home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 385 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 10244 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Odense Boldklub
« : 13 Nov 2020, 16:02 »

Vi skal selvfølgelig have en tråd omkring OB også...    Peace



Jeg har valgt at lægge ud med en 4-1-3-2 formation.

      X    X

X    X         X
           X
X    X    X    X

Mine tanker om det taktiske:
OB mangler muligheder i det offensive - Backsene er hurtige, men ikke gode nok i det fremadrettet. Ryan Laursen går an, men Skjelvik er ringe i det offensive. Så det er for mig at se ikke en mulighed at spille med offensive overlaps.

På den centrale midtbane, er de bedste spillere defensive og der er dermed heller ikke noget at hente her offensivt. Jens Jacob Tomassen er for klein, Troels Kløve ligeså og ja - så er der nærmest ikke flere alternativer

På kanterne er der lidt mere at hente - hurtige spillere med fin teknik - men på angrebsposten er man mere egnet til at gå i dybden, end at modtage bolden fra kanterne. - Så overall set, så er jeg ikke specielt begejstret for trupopbygningen, og den efterlader ikke en med mange alternativer i det taktiske.


Som sagt, så vælger jeg at benytte mig af en 4-1-3-2. Skjelvik er en defensiv back, mens Ryan Laursen er support. Kasper Larsen og Tverskov er i det centrale forsvar, med Drachmann liggende lige foran - Hans opgave, er at undgå at spillere får lov at blive retvendte mod mine centrale forsvarsspillere, så jeg undgå stikninger imod mig.

Samtidigt forsøger jeg at tvinge modstanderne ind i banen, for her vil de møde Okosun, Drachmann, Kasper Larsen og Tverskov - Det er efter min mening en ganske stærk mur at komme ind i. Fysiske spillere gode i det defensiv.

Jeg overvejer at stå lidt dybere, men jeg er nervøs for hvilke konsekvenser det eller vil give mig. Målmanden er i stedet sat til at være sweeper keeper, for at fange bolde i dybden.

Offensivt, så er mine to kanter sat til at være omvendte kantspillere - Så det bliver henholdsvis Tomasen og Kløve der står for det offensive, ved at trække ind i banen og sætte mine angribere op med bolden i dybden, eller skud udefra. - Ærligt talt, har jeg svært ved at se hvordan man ellers skal skabe noget offensivt, medmindre man har spillere som Sabbi på kanten - Men i så fald, mangler man en stærk modpart i venstre side, samtidigt med at man i angrebet mister en stærk mand, som ikke kan erstattes af andre i truppen. I så fald, skal man finde en løsning med et et-mands angreb - men det ved jeg ikke om OB har spillerne til - Igen specielt manglende offensive kreative centrale midtbane spillere.

Men jeg kan godt lide ideen med Jens Jacob Tomasen og Kløve der trækker ind i banen og bliver en trussel herfra. De er ikke rigtigt gode nok til at udfordre mand-mod-mand på kanterne, og de er ikke fysiske nok til midtbanen. Dette er for mig at se en god mulighed at udnytte dem på.


Indtil videre har jeg ikke mange indstillinger, men det er heller ikke nødvendigvis et krav.
Tving modstanderne ind i banen
Markere tættere
Aflevere i dybden
Fokus på spil igennem midten
spil smalt.

Jeg er ikke nået så alngt endnu - blot en enkelt kamp er spillet i sæsonen, hvor FC Nordsjælland blev besejret med 5-2. - Rent defensivt er der lidt at arbejde med endnu, men offensivt ser det fornuftigt ud (baseret ud fra træningskampene også)

Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #1: 15 Nov 2020, 21:18 »

Vi skal selvfølgelig have en tråd omkring OB også...    Peace



Jeg har valgt at lægge ud med en 4-1-3-2 formation.

      X    X

X    X         X
           X
X    X    X    X

Mine tanker om det taktiske:
OB mangler muligheder i det offensive - Backsene er hurtige, men ikke gode nok i det fremadrettet. Ryan Laursen går an, men Skjelvik er ringe i det offensive. Så det er for mig at se ikke en mulighed at spille med offensive overlaps.

På den centrale midtbane, er de bedste spillere defensive og der er dermed heller ikke noget at hente her offensivt. Jens Jacob Tomassen er for klein, Troels Kløve ligeså og ja - så er der nærmest ikke flere alternativer

På kanterne er der lidt mere at hente - hurtige spillere med fin teknik - men på angrebsposten er man mere egnet til at gå i dybden, end at modtage bolden fra kanterne. - Så overall set, så er jeg ikke specielt begejstret for trupopbygningen, og den efterlader ikke en med mange alternativer i det taktiske.


