom, og han var da også en nogenlunde succes med 8 mål i 14 kampe.

I stort set alle kampene havde vi klart flest chancer og skudforsøg, men jeg ved ikke rigtig om vi bare (som sædvanlig) er ufatteligt uheldige konstant, eller om skudforsøgene bare var elendige. Uanset hvad stinker jeg jo til taktik, så jeg aner ikke hvordan jeg får spillerne til at omsætte de mange chancer til mål.

Vi kom tit foran, men også i Rochdale lod vi gerne føringer på både 2 og 3 mål smuldre væk, og halvdelen af de kampe jeg nåede i denne sæson endte uafgjort. Især i slutningen af sæsonen var det helt grelt, idet vi rent faktisk kun tabte 2 ud af de sidste 13 kampe. Til gengæld vandt vi også kun 2 og spillede hele 9 uafgjort.

Jeg var tilsyneladende tæt på (endnu) en (ufortjent) fyring, men med en sejr på 3-0 ude over 5. pladsen i sæsonens sidste kamp, satser jeg på at jeg er i spidsen for dem igen i næste sæson, forhåbentlig med en helt anderledes trup efter sommeren.


FA Cup 3. runde: Rochdale 0-1 Leeds

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #14: 19 Jan 2021, 13:56 »

Tidligere klubber

Spennymoor - Det gik ikke meget bedre for min efterfølger, da de endte på den 11. plads i Vanarama National League som jeg efterlod dem på. Til gengæld gik de hele vejen og vandt med 2-0 over Partick Thistle i finalen af den navnkundige Tunnock's Caramel Wafer Challenge Cup.
Logged



Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010