home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 468 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2019
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2019  (Læst 45123 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #60: 30 Jul 2019, 01:45 »

Pinot er naturligvis ikke færdig med at køre efter top 3, men etapen i år var netop skrevet til en klatrer og med meget få enkeltstarts km indlagt og det tror jeg næppe vi får at se igen de næste par år.  Næste år vil ryttere som Carapaz, Froome og Doumilin sigte mod TdF så konkurrencen vil blive hård, Bardet tror jeg ikke på mere og Alaphillippe mener jeg ikke kan gøres til en klassement rytter så hurtigt at han vil være med i top 3... hvis det bliver hans mål så vil det komme til at tage flere år inden han er klar til det og jeg mener han vil komme til at skulle tage et gevaldigt hop hvis han skal forvandles til en bjergrytter.... desuden bliver han nød til at skifte hold for Quick-Step vil aldrig komme til at satse på en klassement rytter alene.

Du kan nok godt tilføje Roglic til listen over ryttere, Pinot vil få problemer med til næste sæson. For det er da rigtigt, at konkurrencen bliver meget hårdere næste år, men jeg kan stadigvæk ikke se idéen i at afskrive, hvad der helt klart har været den stærkeste klatrer i dette års Tour. Særligt ikke når man ser på, hvor meget han har forbedret sin enkeltstart.

På den meget korte og meget eksplosive afsluttende enkeltstart i Tirreno-Adriatico tabte Pinot faktisk kun 16 sekunder til Dumoulin og 11 sekunder til Roglic, selvom det er en enkeltstart, der passer Pinot helt forfærdeligt ringe. Han slog Fuglsang, Nibali, Adam Yates, Alaphilippe og Carapaz, sidstnævnte faktisk med hele 48 sekunder.

I Critérium du Dauphiné taber han igen kun lidt over et halvt minut til Dumoulin, selvom han kører den dårligste enkeltstart, han kørte i indeværende sæson.

I Tour'ens enkeltstart bliver han som bekendt nummer 7. Han slår Fuglsang med 18 sekunder, Adam Yates med 1 minut og 19 sekunder, Bardet med 1 minut og 37 sekunder, Buchmann med 30 sekunder og Quintana med 1 minut og 2 sekunder, mens han kun taber 4 serkunder til Porte og Kruijswijk. Han sætter 35 sekunder til overfor Geraint Thomas, men den slags tidstab er så afgjort til at leve med på en 27 kilometer lang enkeltstart.

Den slags tidstab er især til at leve med, hvis man er så overlegent meget bedre opad, end Pinot var før hans muskelskade i år. Ser vi på etaperne til Épernay, La Planche des Belles Filles, Saint-Étienne, Tourmalet og Foix, så tog Pinot altså over 2 minutter på Geraint Thomas og over 1 minut på Egan Bernal. Det der absolut ikke må ske for Pinot, er hvad der skete på 10. etape. Det er både en positioneringsfejl på hans vegne, men det er også udtryk for et svagt hold, med en taktisk knapt så kompetent ledelse som Team INEOS, Jumbo-Visma og Bora-Hansgrohe. Det må ikke ske igen næste år, men undgår han det, og kører han (formentlig) to hæderlige enkeltstarter, så kan jeg sagtens se Thibaut Pinot vinde Tour de France, hvis han da vel at mærke klatrer ligeså suverænt, som han gjorde i år.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #61: 30 Jul 2019, 04:29 »

Pinot på et hold som Jumbo-Visma eller Team Ineos vil IMO være en sikker opskrift på succes, de Franske hold har taktisk, udviklingsmæssigt og træningsmæssigt været bagud i mange i mere end 10 år.

Pinot har aldersmæssigt 3-5 år hvor han kan toppe og hvis han bliver ved med at udvikle kompetencerne og han får bedre hjælperyttere så har han teoretisk en mulighed for at vinde - jeg håber iøvrigt det sker, men jeg ser bare flere ryttere med bedre hold som vindere af tdf de næste år.

Roglic havde jeg glemt alt om, jeg tror helt sikkert at vi vil se ham som en top 3 kandidat, især i de år hvor der er flere enkeltstarts kilometer eller hold løb.
Logged

YNWA

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #62: 01 Aug 2019, 22:10 »

Nu havde Pinot et af de bedste hold i bjergene i år, hvilket blev vist på flere etaper og rent taktisk kørte de også løbet rigtig flot udover sidevindsetapen. De formåede at køre en formidabel holdtidskørsel og Pinot ville ikke få samme chancer på andre hold. Jeg tvivler stærkt på at han vil være en succes på andet et fransk hold. Umiddelbart er det kun Julian i nyere tid, som har formået at skabe en god karriere, som franskmand, på et udenlandsk hold.

Carapaz ved jeg ikke om man skal være bange for i Touren, da han ifølge flere medier skifter til Ineos og så ved man godt, at han bliver plan C efter Bernal og Geraint(eller hvem end de henter, som nok skal komme til at køre Touren), måske endda Dylan Van Baarle, som har drukket godt af sukkervandet fra Ineos og er ved at lave en anden Geraint Thomas/Wiggins og pludselig gik fra at køre på brosten til at flyve op af bjergene bedre end Kwiatkowski og Poels til tider.

Flere medier peger også på, at Thomas Dumoulin skifter til Jumbo, hvilket vil betyde, at de får et vanvittigt stærkt bjerg hold med Roglic, Dumoulin, Kruisjwijk, Bennet, De Plus, Tolhoek, Powless, Kuss osv.

Det var glædeligt, at se i denne Tour, at folk havde lyst til at angribe og prøve sig af, fremfor at sidde og blive sat af Ineos. Forhåbentlig bliver der skiftet godt rundt på holdene og vi får en fed Tour igen næste år.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010