Som sagt, så vælger jeg at benytte mig af en 4-1-3-2. Skjelvik er en defensiv back, mens Ryan Laursen er support. Kasper Larsen og Tverskov er i det centrale forsvar, med Drachmann liggende lige foran - Hans opgave, er at undgå at spillere får lov at blive retvendte mod mine centrale forsvarsspillere, så jeg undgå stikninger imod mig.

Samtidigt forsøger jeg at tvinge modstanderne ind i banen, for her vil de møde Okosun, Drachmann, Kasper Larsen og Tverskov - Det er efter min mening en ganske stærk mur at komme ind i. Fysiske spillere gode i det defensiv.

Jeg overvejer at stå lidt dybere, men jeg er nervøs for hvilke konsekvenser det eller vil give mig. Målmanden er i stedet sat til at være sweeper keeper, for at fange bolde i dybden.

Offensivt, så er mine to kanter sat til at være omvendte kantspillere - Så det bliver henholdsvis Tomasen og Kløve der står for det offensive, ved at trække ind i banen og sætte mine angribere op med bolden i dybden, eller skud udefra. - Ærligt talt, har jeg svært ved at se hvordan man ellers skal skabe noget offensivt, medmindre man har spillere som Sabbi på kanten - Men i så fald, mangler man en stærk modpart i venstre side, samtidigt med at man i angrebet mister en stærk mand, som ikke kan erstattes af andre i truppen. I så fald, skal man finde en løsning med et et-mands angreb - men det ved jeg ikke om OB har spillerne til - Igen specielt manglende offensive kreative centrale midtbane spillere.

Men jeg kan godt lide ideen med Jens Jacob Tomasen og Kløve der trækker ind i banen og bliver en trussel herfra. De er ikke rigtigt gode nok til at udfordre mand-mod-mand på kanterne, og de er ikke fysiske nok til midtbanen. Dette er for mig at se en god mulighed at udnytte dem på.


Indtil videre har jeg ikke mange indstillinger, men det er heller ikke nødvendigvis et krav.
Tving modstanderne ind i banen
Markere tættere
Aflevere i dybden
Fokus på spil igennem midten
spil smalt.

Jeg er ikke nået så alngt endnu - blot en enkelt kamp er spillet i sæsonen, hvor FC Nordsjælland blev besejret med 5-2. - Rent defensivt er der lidt at arbejde med endnu, men offensivt ser det fornuftigt ud (baseret ud fra træningskampene også)


har du valgt at forlænge med Tverskov ?
hvilken roller bruger du på midtbanen og angrebet?
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #2: 15 Nov 2020, 21:43 »

Ja, jeg vil helt sikkert forlænge med Tverskov - Dels fordi han er god i det centrale forsvar, men også fordi han kan dække den defensive midtbane - og OB mangler alternativer til Drachman og Okosun.

Så i tilfælde af skader, karantæner etc - så vil Tverskov blive skubbet op.


Begge angribere er fremskudte angribere - og på midtbanen har jeg 2 omvendte kanter, en alm. centr. midtbane på support, og en def. midtbane som def.

Men jeg har ikke lagt mig endegyldigt fast på de indv. roller endnu..
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #3: 15 Nov 2020, 21:49 »

Ja, jeg vil helt sikkert forlænge med Tverskov - Dels fordi han er god i det centrale forsvar, men også fordi han kan dække den defensive midtbane - og OB mangler alternativer til Drachman og Okosun.

Så i tilfælde af skader, karantæner etc - så vil Tverskov blive skubbet op.


Begge angribere er fremskudte angribere - og på midtbanen har jeg 2 omvendte kanter, en alm. centr. midtbane på support, og en def. midtbane som def.

Men jeg har ikke lagt mig endegyldigt fast på de indv. roller endnu..
Da OB ikke har det største lønbudget, ville jeg lige høre om det var mig der var dum at forlænge i 2 år, med en månedsløn på 160.000

jeg har prøvet lidt med 3-4-3, 4-3-3 og 3-5-2 som jo er det OB stiller lige for tiden, dog uden den bedste effekt.
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #4: 15 Nov 2020, 21:57 »

Da OB ikke har det største lønbudget, ville jeg lige høre om det var mig der var dum at forlænge i 2 år, med en månedsløn på 160.000

jeg har prøvet lidt med 3-4-3, 4-3-3 og 3-5-2 som jo er det OB stiller lige for tiden, dog uden den bedste effekt.

