home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 298 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Journeyman
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Journeyman  (Læst 81303 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #15: 24 Maj 2019, 08:09 »

God start i Avarta! Opstemt Jeg håber du får dig et par solide tilgange, ellers tror jeg du får det svært i 1. division (uden at vide hvor gode amatører man lige kan finde) Smiley

Jeg glæder mig til at læse med i din historie også! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #16: 25 Maj 2019, 12:27 »

Jeg har undervejs forsøgt at udnytte hvor godt jeg lå med Avarta til at søge forskellige jobs, jeg har også været til en del jobsamtaler, en del på Island og et par i lavere divisioner rundt om i Europa. Har desværre ikke fået nogen af de jobs, men nu har jeg fået chancen for at tage et skridt op i dansk fodbold.


Sådan ser stillingen ud, da jeg overtog Fredericia med 4 kampe tilbage.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #17: 27 Maj 2019, 09:20 »

Du bevæger dig hastigt videre - det var et meget lille skridt op pointmæssigt, men jeg tænker Fredericia er et lidt større setup trods alt? Smiley

Spændende om du kan nå en play-off plads (selvom du er et godt stykke efter) eller du må vente og vinde rækken næste år. Smiley

Gilly: Hvordan står det til hos dig?
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #18: 27 Maj 2019, 11:19 »

Gilly: Hvordan står det til hos dig?
I Ajax Feyenoord går det godt..

Og så til historien bag. I sommers solgte vi igen stort ud; samlet for 55 millioner euro, mens vi hentede en ny målmand (havde solgt begge), en ny venstre back (Absolut røverkøb for 3.8 millioner euro) samt en ung bulgarsk gut, som jeg startede et større omskolings-projekt med. Det startede lidt svingende som nævnt på side 1 og vi tabte Super Cuppen til Chelsea med 2-1. I Ligaen kom vi også hurtigt en 5-7 point efter PSV, som det seneste halvandet år har hævet deres lønbudget med det dobbelte (Fra 30 til 63 millioner euro årligt). Vi fik dog etableret os og begyndte langsomt at æde os ind på Eindhoven-klubben og tre opgør indenfor 20 dage (2 i ligaen og 1 i pokalen) med 9 point og en 7-1 målscore, afgjorde at vi kom foran den stortsatsende klub og sidenhen cruisede til en sikker sejr i Eresdivisionen.

Champions League var en ny oplevelse. I en gruppe med Liverpool, Valencia og Sparta Prag var min egen forventning, at jeg skulle gå videre og kæmpe med Valencia om det. Men 16 point betød en førsteplads, 6 suveræne point foran Liverpool. Samtidig nærmede vi os årsskiftet og Arsenal stod uden manager. Klubben lå nummer 16(!), og både medierne og fansene gjorde mig til storfavorit til jobbet. Jeg gjorde egentlig også selv klar, og havde næsten allerede planlagt min fremtid i Arsenal, da klubben meddelte at Thierry Henry istedet fik jobbet (og blev verdens 4. bedst betalte). Hvad fik jeg i stedet? Et langt og hårdt transfervindue, som gjorde mig ganske upopulær blandt mine egne spillere, fordi jeg insisterede at holde på dem alle.

Jason Martina - Dortmund bød 73.000.000!, Real Madrid lidt mindre. Jeg sagde 100 eller ingenting, hvilket stadig den dag i dag betyder at Martina er sur.
Mario Palacios - Monaco bød nogen af 30 millioner (Hans værdi var noget lavere dengang). Jeg afviste og han blev sur (er sidenhen blevet glad igen).
Mirnes Zeba - Benfica var svært interesseret i Zeba, men jeg afviste alt. Han blev sur, men har også skiftet holdning igen
Marko Frelih - Bayern bød, men var ikke i nærheden af min salgspris. Frelih var dog en velopdraget mand, og gav ikke lyd fra sig. Han sluttede desuden af med 40 mål i 45 kampe.

