home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 240 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Minimalistic 2020
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Minimalistic 2020  (Læst 61383 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #15: 19 Jan 2021, 14:43 »

Tidligere klubber

Spennymoor - Det gik ikke meget bedre for min efterfølger, da de endte på den 11. plads i Vanarama National League som jeg efterlod dem på. Til gengæld gik de hele vejen og vandt med 2-0 over Partick Thistle i finalen af den navnkundige Tunnock's Caramel Wafer Challenge Cup.


Altid godt liiige at se om ens efterfølger gør det bedre  funny
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #16: 20 Jan 2021, 23:03 »

2023/24 - Rochdale - Sky Bet League Two (5. sæson)
8. plads (22-11-13, 63-48, 77 point)


Til denne sæson benyttede jeg en yndet strategi, nemlig at raide Premier League-holdene for spillere, både på leje og de spillere de fritstillede efter sidste sæson. Det fik jeg et halvt hold ud af. I modsætning til sidste sæson virkede det til at vi ikke kunne spille uafgjort, der var til gengæld ingen logik i de skiftende sejre/nederlag. Efter 20 kampe havde vi blot spillet én uafgjort.

Efterhånden fik vi dog styr på det - ikke mindst forsvaret, eksemplificeret ved at spille 0-0 fem gange i træk på udebane. Vi gled stille og roligt opad i tabellen, og på et tidspunkt var vi kun 2 point efter Crewe på den oprykningsgivende 3. plads. Og så begyndte de tossede resultater ellers at rulle ind.

Uafgjort hjemme mod sidstepladsen på trods af kæmpe dominans, flere nederlag hvor vi havde 20+ skudforsøg mod modstandernes 2 eller 3. Sæsonen sluttede med 5 kampe i træk uden sejr, og den sidste kamp bød på en latterlig uafgjort mod allerede nedrykkede Barnet - hvilket naturligvis lige præcis var nok til at vi gled ud af playoff-pladserne på en målforskel der var ÉT mål dårligere end Carlisle.

Det er sådan en sæson der gør at man hader Football Manager.


Leasing.com Trophy North 2. runde: Derby Reserves 2-1 Rochdale
Carabao Cup 1. runde: Rochdale 0-0p Huddersfield
FA Cup 1. runde (omkamp): Rochdale 2-2p Colchester

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #17: 20 Jan 2021, 23:06 »

Tidligere klubber

Spennymoor - Midt på sæsonen lå de solidt til nedrykning på næstsidstepladsen i Vanarama National League, men deres tredje manager på 1½ år siden de fyrede mig fik trods alt hevet dem op på en 12. plads.
Logged



mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #18: 21 Jan 2021, 08:53 »

1 mål i forskel fra playoff... avv  Græder
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #19: 22 Jan 2021, 22:09 »

2024/25 - Rochdale - Sky Bet League Two (6. sæson)
4. plads (24-13-9, 65-32, 85 point)


Til denne sæson valgte jeg at gå fuldstændig amok med at leje spillere. Jeg endte med at have 7 ud af de startende 11, samt en håndfuld reserver, som var på kontrakt i andre klubber. Men til mit forsvar skal det siges at man altså bare kan få spillere af meget højere kvalitet end dem man kan tiltrække på en permanent kontrakt...

Strategien så ud til at virke, for vi var ubesejret efter de første 10 kampe og indtog en ganske komfortabel 1. plads i rækken frem til nytår. Herefter gik det nøjagtig som sidste sæson (sker der noget specielt i FM ved årsskiftet?). Vi dominerede stadig totalt i de fleste kampe, men pludselig var det et fåtal af chancerne der blev til mål, og jeg måtte igen og igen se frustreret til mens vi spillede uafgjort mod bundholdene og tabte 0-1 i kampe hvor vi havde en milliard skudforsøg. Ved halvleg var den mest brugt tekstlinje "Somehow it's all square!" og ved fuldtid var det "Rochdale won't believe they've lost this!".

Nå, men der er jo hele 3 direkte oprykningspladser i League Two - så fire runder før slut dropper vi naturligvis ned på 4. pladsen hvor vi slutter sæsonen. Playoffs it is. Her var det til gengæld som om at målene pludselig dukkede op igen - vi vandt den første semifinale 6-1 ude mod Shrewsbury, og efter en kedelig 0-0'er hjemme skulle vi møde Tranmere i finalen. Også her fik vi hurtigt hul på bylden, da min reserveangriber scorede et hurtigt hattrick med mål efter 14, 15 og 19 minutter. Så var oprykningen alligevel i hus.

