home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 380 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2019
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2019  (Læst 45074 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #15: 06 Jun 2019, 09:23 »

Altså ... Floyd Landis?

De tager sikkert også de samme vitaminer! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #16: 07 Jun 2019, 14:53 »

Altså ... Floyd Landis?
Han blev taget for doping fjols
Logged

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #17: 07 Jun 2019, 22:43 »

Han blev taget for doping fjols
Snak pænt.
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #18: 08 Jun 2019, 17:09 »

Han blev taget for doping fjols

Ja, præcis. Hvad er så den mest nærliggende konklusion at nå, når Chris Froome de første fem år af sin karriere ikke gjorde sig bemærket for noget som helst andet end at køre ind i en official efter 150 meters enkeltstart? Fjols.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #19: 09 Jun 2019, 06:11 »

Froome er hverken mere eller mindre dopet end alle de andre og der var Contador, Armstrong, Cancellara osv heller ikke.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #20: 09 Jun 2019, 18:53 »

Hvem vinder Tour De France 2019?  inden det spørgsmål kan besvaret bør der kigges lidt nøjere på ruten og der er IMO en ting der står meget klart, nemlig manglende enkeltløbsstarter.

På 2. etape er der et 27 kilometers holdløb, som er meget flad og her vil der let kunne komme forskelle på 1 minut og hvis man ser på holdene så står Deceuninck - Quick Step med et godt hold som kan sikre Enric Mas en god gevinst.
Det samme kan man sige om Team INEOS hvor Froome og Thomas hurtigt kan komme i gult.
Team Sunweb med Tom Dumoulin (måske hvis han da bliver klar) har også et stærkt hold til holdløbet og vil også vinde tid på dagen.

Pinot, Bardet og Fuglsang har ikke så stærke hold til holdløbet og de vil tabe tid på holdløbet, Astana har vist utrolig styrke i mange løb... men jeg ser det ikke som et hold der er special god til at samarbejde og det koster tid for Fuglsang.

Eneste enkeltstart ligger på 12 etape og er på kun 27 km, ruten er kuperet og med flere stigninger så den tid der hentes her bliver til at overse, er Tom Dumoulin fit så kan han hente tid her og det samme kan ske for Froome.

De relativt få enkeltstart kilometer indikerer at årets TdF afgøres på stigninger og ved at eliminere tidstab på etaber med sidevind.

Kigger man på holdene så er Team Ineos et hold der har styr på detaljerne og har en kæmpe fordel med Froome, Thomas og måske med Bernal på holdet.

Fuglsang har haft en fantastisk sæson og jeg tror han kan køre med på mange etaper, men har han fysikken til 3 uger og får han kvalificeret opbakning fra de andre ryttere? jeg tror det ikke og jeg vurderer at vi let kan se en Fuglsang istedet gå efter etape sejre eller Bjergtrøjen.

Enrico Mas har et godt hold, men vil mangle støtte i Bjergene - men han er så stærk at vi let vil kunne se ham angribe i Bjergene og skabe overraskelser. Han er helt klart en af mine boblere... men han er ung og han har altså ikke verdens bedste hold til Bjergene og samtidig vil holdet også skulle arbejde for en sprinter på holdet.

Pinot og Bardet er de Franske håb og jeg vurderer at etaperne i år er skræddersyet til at de kan få succes og jeg kunne godt se Bardet på podiet og håber at han vil være garant for at køre bjergetaperne offensivt. Problemet for Bardet er at holdet ikke har forstærket sig væsentlig til 2019 sæsonen.

Movistar holdet vil IMO være ramt af intern uro, flere ryttere er på vej væk og det er længe siden at Nairo Quintana har præsteret på højeste niveau - men de har stærke folk til både kuperede etaper og ikke mindst i bjergene og det kan skabe overraskelser og hvem siger ikke at en af deres ryttere ikke sejler afsted i et angreb og henter 4-8 minutter i et udbrud ?

Alt i alt tror jeg at vi får et interessant TdF som jeg håber bliver noget mere levende end de sidste par år.

