home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 270 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  [8] Un diamante grezzo – Paulo Fonseca spottet i Portugal
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [8] Un diamante grezzo – Paulo Fonseca spottet i Portugal  (Læst 7389 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
[8] Un diamante grezzo – Paulo Fonseca spottet i Portugal
« : 01 Apr 2020, 13:58 »


[1] Un diamante grezzo – er enden nær?


Alarmen gik på hans mobil. Det var tid til at køre mod stadion. Han kiggede på hans værelseskammerat, ja vel nok en af hans bedste venner. Siden de mødtes alle de år tilbage… på akademiet. Samme årgang, og de havde bare fundet hinanden fra start af... han huskede sommerfuglene i maven, da de mødte Romas daværende U-18 hold. Et hold, der var nr. 2 i deres gruppe og var bredt anerkendt som værende måske det mest talentfulde ungdomshold af alle. Det hold havde de slået… ikke bare slået, nej kvast, smadret… fuldstændig overspillet. Han tog kamprapporten op af sin kuffert. Det faste ritual… gentagelsen af det der gav succes og at få mindet ham selv om, hvorfor han var, hvor han var i dag, hvordan var han kommet der, og hvor skulle han videre hen. Han læste den… så hvilke navne, som var streget over med kraftig overstregningstusch, der var hans kammerats navn… Luca Nicastro. Ja det var da nok de færreste, som kendte hans navn på daværende tidspunkt. Men det skulle de komme til. Det havde lederen for ungdomsudvikling og manageren også bemærket. ”Fremragende overblik, og afleveringer. Viser god energi og beslutsomhed. ”

Han så sit eget navn… med kuglepen var der skrevet blot to ord ”Fin førsteberøring”

Det var to ord, han altid havde husket siden. Det var hans drivkraft, hans motivation… Ingen havde regnet ham for noget, og han havde ikke blot vist dem noget andet! Han havde gjort så meget mere. Ja hans meritter for klubben var mange… Og hvor havde han i bund og grund fået så meget igen. Når han stod efter kampen ved Curva Sud, ved de mest inkarnerede af deres fans, og modtog deres hyldest. Så havde det været det hele værd. Alt sliddet, alle ofrene, all…


”Hey, er du ved at være der? ” afbrød Luca hans tanker. Han kiggede op, smilede og nikkede. Bøjede hovedet igen og kiggede videre på rapporten. Luca rystede svagt på hovedet. ”Jeg siger til ham, du er på vej ned ok? ” Han nikkede blot igen, tydeligt for Luca, dybt optaget af sine egne tanker. Luca gik ud og smilede. Sådan havde han jo altid været, en ener på den gode måde, noget særligt og unikt… Han var deres Capitano! Og efter i dag ville det ikke være anderledes…
« Seneste Redigering: 10 Apr 2020, 14:04 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [2] Un diamante grezzo – Velkommen
« Svar #1: 01 Apr 2020, 13:58 »


[2] Un diamante grezzo – Velkommen


Hermed bydes der velkommen til årets blogkonkurrence og mit bidrag!

I år er det med bloggen:  Un diamante grezzo – noget der lidt groft kan oversættes til ”En usleben diamant”

Champions League semifinalen mod Liverpool 2/5-2018.
En fantastisk, ja magisk aften for mig
noget af magien håber jeg I får at føle her i bloggen!

Og det kommer næppe som en overraskelse, jeg har valgt at tage min hjerteklub AS Roma i favnen, og dele det med jer. Eller rettere… For dem, der har fulgt mig over årene, kommer det ikke som en overraskelse. Jeg hygger mig bedst med Roma, det har jeg alle dage gjort. Der er bare noget ved, ens hjerteklub kæmper sig vej til toppen. I år er det med flere udfordringer end de sidste… ja vel 4-5 sæsoner tilsammen. Så det er noget, jeg glæder mig rigtigt meget til!

Jeg har valgt at fortælle om mit save med en historie som drivkraften, men der kommer taktiske overvejelser, transferupdates og alt det, som hører sig til. Jeg vil vove at påstå, det her vel nok er mest ambitiøse projekt, jeg har søsat. Så lysten er stor, tag ikke fejl af det!