Cups suck naturligvis arse, men det er da påfaldende at vi ikke har fået én eneste god lodtrækning i nogen af pokalturneringerne endnu.

Jeg blev nærmest overdynget med jobtilbud i løbet af denne sæson, fra både bundklubber i Championship og midter-/bundklubber i League One, men jeg tænkte at jeg godt lige ville forsøge oprykningen med Rochdale, så alle blev afslået. Når vi nu i næste sæson unægteligt får slag i League One, kan det dog godt være at jeg beslutter mig for at søge videre.


Leasing.com Trophy: 3. plads i gruppe med Man Utd Reserves, Mansfield og Accrington
Carabao Cup 1. runde: Rochdale 1-2 Rotherham
FA Cup 1. runde (omkamp): Rochdale 0-1 Crawley

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #20: 22 Jan 2021, 22:11 »

Tidligere klubber

Spennymoor - De har minsandten skiftet manager endnu engang siden sidste sæson, og den nye mand fik hevet dem op på en playoff-givende 7. plads i Vanarama National League. Her tabte de dog til Yeovil i semifinalen.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #21: 24 Jan 2021, 20:22 »

2025/26 - Rochdale - Sky Bet League One (7. sæson)
1. plads (28-15-3, 79-33, 99 point)


Strategien med at leje en bunke spillere virkede fremragende i sidste sæson, så det gjorde jeg naturligvis igen. Og endnu engang var det en bragende succes. De første 22 kampe gik uden nederlag, og da det første nederlag kom, var det naturligvis på typisk FM-maner - 0-1 på hjemmebane mod sidstepladsen, som havde ét eneste skudforsøg i hele kampen. Heldigvis lod vi os ikke slå ud af det, så der gik 17 kampe inden nederlag nummer to i ligaen, og vi havde et ganske komfortabelt forspring på 1. pladsen.

Det var dog lige ved at blive lidt spændende sidst på sæsonen, da vi løb ind i en stime på 6 kampe uden sejr, men med 2-0 over Plymouth i næstsidste spillerunde var mit første trofæ i dette savegame i hus. Vi sluttede trods alt 8 point foran Sheffield W, og minsandten om jeg ikke har ført selveste Rochdale op i The Championship med 2 oprykninger i træk. Helt uhørt.

Jeg er da også blevet overdynget med jobtilbud, og det begynder at være fra bedre klubber. Jeg overvejede kraftigt at takke ja til Huddersfield lige uden for playoff-pladserne i Championship, og også i Danmark har de fået øjnene op for mig, da OB sendte et tilbud. Jeg kunne dog ikke springe fra Rochdale så tæt på mit første trofæ, men jeg tror jeg vil benytte sommerferien til at se om der byder sig noget godt til.


Leasing.com Trophy: 3. plads i gruppe med Leicester Reserves, Shrewsbury og Oldham
Carabao Cup 3. runde: Tottenham 2-0 Rochdale
FA Cup 4. runde: Rochdale 0-2 Fulham

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #22: 24 Jan 2021, 21:12 »

Tidligere klubber

Spennymoor - De har for en gangs skyld ikke fyret flere managers i løbet af sæsonen, og med god grund - de slutter som nr. 2 i Vanarama National League, men taber dog i playoff-finalen mod Woking efter straffesparkskonkur rence.
Logged



Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #23: 25 Jan 2021, 15:13 »

Det lugter snart af CHL i Rochdale
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #24: 26 Jan 2021, 11:10 »

Job Update

Wolverhampton Wanderers have offered you a two-year contract on £39,5K per week to take the managerial job at Molineux.

The job offer has been accepted.


Så er jeg sgu i Premier League efter 7½ sæson af spillet. Det gik noget hurtigere end jeg havde regnet med, men med en næsten tidobling af min løn og en chance for at prøve den bedste række af, var det et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.

Jeg synes heller ikke det er unfair overfor Rochdale, for jeg efterlader dem på en fremragende 4. plads i Championship efter 28 kampe, efter at have overtaget dem midt i League Two for blot 4 sæsoner siden.

Wolves er efter 17 kampe blot ét point over Crystal Palace i nedrykningszonen, og de forventer at jeg hiver en midterplacering hjem til dem i indeværende sæson. Der er forholdsvis gode chancer for at vi med mine evner ryger ned med et brag, men så har jeg da også prøvet det.


Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #25: 27 Jan 2021, 09:47 »

2026/27 - Wolves - Premier League (8. sæson)
14. plads (10-10-18, 44-62, 40 point)


Min første kamp i spidsen for Wolves var en Carabao Cup-kvartfinale, hvor vi kørte Chelsea over og vandt 3-1, og så tænkte jeg at det nok skulle gå. Så tabte jeg de næste tre kampe i ligaen uden at score mod hold der lå i bunden som os selv, og så tænkte jeg at det kunne godt være det blev svært alligevel.

