home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 371 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  FC Midtjylland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FC Midtjylland  (Læst 14080 gange)
Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
FC Midtjylland
« : 30 Nov 2018, 11:29 »

FC Midtjylland

En tråd til de forsvarende mestre, der efterhånden ikke behøves yderligere introduktion!


Jeg har netop færdigspillet min første sæson med FCM, og vil her i første post komme omkring følgende:

  • Hvordan er det gået i de forskellige turneringer?
  • Bedste spillere i første sæson
  • Nævneværdige transfers
  • Målsætningen for 2. sæson


Hvordan er det gået i 2018/2019 sæsonen?

Superligaen
Som forsvarende mestre, var der selvfølgeligt nået at leve op til for Hedens drenge,
Denne udfordring om at holde guldet i Herning blev indfriet og førstepladsen blev sikret på andensidste spillerunde.
Trods mesterskabet kom i hus, må jeg indrømme at jeg er ret skuffet over hvordan sæsonen forløb, da jeg simpelthen ikke kunne holde en stabil defensiv. I sæsonens første 10 kampe, holdte jeg 9 clean sheets og lukkede blot to mål ind mod Horsens, men sådan gik det bestemt ikke i resten af sæsonen.

Superligaen gik som følgende:
Kampe Spillet - Kampe vundet - Kampe spillet uafgjort - Kampe tabt - Mål for - Mål imod - Målforskel - Point
         36                   24                           4                          8             73          32           +41          76
 
Pokalturneringen
Her blev det til et skuffende nederlag i finalen mod FCK.
Udover dette, er der ikke meget at sige om denne turnering, som hovedsageligt blev brugt til at holde mindre brugte spillere i form.

Champions League
Efter nogle flotte præstationer i kvalifikationen, der blandt andet bød på en samlet sejr over Celtic i sidste kval-runde inden gruppespillet, forsvandt alt håb for at gå videre til Knockout-fasen, da grupperne blev trukket.
Min CL-gruppe blev følgende: Liverpool, Juventus og Shakhtar Donetsk.
Men der kom allerede håb efter første kamp mod Liverpool, da jeg tabte en tæt kamp 2-1 på Anfield Road. Det fortsatte med tætte kampe og 3. pladsen i gruppen og videre avancement i Europa League blev en realitet, efter 2 sejre mod Shakhtar.

Europa League
Det blev en kort fornøjelse for mine ellers velspillende drenge i denne turnering, da jeg trak PSG.
0-2 hjemme og 4-0 ude, betød et exit for europæisk bold i denne sæson.



De bedste spillere i første sæson
Her vil jeg blot lige komme omkring nogle af de spillere der har gjort det godt igennem første sæson.

Paul Onuachu
Den lange angriber fra Nigeria gjorde flot figur i både CL og Superligaen, trods han havde flere skader undervejs og spillede en række kampe som indskifter.
I Superligaen endte han dog alligevel med at lave 16 mål og 4 assist på i alt 28 kampe på banen.

Jakob Poulsen
Kaptajnen og alderspræsidenten gjorde ligeledes flot figur i både CL og Superligaen. I Champions League formåede han at score 5 mål i 5 kampe. I Superligaen var rundede han 9 mål, 12 assist og et snit på 7,61 og en kåring som forårets profil, som årets spiller kåret af fans.

Chuma Anene
Spilleren der kom til ved januars transfervindue, havde jeg ikke den store fidus til.
Mod slutningen af sæsonen hvor Paul var skadet og Mayron George fortsatte målfattig og uden selvtillid, fik han chancen
Dette kvitterede han med at lave 7 mål og 1 enkelt assist i 6 optrædener. Han får chancen igen i 2. sæson.

Årets hold
På årets hold havde jeg 5 spillere; Joel Andersson, Alexander Scholz, Jakob Poulsen, Andreas Skov Olsen og Paul Onuachu.


Nævneværdige transfers

Købte spillere
30/08/18: Samuel Adegbenro: 20 mio.
05/01/19: Frederik Rønnow, 38 mio.
07/01/19: Andreas Skov Olsen, 14 mio.
09/01/19: Daley Sinkgraven, 4,5 mio. (Fri transfer, køb nu pris)
01/07/19: Glen Kamara, fri transfer.
01/07/19: Andrew Hjulsager, 4,5 mio.

