home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 285 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ballon d'Or 2019
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Ballon d'Or 2019  (Læst 31562 gange)
Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #15: 04 Nov 2019, 22:41 »

Pudsigt at Messi generelt scorer flere og lægger op til flere mål, hvis Ronaldo er den mest komplette offensive spiller i spillets historie. Umiddelbart ville jeg jo mene, at den offensive del af fodbold kan koges ned til netop de to aspekter: Oplæg og mål. Her er Messi entydigt og ubetinget bedre end Ronaldo. Både for klub og landshold.
Også på landshold ?  Shockeret
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #16: 04 Nov 2019, 23:45 »

Også på landshold ?  Shockeret

Et endegyldigt, entydigt og ubetinget bevis på, at du ikke læser mine indlæg, men bare skriver den første patetiske tanke, der falder dig ind.

Ser vi på de vigtige landskampe, er Messi reelt også markant bedre end Ronaldo.
- Messi ved VM (2006, 2010, 2014 og 2018) og Copa América (2007, 2011, 2015, 2016 og 2019): 15 mål og 17 assists i 46 kampe (0,75 mål og assists per 90 minutter).
- Ronaldo ved VM (2006, 2010, 2014 og 2018), EM (2004, 2008, 2012 og 2016) og Confederations Cup (2017): 18 mål og 9 assists i 42 kampe (0,67 mål og assists per 90 minutter).

Men du vil vel sikkert påstå, at det er vigtigt at tælle mål mod Færøerne, Andorra og Luxembourg med, hvortil jeg blot kan undre mig over, at det ikke skal trække ned for Ronaldo på samme måde, som du mener, det skal trække ned for Messi kun at have spillet i én liga i løbet af sin karriere.

Det er nok bare et spørgsmål om at være selektiv. Det er du ret dygtig til. Det er så retfærdigvis også det eneste, du er dygtig til.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #17: 08 Nov 2019, 16:20 »

Hvordan er han bedre end Van Dijk i 2019 ?
« Seneste Redigering: 09 Nov 2019, 20:26 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #18: 08 Nov 2019, 17:36 »

Hvordan er han bedre end Van Dijk i 2019 ?

Ved at være bedre til fodbold.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #19: 09 Nov 2019, 20:26 »



Selvfølgelig er Van Dijk bedst i 2019 Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #20: 10 Nov 2019, 03:09 »

Ja, hurra.

Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #21: 11 Nov 2019, 05:20 »

Pudsigt at Messi generelt scorer flere og lægger op til flere mål, hvis Ronaldo er den mest komplette offensive spiller i spillets historie. Umiddelbart ville jeg jo mene, at den offensive del af fodbold kan koges ned til netop de to aspekter: Oplæg og mål. Her er Messi entydigt og ubetinget bedre end Ronaldo. Både for klub og landshold.
Så Ruud van Nistelrooy i United var bedre og mere komplet end Ronaldinho i Barcelona? Og Ronaldo havde desuden haft mindst et ligeså godt snit, hvis han havde spillet hele sin karriere i Real Madrid.

« Seneste Redigering: 11 Nov 2019, 07:01 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #22: 11 Nov 2019, 18:57 »

Så Ruud van Nistelrooy i United var bedre og mere komplet end Ronaldinho i Barcelona? Og Ronaldo havde desuden haft mindst et ligeså godt snit, hvis han havde spillet hele sin karriere i Real Madrid.

Som rendyrket og udpræget offensivspiller? Ja, det kan man sagtens argumentere for. Rutgerus bankede mål ind på rad og række i både United og de første sæsoner i Real Madrid. Men som fodboldspiller i et lidt større perspektiv, naturligvis ikke.

Det er netop pointen. Hvis du ser det i et lidt større perspektiv, er der jo ingen tvivl om, at Messi er et langt større aktiv for et fodboldhold, end Ronaldo er. Det siger statistikkerne, både de simple og de avancerede, og det siger øjnene. Men selv hvis man gik ned på det allermest simple og basale statistiske niveau og bare kiggede på mål og assists, så er Messi stadig langt bedre end Ronaldo. Det plejede at være det sidste forsvar for typer som dig; at man altid bare lige kunne påpege, at Ronaldo scorede flere mål end Messi. Sandheden er bare den, at Messi har været markant skarpere og scoret markant flere mål set i forhold til minutter de sidste ti år, end Ronaldo har.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #23: 11 Nov 2019, 22:25 »

Det er meget nemmere at score i La Liga end det er i Premier League og Serie A.
Ronaldo har meget bedre mål statistik i Real Madrid end Messi har i Barcelona, hvor de møder de samme modstander.
« Seneste Redigering: 12 Nov 2019, 06:10 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #24: 12 Nov 2019, 18:32 »

Det er meget nemmere at score i La Liga end det er i Premier League og Serie A.
Ronaldo har meget bedre mål statistik i Real Madrid end Messi har i Barcelona, hvor de møder de samme modstander.

