home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 360 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Polakens arena
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Polakens arena  (Læst 3750 gange)
Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Polakens arena
« : 11 Aug 2020, 11:53 »



1#
Jeg har valgt at give mig i kast med AGF endnu engang, da det efterhånden er et stykke siden jeg har spillet FM, og det primært er AGF der har min interesse.
Jeg har allerede spillet de første 2 sæsoner, men jeg synes jeg ville dele mit spil med jer herinde.
Så, jeg starter med en hurtig gennemgang af de foregående 2 sæsoner – Og derefter en optakt til den 3. sæson.

1. Sæson = Mesterskab, skuffende pokal indsats. Jeg vandt ligaen med en 12 point ned til FCK, så det mesterskab var rimelig sikkert.
Jeg hentede ingen i 1. sæson, og sagde derudover kun farvel til to stk. Mustapha Bundu røg til Kina for 25 mio. DKK + 30% af hans næste transfersum (Ikke profit, men sum)
Bundus kontrakt stod til at løbe ud i 2021, og da Bundu ikke var interesseret i en forlængelse, valgte jeg at skyde ham afsted og få nogle kroner i kassen. Jeg brugte ham af samme årsag primært som 2. valg på kanten. Han spiller stadig i den kinesiske klub Guizhou Hengfeng Zhicheng FC.
 
Pr. 30/06/2020 udløb Mustafa Aminis kontrakt med AGF, og han var ej heller interesseret i at forlænge. Amini spiller i dag i MLS hos Chicago Fire i USA. Han smuttede på en fri transfer.

2. sæson = Mesterskab, skuffende pokal indsats. Jeg vandt ligaen med en 4 point ned til FCN. Denne gang et noget tættere mesterskab, og jeg frygtede længe at FCN ville tage det, men de fik heldigvis gummiben, og så kunne vi overhale dem. Det lykkedes mig også at komme i det forjættede land Champions League gruppespil. Det blev til en gruppe med Arsenal, Inter & Shakhtar Donetsk. Her lykkedes mig at få skrabet 2 point sammen, men der var ingen tvivl om min sidsteplads i gruppen.
 
Jeg har kun hentet en spiller ind i 2. sæson, unge Maxwell Woledzi fra FCN til 3,75 mio DKK. Han skal presse på i forsvaret, og jeg håber han inden for et par år kan være en fast del af mine startende.
Igen blev det til to spillere ud. Jakob Ankersen røg til SD Huesca da han ikke blev brugt for 3,25 mio DKK, og den unge keeper Kasper Kristensen røg til AS Saint-Etienne for 2 mio DKK (Det kan dog stige til 4 mio DKK med diverse klausuler) Også her er det lykkedes mig at få 50% af den næste transfersum. Derudover har jeg udlejet en lang række af mine unge spillere. Når de vender retur, bliver de vurderet, og enten solgt, udlejet eller bragt ind på førsteholdet
 
Hvis vi kigger frem mod den 3. sæson, så bliver fokus at vinde ligaen igen, gøre det markant bedre i pokalen og gøre et bedre indtryk i Europa. Jeg vil gerne gå videre til 1. knockout runde, om det så hedder CL eller EL er underordnet.
Jeg har brugt en del ressourcer på få bragt klubben i toppen af dansk fodbold uden for banen. Der er blevet ansat en masse trænere, spejdere etc. Derudover er der blevet fokuseret på at få gjort ungdomsfaciliteter samt ungdomstræningen endnu bedre.
 
Taktisk har jeg lige ændret fra en 4-3-3 (4-1-2-2-1) – Men mere om den i næste opdatering.
Hvis i ønsker SS af noget, må i skrive så skal jeg fremskaffe efter bedste evne  Smiley
« Seneste Redigering: 14 Aug 2020, 22:38 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens arena
« Svar #1: 11 Aug 2020, 20:53 »



Jeg har gået lidt og tænk over meningen med savet. Hvad vil jeg egentlig med det? Og hvordan skal jeg nå målet?

Jeg er kommet frem til, at jeg selvfølgelig skal have bragt AGF tilbage til toppen af dansk fodbold. Også, hvis, jeg en dag skal prøve kræfter med en anden klub. Og det skal gøres på, efter min mening, den rigtige måde. AGF skal bringe deres egne unge spillere ind på holdet. De skal ikke bare købe alle de gode navne, de skal selv skabes.