£10M i transferbudget giver ikke mange forstærkninger i Premier League, men det hjalp da Chelsea aktiverede en frikøbsklausul på £107M på min bedste spiller, så jeg fik da købt et par stykker i januar-vinduet. Men nøj, hvor er jeg træt af Brexit. Det er fuldstændig umuligt at hente udenlandske talenter, da de ikke får arbejdstilladelse medmindre man betaler kassen for dem. De har totalt røvrendt sig selv med den lorteafstemning derovre.

Udover kampene mod 'The Big 6' var vi det dominerende hold i stort set alle kampe, men havde (lige for en gangs skyld i det her spil) uendeligt svært ved at omsætte chancerne til mål. Jeg var på nippet til at blive fyret, men en slutspurt på 5 kampe uden nederlag hev os op på en 14. plads, og indtil videre er jeg stadig i jobbet.

Det hjalp måske også at jeg fik karrierens 2. trofæ i hus, da vi endte med at vinde Carabao Cup-finalen efter straffesparkskonkur rence.


Carabao Cup-finale: Brighton 3-3p Wolves
FA Cup 4. runde (omkamp): Rotherham 2-1 Wolves

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #26: 27 Jan 2021, 09:51 »

Tidligere klubber

Spennymoor - De var endnu engang tæt på oprykning til League Two, men efter en 3. plads i ligaen taber de playoff-semifinalen mod Yeovil. Til gengæld fik de endnu en pokal, da Newport County blev besejret i FA Trophy-finalen.

Rochdale - Jeg efterlod dem som bekendt på en fin 4. plads i Championship, men uden mig gik det (naturligvis) kun én vej - nedad. De ender dog på en respektabel 11. plads som oprykker.
Logged



Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #27: 27 Jan 2021, 14:05 »

Det klarer du jo glimrende. Jeg læser med.
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #28: 29 Jan 2021, 19:26 »

2027/28 - Wolves - Premier League (9. sæson)
9. plads (13-11-14, 39-42, 50 point)


Gode spillere i England er for dyre, og udenlandske talenter er umulige at hente - så jeg gik på rov i Brasilien og hentede unge spillere til beløb mellem £12M og £20M for at de kunne få arbejdstilladelse. Deriblandt et par angriber-wonderkids, som naturligvis overhovedet ikke kunne score mål. Vi scorer ufatteligt få mål generelt (som det ses i målscoren ovenfor), og jeg har virkelig kæmpet med taktikker og formationer for at prøve at score flere mål. Det er ikke lykkedes.

Hvorom alting end er, var vi gennem hele sæsonen definitionen på et midterhold. Et par sejre hist og pist sørger for at vi til sidst ender i den øverste halvdel af tabellen, hvilket bestyrelsen er ganske tilfredse med. De svingende præstationer in mente, var det dog en overraskelse at Chelsea pludselig tilbød mig job, da de havde fyret deres manager efter et hjemmebanenederlag på 2-8 mod Liverpool. Det blev dog et nej tak herfra, ikke mindst fordi at den gennemsnitlige levetid for en Chelsea-manager (også i spillet) er mindre end et år.

Vi fik af en eller anden grund en plads i Europa League-gruppespillet efter Carabao Cup-triumfen i sidste sæson, og man må sige at vi udnyttede det til fulde. Vi indkasserede slet ingen mål i gruppe med Galatasaray, AEK og Universitatea Craiova, og da vi efterfølgende slog både Milan, Roma og Lille ud, befandt vi os pludselig i en finale mod Bayern München. Overraskende nok var det en ganske lige kamp, og med en udligning 20 minutter før tid klarede vi os videre til straffesparkskonkur rencen, som blev vundet med 3-2. Tredje trofæ på tre år, og mit reputation stiger igen.


Carabao Cup 4. runde: Arsenal 2-1 Wolves
FA Cup-kvartfinale: Man City 5-1 Wolves
Europa League-finale: Bayern München 1-1p Wolves

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic 2020
« Svar #29: 29 Jan 2021, 19:30 »

Tidligere klubber

Spennymoor - En lille nedgang for min første klub, der ender som nr. 8 i Vanarama National League.

Rochdale - Kasper Schmeichel blev minsandten min permanente efterfølger i Rochdale, men blot et halvt år senere rykkede han videre til AGF i stedet. 2 yderligere managers senere ender Rochdale på en sikker sidsteplads i Championship.
Logged



Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010