home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 242 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Brøndby og verdensherredømmet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby og verdensherredømmet  (Læst 26587 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Brøndby og verdensherredømmet
« : 05 Jan 2019, 17:53 »


Introduktion

I et stykke tid har jeg holdt øje med City Football Groups ambitiøse projekt om at skabe et netværk af klubber verden over, som Manchester City i sidste ende kan drage nytte af, og forleden strejfede tanken mig: Kan projektet genskabes i Football Manager - og endda med en dansk klub? Netop det vil jeg forsøge at finde ud af i denne blog, og jeg har valgt, at Brøndby er klubben, det skal gøres med.

I Football Manager er det ikke muligt at købe andre klubber, hvorfor jeg ikke er i stand til at gøre præcis det, Manchester City har gjort. Det betyder, at Brøndby skal gøres til verdens største og bedste klub på anden vis - via samarbejdsklubber. Jeg skal forsøge at skabe et netværk af samarbejdsklubber verden over, som sikrer Brøndby forkøbsret på nogle af de største talenter på hvert kontinent, ligesom de næstbedste spillere i klubben, via udlejninger til samarbejdsklubber, får mulighed for at udvikle sig og blive klar til førsteholdsfodbold på Brøndby Stadion.

Målet er, at Brøndby skal være i stand til at kæmpe med om det danske mesterskab samt Champions League-titlen med en trup bestående af spillere, som udelukkende er blevet udviklet i Brøndby eller er blevet købt hos en af samarbejdsklubberne . Af den grund kommer der også til at være masser af fokus på samarbejdsklubberne s resultater, og jeg vil efter hver eneste sæson kigge nærmere på tre spillere fra hver samarbejdsklub, som kunne være interessante for Brøndby. Når en ny samarbejdsklub offentliggøres, vil det desuden få en update for sig selv, hvor tankerne bag at vælge netop denne klub bliver præsenteret.

I begyndelsen af savet har Brøndby en masse mindre, danske samarbejdsklubber, som jeg har valgt at afbryde samarbejdet med. Jeg har desuden valgt af afbryde samarbejdet med Malmö FF, eftersom aftalen klubberne imellem ikke bidrager med noget vigtigt. Der spilles blot en årlig venskabskamp. Sydafrikanske Wits var dog også en af Brøndbys samarbejdsklubber fra start, og det er den eneste klub, jeg ikke har valgt at afbryde samarbejdet med. I aftalen har jeg således forkøbsret på klubbens spillere, og det giver os en god mulighed for at hente nogle af de største talenter på det afrikanske marked.

Jeg har samtidig forsøgt at styrke klubbens netværk på egen hånd, men bestyrelsen har ikke agtet at opfylde mit ønske om at finde flere samarbejdsklubber, hvilket betyder, at der i første sæson kommer til at være klart mest fokus på resultaterne i Brøndby. Hvis disse lever op til bestyrelsens krav, kommer de forhåbentlig også til at tillade flere samarbejdsklubber i fremtiden, og så vil der løbende komme mere og mere fokus på dette netværk.



SAMARBEJDSKLUBBER
Bidvest Wits Football Club (Sydafrika)
Club Unión Española S.A.D.P. (Chile)
Adelaide United (Australien)
Unión Deportiva Almería S.A.D. (Spanien)
« Seneste Redigering: 17 Jan 2019, 17:05 af Roche » Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #1: 06 Jan 2019, 09:19 »

Roche er tilbage... Roche er tilbage... Roche er tilbage... Roche er tilbaaaaaaage...

FMfreaks får 50 % flere hits pr. uge fra nu af...
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #2: 06 Jan 2019, 09:57 »

Det er sgu en fornøjelse at have dig med igen, Forlan Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #3: 06 Jan 2019, 10:35 »


Gule og blå mesterskabsfavoritt er
01.02.2019

Projektet kører på skinner i Brøndby. Vi fører Superligaen suverænt efter de første 20 spillerunder i efterårssæsonen, og vi står med rigtig gode kort på hånden inden forårssæsonen og mesterskabsslutspil let. Det skyldes ikke mindst, at FCK og FC Midtjylland, som man forventede ville være blandt favoritterne til mesterskabet, i store dele af sæsonen har været helt ved siden af sig selv. Lige nu er AaB og OB derfor vores største konkurrenter til titlen, og med truppens kvalitet in mente burde vi kunne holde nordjyderne og fynboerne på afstand.