Jeg kommer ikke til at begrænse savet med en masse regler. Truppen skal bygges op, så der er en sund udskiftning. Løbende. Der skal være plads til at man kan sælge sine bedste spillere til større adresser. Og så skal den næste stå klar. Meget li' hvad FC Nordsjælland har opbygget. Det skal bare overføres til AGF.

Jeg kommer med endnu en opdatering, når jeg er kommet igennem sommerens transfervindue, med et indblik i det taktiske, truppen og de foreløbige resultater.
« Seneste Redigering: 14 Aug 2020, 20:45 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens arena
« Svar #2: 14 Aug 2020, 20:45 »



2#
En opdatering på savet. Jeg har rundet 31/01/2022.

Jeg har et mål tilbage for sæsonen. Vi skal på jagt. Jeg har skiftet meget rundt taktisk for at prøve noget nyt, uden at finde noget der virker. Derfor er vi bagud i ligaen, noget som jeg forventer vi skal arbejde hårdt for at indhente. Og have lidt held.

Vi er i semifinalen i Sydbank Pokalen, hvor vi møder Esbjerg i Aarhus. Jeg går efter finalen, og kommer til at jagte den plads.

Vi kom i gruppespillet i Champions League, men måtte igen sande vi ikke har niveauet hertil. Men vi er ikke langt fra.

Taktisk forsøger jeg at have en kontrollerende tankegang. Jeg vil gerne være det spilstyrende hold, og vi skal ville tage initiativet i kampene. Mine backs skal yde bredden i vores angreb, hvor mine to kanter skal søge ind i banen og fylde feltet op. Min mezzala skal både støtte kanten, samt komme længere frem og hjælpe holdet. Min Halfback skal falde ned og yde støtte i forsvaret, mens han kan bygge spillet op fra hans defensive position sammen med min dybdeliggende playmaker. På toppen skal vi have en terrier. Han skal være aggressiv, og ikke give hvile til modstanderens forsvar. De skal tvinges ud i den usikre bold, som vi skal vinde.

Som tidligere nævnt, så er fokus på at bringe unge spillere ind på holdet. Det kan man også se i mine indkøb, det er alle spillere til U/19 holdet, som skal føde mit førstehold. Jeg har lavet en lille regel for mig selv. Jeg skal som udgangspunkt altid fylde roller på holdet ud med en spiller for egen række. Er der ikke nogen klar med tilpas kvalitet, må jeg hente en erstatning ind, som ikke kommer fra klubbens U/19 hold. Men U/19 skal altid afsøges først.

Indkøb

Alle er spillere der er købt ind til U/19 holdet, og så vil jeg med tiden vurdere, om de kan spille en rolle på førsteholdet.

Salg/Udleje

Udover de spillere der er smuttet gratis samt er røget på leje, så er Zach Duncan desværre fortid i klubben. TSG 1899 Hoffenheim valgte at indfri Duncans frikøbsklausul på 57,5 mio DKK. De valgte at gøre dette 31/01, så jeg nåede ikke at agere inden vinduet lukkede, så jeg var tvunget til at erstatte ham internt. Jeg hev derfor Albert Grønbæk retur fra 2. Bundesliga, og han er nu en del af førsteholdstruppen.

A-kæde

B-kæde

C-kæde

Hvis der er noget eller nogen spillere i gerne vil se SS af, så skriv, så tryller jeg det frem.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens arena
« Svar #3: 15 Aug 2020, 21:33 »



3#

Sæsonen er overstået, og jeg kan kun være tilfreds. Vi fik nedlagt byttet i Superligaen. Det blev en meget tæt duel mod Aab, og jeg er forundret over at så få point kan være nok til et mesterskab. Jeg tror vi skal være glade for, at de andre hold også har haft en dårlig sæson.

Pokalen blev en tæt kamp mod BIF. BIF rykkede ned sidste år, men har vundet NordicBet ligaen og er igen retur. Tilgengæld er Randers FC nede nu. Men det endte med the double, i den nok dårligste sæson under min ledelse. Det kan man ikke være helt utilfreds med.

Jeg er spændt på om jeg kan holde fast på alle mine spillere, eller om der bliver rykket efter dem fra udlandet. Eller om der kommet et tilbud jeg selv synes kunne være interessant, så er jeg ikke afvisende overfor at prøve mig af et andet sted. Om det skal være samme koncept som nu, det må tiden vise.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens arena
« Svar #4: 17 Aug 2020, 12:26 »



4#
 
Som nævnt i forrige opdatering, ville jeg ikke være afvisende overfor at prøve mig selv af i en anden klub. Og tilbud kom der faktisk et par stykker af.
Jeg endte til samtale hos RB Leipzig, Napoli, Real Madrid & Fiorentina. Tre danske mesterskaber samt en pokaltitel var nok til, at der kom tilbud fra de fine adresser.
 
