home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 260 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 19 - Glæderstråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: FM 19 - Glæderstråden  (Læst 46468 gange)
Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #45: 01 Feb 2019, 13:23 »

Har du hentet en set pieces exploid ?  Shockeret For det lyder da helt vanvittigt det der  Smiley

Men ellers godt gået. Vandt selv `The treble`i første sæson, dog kun med et enkelt point ned til Chelsea.

 Stærkt med Treble I første sæson. Endte som toer med et point op til City, og røg ud af CL mod Barcelona. Anden taktik og trup dengang dog. Har dog ingenting hentet. Ingen exploits så vidt jeg ved. Spiller en offensiv og direkte 4-4-2.

Martial - Rashford
Lingard - Milinkovic-Savic - Pogba - Bailey
L. Hernandez - Skriniar - de Ligt - Dalot
de Gea


Kan ikke forklare successen. Især ikke den defensive. Sæsonen før fik jeg 93 point med en målscore på 86-24. Desuden har jeg lukket en del mål ind i alle andre turneringer end Premier League. Hele 13 i Champions League fx, men der stillede jeg også somme tider med nogle af reserverne. Premier League fik ligesom førsteprioritet, da jeg kunne se hvad jeg var på vej mod.

Mit bedste bud er, at modstanderne ikke kommer frem til nogle chancer. Jeg presser dem højt og har selv 25+ skud i alle kampe. Desuden spiller jeg enormt direkte, så min fornemmelse er, at bolden meget sjældent befinder sig på min halvdel.

På hjørnespark har jeg en solid defensiv taktik, men lukkede alligevel en del ind sidste sæson. I år har jeg ikke set modstanderne have mange hjørnespark i det hele taget.
« Seneste Redigering: 01 Feb 2019, 13:25 af Sarl » Logged

Isolation

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #46: 01 Feb 2019, 20:06 »

Mit bedste bud er, at modstanderne ikke kommer frem til nogle chancer. Jeg presser dem højt og har selv 25+ skud i alle kampe. Desuden spiller jeg enormt direkte, så min fornemmelse er, at bolden meget sjældent befinder sig på min halvdel.

For lige at følge op på den gennem et meget tyndt statistisk grundlag.

Her er min første kamp i den nye sæson mod Fulham:



Jeg vinder stensikkert 6-0 og Fulham har ikke et eneste skud. Lad os så kigge på handlingszonerne fra kampen:



Bolden er på min defensive tredjedel af banen i sammenlagt otte procent af kampen. I kun tre (!) procent af tiden har Fulham bolden i min defensive zone. Stort set hele kampen foregår på de to tredjedele, der befinder sig længst fra mit eget mål. Det gør det meget nemt for min målmand.

Et eksempel fra kampen

Jeg er i angreb, og har trykket hele Fulhams hold ned omkring deres eget felt. Deres venstreback Alberto M. erobrer bolden, men presses straks af Bailey. Han har ingen tid og få oplagte afleveringsmulighed er, så han sparker bare langt.



Fulham har kun en spiller liggende fremme. Alle andre er tvunget til at forsvare. Derfor er det nemt for De Ligt at opsnappe den pressede clearing frem i banen. Endda højt oppe nær midterlinjen.



De Ligt er en dygtig boldspiller. Teknisk stærk og dygtig til at se og lægge afleveringerne. Både De Gea og Skriniar er sikre afleveringsmulighed er, hvis Fulhams ene angriber skulle sætte ham under pres. Det sker dog ikke. De Ligt holder ham på afstand, tager et træk til siden, spiller bolden frem i banen til Ander Herrera og vi er i angreb igen.



Bolden når knap ned på vores egen banehalvdel.
Logged

Isolation

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #47: 01 Feb 2019, 20:49 »

For lige at følge op på den gennem et meget tyndt statistisk grundlag.

Her er min første kamp i den nye sæson mod Fulham:



Jeg vinder stensikkert 6-0 og Fulham har ikke et eneste skud. Lad os så kigge på handlingszonerne fra kampen:



Bolden er på min defensive tredjedel af banen i sammenlagt otte procent af kampen. I kun tre (!) procent af tiden har Fulham bolden i min defensive zone. Stort set hele kampen foregår på de to tredjedele, der befinder sig længst fra mit eget mål. Det gør det meget nemt for min målmand.

Et eksempel fra kampen

Jeg er i angreb, og har trykket hele Fulhams hold ned omkring deres eget felt. Deres venstreback Alberto M. erobrer bolden, men presses straks af Bailey. Han har ingen tid og få oplagte afleveringsmulighed er, så han sparker bare langt.



Fulham har kun en spiller liggende fremme. Alle andre er tvunget til at forsvare. Derfor er det nemt for De Ligt at opsnappe den pressede clearing frem i banen. Endda højt oppe nær midterlinjen.



De Ligt er en dygtig boldspiller. Teknisk stærk og dygtig til at se og lægge afleveringerne. Både De Gea og Skriniar er sikre afleveringsmulighed er, hvis Fulhams ene angriber skulle sætte ham under pres. Det sker dog ikke. De Ligt holder ham på afstand, tager et træk til siden, spiller bolden frem i banen til Ander Herrera og vi er i angreb igen.



