home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 263 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  San Marino og de 12 supertalenter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: San Marino og de 12 supertalenter  (Læst 34704 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
San Marino og de 12 supertalenter
« : 01 Apr 2020, 16:34 »

Velkommen til mit på bud en blog i årets blogkonkurrence. Jeg har efterhånden været en del af den her hjemmeside i mange år, og jeg har aldrig deltaget i blogkonkurrencen før,  men det bliver der altså lavet om på nu. Bloggen kommer til at foregå i FM19.

Jeg vil i denne blog, være landtræner for San Marino, der starter savet placeret som nummer 203 på verdensranglisten, og det skal der naturligvis laves om på. Som deltagerne i mit Din Vej projekt allerede vil vide, har jeg til denne blog, brugt samme database, men med den forskel at alle 12 spillere nu kommer fra San Marino. Hvis ikke man kender til Din Vej projektet, forklare jeg lige hurtigt hvad det går ud på. 12 brugere, har hver især designet deres egen spiller. De har valgt enkelt stats som bliver boostet i editoren, og så har jeg givet dem alle det højest mulige potentiale. Alle spillerne er 16-17 år når spillet starter.

Tanken med denne blog, er at se hvor langt kan San Marino som landshold komme med 12 supertalenter i truppen. Men kan det overhovedet lade sig gøre at vinde noget med så unge spillere? Og er det nok med ”kun” 12 dygtige spillere i en hel landsholdtrup?

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #1: 01 Apr 2020, 18:18 »

Jeg har allerede lovet dig at jeg følger med og jeg holder hvad jeg lover, vi skal sgu nok få San Marino langt op på den listen Grin
Logged

Tidligere: Baloo38

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #2: 01 Apr 2020, 19:24 »

Jeg har allerede lovet dig at jeg følger med og jeg holder hvad jeg lover, vi skal sgu nok få San Marino langt op på den listen Grin

Tak for det Jonas, er glad for at have dig med Smiley

Næste update er lige på trapperne
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #3: 01 Apr 2020, 19:25 »

Man kan vel ikke andet end at følge med, når man selv er en del af det? Wink
Bliver spændende og se hvor langt San Marino kan nå Opstemt
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #4: 01 Apr 2020, 19:27 »

Man kan vel ikke andet end at følge med, når man selv er en del af det? Wink
Bliver spændende og se hvor langt San Marino kan nå Opstemt

Haha nej vel  crazy

Men det er godt at have dig med Arsrea  Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #5: 01 Apr 2020, 19:31 »


FORVENTNINGER TIL SÆSONEN
Vi starter med at kigge på de forventninger landsholdsforbundet har til mig. I efteråret 2018, skal jeg sammen med San Marino spille med i Nation League D. Forbundet forventer, jeg kan sikre mig en midterplacering, men jeg håber selv på vi kan kæmpe med om oprykning til næste lag i Nations League.
I Nations League, er vi som i kan se, i gruppe med Luxemborg, Moldova og Hviderusland. Vi starter ud med en hjemmekamp mod Luxemborg og en udekamp mod Moldova, begge i september måned.

Et mere langsigtet mål for mig selv, er at kvalificere San Marino til enten VM eller EM mens den her blog kører.

TRUP OG TAKTIK
Lad os kigge på de 12 supertalenter San Marino nu har til rådighed. Resten af truppen er hovedsageligt ligegyldige.



Vi kommer til at spille en 4-2-3-1. Jeg har ikke spillet FM i flere år, og har aldrig rigtig været den store taktikhaj, men jeg forsøger mig lidt frem, og jeg vil generelt gerne have meget boldbesiddelse og kontrollere kampene. Hvis i vil se de nærmere indstillinger i taktikken, kan i se den på SS’et ude til venstre :-)

Jeg har som udgangspunkt tænkt mig at bruge startopstillingen som i kan se billedet ovenfor til den kommende kamp mod Luxemborg, men jeg har også en Don Bundgaard, der hurtigt kan komme i spil, enten på en af de to centrale pladser eller som offensiv midtbane, så intet er givet på forhånd.

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #6: 01 Apr 2020, 19:45 »

Kaj Østergaard på venstre back !! passer måske bedre til ham, vi må se om han bliver ved med at lave assist :-D

spændt på om Peder lander i Real igen :-)
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #7: 01 Apr 2020, 21:05 »

så fik vi endelig Jonas og Jonas makkerparret på et A landshold
Logged

Tidligere: Baloo38

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #8: 02 Apr 2020, 08:37 »

Fedt koncept, og god ide at anvende spillerene fra "Din vej!"

Vil vi følge spillerens udvikling klubmæssigt ligeså, eller vil fokus udelukkende være på San Marino som nation?