Med januar overstået (jeg udlejede to spillere, så det lykkes mig at holde alt intakt) rettede jeg fokus med CHL Knockout. På trods af en glimrende præstation på udebane i gruppespillet, så glemte holdet igen hvordan man spillede på udebane og tabte 2-1 i Torino til Juventus. Men som så mange gange før, gjorde vi det færdigt på hjemmebane med 2-0. Inden kvartfinalen opstod der igen rygter om Lapointe, for nu var Bayern ude med snøren og fansene gjorde ham igen til favorit. Men igen ville klubben noget andet end fans og medier og valgte istedet Tuchel i Valencia - Valencia som jeg som bekendt slog ud af CHL...

Om det var rygterne om min fremtid der generede ved jeg ikke, for vi tabte CHL-Kvartfinalen i Benfica med 3-1, men hvorfor hænge sig i det, når jeg vandt 4-0 på hjemmebane ugen efter. I Semifinalen var vi pludselig på den; vi startede på hjemmebane for en sjælden gang skyld. Liverpool blev igen slået med 2-0 og (Selvfølgelig fristes man til at sige) tabte vi i England med 3-1 og gik videre. Som vist på billede ventede mægtige Real Madrid i finalen, som blev slået 2-0 på Old Trafford i en lige kamp, som dog tippede til min side (som fortjent).

Chelsea afviste at snakke kontrakt med mig inden finalen, efter at en ny russisk rigmand har købt klubben, og det ligner heller ikke at United er interesseret i mig, på trods af den store triumf. De har dog ikke afvist mig endnu, men jeg står ikke som ønsket af dem, som jeg gjorde det med Arsenal og Bayern.. Så jeg vil i stedet nyde min Quadruple, med hollandsk supercup, pokalsejr, ligasejr og Champions League. Jeg er i tvivl om, jeg bare skal sige op, og så vente til jul til en ny storklub står uden manager, eller om jeg skal blive i Feyenoord så længe det må vare (Senest til min kontrakt udløber). Klubben er god for over €230.000.000, så jeg kan roligt bruge penge på at genskabe det gode resultat, ligesom det måske også er på tide, at hæve de forskellige budgetter lidt (Jeg er den bedst betalte i klubben med min løn på €2.050.000 - Alle spillere tjener mindre).

Ikke desto mindre er første mål nået! Nu rettes blikket imod at blive den bedst betalte i verden, inden Hall of Fame skal vindes. Jeg nærmer mig langsomt Top 20, og Mancini på 1977 point, skal føle sig presset af mine 1217! Guardiola på 5633 er stadig målet!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #19: 27 Maj 2019, 11:41 »

Hvor lang er din nuværende kontrakt, og kan du holde motivationen til at blive i Holland..? Der er jo en enkelt titel der stadig kunne være sjov at løbe med (VM for klubhold), så det skulle være argumentet for at blive.

Med en CL-titel i kufferten, må der alt andet end lige være tilbud klar rundt omkring - såfremt der er plads i managersædet.

Men stort tillykke med CL-sejren - selvom det virker lettere urealistisk (ja ja, jeg ved godt Ajax var tæt på, men alligevel)! Wink Jeg er ret sikker på der er mange der gerne vil have dig. En fri manager er nok altid mest attraktiv, men er det den rigtige klub, bør det ikke betyde noget om du skal betales fri af en kontrakt. Når det så er sagt - når du er den bedst betalte i Feyenoord, er du ikke billig!

Jeg glæder mig til at se hvad det ender med! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #20: 27 Maj 2019, 11:56 »

Hvor lang er din nuværende kontrakt, og kan du holde motivationen til at blive i Holland..? Der er jo en enkelt titel der stadig kunne være sjov at løbe med (VM for klubhold), så det skulle være argumentet for at blive.

Med en CL-titel i kufferten, må der alt andet end lige være tilbud klar rundt omkring - såfremt der er plads i managersædet.

Men stort tillykke med CL-sejren - selvom det virker lettere urealistisk (ja ja, jeg ved godt Ajax var tæt på, men alligevel)! Wink Jeg er ret sikker på der er mange der gerne vil have dig. En fri manager er nok altid mest attraktiv, men er det den rigtige klub, bør det ikke betyde noget om du skal betales fri af en kontrakt. Når det så er sagt - når du er den bedst betalte i Feyenoord, er du ikke billig!