Solgte spillere
31/08/18: Zsolt Korcsmár, 3,25 mio. (4,5 mio)
12/01/19: Bozhidar Kraev, 25 mio.
31/01/19: Kaan Kairinen, 11 mio. (20 mio.)
31/01/19: Gustav Wikheim, 18 mio. (25 mio)


Målsætningen for 2. sæson

  • Det første mål er at genvinde Superligaen og tage anden titel i træk med mig ved roret, tredje titel i træk for FCM.
  • Det andet mål er at få revanche for finalenederlaget i pokalturneringen, og dermed at få begge hjemlige pokaler til Herning.
  • Samtidigt vil det være en stor økonomisk gevinst at komme til gruppespillet i CL igen, så det vil jeg gå all-in på. Skulle dette lykkedes, er målsætningen for nu, blot at opnå nogle gode kampe og flotte resultater mod gode modstandere.


#ViDyrkerGlæden#ViDyrkerViljen#ViDyrkerModet#ViDyrkerRødderne

#HedensHelte

Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #1: 30 Nov 2018, 20:59 »

Så kom jeg igennem transfervinduet og er klar til 2. sæson, hvor titlen skal forsvares.
Herudover vil jeg komme omkring følgende:

  • Køb & salg
  • Holdet til 2. sæson
  • Sæsonstart
  • Europæisk bold


Køb og salg

Købte spillere
Youssef Aït Bennasser, 18 mio.

Lejede spillere
Moise Kean
Jonathan Amon (Jeg forsøgte selv at hente ham, men han valgte at skifte til Porto)

Solgte spillere
Chuma Anene, 6,75 mio. (Han ønskede at skifte, så det skulle han selvfølgeligt have lov til)
Rilwan Hassan, 6,5 mio. (Ønskede også et skifte, da han følte han havde opnået alt med klubben)

Udlejede spillere
Mayron George
Artem Dyvbrok
Awer Mabil
23 ungdomsspillere fra reserverne, ikast og u19.


Holdet til 2. sæson

MM: Frederik Rønnow / Jesper Hansen
HB: Joel Andersson / Alexander Munksgaard
CB: Erik Sviatchenko / Kian Hansen
CB: Alexander Scholtz / Rasmus Nicolaisen
VB: Marc Dal Hende / Daley Sinkgraven
CM: Jakob Poulsen / Glen Kamara
CM: Daley Sinkgraven / Frank Onyeka
CM: Youssef Aït Bennasser / Ayo Simon Okosun / Tim Sparv
OMH: Andreas Skov Olsen / Jonathan Amon
OMV: Samuel Adegbenro / Andrew Hjulsager
ANG: Paul Onuachu / Moise Kean


Sæsonstartenen 2019/2020

I superligaen er det startet fornuftigt ud, med 18 af 21 mulige point på kontoen. Jeg valgte at spare samtlige 11 startere til det kommende europæiske returopgør mod Celtic,  og den ubrugte trup og den manglende sammentømring gjorde at jeg led at nederlag på 1-0 (beslutningen viste sig dog at være god, som I kan læse herunder).

Europæisk bold er endnu engang på programmet og igen i denne sæson er det med CL gruppespil og svære modstandere.
For at komme hertil, startede jeg ud med at besejre Sheriff 7-1 samlet, Bate Borisov 5-1 samlet, inden jeg for andet år i træk skulle møde Celtic i den afgørende runde. Jeg fik en heldig (og måske en smule ufortjent) 2-2 på udebane, men efter at have haft de kitlklædte skotter i Herning, var den samlede stilling 5-2 i mit favør.


Europæisk bold

Som nævnt ovenfor, er jeg nok engang kommet i gruppespillet i Champions League og derfor skal spillerne på endnu et europæisk eventyr.
I første sæson havde jeg (den svære) fornøjelse af at ende i gruppe med Shakhtar, Juventus og Liverpool. I denne sæson vil jeg lade det være op til jer at bedømme om gruppen er sværere, om end jeg føler den som minimum er på niveau.

