1. sæson er slut og jeg er igang med pre-season til 2.sæson
Som nævnt i sidste oplæg kørte jeg i den skrevne stund, 13 kampe uden nederlag..
- Det blev til 22 kampe uden nederlag inden Malaga fik pillet mig ned fra piedestalen med 3-1 på Rosaleda.
22 kampe ubesejret gjorde jeg var kommet på 2.pladsen med kun 1point fra 1.pladsen som Osasuna besad.
Desværre blev mit nederlag til Malaga starten på en lille krise hvor jeg ikke vandt i 5 kampe. Her tabte jeg blandt andet hjemme til Zaragoza og Mallorca..
Resultaterne i mine rivalers kampe faldt dog ud til min fordel så mit pointtab til direkte oprykning var minimalt.
Jeg kom på rette spor igen med 2-0 ude over nedrykningstruede Cadiz og jeg satte kursen mod direkte oprykning igen.
Segunda Divison er 42 spillerunder inden play-off og med 5 runder tilbage havde jeg sikret mig play-off
Jeg var stadig kun 2point fra direkte oprykning og det var målet.
- med 3 runder tilbage rykker jeg fri på 2.pladsen og har 3p ned til nr. 3 og stadig kun 1p til nr .1 som er Osasuna.
Osasuna møder så hhv Malaga og Las Palmas og taber begge, bl.a pga 2 røde kort.
Samtidig vinder jeg mine 2 kampe mod Gijon og Numancia, dog snævert 1-0 i begge kampe - men vigtige 6p som gør at jeg inden sidste runde er 5p fri og har dermed sikret mig Segunda Division titlen og rykker direkte op.
Det var en super lettelse at kunne slappe af inden sidste kamp.. Og tak til Malaga og Las Palmas for at tæve Osasuna.
Taktikken fra forrige oplæg har været uændret.
Dog vil jeg sige at jeg her til 2.sæson i La Liga har gjort mentaliteten til forsigtig og mere kontrabaseret fordi kvaliteten af det hold jeg rykker op med pt ikke er i stand til at lave samme svendestykke mod langt bedre modstandere i La Liga.
Der er renset godt ud i truppen og ved ikke helt om jeg er færdig med at trimme endnu.
Jeg har lånt Carlos Alena fra Barca i endnu en sæson og min keeper som var lånt i Barca, Adrian Ortola, er hentet på fri transfer pga kontrakt udløb. Et super scoop - han blev årets keeper i Segunda Division
Oprykning gav lidt penge at rykke med, i alt 90mil og lønbudgettet blev boostet så jeg havde 580.000 pr uge at give af.
Jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå 6-8 låneaftaler og ledte med lys og lygte efter spillere hvis kontrakt udløb 30/6
Her synes jeg selv jeg har lavet en fantatisk handel - Iker Casillas er hentet gratis og til blot 180.000 om ugen
Så har jeg brugt en ordenlig bid af budgettet til Piatek fra Genoa ( Milan IRL ) - 80mil ( 55mil over 3x 12mdr )
Genoa rykkede ned og Piatek ville væk og det benyttede jeg mig af...Så jeg håber han kan gøre kunsten fra virkeligheden efter.
Esteban Granero er hentet for 4,5mil
Diego Rolan og Juanfran er kommet retur fra låneaftaler og holdet begynder at ligne noget som kan undgå nedrykning.
Start 11:
Casillas
Juanfran Jorge Romer Reguilon
Alex B
Mosquera Granero
Diego Rolan Carlos Gil
Piatek
Lige kan jeg ikke huske hvilke salg jeg har foretaget - kun at alle lejeaftaler er sendt retur og at jeg har solgt et par CB som kom tilbage fra lån og som ikke passede ind.. Kan lige redigere når jeg kommer på min egen pc.
Jeg glæder mig helt vildt til starten i La Liga hvor jeg skal starte ude mod Levante. Det er et hold jeg gerne skulle kunne hamle op med hvis jeg skal overleve.
Mit håb er jeg slutter mellem nr 10-14 ( safe-mid table finish ) Det har jeg ihvertfald sagt til bestyrelsen.
edit:
På deadline day kom der et par super signings i hus - ganske vist på lån, men ikke desto mindre fantastiske..
Arthur fra Barca
Ruben Vezo fra Valencia.