Det sædvanlige pisargument.

Hvis det virkelig var tilfældet, hvorfor gik Fernando Torres så fra at være en 14-måls-angriber i Atléti til at smaske målene ind i Liverpool? Hvis det virkelig var tilfældet, hvorfor er Sergio Agüeros målscoringssnit så meget, meget bedre i Premier League end i La Liga? Hvis det virkelig var tilfældet, hvorfor smadrede Michu så sin egen målrekord i lige netop Premier League? Hvis det virkelig var tilfældet, hvorfor har Diego Costa så et meget bedre scoringssnit i Premier League end i La Liga? Hvis det virkelig var tilfældet, hvorfor har Gonzalo Higuaín så lagt Serie A ned med det højeste antal mål på én sæson i ligaens historie?

Over en ti-årig periode ligger de tre ligaer marginalt tæt på hinanden målt på mål per kamp. 2,64 for Serie A, 2,68 for Premier League og 2,71 for La Liga. At La Liga ligger så højt kan primært tilskrives netop Messi og Ronaldo. Det er de statistiske anomalier, der gør forskellen her. Men det ved du, forudsigeligt nok, sandsynligvis ikke noget som helst om.

Ronaldo har udelukkende en bedre statistik i Real Madrid, end Messi har i Barcelona, som konsekvens af at Messi startede karrieren i Barcelona. Regner vi Ronaldos år som ung med, er billedet jo også et helt, helt andet. Fælles for dem er jo i øvrigt også, at de begge var udprægede kantspillere i starten af karrieren uden noget særligt fokus på målscoring. Uagtet giver det absolut nul mening at lave en direkte sammenligning her. Sammenligning i stedet Ronaldos statistik i Madrid med Messis statistik i samme periode:

Messi i La Liga mellem 2009 og 2018: 329 mål i 309 kampe. 1,065 mål per kamp.
Ronaldo i La Liga mellem 2009 og 2018: 311 mål i 292 kampe. 1,065 mål per kamp.

Sørme om de ikke ligger på præcis samme scoringsgennemsnit. Kigger man i stedet på mål per 90 minutter er Messi bedst. Regner man oplæg med ind, og kigger på det samlede scoringsbidrag, er Messi klart bedst. Tager man højde for afslutningsrate, er Messi igen klart, klart bedst.

Det er i øvrigt pudsigt, at du pludselig insisterer på kun at lave en sammenligning i de turneringer, hvor de møder de samme modstandere, når du nu ikke lod til at være fan af dette koncept, når snakken faldt på landsholdskampe. Det er vist bare et tilfælde af ekstrem selektivitet. Hvis scoringsrate er det nu i øvrigt lige, der er bedst i Champions League sammenhæng?
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #25: 12 Nov 2019, 19:58 »

Hvor for du endelig alle de tal fra ?
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #26: 13 Nov 2019, 00:00 »

Hvor for du endelig alle de tal fra ?

Wikipedia, WhoScored, Understat, Transfermarkt, Soccerway, you name it. Google er som regel en god ven. Eller Bing. Du kan også Binge det.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #27: 13 Nov 2019, 15:10 »

Okay Smiley
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #28: 14 Nov 2019, 18:10 »

Er ret sikker på at Messi eller Van Dijk vinder. Begge har haft et fantastisk år.
Den ene er bedst rent offensivt og den anden er bedst rent defensivt.

Skarp analyse. Messe er bedst offensivt og Van Dijk er bedst defensivt.

Ved du hvad... Jeg tror faktisk jeg er enig.
Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2019
« Svar #29: 27 Nov 2019, 18:22 »

1: Messi
2: Van Dijk
3: Lewandowski

Min top 3 Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010