Personligt vil jeg dog sige at hvis spillerene har samme potentiale som i projektet "Din Vej", bør det langsigtede mål så ikke være mere end "blot" at kvalificere sig til EM eller VM? F.eks. måske sigte efter at gå videre fra gruppenspillet?  Peace Nationens størrelse og skader hos de 12 talenter taget i mente naturligvis.

Følger!! God layout og flot skrevet so far. Smiley
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #9: 02 Apr 2020, 09:18 »

Helt igennem fedt koncept at tage "Din vej" med ind i denne blog! Når man har fulgt med i din vej tråden, så det ekstra interessant.

Bliver spændende og følge, hvor langt du kan komme med den fantastiske trup spillere! Jeg følger hvertfald! Smiley
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #10: 02 Apr 2020, 14:10 »

Kaj Østergaard på venstre back !! passer måske bedre til ham, vi må se om han bliver ved med at lave assist :-D

spændt på om Peder lander i Real igen :-)

Ja det kan være det ligger i generne for Kaj, nu må vi se Peace

så fik vi endelig Jonas og Jonas makkerparret på et A landshold

Det kan forhåbentlig kun blive godt med 2xJonas i forsvaret + en Jonas som træner  Cool

Fedt koncept, og god ide at anvende spillerene fra "Din vej!"

Vil vi følge spillerens udvikling klubmæssigt ligeså, eller vil fokus udelukkende være på San Marino som nation?

Personligt vil jeg dog sige at hvis spillerene har samme potentiale som i projektet "Din Vej", bør det langsigtede mål så ikke være mere end "blot" at kvalificere sig til EM eller VM? F.eks. måske sigte efter at gå videre fra gruppenspillet?  Peace Nationens størrelse og skader hos de 12 talenter taget i mente naturligvis.

Følger!! God layout og flot skrevet so far. Smiley

Det vil næsten udelukkende være med fokus på San Marino som nation. Der vil ind i mellem være SS af spillerne, hvor man selvfølgelig kan se hvad klub de nu spiller, og jeg vil også nævne transfers der involvere en af de 12, men det behøver ikke være hver gang.

Vil godt give dig ret i det langsigtede mål, men der er selvfølgelig også mange faktorer der spiller ind som du selv siger. Men jo når man "ved" hvor gode spillerne bliver med årene, er det ikke urealistisk at gå videre fra et gruppespil vil jeg sige.

Men tak for kommentaren, og fedt du følger med Smiley

Helt igennem fedt koncept at tage "Din vej" med ind i denne blog! Når man har fulgt med i din vej tråden, så det ekstra interessant.

Bliver spændende og følge, hvor langt du kan komme med den fantastiske trup spillere! Jeg følger hvertfald! Smiley

Tusind tak hedegran, er glad for at have dig med Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #11: 02 Apr 2020, 14:23 »


SIDEN SIDST
Tiden frem til første kamp mod Luxembourg, var rimelig begivenhedsløs. Dog kom der lige et par dårlige nyheder i ugen op til landsholdsudtagelse n. Først blev min keeper Ulrik meldt skadet, og han var ude de næste 3 uger. Et par dage efter blev Peder også ramt af en skade, og han er ude i hele 3 måneder, så han misser formodentlig hele Nations League gruppespillet, hvilket selvfølgelig er langt fra ideelt. Det kunne dog være værre, for keeperposten er en af de positioner, hvor San Marino rent faktisk er ”okay” besat, og i stedet for Peder, kommer Don ind og spiller, så det er en fuldgod erstatning. 

Inden vi kommer til kampene, skal vi lige se på de klubskifter, der har været for vores 12 talenter. Vores højre kant Kristján Einarsson er skiftet på en fri transfer fra Aarhus Fremad til Hoffenheim. Ligeledes skiftede Ulrik til FCM fra FC Sydvest, også på en fri transfer.

Til sidst har jeg udnævnt Dino Saur som ny anfører for landsholdet, og Jonas Petersen er ny viceanfører. De er selvfølgelig begge to2 unge, men når jeg kun kommer til at spille med de unge spillere, så vidt det er muligt, giver det mening at gøre en af dem til anfører syntes jeg. Dino og Jonas Petersen var de to med de bedste lederegenskaber, så derfor blev det dem.