Mit bud på top 3 bliver:

Froome
Bardet
Mas

Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #21: 12 Jun 2019, 15:27 »

Froome styrtet før dagens enkelt start, muligvis med en brækket lårbensknogle og holdet vurderer at han er ude af TdF

Trist for Froome og TdF

Brailsford har netop fortalt til TV2 at Froome har fået en alvorlig fraktur på lårbenet, men også at han har fået en alvorlig knæskade (hvilket typisk ses ved lårbensknogle frakturer efter styrt) Det ligner en færdig sæson for Froome.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2019, 15:52 af DeBuur » Logged

YNWA

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #22: 12 Jun 2019, 18:44 »

Spændende hvem der vinder tdf så, nu hvor mere end en kan vinde Wink
Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #23: 13 Jun 2019, 05:01 »

Froome ude af tdf. Så vinder Thomas nok igen, de kan jo noget på det hold  Wink
Dumoulin når vel ikke at blive klar.
Thomas smadrer de andre på enkeltstart og i bjergene har han det langt stærkeste hold.

1: Thomas
2: Bardet
3: Fuglsang
« Seneste Redigering: 13 Jun 2019, 05:38 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #24: 13 Jun 2019, 19:00 »

Spørgsmålet er om det var enden på Froomes karriere som absolut toprytter? Han er 34 år, og alle forlydender indikerer at det var et ekstremt voldsomt styrt, med rigtig mange brækkede knogler, heriblandt et brud på bækkenet. Han blev opereret på i cirka seks timer, og Brailsford har selv kommenteret, at det var i kategorien for de rigtig grimme styrt. Der er nok ikke nogen tvivl om, at Froome kommer tilbage på cyklen igen. Der er nok heller ikke nogen tvivl om, at han kommer det relativt hurtigt. Men det er slet ikke utænkeligt, at Froome aldrig når op på sit gamle niveau igen.

Jeg hader Team INEOS. Jeg hader Froome som cykelrytter, og kan ikke se andet end røde flag, når jeg ser på hans karriere. Men det ville være en synd og en skam, hvis måden, hvorpå han bliver vippet af pinden som verdens bedste klassementrytter, skulle være lige præcis sådan her. For det er aldrig sjovt at styrte. Det ved jeg af erfaring.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #25: 13 Jun 2019, 19:21 »

Jeg er stor fan af Team INEOS og især Froome. Blandt andet fordi så mange hader dem. Dog synes jeg de præstere for dårligt, i klassikerne og det mest af sæsonen, bort set fra tour de france, når man kigger på det budget og trup de har.
Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #26: 13 Jun 2019, 19:30 »

http://sport.tv2.dk/cykling/2019-06-13-chris-froome-tildelt-sejren-i-vuelta-a-espana-2011

Så har han vundet 2xVuelta,1xGiro og 4xTour. Uden tvivl den bedste siden Armstrong, med stor respekt for Contador og de andre der har været i mellem tiden.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2019, 19:32 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #27: 13 Jun 2019, 20:20 »

http://sport.tv2.dk/cykling/2019-06-13-chris-froome-tildelt-sejren-i-vuelta-a-espana-2011

Så har han vundet 2xVuelta,1xGiro og 4xTour. Uden tvivl den bedste siden Armstrong, med stor respekt for Contador og de andre der har været i mellem tiden.

Det er for åndssvagt. Hvor går grænsen for, hvad der må forblive i historiebøgerne? Hvad med Riis? Hvad med Ugrumov? Rumsas? Ullrich? Og så videre, og så videre. Enten skal der rettes for samtlige dopingsyndere, eller også skal der ikke rettes for nogen af dem.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #28: 13 Jun 2019, 20:22 »

Det er for åndssvagt. Hvor går grænsen for, hvad der må forblive i historiebøgerne? Hvad med Riis? Hvad med Ugrumov? Rumsas? Ullrich? Og så videre, og så videre. Enten skal der rettes for samtlige dopingsyndere, eller også skal der ikke rettes for nogen af dem.
True...
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #29: 13 Jun 2019, 20:27 »

Og det hjælper i øvrigt ikke på den meget suspekte karriereudvikling, man kan se hos Chris Froome. Med de reviderede resultater, så gik Froome reelt fra at blive nummer 85 i Tour de Pologne i august 2011 - tre minutter efter Jonas Aaen - til at vinde en Grand Tour en måned senere. I call bullshit.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010