Også selvom jeg har trimmet godt ud i truppen. I sommer mistede vi Johan Larsson, som jeg gerne ville tjene lidt penge på, hvorfor han skiftede til Chievo for 15 millioner kroner. Midt i efterårssæsonen mistede vi Ante Erceg til Al-Ain, og her til vinter har Mikael Uhre, Paulus Arajuuri og Josip Radosevic så også forladt klubben. Vi kunne heller ikke blive enige med Hannover om at forlænge Uffe Bechs lejekontrakt, men vi har derimod skrevet en permanent kontrakt med kantspilleren til sommer, hvor hans kontrakt med den tyske klub udløber.

I Europa League røg vi ud allerede i tredje kvalifikationsrunde, hvor vi spillede 1-1 hjemme mod Burnley, men tabte 0-2 i returkampen på Turf Moor. Af den grund vurderede jeg også, at vi kunne sælge nogle af vores breddespillere, selvom vi har en kvartfinalekamp i pokalturneringen mod FC Midtjylland i midten af marts.

Ikke overraskende har vores store profiler i efteråret været midtbanespillere. Hany Mukhtar har leveret på et fremragende niveau, selvom han døjede med skader i starten af sæsonen, og han var i januar jagtet af klubber som Schalke 04, Everton og Chelsea. Dominik Kaiser har også gjort det suverænt på kanten, når enten Kasper Fisker eller Uffe Bech har været skadet, og så er den centrale midtbane bestående af Lasse Vigen og Simon Tibbling bare utrolig stabil. Jeg kunne godt forestille mig, at det bliver en næsten umulig kamp at holde dem begge i Brøndby henover sommerens transfervindue.

Kamil Wilczek har til gengæld været en smule skuffende. Jeg havde håbet på og forventet mere end otte scoringer i 22 kampe, men han har heller ikke virket særlig motiveret. Han har på intet tidspunkt været interesseret i at forlænge sin kontrakt, og efter årsskiftet blev han således også enig med Angers om at skifte til den franske klub til sommer.

« Seneste Redigering: 06 Jan 2019, 11:44 af Roche » Logged

Desailly
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #4: 06 Jan 2019, 12:29 »

Super fed indgangsvinkel! Kommer der en update med det taktiske aspekt? Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #5: 06 Jan 2019, 14:10 »

Super fed indgangsvinkel! Kommer der en update med det taktiske aspekt? Smiley

Det er ikke tanken. Jeg vil gerne have fokus på andre ting i bloggen her Smiley men jeg spiller en 4-4-1-1 med spejlvendte wingbacks og omvendte kantspillere
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #6: 06 Jan 2019, 14:27 »

Dejligt at læse en blog fra dig, og så endda om Brøndby, jeg følger Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #7: 06 Jan 2019, 14:49 »

Det lyder godt b0nb0n Thumbs Up
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #8: 06 Jan 2019, 15:42 »


Mesterskabet er tilbage på Vestegnen
03.09.2019


Mesterskabet er tilbage i Brøndby. Der var aldrig for alvor spænding om det, selvom vi fik en mindre god start på foråret, og FCK omvendt kom godt fra land. Da mesterskabsspillet begyndte, havde vi et forspring på otte point ned til rivalerne, men vi viste klassen mod de andre top seks-hold og sluttede hele 19 point foran FCK. AaB tog sig af tredjepladsen, mens Hobro og Vendsyssel rykkede ned. De erstattes af Silkeborg og Lyngby, som er tilbage i den bedste række.