Jeg har nemlig trukket følgende modstandere:
  • Barcelona
  • Paris Saint-Germain
  • RB Salzburg

Jeg ser derfor videre avancement i Champions League som udelukket, men målet er sat efter endnu en gruppespils 3'plads, og en forhåbentligt nemmere modstander i Europa League end jeg mødte i sidste sæson.


#ViDyrkerGlæden#ViDyrkerViljen#ViDyrkerModet#ViDyrkerRødderne

#HedensHelte

Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #2: 01 Dec 2018, 01:45 »

Hvaaa Evander?
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #3: 01 Dec 2018, 19:27 »

Hvaaa Evander?

Det blev et pænt nej tak og farvel herfra.  Smiley
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

jonesg
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #4: 13 Dec 2018, 13:14 »

Jeg har også startet et save med Midtjylland.
Altid en sjov udfordring for mig, fordi jeg gerne vil opnå kontinuerligt Chl fodbold og på mange måder er der i klubben opbakning til at man kan investere i at nå denne målsætning.

Det er startet rigtig fint.
4 første kampe i Suppen har budt på 3 sejre og 1 uafgjort.

Champions League er også startet solidt.

Malmø besejrede vi 4-0 på hjemmebane og efterfølgende Rosenborg 5-0.

Jeg spiller meget boldbesiddende fodbold som passer rigtig godt til Poulsen og Evander.
Logged

jonesg
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #5: 07 Jan 2019, 16:27 »

Så er jeg 23 kampe inde i sæson 1 og det ser rigtig fint ud.

Dog har jeg været udsat for den værste oplevelse i min FM tid, den skal jeg nok lige komme ind på (KORT)!!

Champions League:

Vi røg i gruppe spillet i en gruppe med Atl. Madrid, Tottenham og Lyon, ret barsk gruppe hvor jeg endte sidst med 4 point.
Det var her jeg oplevede det helt store mareridt!!

Ganske kort: Jeg tabte 10-0 på udebane til Tottenham som havde 14 afslutninger i kampen. Mit hold kollapsede totalt og trods et hav af ændringer kunne jeg bare ikke stoppe dem  ticked off

Ligaen:
Jeg ligger nummer 1 efter 23 runder med 12 point ned til 2 pladsen. Jeg forventer at køre skabet stille og roligt i hus.
En rigtig fed ting ved dette save var at det lykkedes mig at leje Sørloth hjem i de første 6 måneder af sæson. Han ødelagde modstanderne totalt og sammen med Paul var min offensiv uhyggelig!

Alle spillere præstere rigtig godt, jeg har ingen der skuffer men jeg må fremhæve Jakob Poulsen der er fuldstændig ustyrlig.
Ved årsskiftet modtog har 4 priser for sin sæson, det var voldsomt!!

Pokalen sluttede i Aarhus hvor jeg stillede et hold med 11 spillere fra akademiet, vi tabte 3-2 men en fin kamp for de unge drenge.
Logged

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #6: 27 Feb 2019, 17:55 »

hvad spiller i med at taktik?
Logged

MPF
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #7: 23 Jul 2019, 18:56 »

Så er jeg igennem mit første transfervindue med FC Midtjylland.

I ligaen har jeg spillet otte kampe. 6 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag, hvilket har resulteret i en 2.plads, med tre point op til FCK.

I Champions League er jeg kommet i gruppespillet, efter nogen rimelig overkommelige kval-runder:

2. Kval: Samlet 9-0 over Trnava.
3. Kval: Samlet 5-1 over Apoel.
Playoff Kval: 2-1 over Qarabag.

Det held jeg havde med mine modstandere i kvalen, slap dog godt og grundigt op, da jeg fik min pulje:

Real Madrid.
Borussia Dortmund
AS Monaco
FC Midtjylland

Jeg har allerede nu afskrevet at gå videre, ellers skal der ske store mirakler i den gruppe. Men jeg prøver, og så må vi se hvor vi ender!

Mine Transfers i det første vindue ser sådan her ud:

Ind:

Pione Sisto - Leje.
Andreas Poulsen - Leje.
Sebastian Hausner - 4.25 mio.
Magnus Kaastrup - 8.5 mio.