Jeg håber virkelig, vi får en fantastisk april måned, hvor vi alle giver den maksimalt gas! Jeg husker for en del år siden... da der var så mange, som deltog i den her konkurrence... der var kamp om få sin update vist i livestatus. Det var imponerende at være vidne til. Det håber jeg kan komme igen, måske kan i år være begyndelse til enden for den nedtur vi har set? Verden er bare anderledes, når vi kommer ud på den anden af det her lorte Covid-19, og jeg håber det bliver til bedre, både IRL såvel som her på FMF!

Ligesom andre er jeg blevet ramt af Covid-19 (hjemsendt skal det siges) og derfor måtte jeg simpelthen have noget at beskæftige mig med. Om jeg holder hele vejen vil jeg ikke love, men jeg lover at give den alt, hvad jeg har! Jeg synes det er stærkt felt i år af deltagere og holdene der er valgt er også interessante!

Ziqwel, jeg holder øje med dig! Og jeg har faktisk et særpræget forslag til dig…

Hvad siger du til, når alt det her nærmer sig enden, så sætter vi os ned en dag, og spiller bedst af 3 kampe med vores hold mod hinanden? Jeg synes, det kunne være det fedeste tvist på en måned, hvor vi giver den maksimalt gas.

Det næste indlæg finder I update oversigt over sæsoner, trofæliste, transferoversigt mm. der måtte høre sig til.

Jeg ønsker alle deltagere en fantastisk april måned, må den bedste blog vinde!
« Seneste Redigering: 01 Apr 2020, 15:27 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [3] Un diamante grezzo – Blogoversigt
« Svar #2: 01 Apr 2020, 13:59 »

« Seneste Redigering: 10 Apr 2020, 14:05 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: [1] Un diamante grezzo – er enden nær?
« Svar #3: 01 Apr 2020, 14:01 »

Det kommer seriøst bag på mig at det er Roma du spiller med. Fedt at se du er i gang, forventer store ting her!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [1] Un diamante grezzo – er enden nær?
« Svar #4: 01 Apr 2020, 14:55 »

Fantastisk indledning! Bliver spændende at følge med. Smiley
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [1] Un diamante grezzo – er enden nær?
« Svar #5: 01 Apr 2020, 15:10 »

Kan huske jeg selv forsøgte mig med Roma & Capitano for et par år siden med en blog, hvor jeg desværre gik i stå pga. gym. Så jeg er meget glad over, at se en anden forsøge sig med Roma, det er en dejlig klub. Jeg læser spændt med Smiley
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [1] Un diamante grezzo – er enden nær?
« Svar #6: 01 Apr 2020, 15:34 »

Det kommer seriøst bag på mig at det er Roma du spiller med. Fedt at se du er i gang, forventer store ting her!

Ja det kom næsten også bag på mig selv... eller vent... nå nej... så forudsigelig som ME i FM20, Am I right beltha?  Thumbs Up

Fantastisk indledning! Bliver spændende at følge med. Smiley

Takker for de pæne ord! Jeg håber jeg kan følge op på den gode start!

Kan huske jeg selv forsøgte mig med Roma & Capitano for et par år siden med en blog, hvor jeg desværre gik i stå pga. gym. Så jeg er meget glad over, at se en anden forsøge sig med Roma, det er en dejlig klub. Jeg læser spændt med Smiley

Ja, hehe... alt er ikke som det plejer, og så alligevel lidt. Jeg håber at overraske positivt!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [3] Un diamante grezzo – Blogoversigt
« Svar #7: 01 Apr 2020, 15:48 »

Super spændende start. Nu har jeg ikke rigtig fulgt med i diverse blogkonkurrencer, da du som også nævner i [2] ofte er svært at vise sin tråd frem. For meget har der været for meget aktivitet. Men spændende at se en hjerteklub og ikke mindst at se lysten for det! Opstemt God vind det næste måned. Jeg følger i hvert fald med her Smiley
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [4] Un diamante grezzo – Stilheden før stormen
« Svar #8: 02 Apr 2020, 01:09 »


