Jeg vil også rigtig gerne bidrage med lidt generel FM-snak her, da der jo kan være stor forskel på motivation i de enkelte saves - der kan jo være helt andre årsager til fremtidige saves.
Først vil jeg lige fortælle lidt om min hverdag - jeg har ikke børn, så det er for mig ikke en tidsrøver, hvorfor jeg nok også har mere tid til FM end gennemsnittet på 32 år, som er min alder. Jeg arbejder omkring en time væk fra mit hjem, så jeg er typisk hjemme omkring klokken 17, hvor min kæreste har sørget for at lufte vores hunde (hun har fri klokken 15), og gøre de daglige gøremål. Det giver mig fri til at slappe lidt mere af end man nok normalt får lov til.
Det er som Forlan også skriver en måde at stresse af for mig, som at strikke er for Forlans bedre halvdel.
Jeg skriver kun dette for at give et indtryk af hvor meget jeg kan sidde med PC'en i forhold til øvrige på min alder, som har travlt med familie. Jeg er nok ikke helt blevet voksen på det punkt endnu!:)
Mine saves er meget sjældent køb af store stjerner, men derimod mere eller mindre altid ungdomsudvikling, nationalisering og den slags. Ofte er det en form for journeyman eller SAF-lignende spil, fordi ovenstående er nemmere at indføre i den slags saves, og på den møde går jeg ikke død i mine saves på samme måde som jeg nok ellers ville.
Det der motiverer mig er derfor ikke nødvendigvis sejre på sejre, hvor der ikke bliver scoret - det er selvfølgelig rart i de saves hvor jeg oplever det, men det er ikke et krav for mit vedkommende.
Jeg spiller ALDRIG med exploits, og henter ALDRIG taktikker, eller kopierer taktikker fra andre. Jeg ved godt det er folks egen sag, men for mig er det snyd og hører sig ikke til i spil - jeg har også tidligere udtrykt mig omkring at høre andres resultater når de er påvirket af den slags - det har jeg sådan set ikke så meget interesse i - som minimum bør man nævne at dette er gjort i indlæggene man skriver omkring de pågældende saves.
Det motiverer mig at man kan dele sine erfaringer med saves, og fortælle om hvordan man har gjort i en tilsvarende situation - eksempelvis som det er gældende for SAF-Challengen her på siden, hvor folk er gode til at dele deres erfaringer.
FIFA har aldrig sagt mig ret meget - det er da sjovt en enkelt aften, men jeg kører træt i det - måske fordi jeg ikke er så god til det, måske fordi det jeg synes er sjovt er at nørde taktikker, handle og udvikle spillere, og kunne sidde med FM uden at det er livsnødvendigt at "styre" hele tiden for at få fremgang i savet.
Før i tiden havde jeg svært ved at spille FM ret meget længere end 5-6 sæsoner, da der kom regnes, og jeg ikke kendte spillerne længere. Det har ændret sig med alderen, og nu er det det fedeste at finde et ungt regen og føre ham til storhed, hvorefter jeg ansætter ham som træner og ser ham vokse som dette også. Det kræver noget mere tålmodighed, men det er nok et tegn på den udvikling mange mennesker oplever igennem livet.
Jeg synes denne tråd er et rigtig godt initiativ, men husk nu alligevel at dele lidt når I skriver om en specifik klub også - det er det der er medvirkende til at motivere andre til at starte det samme save - bevidst eller ubevidst!
Og så rigtig god weekend herfra!