Da det kun er beta, og da jeg opretter en nyt save når det udkommer, så har jeg slet ikke kigget på forlængelser og evt. lønaftaler.

Men jeg vil som udgangspunkt gå efter at forlænge. Hvis det så kniber økonomisk, så er der andre steder jeg vil finde de penge.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #5: 15 Nov 2020, 22:05 »

Sabbi er da i øvrigt helt sindsyg.. 13 mål i 6 Superliga kampe..
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #6: 15 Nov 2020, 22:12 »

Sabbi er da i øvrigt helt sindsyg.. 13 mål i 6 Superliga kampe..
Ja, han brænder ligaen af i alles save virker det til.
Logged


kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #7: 16 Nov 2020, 20:21 »

Jeg er startet med hjerteklubben OB, i håbet om at jeg kan gøre det bedre end klubben i virkeligheden  Grin

Efter en masse forskellige forsøg på en nogenlunde taktik er valget faldet på en 4-3-3 DM BRED



Bagkæden er lavet med inspiration fra Guldbrand da som han selv siger, så er OB's bagkæde ikke til mere.

Jeg har Drachmann , Okosun og JJ på den centrale midtbane.

Jeg har Hentet Jano, en georgisk spiller på 27 år, med 45 landskampe og 7 mål på en fri transfer, da jeg syntes der manglede kvalitet på venstre kant, han er sat som indvendig angriber støtte. Sabbi er sat på højre kant som indvendig angriber angreb. (han har scoret 5 mål og lavet 2 assists på 3 kampe) og så med Jebali på toppen.

udover Jano har jeg hentet Frederik møller på en fri transfer som billig backup på venstre back.

Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #8: 16 Nov 2020, 20:29 »

Skulle jeg lave en anden taktik med OB, så ville den ligne din meget.. Men hvordan går det med denne formation?


Grunden til at jeg gik væk fra den formation, er den ringe support dine indv. angribere får.. backsene er ikke gode nok offensivt, og JJ er den eneste offensive kreatør på midtbane - og lad os være ærlige - så god er han heller ikke. Så det bliver meget individuelle præstationer fra de 3 på toppen..

Men 5 mål og 2 assists fra Sabbi, så må det gå meget godt for dig?
Logged

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #9: 16 Nov 2020, 21:15 »

Skulle jeg lave en anden taktik med OB, så ville den ligne din meget.. Men hvordan går det med denne formation?


Grunden til at jeg gik væk fra den formation, er den ringe support dine indv. angribere får.. backsene er ikke gode nok offensivt, og JJ er den eneste offensive kreatør på midtbane - og lad os være ærlige - så god er han heller ikke. Så det bliver meget individuelle præstationer fra de 3 på toppen..

Men 5 mål og 2 assists fra Sabbi, så må det gå meget godt for dig?
De fleste mål jeg score er på kontra og der er Sabbi bare vild  Opstemt

er på anden pladsen med 10 point efter 4 kampe, med 10 mål for og 2 imod
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #10: 17 Nov 2020, 17:34 »

Efter 10 kampe ligger OB på en delt 1 plads med Midtjylland med 26 point  Peace

af spiller der skal fremhæves er selvfølgelig Sabbi med 11 mål og 4 assist. Jebali med 8 mål og MAX Fenger med 4 mål og 3 assist på de sidste 3 kampe.  Opstemt

Jabali er kommet på kanten og Fenger i front, og så kæmper Jano og JJ om startpladsen på midten.
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #11: 26 Nov 2020, 08:51 »

Så fik jeg også startet op med mit "lokale hold" OB. Spiller en 4-1-2-2-1 med Sabbi på Toppen og Opondo og Jebali på wings. Fåen en fornuftig start med 3 sejre i 4 kampe. BIF ude, AGF og Vejle hjemme, inden jeg tabte til Sønderjyske til sidst. Opondo og Sabbi spiller ret fornuftigt so far! Skal godt nok vende mig til de 5 udskiftninger hehe.
Logged

LFC & OB!!!

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #12: 30 Nov 2020, 08:25 »

Fik en fornuftig 2. plads i første sæson, 7 point efter FCM og 7 point foran FCK. Er nu startet 2. sæson hvor jeg kvalificerede mig til gruppespillet i Europa League! Slog Austria Wien og Trabzonspor efter at have været slået samlet 3-1 til PSV i CL kval.
Tabte første gruppekamp til Tottenham 2-1, med et brændt straffe oven i løbet øv. Ser fornuftigt ud i ligaen også hvor jeg ligger i top 3 trods det hårde program.
Logged

LFC & OB!!!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #13: 05 Dec 2020, 10:00 »

Lidt om mit spil - Jeg startede et nyt save op, da spillet endelig udkom.

