home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 244 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ballon d'Or 2019
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Ballon d'Or 2019  (Læst 31552 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #30: 27 Nov 2019, 21:45 »

1: Messi
2: Van Dijk
3: Lewandowski

Min top 3 Smiley

Hvordan er han bedre end Van Dijk i 2019 ?

Hmm ... jeg føler lidt, din mening ændrer sig, som vinden blæser.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #31: 28 Nov 2019, 04:50 »

Da Ballon D'Or kan gives til de allerbedste fodboldspillere  lige nu og her uanset resultatet i sidste sæson, så har vi her min Top 3:

1.  Leo Messi
2. Kylian Mbappe
3. Van Dijk

Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #32: 02 Dec 2019, 12:45 »

En skam man ikke havde popcorn fremme til denne tråd.
Det er sgu underholdning drenge.

Send lige en PM, hvis I, går i krig igen.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #33: 05 Feb 2020, 21:02 »

Pudsigt at Messi generelt scorer flere og lægger op til flere mål, hvis Ronaldo er den mest komplette offensive spiller i spillets historie. Umiddelbart ville jeg jo mene, at den offensive del af fodbold kan koges ned til netop de to aspekter: Oplæg og mål. Her er Messi entydigt og ubetinget bedre end Ronaldo. Både for klub og landshold.
Så Haaland er bedre end Messi ?
Ingen når Haaland i statistik pt, så det vil sige han faktisk er den bedste nogensinde, ingen har vel haft en statistik start som ham.
Eller så er Messi bare den bedste, bare ikke offensivt ? Hans defensive kvaliteter er ikke noget jeg har lagt mærke til.
« Seneste Redigering: 05 Feb 2020, 21:42 af Arberg » Logged

JG v25
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #34: 05 Feb 2020, 22:15 »

Så Haaland er bedre end Messi ?
Ingen når Haaland i statistik pt, så det vil sige han faktisk er den bedste nogensinde, ingen har vel haft en statistik start som ham.
Eller så er Messi bare den bedste, bare ikke offensivt ? Hans defensive kvaliteter er ikke noget jeg har lagt mærke til.


Noget med en sten, der ikke kan flyve, du kan ikke flyve, ergo er du nok en klaphat.
Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #35: 05 Feb 2020, 22:21 »

Som rendyrket og udpræget offensivspiller? Ja, det kan man sagtens argumentere for. Rutgerus bankede mål ind på rad og række i både United og de første sæsoner i Real Madrid. Men som fodboldspiller i et lidt større perspektiv, naturligvis ikke.
Bare ikke offensivt? Ronaldinhos defensive kvaliteter er ikke noget jeg har lagt mærke til, de må være ret vilde.
« Seneste Redigering: 05 Feb 2020, 22:28 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #36: 06 Feb 2020, 15:41 »

Så Haaland er bedre end Messi ?
Ingen når Haaland i statistik pt, så det vil sige han faktisk er den bedste nogensinde, ingen har vel haft en statistik start som ham.
Eller så er Messi bare den bedste, bare ikke offensivt ? Hans defensive kvaliteter er ikke noget jeg har lagt mærke til.


Det er totalt goddag mand økseskaft, det her.

For det første, så er der noget, der hedder sample size. Messi har præsteret de seneste 12 år, Håland har ikke engang to måneder i Bundesligaen på CV'et. For det andet, kan du ikke dele fodbold så sort-hvidt op, at der kun er noget, der hedder offensiven og defensiven. Der er rent faktisk, tro det eller ej, kære Arberg, noget midt i mellem. Tag Iniesta som eksempel. Han var hverken fantastisk offensivt eller defensivt. Han scorede sjældent mange mål, og havde som regel heller ikke mange assists. Men han kunne styre slagets gang, lidt ligesom Xavi, og diktere tempoet i spillet. Det er netop det samme, Messi mestrer, som Ronaldo ikke på samme måde formår. Messi kan tage styringen ikke bare over den offensive del af spillet, men styringen over den opbyggende fase af spillet. Det er én af grundene til, at Messi er mere komplet offensivt end Ronaldo. For det tredje, så var det altså dig selv, der pegede på mål som den primære målestok:

Ronaldo er den mest komplette offensive fodboldspiller i spillets historie og vil aldrig blive overgået. 701 mål for klub og landshold. Vundet de 3 største ligaer samt CL og EM.

Hvortil man må jo bare må konstantere, at Messi konsistent har scoret og assisteret mere end Ronaldo gennem de seneste ti år. Hvis du ikke mener mål og assists er en god målestok for generel offensiv kvalitet, så må du jo give mig nogle andre parametre, men i alle tilfælde vil du nok hurtigt finde ud af, at Messi overstråler Ronaldo på 90% af parametrene (mål, assists, conversion rate, driblinger, chanceskabende afleveringer, bolde i dybden, etc.) mens Ronaldo vel reelt set kun har straffesparksomsætn ing og hovedstødsstyrke i sin favør, og hvis det er lige netop de to, der tipper fordelen over til Ronaldo, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad du mener om Zlatan sat overfor eksempelvis Agüero.

Bare ikke offensivt? Ronaldinhos defensive kvaliteter er ikke noget jeg har lagt mærke til, de må være ret vilde.

Nu spiller du vist bare bevidst dum. Det håber jeg i hvert fald. Selv i tilfælde af at det ikke er tilfældet, så kan jeg informere dig om, at Ronaldinho var en fuldstændig emminent presspiller i sine velmagtsdage mellem 2003 og 2006. Sammenlignet med van Nistelrooy var Ronaldinho helt afgjort et fantastisk defensivt kort at have i hånden. Men det er en åndssvag sammenligning til at starte med, for de spillede to vidt forskellige roller.

Igen må jeg dog bare henvise til, at det var dig selv, der brugte mål scoret som det primære målbare kriterie at bedømme spillere på.

I øvrigt har Messi altid - ironisk nok - haft en del flere bolderobringer end Ronaldo.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010