home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 189 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Deportivo de La Coruña
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Deportivo de La Coruña  (Læst 2687 gange)
lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Deportivo de La Coruña
« : 30 Dec 2018, 09:42 »

Jeg er startet med denne spændende klub som er grundlagt i 1906, de gjorde sig sindsyg godt fra omkring 1990-2005. Det toppede med en la liga titel i sæsonen 1999-2000.
Det bedste resultat i Champions league havde de i 2004 hvor det blev til en semi finale.
Der efter er det egentlig bare gået ned at bakke, og endte også ud i at de nu ligger og roder rundt nede i segunda division.
Deres hjemme bane er Riazor som kan huse 34600 tilskuer.

De skal selvfølgelig tilbage og blive en vigtig faktor i spansk fodbold og det er jeg i den grad igang med.
Det startede hårdt for mig i segunda, hvor klubben skulle rykke op første sæson. Så vidt jeg husker var medie prognosen 3 og klubben forventede selvfølgelig oprykning.
Det hele startede godt hvor jeg lå nr 1 ved vi nytår. Men derfra skete der et eller andet, som gjorde jeg tabte kamp efter kamp. Det gjorde jeg rykkede længere og længere ned og var truet af en fyring. Jeg holdte dog skindet på næsen og endte på en 5 plads hvilket udløste playoff. Den endelig kamp var mod Zaragoza hvor vi henholdvis vandt 1-0 hver på vores hjemmebane men da jeg lå bedre i ligaen fik jeg oprykningen.

Første sæson gik over alt forventning i la liga og det endte med en 5 plads. Tabte en del kampe til sidst men tror men lidt mere stabilitet kunne have sikret mig 4 pladsen. Men sådan skulle det ikke være.
Jeg lavede en masse gode leje handler i min første sæson. Hvor jeg blandt andet havde lejer rodrygo fra Real som var helt fantastisk trods sine 18 år. Udover det havde jeg Arthur og alena fra Barcelona.

Er igang med min 3 sæson nu. Hvor jeg ligger nr 1 efter de 10 første kampe. 9 sejre og 1 uafgjort.
Det er helt vildt som mit hold spiller. Har købt Alexander Isak på 20 år. Og han bomber. Har forlænget med alena på leje. Og har hentet serge gnabry på fri som også er fantastisk. Så har jeg lavet malcom fra Barcelona som udgør en giftig angrebs trio.
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Deportivo de La Coruña
« Svar #1: 18 Feb 2019, 13:31 »

Jeg er også startet med denne faldne storklub - en klub som tidligere har kunne bide skeer med Barca og Real.
Husker stadig ChL kampagnen i 03-04 hvor de var en spændende overraskelse men måtte se sig slået snævert 1-0 af de senere vindere fra FC Porto.

Det er det første spil jeg har i FM19 som ikke er i en top division.
- Har haft et spil i tankerne et stykke tid og valget er faldet på Deportivo.

Jeg er ikke som sådan fan af klubben, men de har haft nogle fede spillere igennem tiden og min manager profil er derfor dannet ud fra den gamle skarpretter - Diego Tristan. Thumbs Up

Livet i LaLiga2 er sværere end jeg havde ventet til trods for Deportivo er en af favoritterne til playoff for oprykning.
Udfordringen er helt klart, ingen penge og ingen luft i løn-budget til forstærkninger. Så jeg skal få, skal vi kalde det mellemklasse-spillere til at præstere nok til oprykning.

Med en noget svingende start og flere langvarige skader så playoff ud til at være langt væk. Osasuna, Tenerife og Las Palmas blæste derudaf. Jeg blev desuden slet ud af Copa del Rey i første kamp af Real Oviedo. ticked off

Min konklusion blev at jeg spillede for offensivt i forhold hvad holdet var i stand til.
Opstillingen var en 4-2-3-1..
I starten af november tog jeg konsekvensen og ændrede taktik, det plejer jeg ellers sjældent at gøre midt i en sæson. Jeg opgav min OMC og satte en DMC så opstillingen reelt blev 4-3-3..
DMC forblev min playmaker og det var noget Alex B kunne lide.. Det vendte næste omgående.

I start november lå jeg på 9.pladsen og havde 7point til 6.pladsen som giver playoff.
Det stabiliserede holdets præstationer og i skrivende stund kører jeg 13 kampe uden nederlag, herunder 11 sejre og 7 af dem i træk og uden at lukke mål ind.. Opstemt Opstemt

I ligaen har det gjort at jeg nu presser på for direkte oprykning i kamp med Osasuna og Las Palmas.
Der er spillet 23 kampe og kun 4 point skiller 1,2 og 3 pladsen. Så jeg er virkelig optimistisk.

Januar vinduet er netop lukket og jeg har fået solgt en del spillere. Desværre også Fede Cartabia for 60mil til Watford.
Bl.a er også Krohn-Dehli, Quique og Gerard Valentin solgt.