Jeg er pt. nået til vinterpausen, og jeg ligger nr. 1 med min 4-1-3-2 formation (samme som i Beta savet)
10 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag i Ligaen, hvilket efterlader mig med 31 point - Fire point mere end FCK og seks point ned til Brøndby på tredjepladsen.

I pokalen er jeg i kvartfinalen efter sejre over Aarhus Fremad, Rishøj og FC Nordsjælland - Lyngby hjemme er næste modstander.

Sabbi har været fuldstændig ustoppelig - 17 mål og fire assists i 15 kampe.
Jabali har efter et lidt sløj start, også fundet melodien - Ni scoringer og tre assists i 11(3)kampe.
Opondo har ligeledes været rigitg god med syv scoringer og fire assists - han blev tidligt i sæsonen jagtet af Leeds, hvilket jeg afslog.

Assist listen spreder sig vidt - Sabbi, Opondo og Laursen er noteret for flest - alle på fire. Men jeg har hele otte spillere der alle har lavet 2 ellere flere assists - Så det er hele holdet der kan byde ind med målgivende afleveringer, og det er lækkert - så er jeg ikke afhængig af en-to spillere..


Hvad angår transfers, så har jeg solgt Sayouba Mande for 2.4 millioner kr. til IFK Noorköping - og hentede Patrik Calgren for 2.2 som erstatning i Randers. Kristian Riis er lejet i FCM for 2 sæsoner, hvilket giver mig nogle flere alternativer i forsvaret, og spm gør at Tverskov kan blive frigivet til at spille den defensive midtbane, så længe at Drachmann er ude med sin skade.


Til januar kommer Ifeanyi Mathew på en fri transfer fra Lillestrøm, og så har jeg brugt 1.3 millioner kr. på Albin Binnefors fra Halmstads Bk - Han er kun 16 år, men jeg tror han kan blive rigtig god. - Huritg, beslutsom, gode driblinger og førsteberøringer samt en god afslutter - Han skal nok blive en stærk angriber for mig på sigt.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #14: 06 Dec 2020, 11:22 »

Transfervinduet er overstået og det gik hen og blev et ganske udemærket transfervindue taget i betragtning at jeg ingen penge havde..

Som sagt, så var Ifeanyi Mathew og Albin Binnefors allerede hentet og tilsluttede sig her i januar - Det samme gjorde Sander Svendsen der vendte retur fra sin lejeaftale. MArt Lieder er ligeledes en forstærkning, da han nu er vendt retur fra sin skadesperiode - Jeg forsøgte dog at sælge, dog uden held. I stedet bliver de unge spillere lejet ud, og så bruger jeg Lieder som backup.

Jorgen Skjelvik forlod klubben efter sit endt lejemål, da det desværre ikke lykkedes mig at lande en aftale med ham - Hans lønkrav var ganske enkelt alt for høje. I stedet har jeg hentet Frederik Møller på en fri transfer - udelukkende for at have en backup til Oliver Lund der nu får startpladsen på venstre back.

Magnus Mattson blev hentet på en fri transfer i Silkeborg - men valgte at købe ham fri med det samme for 500.000kr. - I stedet blev Mikkel Hyllegaard sendt den anden vej for 2 millioner kr.
Aron Elis Prandarson blev solgt til KV Oostende for 1,65 millioner kr.

Jeg forsøgte også at hente Sousa i Vejle på en fri transfer, men han valgte desværre at skifte til en anden klub end mig.

Med de nye tilgange, der styrker kvaliteten af bredden, så har jeg lejet nogle af de unge spillere ud for at få noget fast spilletid.
Robin Østrøm er i Middelfart
Max Fenger er i Viborg
Albin Binnefors er i Hvidovre.
Tarik Ibrahimgic er i Fredericia
Obbekjær er i FC Helsingør
Bernat er i BK Frem
Christian Vestergaard er i Næsby


Første kamp i det nye år, var ude mod FCK - Kampen endte med 3-3 i et ret vildt opgør. Jeg var bagyúd med både 1-0 og 2-1, men endte med at komme foran 2-3. i 92+2 får jeg et mål annulleret og i 90+3 får FCK i stedet et straffespark som de udnytter. Men 1 point i parken, tager jeg til enhver tid, og det holder samtidigt FCK 4 point efter mig.. - Iøvrigt vendte Sander Svendsen retur, ved at scorer 2 mål som indskifter i opgøret.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010