Efter at have været til samtale i alle klubber, og kigget trupperne igennem endte jeg med at tage til AFC Fiorentina. Klubben fra Firenze bød på det mest spændende projekt, og jeg har derfor valgt dem. Real Madrid ville være et for stort skridt, og alt for urealistisk på nuværende tidspunkt, synes jeg. Jeg er ikke fan af Leipzig, så de var aldrig rigtig en mulighed. Til sidst stod det mellem de to italienske klubber. Nord mod syd. Og der synes jeg Fiorentina var mest tiltalende. Mourinho er blevet manager i Napoli.
 
Jeg har tænkt en del over rammer for dette save. Skal jeg bare købe ind, så vi opnår en hurtig men ikke langsigtet succes? Eller skal stammen af holdet være af lokale drenge fra Firenze, som fansene kan identificere dig med? Valget er faldet på det sidste. Vi skal have skabt et verdenskendt akademi, der kan producere de næste stjerner på førsteholdet. Men Rom blev som bekendt ikke bygget på en dag, og derfor har jeg tilladt mig selv, at hente spillere ind på de positioner, hvor der ikke render en spiller rundt i klubben med niveau til. Men mere om det, når jeg er kommet igennem sommerens transfers.
 
Taktikken bliver den samme som i Aarhus, og jeg har også hapset en del personale med til Firenze. Nu skal Fiorentina bygges op, og blive en magtfaktor i italiensk fodbold.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Polakens arena
« Svar #5: 18 Aug 2020, 22:16 »



5#

Vi er nu kommet igennem sommerens vindue, og der er blevet renset ud i truppen. Der har været disse afgange. Jeg er fint tilfreds med de spillere der er røget ud af klubben. Løntunge spillere, som primært alle har været fyld. Deres reservetjans er givet til yngre spillere i stedet for.

Jeg har også handlet lidt ind til truppen. Både nogle unge spillere samt en enkelt der skal præstere nu. Ind er kommet:

Phil Jones, 30 år. 52,50 mio DKK fra Man Utd.
Phil er hentet ind til at forstærke bredden i vores defensiv, og han kan derudover dække tre positioner i vores opstilling. Derudover bidrager han med en stor pose erfaring, noget der kan gavne de unge spillere i klubben. Phil har underskrevet en 2-årig aftale.

Niels Clausen Villadsen, 17 år. 7 mio DKK fra AGF.
En spiller i den anden ende. Jeg har taget denne unge gut med fra Aarhus til Firenze. Han skal udvikle sig til at være fremtidens mezzala på mit hold. Jeg har store forventninger til ham.

Manu Yáñez, 17 år. 18 mio DKK fra AGF.
Samme historie som med Niels. Manu skal bruge tiden på vores U/18 hold i år, og bliver næste år rykket op i U/20 truppen. Herfra skal han tage de sidste skridt mod førsteholdet. Jeg forventer mig også meget af ham.

Som tidligere nævnt, så vil jeg gerne have en trup der består af lokale drenge. I det omfang det er muligt. Det er et område vi skal have fokus på, og øge antallet af. I den nuværende trup, er det uden tvivl Federico Chiesa som er den største stjerne. Jeg forventer mig meget af ham, og vil gå langt for at beholde ham i truppen. Holdet og gruppen skal bygges op af bl.a. ham. Han er også viceanfører i klubben.

Serie A er også kommet i gang, og vi har fået en rigtig fin start. Kun nederlaget ude mod Inter irriterer mig, da vi ikke ramte vores niveau. Den fine start afspejler sig også på tabellen. Målet for sæsonen er at komme i top 6, og derved sikre også europæisk fodbold igen næste år.

Apropos europæisk fodbold, så deltager vi i den nye turnering Euro cup II. Vi sikrede os gruppespil efter 2 kampe mod skotske Kilmarnock FC.

Målet er at nå semifinalen, og jeg håber også på en finaleplads.

A-kæde

B-kæde

Derudover render der også en 36-årig Diego Godin rundt i klubben, men han har ingen fremtid og kommer ikke til at have en rolle på holdet.
« Seneste Redigering: 18 Aug 2020, 22:23 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

DingoDan
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Polakens arena
« Svar #6: 03 Nov 2020, 12:01 »

jeg vil bare lige sige, at jeg følger med her og håber på nyt snart! :-D
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010