[4] Un diamante grezzo – Stilheden før stormen


Han stoppede foran døren til omklædningen, man kunne se han tog øjeblikket ind, gemte det helt inde, hvor kun de bedste minder bliver gemt. I har dem alle har I ikke? Minderne, der fortæller jeres historie, fortæller de bedste stunder i jeres liv, fortæller om de valg I tog undervejs, som gjorde I er endt, hvor I er i dag. Jeg kunne se det på ham…

Hey, jeg havde jo kendt manden, siden han blot var en knægt på 15 år. Jeg vidste det rigtige var ikke at forstyrre ham, det ville ødelægge det for ham. I stedet bemærkede jeg Gil kom forbi og ham var jeg jo nødt til at hilse på… på mange måder var det her jo en speciel dag, så unik på mange måder, selvom den jo ville komme til at ligne mange, der var gået forud og en del, som ville komme bagefter. Gil så hjertevarm og åben som da jeg lærte ham at kende for 24 år siden. En fantastisk mand med en evne til at se det bedste i folk.

Takket være ham stod jeg jo her i dag og var vidne til noget, kun de fleste fans kunne drømme om… selvom det var trist det, der skulle ske inden længe, måtte jeg smilende erkende overfor mig selv at tiden var den rigtige, tiden var kommet til,  man måtte tage det næste skridt, akkurat som da man sagde farvel til en af klubbens store legender i 2017. Da ”Kejseren af Rom”, "IL Capitano", min kaptajn... Francesco Totti sagde farvel til den hjemmebane, den arena, som så mange gange havde været hans scene. Jeg kan stadig huske, hvordan jeg sad derhjemme foran min computer... Og så hele kampen, talen bagefter. Tårerne trillede ned at kinderne. Han havde vores leder, siden jeg begyndte at følge klubben ved tusindårsskiftet, og nu var han væk... Det havde været overvældende!

Den 28 maj i 2017 er stadig en dag der tales om i Rom den dag i dag… men hvad mange ikke vidste var de snart ville komme til at tale om den her dag… Om nogle få timer ville endnu et kapitel blive skrevet om AS Roma, om La Lupa, blive skrevet færdigt. Jeg havde været med fra starten, været vidne til det hele, og det her er hans historie. En historie om en knægt der kom fra ingenting, havde ingenting... og blev en af de største spillere i fodboldenshistorie! Og mon ikke jeg kom til at tude igen... Det var svært ikke at forestille sig, som jeg stod der og så ham kigge på døren til omklædningsrummet.. .
« Seneste Redigering: 02 Apr 2020, 13:47 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [3] Un diamante grezzo – Blogoversigt
« Svar #9: 02 Apr 2020, 01:12 »

Super spændende start. Nu har jeg ikke rigtig fulgt med i diverse blogkonkurrencer, da du som også nævner i [2] ofte er svært at vise sin tråd frem. For meget har der været for meget aktivitet. Men spændende at se en hjerteklub og ikke mindst at se lysten for det! Opstemt God vind det næste måned. Jeg følger i hvert fald med her Smiley

Mange tak for de pæne ord!  Jeg synes nu personligt, det var der, der gjorde det så fedt at følge. Den der konkurrence om at lægge øverst, at have postet det sidste indlæg i ens blog... For mig ville det være en motivation. Men sådan er man jo så forskellige. Jeg håber at kan holde dig hele vejen!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [5] Un diamante grezzo – Stemmer fra fortiden
« Svar #10: 02 Apr 2020, 13:58 »


[5] Un diamante grezzo – Stemmer fra fortiden


Trøjen hang på sin plads, ja selvfølgelig gjorde den det… intet var forandret på den front… Tingene havde jo altid været i orden, så hvorfor skulle det være anderledes i dag… i dag… Han frøs, det gik pludseligt op for ham nu, hvor han var trådt ind i omklædningsrummet, hvad der ventede ham. Sommerfuglene var der igen, det var egentlig længe siden, de havde været… Ja de havde vel ikke været siden han fik debut… Hvilken en af slagsen i øvrigt… Han huskede da…

”Hey!”