Jeg glæder mig til at se hvad det ender med! Opstemt
Urealistisk, ja. Men så skal man alligevel huske på, at holdet er markant bedre end hvad hollandsk fodbold er i øjeblikket. Palacios og Paez er begge argentinske landsholdsspillere (og spiller) og Martina er fast mand på det hollandske, hvor Zeba har været udtaget, men kun har én kamp. Vrabec i målet var 2. valg i Monaco efter et argentinsk Regen, så han er heller ikke dårlig igen. Frelih var på vej til Bayern (At han evnemæssigt så ville ende på bænken), så ret beset har holdet en 5-6 mand i startopstillingen som altså kunne spille i topklubber. Martina er allerede rygtet til Real for tæt på de 100 millioner euro igen. Jeg medgiver, at det kun er et halvt hold og at det stadig ikke gør det realistisk, dog..

Jeg har - desværre - 2 år tilbage af min kontrakt endnu og tjener en my over 2 millioner euro om året. Så jeg tror som sådan ikke, at min kompensation er så meget større end så mange andre managers. At jeg er den bedst betale i Feyenoord siger nok mere om hvor lavt jeg har holdt lønningerne på holdet, end hvad jeg tjener. Jeg forventer dog ikke, at jeg er den bedst betalte efter sommerens transfervindue. Jeg er egentlig klar nok på at blive i Feyenoord, for hvis jeg skal øverst på Hall of Fame, så kommer det alligevel til at tage tid. Ingen tvivl om, at jeg gerne vil afsted og opbygge et imperium i en topklub, og nærmest bare læne mig tilbage og se sæsonerne spille sig selv. Nu tager jeg VM med, og så prøver jeg igen til vinter at charmere mig ind på de forskellige klubberr

United var naturligvis også uden succes. De valgte Luis Enrique (Og jeg gider ikke prøve hos Juventus, hvor han kom fra).
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #21: 27 Maj 2019, 12:34 »

2 år er lang tid når du har vundet det du kan i klubben.. Jeg ville personligt gå efter VM for klubhold, og så derefter sige op - det er bare nemmere at finde et job når man ikke koster noget.

Men jeg kan også godt følge dig i at du jo også lige så godt kan blive og spille - det kommer meget an på hvordan mavefornemmelsen er lige nu. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #22: 27 Maj 2019, 16:11 »

2 år er lang tid når du har vundet det du kan i klubben.. Jeg ville personligt gå efter VM for klubhold, og så derefter sige op - det er bare nemmere at finde et job når man ikke koster noget.

Men jeg kan også godt følge dig i at du jo også lige så godt kan blive og spille - det kommer meget an på hvordan mavefornemmelsen er lige nu. Smiley
Oh well.. Jeg slap for alle bekymringerne. Mr. Zidane tog jobbet i Juventus og det efterlod et hul i Dortmund, som jeg snuppede. 8. juli 2027 blev dermed dagen, hvor Lapointe tog skridtet videre, også selvom Dortmund ikke helt lønner mig som Champions League vinder. €2.500.000 om året de næste to år sender mig op i nærheden af Top 20. Så kontrakten er ikke længere end den jeg havde i Feyenoord. Jeg har prøvet at sammenligne de to klubber, og det ligner egentlig et skridt til siden (Bortset fra det økonomiske), men jeg er sikker på, at jeg er havnet i en bedre liga og i løbet af de kommende par år, også en bedre klub! 

Omdømme: Feyenoord (12), Dortmund (19)
Klub koefficient: Feyenoord (15), Dortmund (9)
Faciliteter: Feyenoord (Alt State of the Art), Dortmund (Superb Træning/Ungdom og Adequate data)
Balance: Feyenoord (€210.000.000), Dortmund (€518.000.000)
Transferbudget: Feyenoord (€126.000.000), Dortmund (€219.000.000)
Lønbudget: Feyenoord (€50.000.000/22 ledigt), Dortmund (263.000.000/103 ledigt)
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #23: 27 Maj 2019, 20:30 »

Du bevæger dig hastigt videre - det var et meget lille skridt op pointmæssigt, men jeg tænker Fredericia er et lidt større setup trods alt? Smiley

Spændende om du kan nå en play-off plads (selvom du er et godt stykke efter) eller du må vente og vinde rækken næste år. Smiley

Alt er meget større end i Fredericia, kæmpede med økonomien og lokke spillere til. Avarta endte da også med at række ned i aller sidste spillerunde...
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #24: 28 Maj 2019, 00:10 »

1. juli stod jeg med en trup på 9-10 spillere, så der skulle ske en masse henover sommeren. Vejle rykkede ned i 2 division, hvilket jeg udnyttede til fulde ved at hende hele 5 spillere derfra. Derudover havde jeg lavet aftaler med nogen spillere fra samarbejdsklubben, FCM. Desuden fandt jeg en masse gode spillere på fri transfer.