Mukhtars niveau dalede en smule henover foråret, og det kan meget vel være årsagen til, at tyskeren efter sommerpausen fortsat er at finde i Brøndby. Rent faktisk var det kun Anthony Jung, som vi solgte for potentielt 26 millioner kroner, der ikke kunne holdes i klubben, og det overraskede mig. Jeg købte den tidligere Esbjerg-profil, Jeppe Andersen, i Hammarby og Anders Trondsen i Rosenborg til den centrale midtbane, fordi jeg var overbevist om, at vi ville miste Vigen og/eller Tibbling, men vi modtog end ikke et bud på dem, og derfor har vi masser af muligheder på midtbanen i den kommende sæson.

Med tanke på at Superligaen-titlen sikrede os en plads i Champions League-kvalifikationen, burde der også blive spilletid nok til dem alle sammen. Vi møder Astana i anden kvalifikationsrunde, og målsætningen er at komme med i et europæisk gruppespil. Lykkedes det ikke, bliver det måske svært at holde alle tilfredse.

Derudover har det mest af alt handlet om at lukke huller. Emil Berggreen er blevet hentet hos Mainz 05, som erstatning for Kamil Wilczek, og Mads Hvilsom skal agere backup. Tommie Hoban er kommet til, fordi Hjörtur Hermansson blev skadet i en træningskamp og er ude hele efteråret, mens Thomas Grøgaard skal tage over for Jung.

Siden vinter har jeg forgæves forsøgt at finde en samarbejdsklub mere. Klubben accepterede mit ønske om at forstærke netværket, men jeg vurderede ikke, at de klubber, som bestyrelsen foreslog, ville kunne gøre en tilstrækkelig forskel. Til gengæld har vi, via vores samarbejde med Wits, fået et par spændende sydafrikanere i vores youth intake, og her skiller Sihle Mzizi sig ud. Den 18-årige kantspiller nåede at få fire kampe fra start og tre indhop i sidste sæson, men han er i den kommende sæson blevet udlejet til Randers, hvor han forhåbentlig kan få fast spilletid.

Mikkel Bødker og Flemming Madsen var derudover de mest spændende danskere, som er kommet ind på vores U/19-hold. Uheldigvis var jeg ikke hurtig nok til at lave en forhåndskontrakt med førstnævnte, hvilket AS Monaco i stedet gjorde. Bødker er derfor skiftet til franskmændene denne sommer, og det betyder, at kun Madsen er tilbage i klubben. Jeg skyndte mig nemlig at lave en forhåndskontrakt med ham, da Bødker først var væk.

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #9: 07 Jan 2019, 17:44 »


En tæt mesterskabsduel
01.02.2020

Jeg er nu forbi transfervinduet midt i sæsonen 2019/20, og jeg står med en lidt speciel følelse. Vi har sådan set været lige så gode som sidste år, men FCK er til gengæld flere niveauer over, hvad de præsterede i sidste sæson, og det betyder, at vi faktisk er på andenpladsen inden foråret. Kan vi fortsætte de gode takter og levere, som vi gjorde i sidste sæsons mesterskabsslutsspi l, er jeg dog mere end fortrøstningsfuld, for FCK skal nok smide nogle point før eller siden.

I Champions League føler jeg også, at vi har fået det optimale ud af det. Vi slog først Astana ud, inden vores tidligere samarbejdsklub, Malmö FF, blev besejret i tredje kvalifikationsrunde . I playoff-runden trak vi NK Maribor, som overraskende havde slået Olympiakos samlet, men slovenerne blev ekspederet ud med 3-1.

Vi havnede i en utrolig svær gruppe med FC Barcelona, Manchester City og Dynamo Kiev, men med to sejre over ukrainerne og et enkelt point hjemme på Brøndby Stadion mod Barcelona lykkedes det os at tage gruppens tredjeplads, som giver os adgang til Europa Leagues knockoutfase. Uheldigvis har vi i 1/16-finalerne trukket Napoli, hvorfor det formentlig bliver endestationen for os i denne omgang.

Vores kantspillere, Kasper Fisker og Uffe Bech, har været de altoverskyggende profiler indtil videre i sæsonen. Med henholdsvis 13 og 10 scoringer og 12 og 9 assists har duoen leveret på et stabilt højt niveau. Derudover er unge Frederik Nørrestrand begyndt at vise sit store potentiale på førsteholdet, og han underskrev kort inden den nye år en ny fireårig kontrakt med klubben. Han bliver rigtig spændende at følge i de kommende sæsoner, hvor større klubber med al sandsynlighed vil begynde at holde øje med ham.