Han blev revet ud af sine tanker, det var jo hans agent… eller rettere tidligere agent, der kom ham i møde… Men han var så meget mere end det, de to havde gennemgået en rejse sammen som kun få fik mulighed for at opleve, og i dag var han ikke en tidligere agent… han kom som hans ven, som hans bedste støtte, ligesom da de mødtes for mange år siden. Havde det ikke været for denne mand, var han ikke endt, hvor han var i dag. Ja forholdet mellem dem var måske næsten som far og søn, det havde hans kone da kommenteret mere end en gang.

”Hey Mark! Hvad pokker laver du her? Der er jo ikke adgang for tilskuere hernede, det er jo forbeholdt dem om holdet, og så de der skide kamera folk, som indimellem skal ind og filme. Hvordan er du kommet herned?”

”For pokker, du regnede da ikke med, jeg ikke kom, gjorde du? Kejseren selv har sørget for det her bliver nøjagtig som det skal!”

Han bukkede hovedet ned og smilte… Ja kejseren var ikke en man sagde nej til. Det var jo sådan, det var med ham.

”Husker du da det hele startede? Når dagen er omme så er det hele jo slut Mark, hvad skal jeg så gøre? Hvem er jeg egentlig når det her slutter?”

”Slut? Nej… det her er ikke slutningen. Det her er kun begyndelse min ven, og det ved du inderst inde også! Du ved ikke hvor vejen fører dig hen herfra, men hvis du kommer halvt så meget som du har gjort i den tid jeg har kendt dig, så bliver det kun en fantastisk rejse herfra. Jeg husker det… eller jeg husker jo historien fra vi mødtes. Det der ligger forud har du ikke aldrig nævnt for mig.”

”Du har aldrig spurgt”

”Nej, for det var ikke mig, som skulle spørge, men dig, der skulle fortælle det, når du var klar… Men så lad mig spørge dig nu… Er du klar til at fortælle din historie, ikke blot for mig, men for hele verden? ”

Han trak vejret dybt… Ja han var klar, endelig var han klar til at dele sin historie!
« Seneste Redigering: 02 Apr 2020, 16:20 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [6] Un diamante grezzo – Det afgørende valg
« Svar #11: 02 Apr 2020, 16:17 »


[6] Un diamante grezzo – Det afgørende valg


Maj 2019
Han kiggede sig forsigtigt omkring… masser af mennesker på markedet som altid her i starten af maj... Langsomt gik han igennem mængden af mennesker, en ældre mand nøs og kom ved et uheld til at skubbe til en smuk pige, måske var de endda på samme alder? Han vendte sig rundt og undskyldte til hende… DER, i hans venstre lomme, pungen var ikke helt nede… Var det chancen han havde ventet på?

Han måtte være hurtig, ikke blive taget… et skælv gik igennem hans spinkle krop, mindet om da han blev taget på fersk gerning gav ham stadig mareridt… Beslutsomt og hurtigt gik han mod mandens ryg, han så ingenting… Han var tæt på nu, bare nogle få skridt mere. Han kunne mærke pulsen stige, alt virkede til at foregå i slowmotion omkring ham, nu lige bag den ældre herre… Han skulle blot række ud for at tage pungen. Han rakte ud… den ældre herre stadig med opmærksomheden rettet mod den unge pige, det var så nemt!

Med pungen i hånden vendte han sig stille og roligt rundt, og gik fra gerningsstedet, der var vist ingen, som havde bemærket ham. Han kæmpede for at bevare roen til han var ude af markedet. Så kunne han nemlig få gemt sig og set på udbyttet. Få minutter senere satte knægten sig på en trækasse. Han har været heldig, 500 euro i sedler var han kommet afsted med. Nu var der mulighed for, han og familien kunne få mad de næste dage. Hvordan skulle han sige det til hans mor… hun havde jo forbudt ham at stjæle, omvendt havde de jo brug for pengene… Der var også nogle kreditkort og et kørekort. Han kiggede kørekortet, det var vist noget gammelt for den ældre mand havde da haft gråt hår og ikke brunt… Eller havde det været brunt? Han kunne ikke huske det.