SAN MARINO – LUXEMBOURG
Vi lagde ud mod Luxembourg, og jeg blev lidt overasket over deres styrke når jeg undersøgte deres spillere nærmere. Så jeg forventede en svær kamp på forhånd, men jeg ikke kunne forestille mig en kamp med så mange op og nedture som tilfældet var. Vi kunne ikke rigtig være startet meget værre, og allerede 5 minutter inde i kampen kom vi bagud. Vi svarede dog hurtigt tilbage efter nogle gode kombinationer fra Sebastian og Jonesy, hvor sidstnævnte afsluttede med et resolut hug med venstre benet. Glæden varede kort, for efter 20 minutter af kampen havde vi på ny indkasseret en scoring efter noget tvivlsomt målmandsspil fra vores eller ”okay” keeper. Men vi svarede hurtigt tilbage på ny. Kristján trak ind i banen fra sin højre fløj, og fandt Don lige omkring feltet. Han tog et par træk frem i banen og spillede bolden i dybden til Jonesy, der igen hakkede til bolden fra kanten af feltet, og sendte den hårdt ned i det nærmeste hjørne. Kort inden pausen var det vores tur til at komme i front. Det var et ganske flot angreb, hvor vi kombinerede fint sammen over længere tid, og til sidst, sendte Don bolden ud på venstre kanten, hvor Kaj havde godt med plads. Han sendte et førstegangsindlæg afsted mod bagerste stolpe, hvor Kristján dukkede op, og fik snittet bolden i mål til 3-2. På trods af jeg ellers havde sagt keeperpladsen var et sted vi var ”okay” besat, var det ikke helt sandt skulle det vise sig. Vi holdt nemlig ikke vores føring til halvleg, for vores keeper valgte at lukke et frispark ind fra 30 meter, som han helt sikkert burde have taget. I pausen blev jeg nød til at tage Kristján ud, for han var helt flad rent fysisk.

Anden halvleg var noget mere fattig på chancer, og som jeg blev nød til at skifte flere af vores talenter ud, frygtede jeg for den kvalitet der kom ind. Men i det 70. minut, var det igen vores tur til at komme foran. Kaj var igen på spil ude i venstre siden, og slog et fremragende indlæg ind til Jonesy, der satte panden på og fuldendte sit hattrick. Bedst som jeg troede sejren var hjemme, fik Luxembourg endnu et frispark, og igen droppede vores keeper fuldstændig. Hans stats er ellers okay, men han stod elendigt, og forhåbentlig har han spillet sin sidste landskamp under mig når Ulrik er tilbage. Kampen sluttede 4-4 og i princippet er jeg tilfreds, for vi spillede en rigtig fin kamp, men vi blev bare svigtet af vores keeper, og vi kunne ikke rigtig gøre noget ved de mål han lukkede ind, i hvert fald ikke de 2 på frispark.

Mål: Jonesy jr. 3, Kristján Einarsson 1
Oplæg: Kaj Østergaard 2, Don Bundgaard 1
Kampens spiller: Jonesy jr. (9,5)

MOLDOVA – SAN MARINO
I min anden kamp i spidsen for San Marino, havde vi Moldova på programmet, der i deres første kamp havde vundet 3-0 over Hviderusland, så vi skulle helst have 3 point på tavlen, hvis vi skulle holde trit med dem, og i hvert fald helst forsøge at undgå et nederlag. Startopstillingen til kampen var den samme som for 3 dage siden, bortset fra den uduelige keeper som jeg simpelthen ikke kunne have i mål igen. En anden udfordring til kampen, var at næsten alle vores spillere var trætte efter den første kamp, hvilket ikke var særlig optimalt.

Vi lagde godt ud, og burde være kommet foran efter 7 minutters spil, hvor Kristján fandt Jonesy med en flot bold i dybden. Jonesy ramte stolpen, og fik en retur, men var ikke hurtig nok i anden omgang, og så løb chancen ud i sandet. Efter 18 minutter måtte Kristján uheldigvis udgå med en skade. På trods af vores gode start, fik Moldova mere og mere fat, og efter 29 minutter kom de foran 1-0.

I starten anden halvleg var vi nær kommet bagud 2-0 da Moldova hamrede et forsøg på træværket. Generelt skabte vi næsten ingenting, og jeg mistænker det bl.a. er på grund af den fysiske tilstand truppen var i op til kampen. Det blev ved de 1-0 til Moldova, og dermed langt fra en særlig god start på vores Nations League gruppespil.

Mål: -
Oplæg: -
Kampens spiller: -



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #12: 02 Apr 2020, 18:04 »

Jeg håber på og komme lidt hurtigere væk fra Danmark denne gang, kunne være rart og komme lid tidligere afsted, og selvfølgelig prøve det der med fast spilletid!
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #13: 02 Apr 2020, 21:57 »


SIDEN SIDST
Efter det ikke lykkedes mig at få en sejr i mine 2 første kampe, slog jeg et par negative rekorder for San Marino. San Marino er nu oppe på hele 84 kampe uden sejr, hvilket er ny rekord, og vi har ikke vundet en kamp siden 28. april 2004. Den næste rekord, er at vi nu ligger nummer 204 på verdensranglisten, hvilket er det laveste siden maj 2016. Begge rekorder håber jeg naturligvis på vi kan lave om på så hurtigt som muligt.