Ud:

Gustav Isaksen - Fri.
Casper Tengstedt - Leje.
Nicolas Dyhr - Leje.
Christian Tue - Leje.
Manjrekar James - 1.15 mio.
Aral Simsir - Leje.
Nicolas Madsen - Leje.
John Ndjate - Leje.
Oskar Bloch - Leje.
Japhet Sery Larsen - Leje.

Min start 11'er ser sådan her ud:

Jesper Hansen.

Mads Tychosen - Alexander Scholz - Erik Sviatchenko - Marc Dal Hende

Jakob Poulsen - Ayo Simon Okosun

Pione Sisto - Evander - Gustav Wikheim

Paul Onuachu

Bænken:

Mikkel Andersen
Kian Hansen
Frank Onyeka
Junior Brumado
Andreas Poulsen
Joel Andersson
Awer Mabil

Mine mål i denne sæson er:
Superliga: Vinde.
DBU Pokalen: Vinde.
Champions League: Få erfaringer.

Jeg skriver igen, når jeg har overstået vinduet i januar.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #8: 27 Sep 2019, 10:41 »

Lige en update omkring mit FC Midtjylland save.

Helt grundlæggende, så satser jeg benhårdt efter primært skandinaviske spillere - så jeg har et hold sammentømret med samme kultur og forståelse for sproget - Så spillere der har været i skandinavien i mange år er også interessante for mig. Målet er at alle de største skandinaviske spillere skal igennem mit akademi og samtidigt vil jeg holde på flere profiler i stedet for at lade dem gå til mellem store europæiske klubber. Mit mål er at gøre FCM mere attraktive end f.eks. belgiske og hollandske klubber samt mellemstore klubber i de største europæiske ligaer.

Jeg går benhårdt efter succes i alle turneringer, og derfor har jeg haft den store pengepung frem for at sikre bredde og kvalitet til at kæmpe med om alle turneringer.

Transfers ind:
Piono Sisto lejet for 2 sæsoner med købsoption.
Andreas Poulsen lejet for 2 sæsoner med købsoption.
Andreas Linde, 9.5 millioner kr. i Molde.
Magnus Kofod. 20 millioner kr. i FC Nordsjælland.
Andreas Skov Olsen, 22 millioner kr. i FC Nordsjælland.
Victor Nelsson 34 millioner kr. i FC Nordsjælland.

Zsolte Korcsmar og Kreav er solgt for sammenlagt 8,75 millioner kr.

Med de mange indkøb, har jeg et helt exceptionel hold med en enorm bredde. Det betyder også at jeg rotere meget, men desværre også at der ikke er så meget palds til mine unge talenter. Jeg håber at de vil udvikle sig ved at træne med førsteholdet og evt. blive lejet ud til andre Superliga klubber på sigt. - Jeg er ikke meget for at leje ud til mindre klubber end - som f.eks. 1. division hold - Så er det bedre at de er i et godt træningsmiljø.

Jeg har selvfølgelig lovet at jeg vinder ligaen og at jeg kvalificere mig til Champions league og alt peger da også i den retning. Champions league målet er opnået efter sejre over Ludegorets, HJK og PSV Eindhoven i kval'en. I Gruppespillet har jeg trukket CSKA Moskva, Schalke og Juventus. Jeg har 4 point efter de 2 første kampe mod henholdsvis CSKA og Schalke (sidstnævnte udlignede i det 94. minut efter 1-1 i Herning)

I ligaen har jeg vundet 11 kampe og spillet 2 uafgjort (OB & FCK) Jeg har et forspring på 11 point ned til FCN på andenpladsen. OB, AaB og Hobro følger trop.
FCK har haft en enlendig sæson, hvor de røg ud i EL kvalen og nu ligger nr. 6 med blot 21 point mod mine 35 point. Brøndby har 18 point (for 12 kampe) men er tilgengæld gået videre til EL gruppespillet.

Alt går forrygende og jeg regner med at FCK allerede er vippen af pinden hjemme i Superligaen og at FCM går en fremtid i møde med mange mesterskaber.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010