Bolden når knap ned på vores egen banehalvdel.

Kort men super fin analyse! Thumbs Up
Logged

Khaine
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #48: 05 Feb 2019, 20:43 »

Bagud 0-2
Foran  3-2
Bagud 3-4
Vinder 5-4 med 2 mål i overtiden. Altid dejligt over Liverpool  Smiley
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #49: 06 Feb 2019, 12:51 »

Man må elske de overtidsmål (når det altså er en selv)...

Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #50: 06 Feb 2019, 20:55 »

Bagud 0-2
Foran  3-2
Bagud 3-4
Vinder 5-4 med 2 mål i overtiden. Altid dejligt over Liverpool  Smiley


Ser du highlights og replay´s i løbet af kampen, eller er det kun med kommentaterspor ?

Spørger fordi jeg oplever en tendens, når jeg spiller kampen kun med kommentaterspor. Der bliver simpelthen scoret flere mål med klart flest til ens eget hold, især mål i overtiden.
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #51: 07 Feb 2019, 21:57 »

At sikre sig Marcos Llorente for sølle £2 millioner fra næste sæson (19/20 sæsonen) med Marseille... Ja tak Tunge
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #52: 09 Feb 2019, 11:38 »

Spiller med SFB/Oure hvor jeg i 5. sæson netop er rykket op i Superligaen. Jeg fandt efter 3. sæson en ung transferfri nigerianer til venstreback, som spillede en fantastisk sæson for mig. Ved oprykningen kommer hele verdenseliten efter ham, og jeg får ham sendt afsted for 30 millioner. Det er langt mere end jeg overhovedet har tjent de andre sæsoner tilsammen!
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

kakafreaken
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #53: 13 Feb 2019, 00:57 »

Stærkt med Treble I første sæson. Endte som toer med et point op til City, og røg ud af CL mod Barcelona. Anden taktik og trup dengang dog. Har dog ingenting hentet. Ingen exploits så vidt jeg ved. Spiller en offensiv og direkte 4-4-2.

Martial - Rashford
Lingard - Milinkovic-Savic - Pogba - Bailey
L. Hernandez - Skriniar - de Ligt - Dalot
de Gea


Kan ikke forklare successen. Især ikke den defensive. Sæsonen før fik jeg 93 point med en målscore på 86-24. Desuden har jeg lukket en del mål ind i alle andre turneringer end Premier League. Hele 13 i Champions League fx, men der stillede jeg også somme tider med nogle af reserverne. Premier League fik ligesom førsteprioritet, da jeg kunne se hvad jeg var på vej mod.

Mit bedste bud er, at modstanderne ikke kommer frem til nogle chancer. Jeg presser dem højt og har selv 25+ skud i alle kampe. Desuden spiller jeg enormt direkte, så min fornemmelse er, at bolden meget sjældent befinder sig på min halvdel.

På hjørnespark har jeg en solid defensiv taktik, men lukkede alligevel en del ind sidste sæson. I år har jeg ikke set modstanderne have mange hjørnespark i det hele taget.


Sarl vil du ligge din taktik op, kunne være meget sjovt at se hvordan man får sådan en solid defensiv!  Opstemt
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #54: 13 Mar 2019, 18:36 »


Lidt ambivalent øjeblik for mig. Fan af Werners præstation, men gør ondt som Arsenal mand at tabe 0-5 på eget græs til rivalerne Djævel
Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #55: 13 Mar 2019, 21:43 »


Lidt ambivalent øjeblik for mig. Fan af Werners præstation, men gør ondt som Arsenal mand at tabe 0-5 på eget græs til rivalerne Djævel
Er det ikke den forkerte klub du spiller med så? Opstemt
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #56: 13 Mar 2019, 21:55 »

Er det ikke den forkerte klub du spiller med så? Opstemt

Ikke hvis man vil vinde  funny
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #57: 14 Mar 2019, 22:08 »

Ikke hvis man vil vinde  funny
Vil vove at påstå det er nemmere at vinde med Arsenal end Spurs Opstemt
Logged

-Benja-
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #58: 10 Maj 2019, 13:57 »

JEG ER TOM FOR ORD!

Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM 19 - Glæderstråden
« Svar #59: 10 Maj 2019, 19:31 »

Spiller med Brøndby og jeg er i 3 sæson kvalificeret til semifinalen i chl. Har spillet en kamp mod inter, som endte 1-0 til mig, så nu laver jeg sikkert en Ajax og smider det hele, men det gør nu ikke så meget.

Gruppen hed: Ajax, sharktar og Arsenal. Det blev til en første plads. Arsenal, sharktar og mig selv havde 10 point hver.
Efter møder jeg PSG som jeg ufattelig slår 5-2 samlet. Nu har jeg så inter og står allerede med det ene ben i chl finalen. Det jo for sygt. Det utrolig fed følelse, men det ændre også bare ved alt fremover, da bestyrelse måske forventer det samme samt spillere vil have meget mere i løn.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010