Det gik rigtig godt det første halve år, hvor vi gik ubesejret igennem efteråret. Dog var det de samme 7-8 spillere der spillede de fleste af kampene, så da klubben henover vinteren blev overtaget af en rigmand, som bl.a. gav mig 10 mio til transfer, kunne jeg forstærke os yderligere:


Vinder 1 divison

Det eneste nederlag kom i 2 sidste runde mod Hobro, hvor vi stillede med en masse unge spillere. Det havde været fedt og gå ubesejret igennem sæsonen, men jeg har en del unge, spændende spillere som også skal have spilletid.

Derfor blev der også slået en del rekorder i klubbens historie:



Sæsonen sluttede også med jeg fik tildelt endnu en licens til samlingen.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #25: 28 Maj 2019, 08:27 »

Oh well.. Jeg slap for alle bekymringerne. Mr. Zidane tog jobbet i Juventus og det efterlod et hul i Dortmund, som jeg snuppede. 8. juli 2027 blev dermed dagen, hvor Lapointe tog skridtet videre, også selvom Dortmund ikke helt lønner mig som Champions League vinder. €2.500.000 om året de næste to år sender mig op i nærheden af Top 20. Så kontrakten er ikke længere end den jeg havde i Feyenoord. Jeg har prøvet at sammenligne de to klubber, og det ligner egentlig et skridt til siden (Bortset fra det økonomiske), men jeg er sikker på, at jeg er havnet i en bedre liga og i løbet af de kommende par år, også en bedre klub! 

Omdømme: Feyenoord (12), Dortmund (19)
Klub koefficient: Feyenoord (15), Dortmund (9)
Faciliteter: Feyenoord (Alt State of the Art), Dortmund (Superb Træning/Ungdom og Adequate data)
Balance: Feyenoord (€210.000.000), Dortmund (€518.000.000)
Transferbudget: Feyenoord (€126.000.000), Dortmund (€219.000.000)
Lønbudget: Feyenoord (€50.000.000/22 ledigt), Dortmund (263.000.000/103 ledigt)

Gilly: Fedt skifte! Jeg glæder mig til at se hvordan du får løftet den Tyske gigant endnu højere op! Smiley

Asrea: Som jeg forventede - direkte oprykning! Wink Godt gået, og hold nu op en masse spillere du har fået handlet - jeg krydser fingre for en god første sæson, eller måske endnu et skridt op af trænerstigen i den kommende sæson? Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #26: 29 Maj 2019, 10:54 »

Når man går næsten ubesejret igennem en sæson med Fredericia, bliver men åbenbart eftertragtet rundt om i Europa...
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #27: 29 Maj 2019, 11:53 »

Når man går næsten ubesejret igennem en sæson med Fredericia, bliver men åbenbart eftertragtet rundt om i Europa...


Ikke dårligt - nogle aktuelle tilbud endnu? Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #28: 29 Maj 2019, 14:03 »

Ikke dårligt - nogle aktuelle tilbud endnu? Opstemt
Før jeg overhoved havde søgt Lille job, var jeg favorit til odds 3. Så tænkte "Jeg får det nok ikke, men nu prøver jeg at søge det, siden jeg åbenbart er favorit"... Efter samtalen faldt jeg til odds 1,3 og så gik der et par dage, så tikkede det tilbuddet ind:

Stillingen i Ligue One
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #29: 29 Maj 2019, 14:20 »

Lækkert job i en fornuftig liga! Opstemt Nu går det fremad, og Lille er et ret godt hold i den liga, på trods af den dårlige placering i den seneste sæson. Men Europa..? Har de vundet ligacuppen..? Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010