Han tog sedlerne i lommen, og smed pungen bag trækassen, der var næppe nogen, som kom her alligevel for at lede efter den. På vejen hjem tænkte han over, hvad han ville sige til sin mor… Samtidig syntes han navnet virkede enormt bekendt på kørekortet, men hvor han havde hørt det før, kunne han ikke lige huske…
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] Un diamante grezzo - AS Roma uden styrmand?
« Svar #12: 02 Apr 2020, 23:10 »


[7] Un diamante grezzo - AS Roma uden styrmand?


27-06-2019
Interne kilder fra AS Roma har i dag berettet til La Gazzetta dello Sport, at bestyrelsen har hasteindkaldt til møde i aften. Årsagen skyldes efter sigende Paulo Fonseca har meldt sin afgang, blot få uger efter han blev ansat. Paulo Fonseca, der kom fra FC Shakhtar Donetsk i Ukraine, skulle efter sigende være blevet tilbudt en stor kontrakt hos SL Benfica, og da han i mange år har været fan af Benfica, og ser deres trup være bedre end den tilsvarende hos Roma, har han altså bedt om at få revet sin kontrakt over. Noget bestyrelsen naturligvis ikke vil gå med til. Holdningen skulle være blandt bestyrelsesmedlemme rne, at en underskrevet kontrakt er gældende, og hvis Benfica ønsker at få Fonseca, må de betale for det. Det er naturligvis ikke faldet i god jord hos Paulo, som derfor ikke er mødt op for at træne 1. holdet.

En bekymret og måske skuffet præsident fanget på Stadio Olympico.
Nu skal arbejdshandskerne for alvor på!

Det forlyder træningen varetages af Marco Savorani og Marco Barbato, der er hhv. målmands træner og fysisk træner for 1. holdet. Dette bekræftes også af flere spillere.

Der spekuleres i mulige udfald, hvoraf La Gazzetta dello Sport mener at følgende er mest sandsynligt:

1. Kontrakten med Paulo ophæves og der findes en ny træner med kort tid til sæsonstart. På ingen måde en optimal løsning da det vil sætte klubben bagud i forhold til det, der må forventes at blive en tæt kamp om de øverste pladser. Men samtidig erkender bestyrelsen også, det er uholdbart at have en i spidsen for 1. holdet, hvis vedkommende ikke ønsker at være der.


2. Paulo forbliver på kontrakt, men bliver parkeret på sidelinjen. Præsident James Pallotta skulle eftersignede være klar til at tage tabet af pengene for ikke at tabe ansigt overfor fodboldomverden. Til trods for klubben eftersigende står til at bruge alt for mange penge fordi man missede Champions League til denne sæson, er Pallotta så rasende over Paulos opførsel, at han mener det er vejen frem.

Der er dog ikke opbakning i bestyrelsen, der mener, det kun vil skade mulighederne på lang sigt, hvis man ikke viser sig villig til at give sig.


Uanset hvilken løsning man finder frem til, må det forventes der hurtigst muligt kommer en afklaring på situationen. AS Roma kan ikke tåle endnu en sæson som den bløde mellemvare, og derfor er det vigtigt der kommer en stærk leder til, som kan hjælpe med at styre det så berømte italienske skib i havn i dette stormvejr de nu er havnet i.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2020, 23:22 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] Un diamante grezzo - AS Roma uden styrmand?
« Svar #13: 03 Apr 2020, 10:39 »

Lige en kort update:
Min arbejdsplads er netop blevet erklæret konkurs, så jeg kommer ikke lige med updates idag, skal lige have styr på alt det praktiske omkring det her konkurslort.

Vender stærkt tilbage i morgen med updates
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] Un diamante grezzo - AS Roma uden styrmand?
« Svar #14: 03 Apr 2020, 10:47 »

Lige en kort update:
Min arbejdsplads er netop blevet erklæret konkurs, så jeg kommer ikke lige med updates idag, skal lige have styr på alt det praktiske omkring det her konkurslort.

Vender stærkt tilbage i morgen med updates
Åh nej.. Jeg håber du får styr på det!
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010