Af kendte indkommende handler er den nuværende VB i Real Madrid Sergio Reguilon for blot 2,75mil
Så er 2 låneaftaler kommet ind; Carlos Alena fra Barca og Angel fra Getafe.
Og som en erstatning for Fede Cartabia har jeg hentet Sidney Sam for 4mil i Bochum.
- Af en eller årsag har klubben udlejet sine stærkeste spillere heriblandt Diego Rolan og Juanfran. Det bliver godt når de kommer tilbage efter sæsonen - hvor jeg forhåbentlig spiller i La Liga.

Tilbage til spillet. Wink
Logged

Love the Blues

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Deportivo de La Coruña
« Svar #2: 19 Feb 2019, 16:56 »

1. sæson er slut og jeg er igang med pre-season til 2.sæson

Som nævnt i sidste oplæg kørte jeg i den skrevne stund, 13 kampe uden nederlag..
- Det blev til 22 kampe uden nederlag inden Malaga fik pillet mig ned fra piedestalen med 3-1 på Rosaleda.
22 kampe ubesejret gjorde jeg var kommet på 2.pladsen med kun 1point fra 1.pladsen som Osasuna besad.

Desværre blev mit nederlag til Malaga starten på en lille krise hvor jeg ikke vandt i 5 kampe. Her tabte jeg blandt andet hjemme til Zaragoza og Mallorca.. ticked off
Resultaterne i mine rivalers kampe faldt dog ud til min fordel så mit pointtab til direkte oprykning var minimalt.
Jeg kom på rette spor igen med 2-0 ude over nedrykningstruede Cadiz og jeg satte kursen mod direkte oprykning igen.

Segunda Divison er 42 spillerunder inden play-off og med 5 runder tilbage havde jeg sikret mig play-off  Thumbs Up
Jeg var stadig kun 2point fra direkte oprykning og det var målet.
- med 3 runder tilbage rykker jeg fri på 2.pladsen og har 3p ned til nr. 3 og stadig kun 1p til nr .1 som er Osasuna.
Osasuna møder så hhv Malaga og Las Palmas og taber begge, bl.a pga 2 røde kort.
Samtidig vinder jeg mine 2 kampe mod Gijon og Numancia, dog snævert 1-0 i begge kampe - men vigtige 6p som gør at jeg inden sidste runde er 5p fri og har dermed sikret mig Segunda Division titlen og rykker direkte op.

Det var en super lettelse at kunne slappe af inden sidste kamp.. Og tak til Malaga og Las Palmas for at tæve Osasuna.

Taktikken fra forrige oplæg har været uændret.
Dog vil jeg sige at jeg her til 2.sæson i La Liga har gjort mentaliteten til forsigtig og mere kontrabaseret fordi kvaliteten af det hold jeg rykker op med pt ikke er i stand til at lave samme svendestykke mod langt bedre modstandere i La Liga.

Der er renset godt ud i truppen og ved ikke helt om jeg er færdig med at trimme endnu.

Jeg har lånt Carlos Alena fra Barca i endnu en sæson og min keeper som var lånt i Barca, Adrian Ortola, er hentet på fri transfer pga kontrakt udløb. Et super scoop - han blev årets keeper i Segunda Division Thumbs Up

Oprykning gav lidt penge at rykke med, i alt 90mil og lønbudgettet blev boostet så jeg havde 580.000 pr uge at give af.
Jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå 6-8 låneaftaler og ledte med lys og lygte efter spillere hvis kontrakt udløb 30/6

Her synes jeg selv jeg har lavet en fantatisk handel - Iker Casillas er hentet gratis og til blot 180.000 om ugen Opstemt Opstemt

Så har jeg brugt en ordenlig bid af budgettet til Piatek fra Genoa ( Milan IRL ) - 80mil ( 55mil over 3x 12mdr )
Genoa rykkede ned og Piatek ville væk og det benyttede jeg mig af...Så jeg håber han kan gøre kunsten fra virkeligheden efter.
Esteban Granero er hentet for 4,5mil  Thumbs Up
Diego Rolan og Juanfran er kommet retur fra låneaftaler og holdet begynder at ligne noget som kan undgå nedrykning.

Start 11:
                         Casillas
Juanfran     Jorge         Romer       Reguilon
                        Alex B
               Mosquera      Granero
Diego Rolan                                  Carlos Gil
                         Piatek

Lige kan jeg ikke huske hvilke salg jeg har foretaget - kun at alle lejeaftaler er sendt retur og at jeg har solgt et par CB som kom tilbage fra lån og som ikke passede ind.. Kan lige redigere når jeg kommer på min egen pc.

Jeg glæder mig helt vildt til starten i La Liga hvor jeg skal starte ude mod Levante. Det er et hold jeg gerne skulle kunne hamle op med hvis jeg skal overleve.
Mit håb er jeg slutter mellem nr 10-14 ( safe-mid table finish ) Det har jeg ihvertfald sagt til bestyrelsen.


Peace Peace Peace

edit:

På deadline day kom der et par super signings i hus - ganske vist på lån, men ikke desto mindre fantastiske..

Arthur fra Barca Opstemt Opstemt
Ruben Vezo fra Valencia.
« Seneste Redigering: 21 Feb 2019, 10:21 af Roberto_Baggio » Logged

Love the Blues

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010