Lige op til landsholdsudtalelse n, blev vi igen ramt af en skade, denne gang til Jonas Petersen, der er ude i 3 uger og misser de 2 kommende kampe. Frederik Nørgaard havde i øvrigt også karantæne i første kamp, så 2 mand yderligere manglede vi for at være i stærkeste startopstilling (Peder er stadig skadet i 3-7 uger).

Det skabte i øvrigt overskrifter i medierne, da jeg valgte ikke at udtage keeperen fra Luxembourg kampen, men jeg holder fast i hvad jeg sagde i sidste update, og jeg vil gøre hvad jeg kan for at han har spillet sin sidste landskamp under min ledelse. Men nu hvor Ulrik var klar igen, giver det alligevel sig selv, for Ulrik skal jo spille fast, og så er det lidt ligegyldigt hvem backupkeeperen er.

SAN MARINO – HVIDERUSLAND
Vi åbnede kampen godt, med masser af kontrol på bolden, og allerede efter 5 minutter kom vi foran ved Sebastian Nielsen, efter en Frederik Gade assist. Efter 11 minutter fik Hviderusland en friløber, men Ulrik, der stod sin første kamp i målet, afværgede sikkert situationen. Det varede dog ikke længe før Ulrik måtte tage bolden ud af nettet. Et hjørnespark i det 15. minut, førte til lidt tumult i feltet og så var det en Hviderusland-spiller, der var først over bolden og fik den nemt i mål. Vi svarede hurtigt tilbage og kun 2 minutter gik der, og så var det vores tur til at score på et hjørne. Don sendte en bold ind i feltet, der fik lov at ramme jorden og med en fornem halvflugter, sendte Jonesy bolden op i fjerneste hjørne med stor kraft. Vi gik til pause med 2-1 og i pausen måtte jeg igen udskifte Kristján, der var ramt på fysikken.

Kort inde i anden halvleg, blev Frederik Gade væltet omkuld i feltet og straffesparket skulle Jonesy tage. Det omsatte han sikkert til en 3-1 føring. Vi var i rimelig god kontrol i anden halvleg og vi fik også vores scoring til 4-1. Denne gang var det faktisk uden at en af ”mine” talenter var involveret i målet, men vi tager det da alligevel. Det blev til yderligere en scoring fra vores side. Dino sendte af et par omgange nogle langskud afsted og i tredje forsøg sneg bolden sig lige akkurat forbi Hvideruslands keeper. Vi fik ikke flere mål, og kampen sluttede 5-1. Dermed fik vi vores første sejr under min ledelse, og den var aldrig rigtig i fare. Jeg glæder mig til vi engang kan stille et hold kun med vores unge talenter, for så bliver vi da først svære at stoppe.

Mål: Jonesy jr. 2, Sebastian Nielsen 1, Dino Saur 1, Filippo Berardi 1
Oplæg: Don Bundgaard 1, Frederik Gade 1, Matteo Vitaioli 1
Kampens spiller: Sebastian Nielsen (9,0)

LUXEMBORG – SAN MARINO
Don havde desværre karantæne i kampen mod Luxembourg, men til gengæld var Frederik Nørgaard tilbage fra sin karantæne. Luxembourg lå inden kampen 1’er med 7 point, og vi lå selv på 3. pladsen med 4 point, så vi havde bestemt alt at spille for. Grundet der kun var 3 dage mellem kampene, var der igen mange på holdet der var trætte ved kampens start, og det gør det selvfølgelig ikke nemmere for os.

Det startede skidt for os, og allerede efter 3 minutter kom vi bag ud. Resten af halvlegen var rimelig lige og uden de helt store chancer til begge hold. Vi kæmpede med trætheden, og Luxembourg havde tilsyneladende bare ikke niveauet. I første halvlegs overtid fik vi dog udnyttet et sjældent besøg i Luxembourgs felt. Frederik sendte et indlæg fra venstre side mod bagerste stolpe til Kristján Einarsson. Kristjáns markering vandt duellen, men headede bolden ind i feltet, og her var Sebastian Nielsen hurtigst over den, og så fik han bugseret bolden i kassen. Sebastian måtte jeg desværre tage ud i pausen, for han var helt flad, og det samme var Kristján. Anden halvleg var noget af en ørkenvandring, og der var kun sporadiske chancer til begge hold. Jeg tænker trætheden må have en del med at gøre, og jeg glæder mig til den dag vores unge spillere kan holde til at spille 2 kampe på 3 dage : D

Mål: Sebastian Nielsen
Oplæg: -
Kampens spiller: -


Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: San Marino og de 12 supertalenter
« Svar #14: 02 Apr 2020, 22:16 »

Man kan jo ikke andet end at lade være med at følge med, når en selvdesignet spiller er iblandt! Opstemt Som sædvanligt er det altid en fornøjelse at læse med Opstemt
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010