På transferfronten er der ikke sket synderligt meget. Vi har solgt Filip Blazek for et mindre beløb, og Schalke 04 har skrevet kontrakt med Lars Klingenberg, som var en del af sidste sæsons youth intake. Han er efter min mening ikke noget specielt stort talent, og derfor gjorde det heller ikke så ondt at miste ham, som det var tilfældet med Mikkel Bødker. Magnus Warmning har derudover lavet en kontrakt med og skifter på en fri transfer til Crystal Palace til sommer, hvor hans kontrakt med os udløber, men det ærgrer mig egentlig heller ikke. Han har ikke for alvor udviklet sig det seneste halvandet år, og det ville overraske mig, hvis han får succes i Palace.

Logged

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #10: 09 Jan 2019, 17:20 »

Altid en fornøjelse at læse med Roche, håber der snart kommer noget nyt på samarbejdsfronten  Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #11: 09 Jan 2019, 17:40 »


Netværket udvides
21.02.2020

Efter halvanden sæson er det endelig lykkedes mig at finde vores anden samarbejdsklub, og valget er faldet på chilenske Club Unión Española S.A.D.P. Klubben spiller i den bedste række i Chile, og den er faktisk en af nationens største klubber. Unión Española har således vundet det nationale mesterskab syv gange siden 1897, hvor klubben blev grundlagt. 10 gange er klubben sluttet på andenpladsen, og en enkelt gang, i 1975, tabte man Copa Libertadores-finalen med 0-2 til argentinske Independiente.

Hvad klubben har præsteret førhen er dog ikke så vigtigt for mig. Hvad der betyder noget for mig er, at klubbens ungdomstræning er fremragende, ligesom ungdomsrekruttering en er omfattende. Klubben har udviklet flere chilenske landsholdsspillere, og vores samarbejde med dem sikrer os viden om og adgang til nogle af de største talenter hos en dygtig fodboldnation. Rent officielt hedder det, at "Unión Española kan sende ungdomsspillere på træningsophold hos Brøndby IF for at få erfaring. Brøndby kan få gavn af nogle af disse spillere på deres ungdomshold," hvorfor vi hvert eneste år får tilføjet en række af Uníon Españolas talenter.

Vi har endnu ikke førsteret på køb af klubbens spillere, men dette kan forhåbentlig blive en del af aftalen senere hen. Så længe at vi ikke er større, end det er tilfældet nu, kan jeg sagtens forestille mig, at vi også kunne få noget godt ud af at hente nogle af deres ældre spillere.

Og nu hvor Uníon Española er blevet en del af vores netværk, er vi også godt dækket ind i Sydamerika. Det kan måske blive akuelt længere ude i fremtiden at udvide her, men lige nu kommer fokus til at blive på andre steder i verden. Jeg håber lidt på, at den næste tilføjelse til netværket bliver en kinesisk eller australsk klub. Forhåbentlig kan det lade sig gøre. Nødplanen er at kigge mod USA. Jeg vil gerne vente med at finde samarbejdsklubber i Europa, da tanken er, at jeg skal kunne udleje de næstbedste spillere i Brøndby til disse. Jeg vil gerne have, at den/de samarbejdsklubber også kan bruges, når vi forhåbentlig er blevet blandt de største klubber i Europa, og lige nu er vores omdømme ikke godt nok til, at vi kan finde klubber, som er dygtige og store nok til, at de også kan benyttes til den tid.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #12: 09 Jan 2019, 17:41 »

Altid en fornøjelse at læse med Roche, håber der snart kommer noget nyt på samarbejdsfronten  Wink

God timing Wink der er lige kommet noget nyt - og tak skal du have Thumbs Up
Logged

Desailly
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #13: 11 Jan 2019, 10:47 »

I forhold til, at du fokuserer meget på samarbejdsklubber i dit savegame, hvor mange ligaer har du så med? Smiley
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #14: 11 Jan 2019, 16:04 »

Fed blog! Spiller også med BIF så følger med! :-)
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010